Äsken helteessä 12,9 km. Ei ole minun keli tämmöinen 25 astetta. + 10 °C ihanne. Pyöräillessä helle ihan menettelee.
Printable View
Äsken helteessä 12,9 km. Ei ole minun keli tämmöinen 25 astetta. + 10 °C ihanne. Pyöräillessä helle ihan menettelee.
^ (melkein) sama.
Kymppi tänään samoissa lämpötiloissa. Mulle optimi olis pilvipouta +15C, pystyy juoksemaan lyhyissä / ohuissa vaatteissa eikä ole vaara että tulee kylmä.
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
Tänään 16 km rauhallista tahtia. Kuuma oli. Pitäisi kai lähteä aamuviideltä, niin olisi viileämpää.
Eilen Himoksella 26 km, mukavan lämmintä oli.
Normilenkki tänään eli tunteroisen ipanan (pyörällä) kanssa.
Rauhallista hölkkää tunti (11 km) osittain poluilla.
Muistaakseni se oli keväällä 1998. Niin kuin aina se oli tylsää joten ajattelin että miksi sitä sitten pitäisi sitä tehdä kun ei kerta maistu.
Juoksu kulkee, pyöräily ei.
Venetsilaissunnuntaina 2022 ensi kerta Tampere Maratonissa, matkana M/2.
Harmi, kun 7 Kirkon Pyörälenkki on samana päivänä, joten täytyi valita jalkaani juoksukengät pyöräilykenkien sijaan.
Maksoin samalla itseni Tampere Juokseehen (M/2) ja Pirkan Hölkään (2/3M), molemmat samalla lokakuun ensimmäisellä viikolla. Lähes €150 kustannuserä.
Ideajyväsenä oli jopa Tallinnan Maraton (M/2); sepä on sitten samana syyskuun 2022 toisena viikonloppuna kuin Automessut Tartossa. Menen messuille (Galleriakuvia: https://motoshow.ee/mess/galerii/).
Tunti sitten Kuopiossa 12 km. Ylös Puijolle ja latu-uria stadionille. Lopussa 4x350 m vetoja. Hieman pitempi lämmittely olisi ollut tarpeen ennen Puijolle nousua.
Tänään taas tunnin pikainen hölkkä ennen uimahallia. Vauhti 4.45 ja yläpeekoo. Ja olihan mukavaa kun lämpötila asettui alle kahdenkympin. Vielä kun muutama aste tippuu niin optimaalinen shortsikeli. Voisi alkaa juosta enempi syksyllä kuin kerta viikkoon niin jotain edistystäkin tapahtuisi.
Tänään 14 km, josta lopussa 8,2 km kovempaa (4.20 min/km).
Reilu tunti ja vajaa 13km ennen uimahallille menoa tänään.
Eilen 15km ipana pyörällä seurana.
Juoksut jatkuvat kuitenkin lyhyissä vaatteissa ja tänään 1h 12min ja reilu 15km.
Eilen maastossa juoksua illasta.
Tänään 15km lähes pelkästään asfalttia. Ja kyllä shortsiteepaitakelit jatkuvat vielä :)
6 kilometrin lyllerrys tuli suoritettua. Ei oo helppoa.
Ulkoilureittejä tänään 14km uusia talvijuoksukenkiä sisäänajaen.
Tänään polkujuoksua puolimaratonin verran.
Tänään juoksin uimahallille asfalttia 18km ja 1h 24min. Viikon ehkä vielä menee lyhkäsissä.
Sunnuntaina mökille Jyväskylästä tullessa pysähdyin Evolle ja järven kiersin noin neljä km, välillä juoksupätkiä kokeilumielessä ottaen hikoilua vältellen. Jospa nopeuttaisi murtuneen jalan lopullista palautumista.
Tänään kevyttä 17,2 km (1.31).
Tänään 14km Perttelin hiekkateitä ja peltoaukeita. Paita pitkä housut lyhyet.
Juoksin viimeksi 4.8.2022 (9 min),sitä ennen 4.7.2022 (10 min) ja 16.6.2022 (11 min). Pitäisköhän tänään käydä vetäsemässä vaikka 8 minuuttinen huikea suoritus :)
Äsken 18,3 km rauhallista hölkkää (1.40).
Eilen testilenkki, ruhtinaalliset 3 km. …keleen plantaarifaskiitti… Ns. pikku vaiva, mutta on aiheuttanut reilut 3.5 kk täyttä juoksutaukoa. No, tulipahan kesällä edes pyöräiltyä.
Äkkiä tämä tomumaja rapistuu, nyt on lihakset kipeänä, vaikka takana on 35 v. harrastusta:rolleyes:
Semivakavissaan 2003 Levillä, Ruska Maraton.
Tänään 15km kesäisessä +12,5°C tihkusateessa, joten vieläkin pärjää shortseissa :).
Äsken polkuja ja hiekkateitä 22,2 km, tahti rauhallinen. Ihanne sää, nolla-asteinen ja tyyni sää.
Äsken tai hölkkäsin. Ei kykene 4min/km vauhteihin niin millään eli viimeksi olen varmaan juossut armeijan cooper-testissä reilu 15v sitten.
Juoksin 10km rautakauppaan hakemaan asetonia ja silikonia.
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
4.8 säilynyt edelleen viimeisenä juoksulenkkinä. Valinnut pyöräilyn toistaiseksi kun kelit ovat antaneet myöten. Siis siinä mielessä juoksu olis musta hyvä lisä pyöräilyyn, että kaikista huonommilla keleillä joku parinkymmenen minuutin tai puolen tunnin juoksu vielä menisi. Keho pysyy lämpimänä vaikka sataakin ja varustehuolto ei ole ongelma. Mutta mun jalat eivät anna myöten tuonkaan mittaisille lenkeille, kun en juokse tän säännöllisemmin (vain muutaman kerran vuodessa).
^Joo, pitäisi juosta pari kolme kertaa viikossa, jotta keho tottuisi juoksemiseen.
Pyöräily vaan vie enemmän aikaa ja näin perheelliselle sitä (aikaa siis) ei ole liikaa suotu. Siksi ajallisesti tällä hetkellä tulee juostua enemmän. 3-4 juoksulenkkiä /vko ja kerran tai kaks pyörällä. Juoksut viikolla töiden jälkeen tai työtilanteen salliessa alle puolen tunnin "lunch run," pyörällä sitten vkonloppuaamuisin alkaen klo 7.
^^joo itsellä vaivaa herkästi ns. juoksijan polvi. Jalkojen lihaksien kireyttähän se on. Tähän asti tänä syksynä on pystynyt juoksemaan kohtuudella ilman ko. vaivaa mutta eilen se taas pukkasi lenkin loppupuolella. Pitäisi löytää motivaatio kuntouttaa tuota, mutta kun se ei koskaan muulloin vaivaa niin voi olla, että jää taas ja niin jää juokseminenkin, kun ei tule vaivan pelossa lähdettyä.
Nyt joutui pitkät vetämään juoksulenkillekin. Ulkoilureittejä 13 km ja kolme minuuttia päälle tunnin.
Pienen flunssan jälkeen ensimmäinen lenkki varovasti. Hyvin irtoo viimeiset räät poskionteloista.
Vaan asiaa: miten hoidatte juomisen lenkillä? Juomareppu, sama iso pullo kuin pyöräillessä vai pienet pullot vyöllä? Kokeillut kaikkia ja tuo viimeinen tuntuu sopivimmalta. Ainoa ongelma että varapulloja on mahdoton löytää mistään, ei jaksaisi ostaa uutta vyötä pelkästään pullojen takia.