Pari kertaa olen BT kaiuttimen kanssa ajellut. Kannattaa laittaa muovipussiin vaikka itsellä oli ”vedenpitävä” JBL repussa.
+kuulet ympäristön
+ myös sinut kuullaan
- myös sinut kuullaan (eikä kaikilla kulkijoilla ole sama musiikkimaku)
Printable View
Pari kertaa olen BT kaiuttimen kanssa ajellut. Kannattaa laittaa muovipussiin vaikka itsellä oli ”vedenpitävä” JBL repussa.
+kuulet ympäristön
+ myös sinut kuullaan
- myös sinut kuullaan (eikä kaikilla kulkijoilla ole sama musiikkimaku)
Joskus mietiskelin että ois makia semmonen pullotelineeseen istuva bluetooth kaiutin mutta enpä löytäny moista mistään. Ois tuolla korvessa ajaessa ollu ihan jees. Ei sitä ihmisten ilmoilla viitti huudattaa
Yksi tyyppi hommasi tällasen työmaalleen kännykän musaa toistamaan. Ihan kelpoäänet.
https://www.gigantti.fi/product/audi...-kaiutin-musta
https://www.prisma.fi/fi/prisma/jbl-...illa-valkoinen
Parien bluetooth nappien jälkeen palasin itse takaisin käyttämään kevyitä johdollisia nappeja. Ei tarvitse miettiä akun kestoa ja johto riittää hyvin pyöräilypaidan takataskussa olevaan puhelimeen. Äänenlaatu yllättävän hyvä, pysyvät erittäin hyvin korvissa ja hintakaan ei päätä huimaa, joten näille voin antaa vahvan suosituksen.
https://isotunes.co.uk/collections/e...opean-standard tuollaisia on tullut nyt melkeen vuoden käytettyä tehdastöissä, vois toimia pyöräilyssäkin noilla kuulee jonkun verran ympäristön ääniäkin.
Onkos joku sortunu ostamaan Adidas RPT-01?
Aika hintavat on joo. Hiihtoon tulis mutta mahtaakohan akku kestää kylmässä viimassa
Hommasin Samsungin Galaxy budsit. Plussaa aktiivisesta äänten läpi päästämisestä. Eli voi erikseen säätää vahvistamaan ulkoisia ääniä.
Onko joku keksinyt noille budseille jotain tapaa millä ne eivät mene heti hukkaan? Niissä pitäisi olla joku vastaava ankkuristandardi kuin puhelimissa ja kameroissa. :-)
Minulla pysyy ne hyvin päässä, mutta ymmärrän pointtisi.
Hikipanta tai pipo?
Aiemmin raportoin tyytyväisyyttäni skullcandyn methodeihin. Ne olivatkin hyvä paitsi että kaulasangan johtoura oli yhdestä kohtaa terävällä mutkalla ja aikaa myöten kalvoi toisen kuulokkeen piuhan poikki. En halunnut uusia vaan takaisin saamallani rahalla ostin AfterShokzin Trekz Titaniumit ja toistaiseksi olen ollut erittäin tyytyväinen niihin. Oli vaikkua korvassa tai ei - minulla sitä syntyy liikaa - äänet kuuluvat. Ovat niin huomaamattomat, että ovat jääneet päähän joihinkin tilaisuuksiin, missä tuollaisten pitäminen aiheuttaisi hieman kysymysmerkkejä. Suihkuun en ole uskaltanut mennä, vaikka luulen noiden kestävän sekin. Kypärän kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia.
En huolissani siitä miten budsit pysyy päässä vaan siitä miten ne menee hukkaan. :-)
Esimerkkiskenaario olisi siis käyttää kahta paria, joista toiset olisivat latausboksissa ja toiset päässä. Sitten pitäisi vielä keksiä, että miten ne todella pysyy mukana, kun niitä esim. vaihtaa jossain pimeässä tai sateessa ja ne putoavat kohmeisista sormista. Nykyiset RHA:n kuulokkeet on muuten hyvät, mutta se pantaosa ei vaan mitenkään suostu pysymään paikallaan liikkuessa.
Saako nuo langattomat helposti vahingossa huitaistua korvasta tai rupeaako tulemaan korvasta ulos töyssyisillä teillä? Peli menetetty, kun 50kmh vauhdista nappi lentää ojanpohjalle heinikkoon. Hikipantaa tai pipoa harva käyttää kesällä kypärän alla.
Toisaiseksi mennään langallisilla kuulokkeilla, joissa piuha tulee niskan kautta takataskuun. Ainut miinus jos joutuu päätä paljon kääntelemään niin kuuloke löystyy hieman korvassa, mutta tämäkin olisi toisenlaisella pehmusteella ehkä korjattu. Ruuhkasemmilla taajamilla tulee otettua muutenkin toinen nappi pois korvasta niin helppo jättää roikkumaan kypärän remmeihin.
Onko sellaisia langattomia kuulokkeita, jotka pitää akun varauksen? Mulla oli giganstista jotkut premman pään niskalenkillä olevat sporttilangattomat, joille luvattiin pitkää akun kestoa. No akun kesto käytössä oli ehkä puolet ilmoitetusta, mutta kyllästyin niihin, kun ne eivät pitäneet varausta levossa. Eli olisi pitänyt muistaa laittaa aina lataukseen ennen lenkkiä. Jos olit ladannut pari päivää sitten ja olisit kaivannut kuulokkeita ex tempore, oli akku tyhjä. Ei jatkoon. Gigantissa tyytyväisyystakuu ja palautusoikeus onneksi pelasti ja sain rahat takaisin.
Muuten kyllä toimivat pyöräilyssä ihan ok, vaikka ilmavirtakohinaa niissäkin oli vähän liikaa. Juostessa jostain syystä pätkivät musiikkia aika paljon.
E: Jaybird Tarah Pro tais olla malli
Näitä oon käyttäny
https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/miie...oth-kuulokkeet
Onhannä niitä kesäkäyttöön suunniteltuja viilentäviäkin hikipantoja olemassa. Kannattaahan niistä kalliista kuulokkeista huolta pitää. Omissa korvissa on pysyneet ilman pantoja kovassakin menossa, mutta aika korvakohtaista se tuntuu olevan.
Nää luujohdekuulokkeet on kyllä olleet yli vuoden käytössä hyvät kun kuulee myös muut äänet ja sopii kypärän kanssa.
Lisäksi voi myös keskustella kun kuuntelee.
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...zdE500nJ5009w7
Minulla on kanssa Aftershokz Trek titaniumit ja olen tykännyt. Etenkin maastossa toimivat hyvin, maantiellä kovemmassa vauhdissa humina häiritsee vähän.
Sain ne vielä Amazonista edukkaaseen hintaan, kun siihen ilmestyi -30 pinnan alennus siinä selaillessa.
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Creativen langattomat Outlier Air napit on vielä tarjouksessa hintaan 69,99€ (ilmainen toimitus). Noille luvataan 10 tunnin akunkesto ja löytyy AAC ja aptX koodekkia & jonkunasteista veden/hienkestävyttä (IPX5).
https://en.creative.com/p/headphones...iler_en_301019
Mulla ainakin ovat toimineet hyvin silmälasien kanssa.
Tuosta voi katsoa Velogin näkemyksiä luujohdekuulokkeiden sopivuudesta pyöräilyyn
https://youtu.be/Fq6EQlpJCVY
Velogi(kaan) ei osaa käyttää noita hyvin. Kypärähupun tai puffin kanssa kannattaa sanka laittaa alle ja nostaa ylös takaraivolle jolloin varsinainen kuuloke pysyy oikeassa paikassa eikä sankakaan alla painaa.
Sama tyyli toimii maatessa ja nojaillessa. Useampi kerta on noiden kanssa nukahdettu ihan lahjakkaasti. Nämä eivät paina myöskään kyljellään nukkuessa korvakäytävää.
Onkos tullu vastaan urheilukäyttöön suunniteltuja bluetooth sankakuulokkeita? JBL:llä ois yhet salille markkinoidut mut käyttö olis tuolla ulkona pakkasessa.
Testasin JBL tune500:sia hiihdossa ja oli oikeen mukavat. Mukavasti lämmittää korviaki ja sopivasti sulkee tuulen huminaa.
Mutta ei todennäkösesti kestä kovin kauaa ku ei ole suojattu kosteudelta
Mietin vakavasti Åpplen Airpods Pro -kuulokkeiden hommaamista, onko jollakulla kokemuksia miten toimivat ns. kovvoo hommoo -pyöräilyssä?
Vanhat airpodit pysyi omassa korvassa paljon paremmin kuin nuo prot. En uskalla pitää ajaessa. Korvanne voivat olla toisenlaiset.
Korvassapysymisongelmat tuskin issue, koska löytyy pussillinen Shuren ja Sennheiserin hyviä tulppia (jos Åpplen ei ole hyvät). Silti varmaan tippuu kaivoon ekalla lenkillä... Pipfveli!! Lähinnä kiinnostaisi miten vastamelutoiminto ja liikenne eläminen-rekan alla kuoleminen -akselilla toimivat. En kyllä hommaa jos aiheuttaa alustavaa mahahaavaa tippumisvaara.
Minulla on ollut muutaman vuoden Bose QC 30 vastamelukuulokkeet pyöräilykäytössä. Eivät tipu, kun on kaulapanta, ja liikenteen melu ei häiritse ollenkaan. Aiemmin oli tavallisia bt-korvanappeja, joita piti säätää liikenteen melun mukaan. Erityisesti näin talvella ovat hyvät, kun jäävät päähupun alle, eikä viima häiritse kuulokkeiden vaimennusta. Vaimennustasoa voi säätää, joten ei tarvitse ihan kuurona ajella liikenteessä.
Minä olen tykännyt Sennheiserin cx 100 nappikuulokkeista. Toiset jo menossa. Ovat pienikokoiset ja laadukkaat. Nappikuulokkeita tulee töissä käytettyä kuulosuojaimien alla todella paljon. Ensimmäiset kuulokkeet kesti minulla rakennusalan töissä kaksi vuotta, jolloin kuulokkeista kului johto puhki siltä kohdalta josta johto meni ihon ja kuulosuojaimen välistä. Kuulokkeissa ei ole kaukosäädintä johdossa mutta ilmeisesti malliston muissa malleissa olisi. Urheillessa kestävät ainakin minulla hyvin korvissa. Kuulokkeiden mukana tulee eri kokoisia kumeja mukana. Kun löytää sopivan kokoisen kumin omaan korvaan niin ne kumit kannattaa pienellä tipalla vaikka pikaliimaa liimata kiinni kuulokkeeseen.
Transparency-moodissa ympäristö kuuluu airpodeilla pelottavan kirkkaasti. En ole kokeillut ajaessa, pitäisi koittaa vielä isoimmalla tattikoolla että pysyisikö tukevammin korvassa.
Hain perjantaina xxlstä Miiego kuulokkeet vajaa 80e, semmoset muotoiltavalla niskalenkillä ja on-earit. Vuosia käyttänyt ja testannut nappeja langalla ja ilman, mm. plantronicsista, boseen, eräs joukko rahoitteinen Hyphen, senheiserin ie80 jne .
Kaikista ikävintä nuissa korvan sisälle työnnettävissä on kun esim luistelet, juokset ja pyöräillessäkin kaikki liike ja johdon kahina voimistuu päässä varsinkin jos napista toiseen on johto.
Nyt löytyi voittaja, on helpot laittaa päähän ja äänenlaatu ok, akku kestää ja paritus/yhteys varmaa. Kypärä kanssa ei ongelmaa. Eihän ne näteimmät ole mut nyt mennään mukavuus edellä. Kiinasta sais parilla kympillä saman näköisiä mut en nyt riskeeranu. Huom xxlssä ei kuulokkeilla ja napeilla ole palautusoikeutta! Että testaa liikkeessä jos näihin päädyt.
Ja jos jotain kiinnostaa nuo Hyphenin napit niin tuolta löytyy tietoa.
https://rollingsqua.re/products/hyphen-wireless-earbuds
Voin myydä nuo vähän testatut valkoiset parit 50e (89e) Tulee myös erikseen ostettava (19e) langaton lataus alusta mukaan.
^Jokos oot testannu pyöräillä kovassa vauhdissa tai tuulessa? Kuinka mahottomasti ottaa tuulen huminan?
Oon käyttäny in-ear kuulokkeita jotka eristää. Mutta eipä nuo korville hyvää tee
Ostin heräteostoksena kiekkojen kanssa Mcarbonilta on-ear -kuulokkeet, niinikään muotoiltavalla niskalenkillä. En oikein ole tullut noiden kanssa sinuiksi ja jotenkin korvakäytävään tungetut napit toimii mulla paremmin. Toisaalta aika harvoin tulee kuulokkeita pidettyä lenkeillä.
Jhas... näyttääpä olevan juurikin nuo Miiegot... https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/miie...oth-kuulokkeet
En oo kovemmassa vauhdissa kuin mitä sähköttömällä efätti pyörällä 12km poljin lauantaina vastatuuleen. Ei suhissu, tuuli oli kyllä kova, vauhti ei...
Nuo inearit on varmaan hyvät maantie pyöräilyssä ja ehkä hiihdossakin, tasasilla lajeilla. mut vähänkin enemmän "liikkuvutta" vaativat lajit esim juoksu ja matkaluistelu niin kalloluissa kumisee...
Noissa miegoisa on hallinta painikkeet korotetuilla symboleilla toisessa kuulokkeessa ja toimii hyvin.
Mukavampi käyttää tätä hanskat kädessä kuin hanskatta viimassa suojakotelon läpi puhelimen näytöltä (jonka näytön lukitus on tietenki menny päälle)
Joo in-ear ei passaa juoksuun ku askeleet tömisee.
Siihen mulla o toiset kuulokkeet
Palautin äsken Kygon bt nappikuulokkeet kauppaan. Kestivät 8kk ja sitten meni akku ja puheluun vastaaminen.
Sankakuulokkeista löytyy 3,5mm liitin.
Ostin tos JBL under armour sport wireless train.
Lähinnä hiihtoa ajatellen ku tykkään että toimii myös korvien lämmittimenä.
Korva pehmusteet on mallia hyvin hengittävät niin ottavat tuulen viiman aika kovasti. Tilasin ebaystä nahkaset josko se niillä paranis.
Lenkkeilyssäkin ok mutta painavat jonku verran. taitaa plantronic backbeat fitit ajaa vielä sen asian. Ainakin kesällä
https://www.gigantti.fi/product/puhe...ear-kuulokkeet
Tollasilla olen mennyt. Omassa korvassa pysyvät hyvin, äänenlaatu on riittävä. Noissa on vielä hyvänä ominaisuutena se, että napauttamalla saat ulkoiset äänet kuulumaan kuulokkeissa. Eli käyttää hands free mikkiä apuna...ei tarvitse sokkona ajella jos ei halua.