Itse päivitin F9.6 1x12 ja eteen pienin ovaali mitä saa, omaan ajoon ja kotimaastoihin sopiva ja edelleen tiellä pääsee kyllä reilua vauhtia jos jaloissa vaan on puhtia.
Eli itse kyllä suosittelen vaihtoa
Printable View
Itse päivitin F9.6 1x12 ja eteen pienin ovaali mitä saa, omaan ajoon ja kotimaastoihin sopiva ja edelleen tiellä pääsee kyllä reilua vauhtia jos jaloissa vaan on puhtia.
Eli itse kyllä suosittelen vaihtoa
^miten toimii ovaali eaglen kanssa? Jostain kuulin, että olisi ongelmallista.
Se vielä eaglesta, tainnut mainita aiemminkin, että onko sitten susikappale vai mikä tuo oma, mutta kovin on vaikea ollut säätää, jopa mahdoton. Vähän väliä rallattaa ja pätkii johonkin suuntaan.
Fuelissa siis 1x12, Farleyssa 1x11. Harkinnut vaihtaa fueliin samat välitykset ja siksi en omasta kokemuksesta paljoa voi ainakaan gx eaglea suositella :(
Ei siinä mitään ongelmaa ole ollut hyvin rokkaa.
Kuulostaa enemmän siltä että sulla on vaihtajankorvake vinossa, itsellä ainakin menee vaihteey ihan täydellisesti ilman rallatuksia kunhan korvake vain on suora
Korvake uusittu, ei juuri auttanut :(
Ne vois tietty vielä tarkistaa. Vaihtaa kyllä ihan ok, mutta keskimmäisillä rattailla välillä päkeltää varsinkin runtatessa.
Pitkä ketju = paljon asiaa.
Trek Farley ex 8. Vapari rikki, miten irti? Pakan kun ottaa niin päätytulppa ei irtoa ja vaparin edessä hahlo jossa kolot pakkahylsylle... Mites sitten edetään?
Kiitoksia vaan kovasti ^
Irti on ja kynnet tylsänä.
Farley 5, vm 2018
http://i130.photobucket.com/albums/p...pswftr9mlw.jpg
Farleyn keula antautui, ihan juurettomalla polulla. Ajoin perässä ja ihmettelin kunnon räsähdystä ja kaveri pöpelikössä. Ei ensin ymmärretty mitä oikein tapahtui mutta kun kamppeet saatiin kasattua niin kävi selväksi mikä syy oli kaatumiselle. Keula on antautunut eteenpäin, rungon alaputkessa olevassa "lokasuojassa" ei minkään valtakunnan merkkejä että rengas olisi siihen osunut. Emäputkessa selvä hankauma etupuolella johon rengas oli tökännyt eli tuo on hajonnut todella eteenpäin. Ja tuo polku oli ihan tasainen alaspäin viettävä, ei kantoja, juurakkoja tai mitään muutakaan.
Kauhisteltiin tuota tapahtunutta jos olisi käynyt niissä alamäissä mitä laskettiin niin olisi tullut kyllä tarvetta ambulanssillekin. Takuuseenhan tuo menee mutta mitähän laittavat tilalle - itse en missään tapauksessa kelpuuttaisi enää samaa F5 hiilarikeulaa.
EDIT: Oli sittenkin 2018 mallia.
^No voi helvetti!! Ei ikinä saisi tuollaisia haarukoita kukaan missään valmistaa. Ja nyt vielä tunnetun valmistajan pyörässä tuollainen hengenvaarallinen osa.
Jos haarukka vauhdissa pettää niin mennään helposti ihan pää edellä tonttiin. Normi OTB:ssä yleensä mennään enemmän hartiat edellä tonttiin kun vartalo ehtii ilmassa kääntyä enemmän ja näin niskan taittumisvaara on huomattavasti pienempi. Eipä ole laadunvalvonta hyvällä tasolla noin tärkeässä osassa.
Mulla on Dudessa jäykkä haarukka ja ei se paljoa jousta ja pehmennä ajoa, on siis todellakin jäykkä, mutta monenlaiset runnutukset on hyvin kestänyt. Ja hyvä niin.
Niin hyviä, kun Trekin pyörät on ajaakin tuohon yleiseen laatuun voisivat pikku hiljaa alkaa panostaa. Itsellä 1.5 vuodessa on antautunut 2 kappaletta 9.8 Stachen kuitu runkoja seattuben juuresta ja aika monta muutakin palikkaa on antautunut missä lukee Bontrager. Tuollaisen haarukka kuvan soisi vaikka vähän levitä intterneetissä, jos sillä olisi vaikka positiivinen vaikutus laadunvalvontaan.
Pyörä on nyt Suvalassa tutkittavana ja kuvia lähti Trekille. Toivottavasti korjaavat pyörän siten ettei tilalle tule samanlaista F5 keulaa, itse en huolisi missään tapauksessa samaa mallia tilalle. Tommonen keula on hengenvaarallinen. Kuka luottaisi että kyseessä on vain yksittäistapaus? Jos tuolla ei voi rymyytellä huoletta niin sama laittaa seinäkoristeeksi.
Seuraillaan mitä Trekki vastailee. Toivottavasti vaihto menee tyylikkäällä tavalla.
Eipä niillä ole muuta kuitukeppiä sieltä tarjota tai on 9.8/runkosetin missä ohjain putkikin on kuitua, mutta onko se sitten laadun tae? Voihan sitä kokeilla saada tilalle vaikka Manitou mastodon tai Lauf. Mastodon varmasti helpompi saada, kun on heidän omissakin Farley 7 käytössä.
https://www.trekbikes.com/us/en_US/b...olorCode=black
Canyon on ainakin kehunut, että kuvaavat kaikki kuitukeulat ja kuitu ohjainkomponentit CT skannerilla. Trek vois ottaa mallia "markettipyörä" merkiltä.
Molemmat merkit taitaa kuitenkin tulla samalta tehtaalta: http://www.questcomposite.com/business-sport.php
Jännää kumminkin, ettei kaikki Harut ole napsunu poikki, vaikka osalla ajetaankin.
Mulla on Opel Astra g mallin caravan ja mahtuu takapenkit kaadettuna Farley 5 ilman renkaiden irrottamista kyytiin. Onkohan tää nyt sitten pieni suuri auto?
https://upload.wikimedia.org/wikiped...üsseldorf.jpg
Kaverin puolesta jouruilen keulan statustietoja :D: Keula lähti Ameriikkaan tutkittavaksi ja Suvalasta väliaikainen keula siksi aikaa että tapaus saadaan käsiteltyä. Hieno juttu että väliaikainen keula järjestyi jotta rälläys pääsee jatkumaan. Sitten joskus jatkan juoruamista kun tuomion kello on soinut tuolla kaukana lännessä.
Ei ole tietoa mikä siinä nyt on, väri on kuulemma vaihtunut.
Pikakysymys:
Farley 5 2016, onko keulaputki suora vai 1,5" tapered?
Trekin sivuilta: Ohjainlaakeri FSA IS-2, E2, sealed alloy cartridge
Tuosta en saanut selkoa
Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla
Ei saada lukea :), uhoamiseksi jäi ainakin toistaiseksi. Kakkostyön kiireiden vuoksi siirsin myöhemmäksi - motivaatiokin tuohon väheni kun työmatka pyörällä piteni 24 km per suunta ja Hodag rullaavuutensa vuoksi vei voiton. Eipä ole leveämpää takanakkiakaan enää kaivannut.
Juoruan tuosta kaverin F5:n hajonneesta hiilikuitukeulasta sen verran ettei Trekiltä ole kuulunut pihaustakaan ja kohta on mennyt jo kolme kuukautta....
Taannoin taas yhtä Rokkarin keulaa huolsin, ei tosin ollut Bluto vaan Recon ja huomiota kiinnitti se kun jalat ei olleet edes ulkomuodoltaan pyöreät vaan jonkinlaista muotoa siinä oli. Ei ole mikään alkuunkaan suoraviivainen homma tehdä clamppeja niihin. Ja seinämävahvuuskin vaikutti niin ohuelta ettei paljoa voi puristella.
Jos jotain muuta työtä on tarjolla, josta vielä maksetaankin, on valmiin keulan, vaikka Mastodonin, osto aika kilpailukykyinen vaihtoehto ajatellen hommaan menevää aikaa sekä väkisinkin jonkun verran epävarmaa lopputulosta.
Olet täysin oikeassa, tuohon on hankala lisätä mitään. Ohuet on nuo seinämävahvuudet ja ne joutuisi vielä sorvissa ohentamaan pyöreäksi ennenkuin clamppi siihen tiukasti puristuisi. Näillä nyt mennään, Blutoa sen verran päivitin että laitoin siihen sen charger2 (?) patruunan: En todellakaan ole jousituksen asiantuntija tai mikään polkuraketti mutta jopa minä huomasin että keula parani selvästi. Nyt vaan ajellaan ja pidetään pyörä kunnossa :). Ja eihän se Mastodon mahoton ole hankkia jos leveämpää rengasta alkaa taas haluttamaan.
Vähän tulee sama mieleen, että parivaljakko asiakas-myyjä ei ole altiivinen.
Mä olen ollut itse (kuluttajana) yhteydessä Trekin (Nordic) asiakaspalveluun ja varsin nopeasti on tullut vastauksia. Siis muutamassa päivässä, ellei jo samana pvnä.
Niillä on kyllä tikettijärjestelmä, joten sen viestin ei pitäisi ”unohtua” kuten spostin helposti käy...
Moblile mail, tyops apoliged.
Farley ex8 ollut nyt ajossa 6kk.
Takaiskari alkanu ulospäin tullessaan kolahtamaan, olisiko huollon paikka? Nivelet tarkistettu ja niistä kolahtelu ei johdu.
Voimansiirto rutisee. Ketju, takapakka uusia joten vaihtajan rissat, eturatas tai keskiö syynä. Onko muilla samoja kokemuksia tahi varmaa tietoa? Eturatas vaihtuu vklp aikana teräksiseen kylläkin.
Onkos kampien akseli yhteensopiva Shimanon 24 hollowtech keskiöiden kanssa mikäli menee vaihtoon?
Mulla vähän lonksui niin tuli takuuseen EX9:n uusi runko. Olisin mieluummin pitänyt vanhan mattamustan, mutta toisaalta uusi on uusi.
Ihmettelen sitä että Farley 5 maksaa muutaman satasen enemmän kuin esim. Kona Wo, jossa kuitenkin on parempi vaihtaja ja vivut. Maksaakohan siinä merkki enemmän?
Mun eeäks8:n keskiö alkoi naksuttamaan muistaakseni 150km paikkeilla (saattoi olla vähemmänkin) aina ylämäkeen tai enempi painolla runtatessa. Ei auttanut kiristys mitään, syynä keskiölaakerin pesä koneistettu yli toleranssin.
Homma korjaantui jälleenmyyjän huollon tutkimusten ja TREK:n kanssa oikein mallikkaasti ja tuli ymmärtääkseni aika kaukaa uusi runkokolmio ja nipussa myös uusi takahaarukka [emoji109]
Ja isoimmat pisteet jälleenmyyjälle, jolta en edes ostanut ko. pyörää ja nykyään pyörä huolletaan siellä ja kauniimmalle puoliskolle löytyi nätti Roscoe samaisesta paikasta [emoji106]
Lähetetty minun S60 laitteesta Tapatalkilla
Tuttua Trekin laatua. Hyviä pelejä ajaa ja takuu säätöä riittää, mutta aina tulee uutta ja suht nopeasti alle.
Olisiko jollain kertoa nopeasti, mitä eroa vuoden 2018 ja 2019 Farley 5:ssa on? Väri, mutta entäs muuta? Kannattaako ottaa tuo 2019 jos 2018 löytyy vähän halvemmalla?
Kiitos!