Mutta nimimerkillä odottakaa ei ollut ilmeisesti edes kyse nousemisesta vaan renkaan väännöstä vanteelle ylipäätään.
Mä ostin viime syksynä parktoolin metalliset parikymmentä senttiä pitkät rengasraudat ja sen jälkeen ei ole asennuksessa ollut ongelmia...
Pientä naarmua niillä kyllä voi saada vanteeseen.
Minä kävin eilen vesisateessa pyörähtämässä pienen lenkin metsässä nyt syyskumeilla ja ei voi kun ihmetellä kuinka hyvä pito muddymary hans damph kombolla (edessä pehmein, takana keskimmäinen pehmeys, vert/trail, kumpi nyt olikaan kumpi) taas oli. Paineita tubeleksena edessä 1.4 a takana 1.7 about. Eihän ne rullaa mutta sama tuo nyt oli kun kenenkään perässä ei tarttenut yrittää pysyä. Pari kertaa taas oikein tarkoituksella piti ajaa hitaassa vauhdissa eturengas viiston juuren yli tai vinon kiven yli mutta mitään ei tapahtunut! Kesän niin ikään tubeless versioina RocketRon / RacingRalph yhdistelmällä tuli mentyä aina kyljelleen tai laitettua jalkaa maahan jos ehti. Tämä korostuu toki erityisesti hitaassa vauhdissa märässä juurakossa ja kivikossa. Kovaa jos uskaltaa lasketella niin kesärengastuskin menee paremmin tai sitten mulla on ollut vain tuuria ettei ole kaatumisia sattunut kovassa vauhdissa.
Se täytyy vielä todeta että onhan noissa kertomissani kahdessa eri rengastuksessa myös tosi suuri ero ajotuntumassa. Erityisesti mielestäni keväällä, kun vaihtaa pienempinappulasiin, ohuempaa kumia oleviin kesärenkaisiin, kalliobaanoilla kovalla alustalla tuntuma on niin paljon kovempi ja äkäisempi. Kestää hetken tottua siis siihen ettei pyörän käytös ole enää niin raskasohjauksinen ja pehmeä (tavallaan mukava paremman vaimennuksen takia).