Jos hinta-laatusuhdetta hakee niin eiks tää On-onen chunky monkey trail extreme ollu kans aika kova? 24 e, mutta tohon tulee tietty postit päälle. http://www.on-one.co.uk/i/q/TYOOCM29...key-29x24-tyre
Printable View
Jos hinta-laatusuhdetta hakee niin eiks tää On-onen chunky monkey trail extreme ollu kans aika kova? 24 e, mutta tohon tulee tietty postit päälle. http://www.on-one.co.uk/i/q/TYOOCM29...key-29x24-tyre
Chunky Monkey on kyllä hyvä rengas märille kallioille yms. Eipä muuutenkaan tarvitse kauheesti pelätä että pito loppuu. Huonot puolet: Menee tukkoon mudassa, rullaa huonosti. Parhaimmillaan eturenkaana.
Pitänee hankkia sellanen taas loppusyksyksi, ellen sitten sorru tähän radikaaliin Butcher-mainontaan. Butcher taitaa vaan olla melko kapea.
Mulla ei ole rengassmittaa (kulmallista), eikä ilman saa tarkasti mitattua, mutta en minä tuota kapeaksi sanoisi. Voi olla, että on kapeampi kuin ilmoitettu, mutta esimerkiksi mudassa se on vain hyvä asia ja Butcherista siivoontuu mielestäni kohtuu hyvin myös muta. En ole ainakaan sellaisessa vielä ajanut, joka ei ropisisi pois. Plussana se rullaa kokoisekseen/näköisekseen tosi hyvin. Kyllä se kokeilla kannattaa. Hinta-laatusuhde on mainio verrattuna moniin muihin. Butcher on mielestäni sellainen Fit and forget-rengas, siitä ei juuri tarvitse murehtia. Rengas alle ja menoksi vaan.
Taitaa olla CM yhdellä kiekolla ja Butseri toisella niin voin napata vertailukuvan ehtiessäni.
Kuvio tuossa B:ssä on taas yksi versio ikivanhasta mallista mutta kumilaatu tuntuu vähän erilaiselta kuin useimmissa muissa.
Niitä löytyy valmiiksi netistä vaikka kuinka. Minion DHF vs Butcher SX https://www.flickr.com/photos/tisser/5701010762/
Butcher on tuo isompi ja korkeampi
Muoks. ei tuossa kuvassa näkynytkään korkeusero, mutta Butch on hieman korkeampikin
Itse en edes löytänyt Monkeytä 27.5erinä ja olen ihan tyytyväinen, että otin Butcherin, sillä lukemani perusteella tuo CMn rullaavuus on niin paljon huonompi, kuin Butcherin, ettei sitä kannata laittaa, ellei ole aivan tolkuton pääkallokeli, jossa mikään kumi ei pidä milliäkään. Silloin ehkä kannattaa valita huonommin rullaava mutta mahdollisimman pitävä.
Butcherin kumiseos (minulla kokemusta vain Grid versiosta) on minusta sopivan kovuinen, ei liian kova, eikä liian pehmeä. Se tarttuu hyvin märässäkin, mutta rullaa silti.
Lis. Ja syy miksi suosittelen Butcheria täällä ehkä parissakin paikkaa on, että rengas voi vaikuttaa oleellisesti pyörän suorituskykyyn ja ajettavuuteen ja hyvä rengas voi parantaa niitä merkittävästi. Minusta Butcherista on, sen hinta ja laatu huomioonottaen, todella yllättävän vähän täällä juttua ja kommentteja, johtuneeko sitten osin näistä merkkiuskollisuuksista tmv. mutta niin kauan kun sinulla ei ole sponsorisopparia jonkun kanssa olet vapaa valitsemaan itsellesi parhaan renkaan.
Onkos jollain kokemuksia tästä paljon hehkutetusta butcherista vs. Hans Dampf. Ollu nyt pari vuotta HD trailstar-seoksella edessä ja takana syksy/kevät ajeluissa, mutta ens syksyks joutuu varmaan eteen ainakin laittamaan tuoretta rengasta. Chunky Monkeyta olin kaavaillu ku ei mua niin haittaa vaikka se rengas painaa kilon, kunhan löytyy pitoa silloin ku tarvii. Toisaalta toi HD on riittäny mulle ihan hyvin so far, joten jos Butcher pitää edes yhtä hyvin ku se niin onhan se aina vähän mukavampi ajaa rullaavammalla renkaalla. Oletan et toi butcher (grid) rullaa kuitenkin paremmin ku chunkey monkey.
http://www.schwalbe.com/en/offroad-r...agic-mary.html
magic mary trailstarina oli viimesyksyn edessä ja pitoa ei ainakaan voi moittia. Takana pyöri trailstar hans. Tietysti onhan niitä rullaavampia vaihtoehtoja olemassa.
Minua kiinnostaa kovasti kokeilla erilaisia renkaita ja varmaan siksi joskus kokeilen huvikseni Magic Marya ja HDtä ja esim WTBllä kiinnostavia renkaita, mutta esim. Schwalben renkaissa on monesti hinnat niin hurjia verrattuna Spessuun, että niiden renkaiden pitäisi olla aivan älyttömän paljon parempia, jotta kannattaisi ostaa. En usko, että tällaista eroa on ja siksi pitäydyn pääasiassa Spessuissa. Butcher on kyllä tällä hetkellä lempimaastokumini ja uskon, että se pärjäisi varsin hyvin vertailussa kalliimpiin kilpailijoihinsa.
Koosta sen verran, että lukemani perusteella Butcher on hieman pienempi kuin 2.3, ainakin Control ja Grid, SX on kuulemma isohko, mutta aika moni kirjoittaa, että vaikka olisi toivonut vielä suurempaa rengasta, ajeltuaan Butchilla totesivat, että samapa tuo, kun kerran rengas toimii hyvin, on mukava ajaa ja kaikin puolin luotettava.
Saksasta tilattuna Schwalbet ovat kyllä hinnaltaan erittäin kilpailukykyisiä...
https://www.bike-components.de/en/Ti...nufacturer_asc
Itsellä ollut HD, Muddy Maryä ja Magic Maryä ja todella tyytyväinen olen ollut. Varsinkin Super Gravity-rakenteella varustetut renkaat ovat aivan omaa luokkaansa. Tosin Vertstar-seoksella renkaat kuluvat todella nopeasti...
kokeilkaapa butcher controllia syksyllä takarenkaana. pirun hyvä.
mulla oli viime syksynä butcher takana ja HRII 3c edesssä. pirun hyvä combo.
Jos maastosssa on paljon teräviä kiviä niin ajovirhe voi kyllä lopettaa butcherin matkan. Mulla ei ollut mitään ongelmia kun täälläpäin kivet aika pyöreitä
ja ajotapa maltillinen.
^
No hyvä jos niitä jostain saa vähän edullisemmin. Muuten, tiedättehän Schwalbea tilailevat, että Verkkokaupasta saa ainakin muistaakseni Ra-raa ja Ro-roa alle 40e, Magic Maryjä ei valitettavasti toistaiseksi saa. Magic Marystä uskon pitäväni kun joskus pääsen testaamaan, samoin HD kiinnostaa kokeilla, WTBltä esim Vigilante viehättää. On niitä hyviä renkaita varmasti useitakin, mutta joskus työn takana löytää järkihintaan, jos jossain on edullisesti niin nopeasti hyllyt tyhjänä.
Noihin nettitilauksiin joutuu toki usein lisäämään toimituskuluja jopa 10e, ellei tilaa enemmän kerralla.
^
On varmasti, mutta esim talvisempaan ajoon voisi sopia, ellei ole liian kova. Contin Explorer on kans mielenkiintoisen oloinen rengas, samoin kuin Maxxis Advantage.
Trilstar- ja Vertstar- seoksilla olevat renkaat menevät pakkasella todella koviksi ja halkeavat helposti. Schwalben kumeista talviajoon sopivat ainoastaan Pacestar- seokselliset ja tietysti Ice Spikerit. Itsellä ollut talvi(ja muutenkin)-ajossa continentalin Mountian King 2.4" ja ovat säilyneet pehmeinä kovillakin pakkasilla. Märissä juurakoissa pito on kuitenkin keskivertoa. Pito on kuitenkin ennalta arvattavaa ja niillä onkin hauska vedellä kaksipyörä-luisua mutkissa :D .
Alkaa tuo Butcher-puhe kuulostamaan vanhalta meemiltä...
Kuvat jäi ottamatta mutta Butcher ja Chunky Monkey ovat about millin sisällä toisistaan hiukkasen eri levyisillä vanteilla (BlackFlag & Crest) useammasta suunnasta mitattuna.
Contin Explorereita ei saa enää kuin halpismalleina mutta löytyypä sellaiset taittuvana Vaporeiden kanssa kun äsken taas yritin siivoilla varastoa. Saa ilmaiseksi testiin jos haluaa niillä ajaa otsikon mukaista maastoa... ;)
Ei mut olin mä ihmeissäni kun lueskelin Butcherista, mikä varmaan joka maan juurakko-kivikko-topikin yksi suosikeista, jolla oma kannattajajoukkonsa, enkä täältä meidän foorumilta löytänyt siitä kuin tyylin parin ihmisen kommentit. Ajattelin eka, et se ei joko ole Suomen maastossa hyvä tai sit porukka ei vaan ole tullut sitä kokeilleeksi ja nyt kun olen itse sillä ajanut olen vakuuttunut, että kyse on jälkimmäisestä. Tokihan minun piti silloin omalta osaltani korjata tilanne ja muistuttaa jengiä tämän mainion kumin olemassaolosta.
Haha, no ei ollut iso kokoero. :D Ei toi minusta mikään pieni rengas ole ja yhtälailla niinkun CMkin pystyy kyllä omalla pinta-alallaan hyvinkin tarttumaan eri alustoihin.
Niin ja Purgatory Control toimii selvästi paremmin takarenkaana kun on märkää maastoa. Butcherin tai vastaavan kanssa tosi hyvä kombo, joka useimpiin paikkoihin riittää. Tänään tuli testattua oikein huolella noiden mudanputsaustaitoja. Vannetta myöten mudassa mentiin, mutta nappulat ovat ihan siistit. Pahimmista, aivan järkyttävistä mutalammikoista poistuessa Butcher suorastaan sinkosi mudat, kivet, mitä sieltä nyt tulikin mukaan, kaikkiin ilmansuuntiin ja ensimmäiset metrit olin kiitollinen, että etulokasuoja oli paikallaan. Se putsaa itsensä kyllä nopeasti ja vaikka noiden överilammikoiden jälkeen saakin hetken varoa roiskeita, se on sata kertaa parempi kuin tukkeutunut kumi, joka ei pure, eikä rullaa.
Mitä se Butcher maksaa?
Pitäis Grand Canyoniin laittaa syksyn sateille jotain pitävämpää alle, noi mukana tulleet X-kingit on melko liukkaat kosteassa juurakossa. Kyljistäkin alkaa kankaat jo paistaa kun vähän tullut kiviin hierottua. Butcher/Purgatory yhdistelmä vaikuttaisi hyvältä. Kuinkahan ne toimii pakkasessa jos koittaisi talvenkin ajella samoilla kumeilla?
SX näyttää olevan saatavilla vain 26" kokona. Nuo grid versiot vaikuttaisi hyviltä paksumpien kylkien vuoksi. Mountain Kingit on myös yksi vaihtoehto varmaankin.
Nope.ei todellakaan.
SX versio muuttuu jo nollakelissä pirun kovaks ja liukkaaks. Samoin Grid.
Control on kokonaan a50 kumiseoksesta tehty joka ei kovetu pakkasellakaan kuten
a42 ja muut pehmeämmät seokset.
Controll on rengas jonka haluat kun lunta ei vielä ole ,mutta mittari on nollan pinnassa. Sillon kaikki pehmeämmät seokset on kovia ja pirun liukkaita kuten esim.
maxxis 3c ,mutta controll a50 pysyy pehmeänä ja yhtä pitävänä kuin kesällä.
Se tossa butcher controllissa on minusta kaikkein parasta. Se on todellakin jokakelin rengas.
No sehän on loistava homma, sillä Control on kaikkein halvin versio. :) Varmaan tulee talveksi tuo Control-versiokin hommattua.
Samaa mieltä tuosta jokakelin renkaasta. On kyllä niin perusteellisen monipuolinen kumi, jonka kanssa ei tarvitse pähkäillä pitäisikö tänään vaihtaa joku toinen kumi, että pito riittäisi, että mudat puhdistuisi tms, Butcher toimii niin kuivassa kuin märässäkin.
Ei se nyt loppujen lopuksi mikään niin edullinen kumi ole, jos halvin malli on 40€. Chunky Monkeylla on menty monen monta vuotta, kun ei parempaa vielä ole tullut vastaan. Ehkä sitä vois käydä yhden Butcherin hakemassa testiin.
^
No jos CM tulee toimituskuluineen samanhintaiseksi tai todennäköisesti jopa kalliimmaksi kuin Butcher ja jälkimmäinen pitää yhtälailla, mutta rullaa todennäköisesti melkoisesti paremmin niin minusta se on aika kohtuuhintainen.
Jos miettii mitä hintoja vastaavista renkaista tänäpäivänä kilpailijat pyytävät niin se on tosi edullinen rengas. Toivon, ettei Spessu mene mukaan tuohon hintojen nostoon, mitä useimmat harrastavat, vaan pitää päänsä ja pitää huippurenkaatkin kaikkien ostettavissa.
Juuri siksi Specialized saa minulta isot respectit ja tulee pitämään minut vakioasiakkaanaan jatkossakin.
Hm, tuosta puhdistuvuudesta ja pakkasessa toimimisesta. Itse kun olen tuossa ideoinut kesäisin metsäpyörän virkaa hoitavasta 120 mm täysjoustosta talveksi työmatkapyörää niille keleille kun lunta on satanut yöllä se 10+ cm, missään ei ole vielä aurattu, ihmiset on talloneet tiet perunapelloksi ja töihin tosiaan olisi mentävä. Mahtaisikohan pätevin yhdistelmä näillä tiedoilla olla 26x2.3 Butcher eteen ja samankokoinen Purgatory taakse? Vaatimuksena siis että pitoa on niin paljon että etenee siinä puurossa eikä rengas tee itsestään valkoista donitsia heti kättelyssä. Auratut ja jäiset kelit ajetaan sitten ihan eri vehkeillä ja renkailla.
Ice Spiker 2.35 on lumellakin paras rengas imo. Kulkee puurossakin paremmin kuin mikään muu mitä olen kokeillut.
Jos omistaa 26:sen ja löytää jostain vielä nokian MBT/MBX:sän niin se on hyvä lumirengas. samaa voi sanoa vanhanmallisesta mountain kingistä.
butcherkaan ei ole paskimmasta päästä.
On Onella on aika paljon alennusmyyntejä joista olen hommannut apinat reilu 15£ hintaan. Ottaen huomioon mitä €uron kurssi on ollut vaikka vuosi sitten, niin siinä voidaan puhua erittäin edullisesta kumista. Toki tässä on On One muutenkin muuttanut systeemejään, kun aiemmin sai yli 50£ tilauksesta toimituskulut ilmaiseksi.
Oletko ajanut Chunky Monkeylla? Melko vahvoja väittämiä ilman omakohtaista kokemusta. :)
Eihän tuo paha ole. Siksi vain mainitsin, kun aiemmin hehkutettiin sitä edullisuutta niin vahvasti. 40€ on suht perushinta renkaasta, jos vähänkään nettiä selailee.
Butcherin verrokkeja ovat mm Minionit DHF ja DHR, HR, eikä niiden perushinta ole 39.90.
Ja kommentteihini CMstä:
En ole ajanut CMllä, kuten sanoin puhun lukemani perusteella, mutta olen lukenut siitä melkoisesti ja lähes kaikki toteavat, ettei se rullaa, silloin on jo aika oletettavaa, ettei se rullaa kovin hyvin. Minua kyllä silti kiinnostaisi itsekin testata sitä.
Pointtini ei kuitenkaan ollut moittia CMa, vaan todeta, että yhtälailla kohtuuhintaan saa rullaavampaakin kumia, joka myös pitää ja siksi, jos se kerran tuntuu nihkeältä, kannattaa Butch testata, jotta voi itse päätellä kumpi olisi parempi valinta.
Minusta on tiettyjä renkaita, jotka jokaisen maastoa ajavan olisi hyvä ainakin kerran testata, Butcher on 1 niistä ja vähän saman tyyppisistä renkaista, voisin veikata, että HD olisi myös. En ole testannut mutta suosio on suuri ja sille on varmasti syynsä.
Mulla on tuolla varastossa On-Onen Smorgasbordit ja nekin on mielestäni melkoisen nihkeästi rullaavat renkaat ja Chunky Monkey on vielä noita tahmeampi.
Mää on varmaan väärin maastopyöräilijä kun en jaksa jatkuvasti vaihdella kumeja. 2,5 kesää meni nyt Racing Ralpheilla kun ne loppui niin laitoin alle eteen RoRon ja taakse RaRan. Nuo Smorgasbordit on ollu alla syksyisin ja keväisin pahimpien kurakelien aikaan, vaikka tältä foorumilta luettuna nekin on hengenvaaralliset kumit.