Onko Endurace CF:n ohjauslaakeri jotenkin prässillä vedetty kiinni kun ei sormin irronnut? Saako sitä kotikonstein irti ylhäältä tai alhaalta?
Printable View
Onko Endurace CF:n ohjauslaakeri jotenkin prässillä vedetty kiinni kun ei sormin irronnut? Saako sitä kotikonstein irti ylhäältä tai alhaalta?
Kertokaapa kannattaisiko ostaa Canyon Endurace AL koko XS vai Cannondale Synapse koko 48cm, pituus 164 ja inseam 72cm, puhtaasti asfalttiajoa työmatkaa, haluaisin melko pystyn ajoasennon, runkogeometrioiden mukaan Canyon XS vastaa lähinnä Cannarin 51cm runkoa. Nykyinen kulkupeli on hybridi. Canyon vaikuttaisi olevan melko kevyt alurunkoinen ja hintaan nähden hyvät osat.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Cannyonilla noita -10% kampanjaa menossa tietyistä malleista:
https://www.canyon.com/en/specials/p...ource=facebook
Itseä kiinnostais hommata talviajoon Inflite al 8.0 huomenna alkavasta kampanjasta 1350€, koska levarit ja mahtuu nastarengas (vs nykyinen maantiekulkine endurace al). Mistä kannattaa hommata toimivat/jykevät lokarit? Onko muuta mitä kannattais huomioida talviajossa, toimiiko esim. inflite al 9.0 (1709€ ny tarjouksessa) paremmin talvella (ultegra vs 105 ja levvyjarrujen toiminta)?
Omistan tuon Inflite AL 9.0:n ja jarruista ei ole kuin hyvää sanottavaa. Todella hyvä tuntuma jarruttaessa ja tehokas kuin mikä ja talvella ei muutu tuntuma, toista on vaijerivetoisissa. Hybridin vaijerilevareihin todella suuri ero. Ultegra on Inflitessä ja 105 Endurace CF 7.0:ssa, Ultegra napsuu vielä vähän 105:sta tarkemmin paikoilleen, mutta molemmat on mielestäni riittäviä ainakin omiin tarpeisiini (n. 7100 km viime vuonna).
Tuohon 1700 euron hintaan noista kahdesta ostaisin Inflite AL 9.0:n omien kokemusteni perusteella ehdottomasti. 9.0:n DT Swiss R 23 -kiekkoihin olen myös erittäin tyytyväinen, halvemmassa mallissa on halvemat R 24-kiekot.
Voisin veikata että synapse olisi sopivampi, Canyonikin varmaan menis mutta voi että vaakaputki saattaa olla liian korkealla jos haarojen puolesta pelkää. Itselläni siis cf sl xs koossa, inseam 75 ja muutama sentti jää vaan nivusten ja tangon väliin. Kävisin kokeilemassa synapsea ja jos tuntuu pieneltä niin sitten laittaisin Canyonin.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Moi, voitko kuvailla miten Infliten runko suhteutuu Enduracen CF runkoon nähden, sulla taisi olla molemmat? Endurace menee mielestäni ylämäet kuin siivillä, onko Infliten rungossa samantyyppistä jousipyssy-ruoska fiilistä (nykyisessä alucrossarissa ei ole) vai ei?
Molemmat löytyy joo. En olekaan aiemmin termiä "jousipyssy-ruoska" kuullutkaan, mutta mutta.. :D Heitin eilen vuoden ensimmäisen lenkin Enduracella ja kyllähän tuo kulkee niin saatanan kovaa ja nätisti. Vaikka renkaissa on 7,5 - 8,2 baria ilmaa ja leveyttä 23 sekä 25 mm niin kyllä tuo minunkin (105 kg) alla pysyy kasassa kun kiskoo ylämäkeen putkelta kovilla tehoilla. Sama homma Inflitessä, erittäin hyvät kiekot parantavat ajotuntumaa minusta paljonkin ja ottavat alurungon miinuksia pois. Hiilarirungolla olisi varmasti vieläkin hienompi ajettava.
Kommenttini saattavat olla aika canyonilaisin ja punamustin lasein kirjoitettuja, mutta olen erittäin tyytyväinen molempiin pyöriini kokonaisuudessaan ja nautin niillä ajamisesta. Jos raaskisin ostaa vielä Enduraceen paremmat, kevyemmät ja jäykemmät kiekot alle noiden 150 euron rimpuloiden sijaan, paranisi ajokokemus vieläkin lisää.
Canyonin kampanjan innoittamana alkoi tuo Inflite AL 9.0 kiinnostaa. Tällä hetkellä ajelen Pelagon Sibolla (koko 53) johon olen varsin tyytyväinen. Lyhyistä jaloista johtuen (inseam 78cm, pituus 172cm) koen pelagon ehkä hieman korkeaksi. Canyonin laskuri antaa Inflitestä kooksi xs ja se kuitenkin vähän ihmetyttää. Lähinnä tuo istuinputken mitta 475 epäilyttää, karkaako istuin liian korkealle ja tätä kautta asennosta tulee liian kumara. Olis iso apu jos joku suht samoissa mitoissa oleva vois kertoa kokemuksia, mulla tää geometria homma on vielä vähän hakusessa. Pyörä olis tulossa seka-ajoon niin että painopiste kuitenkin hiekan ja polkujen puolella. Ajatapa kuitenkin rauhallinen. Kiitokset etukäteen.
Mietin kans infliten ostoa mutta kokoa en osaa valita M ja L välillä.
179.5cm
87cm inseam
Ajo taipuis ehkä enemmän sinne maantie/metsätie alueelle.
Ehdotuksia?
Hyvin mahtuu pyörimään Ultimate CF SL:ssä 28mm Continental Grand Prix 4000 II, kiekkoina Dura Ace C50.
https://lh3.googleusercontent.com/DO...=w774-h1031-no
https://lh3.googleusercontent.com/WC...=w774-h1031-no
Onko 2016 mallissa suurempi tila renkaille? Kaverilla taitaa olla 14, tai 15 malli ja 25mm conti on jo lähellä runkoa.
Muistaakseni rungon seutukin takarenkaan etupuolella tuli aika lähelle. 28mm renkaalla väliin saattaisi jo jäädä kivi.
Nonniin meikä vetäs liipasimesta ja tilasin tuon Inflite 9.0. Harmittavasti toimitusaika venyi elo-syyskuulle, mutta sentään sai vielä, jotkut koot oli jo loppu. Geo taulukkoa tarkasti tutkittuani luulen, että xs on oikea koko ja sen tilasin. Nyt sitten vaan odotellaan. Mikä on tilanneilla kokemus, pitääkö toimitusaika arviot kutinsa vai miten on käynyt?
Kun Endurace tuli, vaihdoin 110 mm stemmin tilalle ensimmäisen testilenkin jälkeen 90 mm ja ajoin sillä koko viime kauden (4600 km~). Kun Inflite tuli, olin siihen jo ennakkoon pyytänyt 90 mm stemmin mukaan, muistaakseni alkuperäisen 110 mm tilalle. Pyyntöni toteutettiin ja stemmin kääntämisellä ylöspäin miinuskulmasta tuli pyörästä ns. laakista täysin loistava kapine ajaa. Maantiellä toki loppuu tila ohjaamosta kesken jos aeroasennossa pitää tempoa, mutta siellä missä pystympää asentoa tarvitaan on juuri sopiva.
Endurace oli myös ensimmäinen maantiepyöräni koskaan ja olen aina tottunut ennen sitä ajamaan kovin pystyssä asennossa, joten siksi vaihtui palikat, mutta hyvin siihen venyi huonoselkäisenä ja tällä hetkellä on Enduracessa 110 mm stemmi, tosin ajoasentoa saa hioa vielä vähän kondikseen, kun satula ja sen sijaintikin tuossa vaihtui.
Pitäisin Infliteä ehkä omien kokemuksieni perusteella leppoisampana, jos otetaan samat runkokoot ja samanpituiset stemmit vertailussa huomioon. Enduracesta lähti yksi spacer täksi kaudeksi vielä stemmin alta, aiheuttaa vieläkin enemmän sitä totuttelua.
Sama koko on molemmista pyöristä, eli XL. 440 mm tanko molemmissa, toisessa taisi olla alunperin 420 mm minkä vaihdoin tilausvaiheessa jo.
Kiitos vastauksesta. Itse olen tottunut ajamaan niin, että penkki ja tanko on aika tasassa ja nyt tilaamassani xs inflitessä menee laskelmieni mukaan tanko jonkin verran penkin alapuolelle. Vähän tässä vanhan selän puolesta pelottaa, mutta täytyy koittaa ensin tuo stemmin kääntöä ja ostaa sitten vaikka tilalle 17 asteinen jos siltikään ei selkä kestä.
Mietin kovasti myös tuon Enduracen ostoa, mutta päädyin kuitenkin tuohon Infliteen. Minulle laskuri ehdotti Enduracesta S kokoa ja Inflitestä tuota pienenpää, mitä hieman ihmettelin. Enduracea saisi vielä tälle kesälle, kun Inflite meni syksyyn. Siksi tässä vieläkin vähän arvon;)
Kun luin tekstini pari kertaa, huomasin sen olevan aika ympäripyöreä, mutta mikäli siitä jotain apua sai niin hyvä niin.
Reilu vuosi sitten otin aika laakista Enduracen koossa XL (190/89) Canyonin laskurin avulla, mutta tuota Infliteä speksattiin täällä, irkkikanavalla, Canyonin aspan ja ties kenen kanssa. Tuo XL on kuitenki osoittautunut hyväksi vaikka en ole missään nimessä mitenkään notkea, ehkä se L olisi mennyt kuitenkin kanssa esim. 120 mm stemmillä tai vastaavaa.
Inflite kerta tulee sopivasti rospuuttokeleille syksyyn niin pistät nyt Enduracen tulemaan niin kerkeää kesällä polkemaan. :)
Pitkät jalat kyllä. Mietin vaan jos Satulasta tankoon -pudotus tulee liian suureksi M-koossa. Canyonin chatissa sanottiin että molemmat menee.....
Internettiä oon kyllä yrittäny selailla mutta ei kyllä löydy hirveesti kokemuksia.
Tässä geometria, reach eroaa vaan 5mm mutta stack 15mm.
https://www.canyon.com/fi/road/infli...te-al-9-0.html
Oon ihan pihalla :D
Totta. Kannattaa varmaankin mittailla kohta mihin tangon haluat.
Käytän itse cyclossa -7cm mittaa poluilla ajellessa.
Minulla on KimZ kanssa sama huoli vaikka oma koko onkin tuo XS. Eli pelkään, että satulasta tankoon tulee liikaa pudotusta.
Voitko selventää tuota yllä olevaa kommenttiasi. Mitä tuo -7 cm tarkoittaa?
Laitan vähän vielä omia mittoja niin saan selvennettyä probleemaani. XS koon stack on 549 ja itsellä on nyt satulasta keskiön keskelle on 700mm. Onko siis mielestänne tuo liian suuri pudotus?
Niin tuohon stack mittaan täytyy lisätä stemmin nosto, jos haluaa mitan tangon ylälaitaan. Omassa 110/6ast stemmissä se on noin 55mm.
Minulla on satula 98cm korkeudella maasta ja tangon ylälaita 91cm, eli ero on tuon 7cm. Tämähän voi olla sitten jokaisella sellainen mikä vaan hyvältä tuntuu.
Sinun mittoihin jos lisäisi sen 5cm stemmistä, niin pudotusta satulasta tulee 10cm, joka taitaa olla cycloon paljonlaisesti harrastajalle. Jos nyt laskeskelin oikein.
Edit: Satulasta keskiöön mitta tulee satulakulman mukaan, eli tuo erotus pitäisi vielä ottaa huomioon, jos haluaisi tarkan mitan...
Katsoinpa omankin pyöräni stackin taulukosta ja minulla satulankorkeuden ja stackin erotus on 168mm, sinullehan tuosta tulee 151mm. Eli on se oikein sopiva normaalille tangon korkeudelle.
En löytänyt Zedin mittoja, siis haaramitta ja kokonaismitta, voishan tuostakin huitaista jotain arviota Infliten koosta, vaikka se on jo tilattukin?
Näyttää muuten tosiaan tulevan tosiaan juuri tuo 27mm korotusrenkaita stemmin alle, jos satulan ja tangon korkeuseron pitää samassa 70millissä mikä on itsellänikin. Stemmin ylösäpäin kääntämällä renkaita ei tarvitse noinkaan paljoa.
Onneksi on omat koivet standari mitoissa, eihän tuollaisella nurinpäin käännetyllä stemmillä uskaltaisi ajaa kuin pimeällä :)
Joo ei ole tarkoitus saada tankoa tasalle, mutta ei 10cm alapuolellekkaan. Kävin tänään ajamassa testilenkin 49 Kona Jakella jonka stack on 532 ja siinä satula asettui n. 2 cm tangon yläpuolelle, joten en usko että Inflitessä joka on melkeen 2 cm korkeampi tulee noin paljon suurempaa eroa. Täytyy vielä mitata vanhasta tuo istuimen korkeus maasta.
Sinulle on kaiketi oikea satulankorkeus 77cm, kun inseami on 87cm
770mm-stack,575mm=195mm ero, itselläni tuo erotus on 168mm ja tanko 70mm alle satulan ilman rikkoja.
Eli ilman korotuksia ja stemmi alaspäin tanko jäisi sinulla 95mm alle satulan?
Fiksummat voivat varmistaa, mutta noin tuon itse pähkäilen.
Mielipide tämakin. Keulan korkeuden kanssa ei tarvitse olla huolissaan, mittaan 115 tulee 16 mm laakerista lisää ja korotusrenkaitakin 27,5, mutta stemmin joutunee vaihtamaan normaalikulmaiseen 90 tai 100 mm pitkään, samoin tangon, jos kuskilla reippaasti hartioita. Seuraava S koko taas alkaa pituuden puolesta olla pitkähkö. Tämän vakuutavampaan ei kykene, kumpikaan ei mene ihan pieleen.
Jättäisin nuo R/S mittojen miettimiset maantiepuolen kisakuskeille, tai kun pyöriä alkaa kasautua varastoon asti.
Kiitos paaton ja Teru vastauksista. Olen vakuuttunut että koko on oikea. Taidan tilata samalla tuon 90mm stemmin niin voi sitten sitäkin kokeilla. 100mm taitaa mennä jo liian pitkäksi. Infliten Xs tulee 400mm leveällä tangolla joka on kyllä 20mm kapeampi kuin nykyinen, mutta olen vähän kapeampaa kaivannutkin, joten sillä lähdetään.
Sitä en huomannut aiemmin, että Canyon käyttää Stemmeissä eri standardia ja nuo tuntuvat olevan kyllä kiven alla. Harmi.
Kiitos vielä.