Tärkein on 4veto.
Printable View
Tätä tullut mietittyä kun on karvalakkimalli aiemman sijaan missä oli suunnilleen kaikki alkaen infrapuna-kamerasta. Kun tarkoitus on vain siirtyä, aika vähiä kaipaa, lähinnä ne mitkä kone hoitaa ok kuskin puolesta. Mieluiten ajaisi itsestään.
-automaattivaihteet
-automaatti-ilmastointi
-adaptiivinen vakkari
-sadetunnistin
-automaattisesti himmenevä taustapeili
-automaattivalot (kaukovalot)
-kaikki mikä ”ajaa itsestään”, kaistallapysymisvahti, törmäyksen tunnistin joka jarruttaa yms.
-BT-handsfree ja musat
-pehvan lämmitys
Peräkärry on pätevä vaikka neljän pyörän kuljetukseen ja katettu kuomumalli suojaa kuormaa rosmoilta ja sateelta mutta vaatiin kaksi parkkipaikkaa lähtö ja määränpäässä
Adaptiivinen vakionopeudensäädin
Hyvät lähivalot
Integroitu bluetooth Handsfree
Avaimeton käynnistys
Siinäpä ne ehdottomat taitaa olla.
Lämmitettävä tuulilasi ja peruutuskamera kun lisätään , niin ollaan jo pitkällä.
Sitten jos yhdellä autolla pitää pärjätä, niin koukku min 2 tonnin vetopainolla myös
Mekaaniset napit mahdollisimman monelle toiminnolle, ei mitään paskoja kosketusnäyttöjä.
- Vakionopeudensäädin
- Ovien lukituksen avaus niin ettei tartte roplata avaimia
- Vetokoukku
- Xenon-valot
- Puhelintuki (bluetoothilla)
Ei nyt lisävaruste mutta fillarin pitää mahtua peräkonttiin penkkejä kaatamatta, kun ottaa molemmat kiekot pois ja pudottaa satulan alas.
Mulla on ollut hyvin varusteltuja autoja, viimeisin ostettu sisältää starttimoottorin, peilinlämmittimet, kuskin penkinlämmittimen webaston ja vetokoukun. Ja joo, neliveto on.
Siinä ei ole esim. Keskuslukitusta, ilmastointia, sähkölaseja, sähköpeilejä yms.
Pärjään tuolla erinomaisesti nykytilanteessa, auto tarpeen mukaan.
Lämmitettävä ratti pitäisi olla kaikissa Suomessa myytävissä malleissa, mulla ei ole.
Kun tähän listaamiseen on päästy, niin mitkäs olis arvon kanssahöpisijöiden ideaalikulkineet hintaluokissa 50k€, 100k€, 200k€ ja ilman €urorajaa ? Voi listata vain merkit/mallit/tarkenteet , voi olla käytettyjä tai uusia ja saa perustella, mutta ei ole pakko.
Nyt kaikki salaiset perversiot esiin...
Ainakin autotalli.com:ista saa uudet autot listattua hintojen perusteella
50keur: Volvo V90 käytettynä, 190-heppaisella koneella (D4)
100keur: Volvo V90 T8 "hybridi"
200keur: Audi RS6 Avant
ilman eurorajaa: Audi RS6 Avant
Ilmoitatko Concorde mikä noista tulee tohon ovelle ja milloin, niin tiedän olla paikalla :) :D
Toi Janin lista kävis ihan tollaisenaan... Pitää ehkä vähän modata, ettei mee ihan kopsaamiseksi.
Mulle riittäis vaikka esim. Passat Alltrack. Bensakoneella. Noissa yli 50k -luokissa käyttäisin loppurahat johonkin muuhun.
Jackin linjoilla.
Tossa olisi viidenkympin unelma...
https://m.nettiauto.com/land-rover/r...sport/11230998
Eurojaskassa jos sais 90 milliä, niin sitten vois hommata 565-heppaisen ison bensa-Rangen.
Nyt kun on ajanut pari vuotta tuollaisella suhteellisen modernit hilavitkuttimet sisältävällä pirssillä niin olen alkanut saada moisista hilavitkuttimista tarpeekseni.
Seuraavaan
- Manuaaliaski
- Tavallinen vakkari
- ABS/ESP ei muita ajoavustimia
- Ei sähköllä toimivaa takaluukkua
- Ei kosketusnäyttöä tai digimittaristoa
- Vapaasti hengittävä bensakone ja mielellään iso.
- Perinteisesti avaimesta käyntiin
Esim. E39 540i manuaaliaskilla. Olisi matkustusmukavuutta ja hiljaisuutta monin verran enemmän kuin näissä nykyajan paskoissa.
Köyhällä ei ole varaa ajella polttoaineella niin sähkiksiä olis tuo lista :) .. käytetty Tesla, Tesla, Tesla, Tesla :D toki siis jos maksaja olisi joku muu ja raha pitäisi käyttää autoon. Ehkä joku asuntoauto vois toisaalta olla jännä, sais liikkuvan mökin samalla ja olis tilavampi kuin Tesla. Kilsoja tulee kuitenkin niin vähän.
Volkkarin California olisi meikäläisen unelma-auto, menisi varmaan 100k€ budjettiin. Eniten siksi että unelmaan sisältyy se, että auto myös sopisi omaan käyttöön.
Just tommonen. Ehkä vielä tämmöisellä lisävarusteella:
https://m.youtube.com/watch?v=GIG9P0lB1iA
Niin no, olis mulla kyllä yks perverssi autounelma.
Jenkeistä tuollainen Super Sleeper nuppi jossa makuutilat, suihku ja kyökki. Vetopöydän päälle lavetti johon pari räyhyä moottorikelkkaa.
https://www.legacysleepers.com/media.../23546_001.jpg
Neliveto, bensa, hyvä maavara, ei kosketuksella toimivaa lämppäriä jne, nuppiradio..
Varmaan Duster sitten riittäisi vallan hyvin.
Only in america...
https://cdn.motor1.com/images/mgl/1M...m-for-sale.jpg
Noihin eri hintaluokan kärryihin...
50k€ : Ekoja XC60T8 alkaa saada tällä rahalla tai sitten käytetty A6 Allroad 3.0TDI
100k€ : tää onkin jo paljon pahemmpi. Vois olla XC60T8 Polestar kaikilla varusteilla, tai vaikka X5 / Q7 hybridi.
200k€ : Audi RS6 uutena tai joku mehevä GT käytettynä , esim Bentley.
Unlimited : Tässä vois valinta osua vaikka Tähän: https://www.koenigsegg.com/gemera/
Aika paketti muuuten toi TFG (Tiny Friendly Giant) bensakone, joka on noiden sähkömörssäreiden kamuna: 75-kiloinen 2 litrainen kolmimukinen freevalve-kone, jossa 600hp/600Nm.
https://www.youtube.com/watch?v=WwlNqaz9q_0
Mielenkiintoinen myyntistrategia Sakan tyypeillä. Soitin sinne:
minä: "Volovo kiinnostais..."
myyjä: "Selvä, tehdään sillälailla että teen tästä sopimuksen sun nimiin, niin sitten kun tulet kohta katsomaan niin ei tarvitse laittaa kuin nimi alle paperiin jos auto miellyttää."
minä: "?!??"
myyjä: "Joo nää tämmöiset viedään käsistä."
minä: "No tota mä kyllä haluan nähdä ja koeajaa auton ensin, ennenkuin aletaan kauppaa hieromaan."
myyjä: "Juu kato riskinä on, että auto myydään sillä aikaa."
minä: "Asia kunnossa, minäpä soittelen johonkin toiseen liikkeeseen sitten. Kiitoshei."
-> punainen luuri
Eri hintaluokan ihanneautoista tekisin seuraavia valintoja. Uusia autoja kaikki.
50 teur: Tuossa hintaluokassa joku hot hatch olisi minulle sopivin. Nyt ajelen hieman halvemmalla hot hatchilla (Fiesta ST 2019), mutta viidelläkympillä ykkösvalinta voisi olla Megane RS Trophy. Vaikka nykymallin RS ei olekaan niin paljon kehuttu kuin edellissukupolven, niin aiemman polven Megane RS:n omistajana valinta olisi tuo. VAGin tuotteet ei kiinnosta pätkääkään. Civic Type-R olisi varmastikin pätevä, mutta on niin ruma että ei pystyisi sellaisella ajamaan. Saisiko tuota edes 50 teurolla?
100 teur: Tässä hintaluokassa valinta olisi päivänselvä: Alpine A110. Perusmallin A110 suomiveroilla olisi luokkaa 75 teur. Satkulla saisi varmaankin myös A110S-versionkin, mutta perus-A110 riittäisi sekin mainiosti. Juuri minun filosofiaan sopiva auto. Ei sitä tehoa tarvitse olla älyttömästi kunhan painoa on riittävän vähän. Ei kuitenkaan ole yhtä äärimmilleen viety karuus/keveys kuin Elisessä vaan auto jolla voisi vaivatta ajella päivittäisessä käytössä. Paino n. 1.100 kg, kilpailija Cayman taitaa painaa n. 250-300 kg enemmän vaikka sekään ei ole mikään kovin painava auto. Puhutaan tietysti ihan eri painoista kuin ah niin suosituissa näennäismaastureissa ja muissa möhköissä.
200 teur: Tähän luokkaan ei nyt tule mieleen mitään suosikkia. Valitettavasti Alfa ei tee Giulia Quadrifogliosta farmariversiota. Nelioviset sedanit ei oikein nappaa, mutta jos tuosta Giuliasta olisi farkku tarjolla, niin se kyllä nappaisi. Ja ei, Stelvio Quadrifoglio ei ole vastaus tähän kysymykseen.
Sähköposti täynnä renkaanvaihto ilmotuksia ja taitaa olla monella nyt se tilanne päällä ettei uskalla edes nastarenkaita vaihtaa pois vaan mennään vaikka juhannukseen asti nastoilla.. onneksi sain itte jo kuukausi sitten kesäkumit alle
Mulla oli kahden auton kumit Nokialla.. Appiukko toi renkaat peräkärryssä ja vaihdettiin perjantaina ennen karanteenia. Eemelissä olisi ollut kitkat joilla sinänsä voi lipsutella vaikka juhannuksena mutta Mitsun tilavessassa nastat. Vaimo oli vähän heittelehtinyt kitkoilla satasen vauhdissa moottoritiellä ja ilmoitti haluavansa ensi talveksi myös Eemeliin nastat.
Työtoverin vaimolla kävi myös ohrasesti kun ajaa työkseen ja talven alussa saapui uusi auto kitka kumeilla niin eihän se uskaltanut lähtee ajaan