Vanhusten aikaraudat - puhelin ei ole kello
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
stenu
Mulla on varsin erilainen kokemus kummastakin. Tubelessit nimenomaan toimii vailla säätöä ja häsläämistä renkaanvaihdosta seuraavaan ja renkaanvaihdotkin on pääasiassa varsin suoraviivaisia operaatioita. Sama kokemus automaattikelloista; ne toimii huollosta huoltoon eli sen 5,6,7 tjsp vuotta vailla huolta eikä niihin tarvitse uhrata ajatustakaan siinä välissä (Miettikääpä muuten tätä, esim. 4 hz taajuudella käyvä automaattikello tikittää 28800 kertaa tunnissa. Se kertaa viisi vuotta on aika monta tikitystä yhdellä huollolla!) Omegan jousen katkeaminen oli poikkeus, joka vahvistaa säännön ja senkin syy oli lopulta huoltamattomuudessa.
Firlen foorumiperustainen näkemys on seurausta siitä, että ei kukaan tule tänne varta vasten kertomaan niistä ei-ongelmaisista tubeleksista eikä ei-ongelmaisista automaateista. ”Asensin tubelekset, ei ongelmia” ja ”mun tubelekset toimii ilman ongelmia edelleen” -tyyppinen keskustelu ei varmaan kiinnostaisi ketään, mutta voisihan sellaisen ongelmattomat tubelekset säikeen perustaa ihan huvikseen vastapainoksi sille toiselle.. :)
Omien kokemusten perusteella voin olla samaa mieltä.
Oli melkein kymmenen vuotta Longines Grande Vitesse päivittäisessä käytössä ja toimi kuin se paljon puhuttu junan vessa. Seitsemän vuoden jälkeen kävi täyshuollossa mutta ei kuulemma välttämättä vielä olisi tarvinnut. Myin pois kun alkoi itselle turhat viisarit (=ajanotto) kyllästyttämään. Nyt on sitten Sinn 104 ja Mido Ocean Star Diver jotka toimii myös kiitettävällä tarkkuudella. Ihan huoletonta arkikäyttöä.
Edit: Lisätään vielä että kellon käyttöön mulla ei kuulu saunominen. Mun mielestä kellon kanssa saunojat on ymmärtäneet väärin sanonnan että saunaan pitää mennä ajan kanssa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vanhusten aikaraudat - puhelin ei ole kello
^Enpä ole kysynyt vielä mitä huolto maksaa mutta oma Mido on tuosta linkin takaa löytyvästä se vanhempi malli. Muuta eroa ei taida olla kuin taulun designissa ja viisareissa hienon hieno ero. Ja mallin nimi muuttunut Ocean Star Diver -> Ocean Star 600
Sent from my iPhone using Tapatalk