Ei näytä toimivan ainakaan tapatalkilla lukiessa tuo kuva tällä hetkellä.
Printable View
Ei näytä toimivan ainakaan tapatalkilla lukiessa tuo kuva tällä hetkellä.
Aijaa. Itse en ole ajanut tavan tallboylla enkä superlightilla, mutta mulla oli sellainen käsitys että ainakin SL:n aikaisemmat versiot on sopinut trailiajoon erinomaisen hyvin. Mutjoo, onhan tuo Tallboy LT aivan jäätävän hyvä pyörä ja sellaisen itsellenikin hankkisin jos 29eriä mieli tekisi. Se vaan tuntuu niin jyrältä pikkupyöräiseen verrattuna. Ei tietysti välttämättä ole huono juttu.
Älä ihmeessä jää hissitolppaa odottelemaan, ei ole niin oleellinen varuste. Suomessa on niin lyhyt ajokausi, että kannattaa ottaa kaikki irti siitä. Sit kun se hissitolppa tulee niin laittaa paikalleen ja jatkaa ajoa.
Onnea uudelle pyörälle. On varmasti Bronsson hyvä pyörä, itse olen noista geometrioista kyllä tykännyt. Millä spekseillä pyörä tuli?
Orangekin meni vähän puolivahingossa, kun oli nopeatempoinen ostaja. Kyllä taidan 26":sen leirissä vielä pysyä. Eli tälläinen tikkurilan värikartta tulossa.
Tulossa:
-Reverb
-Bronsonit
-x0 trailit
-Haven Carbon tanko
-Mrp:n Blingring 30t
-x0 1x10 löytyy jo varastosta.
http://samu88.kuvat.fi/kuvat/pyorat/...jpg?img=img900
Hissitolppa saapunut ja tänään tai huomenna pyörän koonti. Sitten se lähetetään bussilla tänne Kotkaan. Läheltä liippaa!
Pari kyselyä olen tehnyt ketjujen tehdasrasvojen suhteen. Molempien kanta oli se, että ne saavat olla. Ei kannata missään nimessä alkaa niitä heti ottamaan pois.
Kun ketjut likaantuvat (tehdasrasva kerää likaa helpommin) niin pyyhkii ketjujen pintaa rätillä, jossa on jotain sopivan mietoa ainetta, kuten crc:tä. Eli ideana on säilyttää tehdasrasvat ketjuissa niin pitkään, kuin mahdollista.
-Kimmo-
[IMG]http://i1248.photobucket.com/albums/...pszak3pb6p.jpg[/IMG]
Näkyykö nyt? Kohta menee hermot tän.puhelimen kanssa
Kylläpä käy pirun hyvin noi havenit tohon runkoon. Pidä nyt hyvä mies ees yks ajokaus tuo pyörä.
Sullakun mitä oon seurannut on nuo ajopelit vaihtuu kuukauden välein. (tulee kalliiks;)) 26:lla et menetä mitään. Samat paikat ajat silläkin. Joissakin joudut ehkä vähän enemmän jumppaamaan mikä ei ole edes huono juttu jos et kisaa ,esim enskaa top 20:ssä jossa joka sekunnilla on merkitystä.
Kyllähän tolla mennään myös läpi patikoista kun on tarpeeks vauhtia taitoo ja ilmaa. Muista ,et Graves vetää 26:sella EWS:ssä tälläkin kaudella ja ei paljon tunnu menoa haittaavan.
Juho U:lla Hieno CruZi-Onnittelut
OT:Saattaa myös 34 keulojen valtakausi jäädä lyhyeksi kun järeempiä keuloja rupee saamaan 27,5 koossa ja niiden paino tippuu.
. EWS:ssä radat on kuitenkin paikoin ihan kunnon WC- DeeHoo tasoa ja yhä useemmalla näkyi jo Foxin 36:ta keulalla Chilessä.
Ois sitä Orange tullut varmaan pidettyä jos olis ollut 20" rungolla. 186 pitkänä oli sillä vähän nihkeetä heittää +50km lenkkiä.
Kyllä nyt luulen että tuota tulee pidettyä ihan jonkin aikaa, eikä tuohon montaa saturaista pidä Orangesta saatujen rahojen lisäksi pidä heittää :)
Aaah. Meitsin murtunut ranne alkaa kestää tuen kanssa jo ajamista. yeeeaah. Pääsee mettään ajamaan pitkän tauon jälkeen. parhautta.
Tällä 26 renkaisella vanhuksella mennään ja laitoin varmuuden vuoksi Contin baronin eteen Higroller II a60:sen tilalle niin ei tarttevaroo niinpaljon etupäätä,
kun ranne on mitä on niin pitää varmistella.
Tällä mennään.Yesss.....:D:D:D :):)
http://ep1.pinkbike.org/p4pb10947922/p4pb10947922.jpghttp://ep1.pinkbike.org/p4pb10947900/p4pb10947900.jpg
Tulihan se sieltä viimeinkin. Tässäpä sitten eilisillan kiireisen kasaamissession tulos:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...0&d=1400132288
Vaikka vakiospeksit ovat "very endurospecific", niin sitä sun tätä vaihtui omien (kieroituneiden) mieltymysten mukaiseksi: lyhyempi stemmi 40=>35mm, kapeampi 785=>700mm, matalampi ja kevyempi tanko, pienemmät levyt, kevyemmät kiekot ja rullaavampi rengas taakse. Joku ohjurisysteemi pitäisi vielä virittää ennen tämän illan jousitussäätölenkkiä.
Tekniikan Maailmassa (10/2014) endurofillareissa 29" voitti 27,5". Kehuivat ajokokemusta 29:llä, jolla hoitui homma jos toinenkin 27,5:sta paremmin. Kannattaa lukea testi.
-Kimmo-
Eli lähdekritiikkiä kannattaa harrastaa. 😉 Mutta mukavaa oli lukea, että enduro on tavallaan paluu sellaiseen nautiskeluun, joka maastopyöräily ihan aluksi oli: Ajelua erilaisissa maastoissa, rennossa tunnelmissa. Kilpaurheilu on lyönyt liiaksi läpi DH ja XC -maailmoissa. Itse sopii hyvin tuollainen "paluu juurilleen".
Ja onhan tuolla rapakon takana aika kovasti hehkutettu 650b:n nimeen.
-Kimmo-
Olipahan "testi".. kaverit rullailleet hiekkateillä eri pyörillä ja tehneet vertailua. Kyllä niillä pyörillä pitää ajaa oikeaa maastoa ja kovaa niin olisi luultavasti tullut erilaista kommenttia.. onhan toki mieltymys kuskistakin kiinni paljon, mistä tykkää ja mihin on tottunut. Itse molempia rengaskokoja ajaneena en 29" ottaisi Enduro/gravity touhuun.. 27,5 vaan tuntuu paremmalta käsiteltävyyden suhteen.. Toisaalta calpiksen 2. sija ajettiin 29:lla :)
Kyllähän toi 29" Specialized Enduro näyttää toimivan aika hyvin.
Eipä sitä Fillarilehteäkään kannata ihan kritiikittä lukea. Tai mitään muutakaan, etenkään pyörätestejä.
Mikä olisi ns. 26'' budjetti täpäri enduroon soveltuvaksi? Onko Konan tanuki dl /joku vastaava vai onko viellä halvemmallakin mahdollista saada toimiva kampe?
http://img.tapatalk.com/d/14/05/17/a7ynureq.jpg
Tuossa se on!
-Kimmo-
Ja kuten arvata saattaa, noutomatkalla oli ihan pakko käydä kepittämässä yksi ylämäki. 😃 Kepeästi nousi.
Rengaspaineet todella matalat, reippaasti alle 2 bar. Pumppasin kotona molempiin 2,5 bar. Liekö paineet nyt sopivat?
-Kimmo-
Nyt siellä on hirveesti liikaa. 1.5 on varmaan aika lähellä sopivaa, eteen vähän vähemmän ja taakse enemmän. Tubelessia sit seuraavaksi.
Damn it! Ja minä kun tuijottelin noita renkaan kylkiä, joiden perusteella tein hätäisen johtopäätökseni. Siellä nääs toi skaala on 2,5-4,0 bar.
-Kimmo-
No 1.5 bar on kyllä aivan liian vähän...siis jos aikoo oikeasti ajaakin eikä vaan löllötellä eteenpäin. 1.8-2.0 eteen ja 2.1-2.3 taakse, niin pysyy renkaatkin ryhdissä ja vanteet kunnossa.
Ne pienimmät paineet löytyy kokeilemalla. Rajat tulee vastaan, kun juuret, kivet yms lyö vanteelle tai rengas taittuu alle.
Ensin rupesin ajelemaan moottoripuolelta tuttuillarengaspaineilla 0.85-1.25, matalat paineet oli fillarilla juurakko,kivikko hommiin ihan hyvät, sitten taas siinä vaiheessa kun nopeus on 35 luokkaa ja yrität samoilla paineilla jyrkkään nopeeseen mutkaan, alko ainakin mun eko maxxikset ja snakeskini swalbet taittumaan alta.
nyt polkupyörävalaistuneena on ollu luokkaa 1.8-2.2, pienemmät edessä.
edit. Fillarilla renkaat taittu alt siis jollain 1.5-1.9bar paineilla
edit 69 valkonen brossoni näyttää aika hyvältä, melkein samalya kuin raaka amuliini
Hienoja Cruzeja! :)
Tuota noin...Miksi muuten rengasvalmistaja painaa renkaaseen tuon skaalan 2.5-4.0 bar (35-60psi) jos renkaalla voisi ajella myös tyyliin 2 bar tai jopa sen alle?
Onko tuo skaala vain suuntaa antava vaiko tyyliin renkaan minimi- ja maksimi-ilmamäärä?
-Kimmo-
Maxxis: "Follow tire pressure guidelines located on your tire."
-Kimmo-
Eli tuon mukaan valmistaja on määritellyt renkaalleen ohjearvot, joiden puitteessa pitäisi toimia. Tosin aika iso tuo skaala ja tuo 4.0 bar "maksimiarvo".
-Kimmo-
Nuo arvot ovat aina hyvin konservatiivisia, ja kevyt kuski metsähissuttelussa voi laittaa painetta reilusti alle ohjearvojen.