Samaa mieltä. Eipä tuolla huvikseen asfaltilla aja.
Printable View
Kovasti keskustelua tuntuu olevan läski vs 29 aiheesta. Mun on pakko tunnustaa etten ole ikinä kaksysiä kokeillut. Kaikki maastokalusto ollut aina 26" Nyt tekis mieli hankkia salsan fargo mutta sehän ei taas tälle osastolle kuulu :p Kuinkahan leveitä gummeja siihen saisi laitettua?
Ilmaisin itseäni huonosti, läski on se juttu, mutta läpitylsällä täpärilläkin on siten välillä hauska kaahata ja sitten taas yllättyä iloisesti Muklukin tangossa.
Erilaisuus on 95E10:ä liekkeihin.
Jotta tämä ketju olisi edes etäisesti tech talkkia, niin manaan shimanon i-spec ostokseni reilun vuoden takaa.
Tämä siksi että ne ovat 29":ssäni ja haluaisin siirtää siitä pelkät jarrut paksuun ja toisinpäin. Joko jarruostoksille siis tai Shimanoida koko Mukluk.
Annan muutenkin kaikissa sniidu-luokan pyöränosissa toistaiseksi ääneni Shimanolle, porvariluokan osista en osaa sanoa muuta kuin että X0 ja VSOP on hyvää.
oli mahtava eilen ja tänään paukutella motarin vallien ja takusten polokuja ku "puhtaalla" polulla sai ajella ja Kuivasjärven rantapulevardikin meni päältä läpi :)
Kertokaas aiheeseen varmasti enemmän tutustuneet että jos nestejarrut päivittäis Moonlanderiin niin A Onko järkeä? B mitkä olisi hyvät? Hintaluokassa ei halvimmat eikä kalleimmat. Sellanen bolt on setti mikä menis heittämällä paikoilleen.
^Shimano SLX.
^^^ Kuten jo mainittu, SLX. Paras hinta-laatu suhde. Käytännössä sama jarru kuin XT (ainoastaan bite-point -ruuvi puuttuu, jolla ei tunnu olevaan mitään vaikutusta käytännössä. Tosin senki saan itse lisättyä SLX:ään).
Kannattaako levyä päivittää samalla?
Muutama sana Robs’sonin kehistä.
Vaikka kilometrejä ei ole alla toki vielä tuhansia, uskaltaudun silti jonkinlaisen kokemuspohjaisen lausunnon antamaan. Erilaisia ajoympäristöjä ja haasteita (lastattuna vaelluskäytössä, krossia Oulun paikalliskahinoissa, Pyhän alueen louhikkoa, märkää vääntöä suolla, täysiä kaikkea päin ihavitukovaa Syötteellä ja kaiken maailman sileämpää näiden ohessa) on kuitenkin läpikäyty siinä määrin, että jos jokin paikka olisi ollut näille liikaa, olisivat ongelmat jo kaiketi tulleet esille. Ja päällä on rönöttänyt siis sellainen ajokamoinen n. 100kg kuski.
Niin. Mitään poikkeavaa ei niissä minun käytössä ole ilmennyt. Kumeina ympärillä tähän mennessä Nate, BFL ja Ground Control. Kokoaminen oli miellyttävää. Tälläkin hetkellä ne ovat yhtä suorat kuin käyttöön ottaessani.
Tubeless käyttö kiinnostaa, mutta sen suhteen ei vielä ole oikein onnistumisia. GC:n kanssa on nyt ollut yritystä, mutta suurta toivoa en antaisi. Kyseinen kumi ei nimittäin tartu kehän reunaan, esim. sisuria tyhjätessä, vähimmässäkään määrin. Kumi putoaa kehältä koko matkaltaan heti kun mahdollista. Ei välttämättä kumin vika, enemmänkin taitaa olla kyse kehän huulesta. Kävin huoltamolla koittamassa kompuralla nostoa, vaan riittävää impulssia ei saanut aikaiseksi. Myös yksi kotikompura on jo koetettu kaverin luona, samoin tuloksin.
Eipä siinä, olen täysin tyytyväinen menneisiin kilometreihin sisureiden kanssa, yhtään puhkeamisia ei ole ollut, joten niillä jatketaan. Värkkään lisää joskus kun on taas lämpimämpää.
Robs’sonin 80mm kehät ovat mielestäni erittäin toimivat kehät paksupyöräilyyn. Nämähän maksavat murto-osan ns. merkkikamoihin verrattuna, joten hinta-laatusuhde on vähintäänkin hyvä. Tubeless -hommia lukuun ottamatta täydet pisteet. Painoakin taitaa olla samanlaisia grammamääriä kuin niissä perusverrokeissa.
Mukaan kuva, koska kuvat ovat mukavia.
https://vulpwq.bn1301.livefilestore....120.jpg?psid=1
Btv, oma viispenniä tubelessteippauksiin näkyy tuossa. Eli höyrysulkuteippiä. Venyy mukavasti, ei paina tonnia ja käyttötarkoituksensa myötä voisin luvata toimivuuttakin. Nyt vaan ei onnaa siis muuten.
https://vulpwq.bn1301.livefilestore....929.jpg?psid=1
Ja tuossa toinen pennilöinen toisinaan foorumeilla vellovaan sisuriasiaan. Kyseessä Spessun joku 2.3/3.0X26 sisuri. Täyttyy ihanan tasaisesti, painaa varmaan liikaa grammanatseille.
https://vulpwq.bn1301.livefilestore....927.jpg?psid=1
Sisällöstä, kuvista ja kieliasusta annan edelliselle tiedotteelle noin kymmenen pistettä
Lisäksi olen tuijottanut tuosta linkistä golden kehiä noin 10min., sillä ne sopisivat kultaiseen muklukkiin kuin isi äitiin vaikka periaattessa inhoankin bling-blingiä ja olen pohjimmiltani mattamusta-miehiä.
Tilasin tuommosen runkolaukun. Ei se nyt kovin XL ole, vaan eipä ole ei hintakaan. Mahtuu siihen kuitenkin 5 tölkkiä leirijuomaa tai vaihtoehtoisesti pari desiä vajaa 3 litran juomarakko. Voisinpa melkein sanoa että hinta/laatusuhde on kohillaan :)
Golden...mmmmm...golden...
Kokkeile Hippo ottaa teippi pois tuolta ihan reunasta. Puoli senttiä ellei senttikin. Niin jos se rengas tarttuis tuonne paremmin.... Voi tietenki olla ettei se sinne tartu millään. GC istuu hyvin ainakin Rolling Darryleissä.
Eka lenkki nyt takan... ensi vaikutelma oli hyvin positiivinen. Eron normaaliin huomaa varsinkin ylämäissä, vaikka ratas on 2 hammasta isompi kun vanha niin tuntuu että mäet nousee helpommin jopa isommalla pykälällä. Pyörittämisen "kantikkuus" hävisi lähes täysin, kun vastus vaihtelee 30 ja 34 hampaan välillä riippuen kampien asennosta, tasoittaen voiman tuottoa.
Tuollanenhan saattaisi ilmaantua fatbatbikeenkin.
Mä tein tänään tubeless-konversion noille fatboyn 90mm vanteille GC:n renkailla. Pienintäkään ongelmaa ei ollut saada rengasta nousemaan kohdilleen. Eturengas meni harjoitellessa kun en tollaista hommaa ole ikinä ennen tehnyt, takarenkaalla ei tarvinnut edes sisäkumilla enää nostaa rengasta vanteelle, vaan suoraan vaan kumi käsin vanteen sisään ja tubeless-venttiilistä ilmaa perään. Tosin mulla on suht tehokas kompura joka saattaa auttaa asiaa :D
Ram pallo väkästelyä X-Ram kiinnitykselle. Rälläköin pallon irti levykiinnikkeestä, porasin upotuksen johon tein 6mm kierteet ja 6mm/5mm kierretappi lukitteen kanssa upotukseen. Upotuksessa on 6mm kierre ja tangon kiinnityksessä 5mm. Nyt saa ohjaamoon kännykän ja saa sillä tarvittaessa kuvattua kuvia ja videoitakin.
https://lh6.googleusercontent.com/-s...5282%2529h.jpg
Mikäs ohjaustanko Hippon hienossa valkoisessa pyörässä on?
Son Ragley Luxy. Iha jeeveltin hyvä, ainakin minun käytössä.
^ No helvetti.
Onko olemassa sellaista "joustomekanismia" jonka saisi asennettua hissitolpan satulakiinnikkeiden ja satulan väliin, kun ainoat mitä löysin on noita joustotolppia, mutta en aio tuosta hissitolpasta kuitenkaan luopua.
^ Täältä löytyy tuollainen ylimääräinen :) painaako toi melkein kaksi kiloa? Kitiseekin mukavasti.
Jotain puoltoista. Oisko kallis?