Tossa on varmaankin ollut jonkinasteinen vedonlyönti, mahtavaa! :D
Printable View
Ihan kiitettävästi sulla on varaosia mukana TMT:ssä. Käsitin myös, että korjautoimenpiteet olisivat oikean osan ollessa mukana onnistuneet nopeammin, kuin mitä jopoilija ajaa 200m. Tuohan on ihan F1-varikkopysähdyksen tasoista toimintaa. Toisaalta, niin se pitää vähintään ollakin TMT:ssä.
Taisit käsittää kaiken väärin :D
Osat piti ostaa, Jopoilija ei teknisesti ottaen kai ohittanut, koska käännyin, ylitin tien ja ajoin (vai pitäisikö sanoa, että rullailin/potkupyöräilin?) kadun toista puolta vastaan kaupan pihaan, mutta TMT sääntöjen mukaan, jos poikkeaa matkalla johonkin niin tappiohan siitä tulee, vaikka makaisi auton konepellillä tai suuntaisi hankkimaan varaosia.
Huh. Joutu sitten rivakammin polkeen tänään. Keravalla CC:n kanssa samaan risteykseen, itsellä 29" alla. Koivulantien ja kytömaantien risteyksestä lähti TMT päälle. Ja ei minua vieläkään varvattu.
HAH
Tarkottaisiko varvaaminen muuten sitä, että joutuisi saman tyypin ohittamaksi sekä töihin että kotiin polkiessa?
Mulle tuli tänään kaksi tappiota minuutin sisään. Ei ikinä pitäisi ajaa työmatkaa maasturilla.
Siis ainoo syy miks noi ohittaa mut on se, että niillä on varmaan alle 5km työmatka eikä ne yksinkertaisesti ehdi hiota, tai sitten ne vie saippuat ja vaihtovaatteet mukanaan ja suihkuttelee rauhassa firman piikkiin.
Kyllähän minäkin sitten tikkaisin täysiä, mutta olen niin laiska että en viitsi roudata vaihtovaatteita ja saippuoita, vaikka mahikset ois peseytyä
Varvaaminen on ratalajien termi ja tarkoittaa kierroksella ohittamista. Mitä se nyt vois olla TMT:ssä? Ei voi tietää. Harvalla on ympyrän muotoinen työmatkareitti. Ellei sitten palata hieman eri reittiä kotia duunin jälkeen. Niinkuin minä tänään kuvarastien vuoksi. Hetkeä aiemmin ohittamani työtoveri taittopyörällä muuten paineli ohi, kun kuvailin. Elämäni eka tappio...
Mulla on 4,5 km työmatka ja siinäkin ehtii tarvittaessa hyvin hiota, mutta lähes aina rullailen rauhassa koska minäkin olen laiska enkä roudaa ylimääräistä kamaa. Tappioita tulee tällä tyylillä keskimäärin kerran-pari viikossa, mutta mikä mukavinta, tiedän itse että halutessani voisin hoitaa TMT:n ilman tappioita. Aina. Missä vain. Tämä auttaa kestämään tappiot.
Onpas taas selitykset jengillä. "En jaksa käydä suihkussa" "voittaisin jos haluisin" yms. Miksi ei voi vain niellä tappioita, jos niitä tulee ? Selittelystä tunnistaa aidon häviäjän.
Kyllähän työmatkaksi lasketaan mikä tahansa ajankohta, reippaasti toimistoajan jälkeenkin, kunhan on töistä tulossa, vaikka kapakan kauttakin. Eilen yöllä pyyhälsin 40 kmh Arabian rantapolkua ohi mopon jossa 2 päällä. Ohittajaa kannustettiin huudolla "voi *****!". Tästähän tulee niitä pisteitä, eikö?
Sent from my iPad using Tapatalk
Pisteitä? Mistä lähtien TMTssä on annettu pisteitä? Missä pöhnässä sä kuljet jos et koulutuksen tähän vaiheeseen mennessä ole tajunnut kupletin juonta?-)
Täydet pisteet saa hälytysajossa olevan paloauton ohittamisesta.
Sent from my iPad using Tapatalk
Entä jos ajaa vapaa-aikanaan työpaikan ja kodin väliä edestakaisin ja ohittelee hitaampia? Hyväksytäänkö nämä?
Ja jos samaisella matkalla tuleekin ohitetuksi, niin voiko häviötään puolustella sillä, että ei oikeasti ole edes työmatkalla?
Entä jos työmatkalla aistii, että perässä roikkuva menee ohi ennemmin tai myöhemmin, niin saako tappion anteeksi, jos soittaa ennen mahdollista ohitusta pomolle ja irtisanoo itsensä. Tässä tapauksessahan ei kyseessä ole enää työmatka.
Teknisesti tuo ei ole mahdollista irtisanomisajan vuoksi, jollet ole koeajalla. Muutoin näkisin päätelmäsi oikeana.
Jos huutaa puhelimessa esimiestä esimerkiksi 15min putkeen homoksi ja uhkaa tappaa, voi onnistua saamaan aikaan työsuhteen purkamisen. Rikosoikeudelliset seuraamukset toki tulevat myös, mutta hei, tappio vältettiin. Puoliso on varmasti hyvillään kun tulee kotiin ja kertoi miten onnekkaasti kävi.
^ Ei taida toimia. Työmarkkina osapuolet ovat piruuttaan säädelleet hidasteita fuduihin. Alkup kysyjän ongelmaan suosittelen saikuttamista, sairaslomapäivä tulee voimaan heti ja päästää työmatkailun ikeestä.
Ja siis täältä ei ainakaan kannata kysyä, jos mielii välttää tappion;)
Edit: AK tuossa edempänä jo totesikin saman. Tainnut omalle kohdalle kahdesti viikon sisään osunut tmt-tappio jo vaikuttaa aivotoimintaan...
Tänään Aamulehdessä muutama hollantilainen neropatti (mukamas jotain kaupunkifillarontiguruja) kertoivat, että pyöräteitä pitäisi leventää koska pyöräily on sosiaalinen tapahtuma ja ihmiset haluavat keskustella sekä ajaa rinnakkain.
Rinnakkain? Sosiaalinen tapahtuma? Ette te mistään mitään tiedä... hihihihi... :D
http://blog.lib.umn.edu/meyer769/psy_1001/giggle.jpg
Jos henkensä heittäminen kesken temmon tulkitaan tappioksi (ja kuten aiemmin on todettu, jopa haudan ohittaminen), niin olisi erikoista jos työsuhteen päättäminen tappionvälttämistarkoituksessa ei olisi tappio.
Entä jos ohittaa, eksyy ja ohittaa uudelleen saman kohteen? kumpaa nöyryytetään tilanteessa?
On kyllä aika nöyryyttävää eksyä omalla työmatkalla.
Uuden työpaikan tapauksessa tietysti ihan mahdollista, jollei ole treenannut reittiä kunnolla esimerkiksi edellisenä viikonloppuna.
Eksyminen sattui kyllä, kun en ajanut suorinta reittiä kotiin :)
Häviääkö silti, jos saavuttaa edellä ajavan, muttei ohita, koska omat sykkeet liian korkealla eikä halua pilata treeniä ja tyytyy peesiin? (kyseessä on työmatkatempo, koska lenkki suoritettiin suoraan töistä)
Katsoisin, että olen henkisesti voittaja, koska saavutin kuskin eikä hän päässyt minusta irti, vaan kuuli vapaarattaani sirinän jatkuvasti korvissaan.
Jos ei joudu ohitetuksi, ei ole hävinnyt. Voittajia, henkisesti, fyysisesti tai metafyysisesti, ei ole.