Ei kyllä mullekkaan tänään nainen vastannu tervehdykseen. Tuijotti vaan :seko:
Printable View
Ei kyllä mullekkaan tänään nainen vastannu tervehdykseen. Tuijotti vaan :seko:
Mä ainakin tämän ketjun luettuani katson hyvin tarkkaan vastaan tulevaa, että meinaako morjestaa vai ei. Ku ei sitä nyt uskalla olla moikkaamatta, muuten saa täällä kuulla kuinka taas joku nainen vaan katsoi pitkään, tai ei katsonut ollenkaan, eikä tietenkään moikannut.
Se voi tietysti olla yksi syy. Kun kohtaamisaika kuitenkin on melko lyhyt, niin ei siinä nyt mitään silmiä ehdi katselemaan (kuitenkin siellä lasien takana piilossa) ja huomioimaan, onko toinen tervehtimässä vai ei. Tärkeämpää siinä on yleissilmäyksen (kauempaa huomattu, että tuo on mies) jälkeen keskittyä olennaiseen, kuten.. öö.. pyörän merkkiin ja juomapullotelineen väriin! :D
nosiis mulla on juomareppu eikä juomapulloa :(
ja mun renkaatki on 37mm leveät...
en oo vielä saanu aikaseks panostaa näihin ulkoisiin tekijöihin.
Mut onhan sulla kuitenkin housut reisimittaiset ja käsivarret paljastava paita? Ne vois auttaa näin alkuun ennen kuin rupeet niitä renkaita kattelee vähän ammattimaisemman näkösiks.. :)
juu spandeksia on kyllä. väritys on aika tumma tosin (a.k.a. täysmusta). ja veitsenterävät rusketusrajatkin löytyy :D
Kyl mä sit ainaki moikkaan jos vastaan tuut. :D
Eilen vastaan tuli neljä miestä maantiefiloilla. Kolme tuijotti suoraa kohti, muttei minun tervehdyksestä huolimatta tehnyt minkäännäköistä elettä vastatakseen. Se neljäs moikkasi sitten niin reippaasti, että meinasin ajaa ojaan hämmästyksissäni.:p
Kankaanpää-Lavia, kai tie 44, Lavian kohdilla tuli vastaan nojapyöräilijä ja heti perässä etulaukullinen maantiepyöräilijä. Tervehdyksiä vaihdettiin reippaasti. Tervehdin kyllä tänään kaikkia tiellä liikkuvia, kun kerran vieraalla maalla ajelin eli Satakunnassa.
Sen olen huomannut, kun olen ollut Nishikin hybridillä liikenteessä niin vastauksia morjesteluun ei tule. Sitten kun rungossa lukee s-works, niin lähes jokainen vastaantulija nostaa kättään. Samat ajovarusteet on ollut päällä, mutta näköjään sillä pyörällä on sitten väliä.
Tänään ajelin tosta Luhtikylän läpi autolla ja vastaan tuli maantiepyöräilijä? TWD:n kuskeja madollisesti, kun oli Merida asu päällä. Tervehditäänkö autosta käsin ja tajuaako pyöräilijä edes, että heimoveli se sieltä peltilehmän sisältä morjestelee?
Tänään lenkillä yksin mennessä tuli pari potentiaalista moikkaajaa vastaan. Ekalla oli kyllä kippurasarvet, mutta muuten vaatetus ihan normi t-paita ja sortsit, joten ei reagoinut kohdatessamme. Seuraava oli jo vähän enemmän pro-näköinen, mut sillä ei kyllä ollu maantiepyörää alla. Ohi vaan meni sekin. Vähän koitin silleen olla pää vastaantulijaan päin käännettynä valmiina moikkaamaan, mutta kun mitään sinne viittaavaakaan ei tois puol tietä tapahtunut, niin en sitten minäkään. Vielä kun oon näin nöösi ni en mä nyt ensimmäisenä uskalla moikata, ainakaan tommosia kun ei ihan selkeesti ole kategorisoitavissa omaan heimoon.
Kannattaa kokeilla aitoa VOMP-moikkausta. Nostat vaan sormia pikkasen kahvoilta, se tuntuu olevan kovimmillekin ukoille riittävä katu-uskottavaa että siihen voi vastata. :)
Minua tänään iloisesti tervehdittiin takaisin ajellessani Bodomin seudulla. Tapahtui jopa harvinaisuus, kun naismaantiekuski tervehti. Yleensä naiset ei jostain syystä tervehdi.
Itse pyrin tervehtimään aina kun mahdollista, joskus olen tosin ollut niin poikki, etten ole jaksanut ainakaan aloitetta itse tehdä (tai huomannut koko asiaa).
Niin vaan säikytti vastaantulevan pariskunnan miespuolisen maantiepyöräilijän tervehtiminen, että meinasin ojaan ajaa.. Luulin että se yrittää lyödä ja nostin käden torjuntaan, mutta tais olla tervehdys.. Maantiepyörä tekee näemmä ihmeitä, maastopyörällä tiesiirtymiä junnatessa ei tartte kädellä ilmaa huitoa.
Perjantaina tuli lenkillä Punkaharjulla heilautettua iloisesti lapasta parille rullatuolipapalle Finlandian pihassa. Morjestivat niin kiitollisina takaisin että tuli oikein hyvä mieli itsellekin:).
Viime aikoina moikkaamis-% on ollut tosi korkea, liki 100. Liekö syy kun käytän hanskoja, vai kun vaihdoin METin Giroon!!! Vai onko Lahti muuttunut hiukan sisäänpäinlämpiävästä kaupuntista iloiseen tanskalaismeininkiin?
Tänään lakosin 140-tien (vanha Lahdentie) varressa gummiongelmaa ja bussipysäkillä romujen kerääjää kun odottelin pohjoisen suunnasta tuli TREK, joka vältteli selvästi kontaktia: "ei kai perkee mun tarvi auttaa, pidä tunkkis Biankki-possu!!" Luhtikylän suunnasta kaartoi Nishikillä henkilö, moikkas selkeesti ja ilme kysyvästi: "tartteeko jeesiä". Morjes vaan, ei tässä mitn, istun bussipysäkin penkalla ja odottelen kyytiä.
Kyyti tuli nopeasti ton jälkeen. Kesti muuten aika pitkään saada 80 km/h-alueella Nishiki-tyyppi kiinni. :) Jätkä sotki aika vauhdilla.
Tänään iltasessa n.16.40 tuli vanhempi herra kilpurilla Heinolassa "siltojen tebarin mäkeä alas vanhalle Lahdentielle joka on nykyään paikallisväylä Sepänniemeen. Nostin kättä ja hän vastasi kohteliaasti, kiitos:)
Kaikesta edellä kirjoitetusta rohkaistuneena päätin lisätä ainakin omia tervehtimisiä vastaantuleville kuskeille jotka vähänkin näyttävät harrastelijoilta - tähän asti sitä on tupannut vähän odotella ja seurata mitä toinen tekee, onko tervehtimässä vai ei...
Toisaalta ei ole paljon ollut keskustelua, miten käyttäydytään kun ajetaan toisen ohi. Olin viime viikolla maantielenkillä ja ajelin Viialasta Toijalaan (siis Akaassa) kun ohitseni ajava maantiefillaristi ei moikannut mitenkäään, mikä kyllä ihmetytti itseäni. Mielestäni olisi kohteliasta ja mukavaa, jos jonkun sanan heittäisi ohiajaessaan tai edes tervehtisi käsimerkillä. Itse ainakin haluan moikata tai vaikka ajaa rinnalla ja koittaa heittää jotain juttua ja vaikka jatkaa matkaa jonkin aikaa yhdessä jos passaa - no, ei noita ohitettavia kohdalle niin usein ole sattunut mutta joskus kuitenkin...
En mä ainakaan ohittaessa moikkaa. Ei siinä ole edes mitään järkeä kun ei näe moikataanko takaisin muuta kuin kääntämällä päätä 180 astetta. Yleensä ohittaessa on vauhtiakin kuitenkin jonkun verran, joten menee aika hasardiksi tuo homma. En myöskään sano mitään, koska kaverihan saattaa vaikka pelästyä ja ajaa ojaan jos möläytät siinä vierellä yhtäkkiä kovaan ääneen "MORO!".
Tänään Hyvinkää-Jokela-Jäniksenlinna-Kalteva välillä tuli tervehdittyä -hyvä veli-hengessä- neljää vastaan tullutta maantieajajaa ja kaikki vastasivat lapaseni heilutteluun.
Ai jai kun oli tänään vanhalla Hesantiellä huonoa moikkaus-%:ia: 2/7 suunnilleen. No ne kaks olivatkin sitten punatukkainen tyttö ja tempomies. Laatu on määrää tärkeämpi.
ajoin 23.7 tammisaaresta vantaalle, tervehdysaste oli 7/8 ja 25.7 ajoin vantaalta loviisaan niin oli 1/8. Varustuksena itsellä cc+bob yak. Länsipuolella yksi jopa hiljensi kohdalla ja jutusteli hetken, terkut hälle jos tunnistaa ittensä. Itäpuolella tuli muuten pro-varusteissa olevia pyöräilijöitä muttei ollut kypärää, heitä en sitten noteerannut ollenkaan.
Työmatkasinkulan päältä ei näköjään auta tervehtiä ei-tuttuja VOMPpeja. Ainakaan kun päässä on tyylirikollisesti Foxin Flux LIPALLA (värit toki mätsää fillariin kuitenkin). Jään odottamaan ensimmäistä morjenstusta työmatkalla :D
Takaa ohittanut XC/Spändex-huristelija kyllä jäi hetkeksi jauhamaan rinnalle, kunnes totesin, ettei mulla välitys riitä hänen vauhtiinsa :)
Tänään Nokian poluilla vastaan tuli Drössiger kuski eikä noteerannu kollegaansa oikeen millään eleleellä vaikka himmasin ja annoin tietä. Ei siinä ei mun maailma siihen romahtanu, eikä siinä ny tarvii mitään halailua alkaa suorittaan. Ei vaan sovi mun pirtaan tämmönen totaalinen oman navan tuijottelu, kun kumminkin lähes samalla asialla ollaan . Puntillakin tulee joskus harvoin poikettua niin kyllä sielä noi miehen kokosetkin morjestelee tämmöstä kynäniskaa...
Tuleekohan vastausta, jos tällainen HC-hybridikuski nostaa kättä?