Hodag on 65mm leveellä vanteella.
65mmx27.5" Hodag 3.8" lev 96 D 753mm
80mmx27.5" Barbegazi 4.5" lev 110 D 780mm
Printable View
Kiitos tiedosta. Onhan tuossa 27,5x4,5 renkaassa näemmä aika paljon pienempi ilmatila kuin 26x4,8:ssa. Farley 9.6 vahvasti harkinnassa, mutta arveluttaa miten toimii kivikko-/juurakkorallissa. Pystyykö ajamaan sopivan matalilla paineilla, vai onko pelko, että lyö vanteille?
No siihenhän saa laitettua myös 26" kiekot. Itse vasta hankin ko pelin ja hyvä se on. Hodageillakin paukuttaa ihan hyvin talvella, joskin kohta tulee barbit. En hirveesti pelkäisi tuota läpi lyöntiä. Osta pois vaan!
Mitäs kaikkia renkaita näille 27,5" on hodagin,barbin ja minionin lisäksi?
Ainakin mun mielestä noi Barbit hieman pliukkaat uudella lumella, jonkinlaista "poikittaista lapaa" ja sivunappulaa kaipaisi pitoa lisäämään - hieman kuten Gnarwhalissa, jota saa 27,5/4.5. Huomasin juurikin, että Minioneita ei näköjään saa kuin 3,8" eli se jää pois laskuista.
Onko kellään kokemusta Gnareista?
Mulla oli liian pienet paineet ja muutenkin huonoa tuuria viime talvena ja kesänä.
Hodageissa min paineet 0.6bar niin silloin ei menny vanteet ja sitten ostin 65mm kehät niin sekin auttoi asiaan.
80mm kehä on liika levee hodagille.
Mutta nyt on alla Barbegazet ja 80mm vanne niin voin jopa 0.45bar paineilla ajella.
mulla Hodageissa eilen nollakelissä paineet edessä 6psi (0,41) ja takana 7psi (0,48) .. Ei ongelmia juurakoissakaan ja pitoa riitti hyvin ..
Renkaat nyt litkutettuina joka pehmentää rengastusta.. Vauhdikkaalla ajolla tuntuma hieman vetelä, joten vois kokeilla nostaa paineita +1/+1 seuraavalle kerralle
Jos barbeilla hakkaa läpi niin on överi alhaiset paineet ja perse liikaa penkissä.
Hmm kyllä ajamalla saa kaiken rikki , joskus tarvitaan paskaa tuuria ja huonoa ajoitusta.
Vanhalla Farleyllä (2013) levein rengas takana oli 4.4 JJ ja sekin rajoilla. Talvikäytössä kylläkin. Kesällä JJ 4.0, Hodag 3.8 (Innova 4.0), ja muutama ajo Spessun Fat Trackillä.
26 tai 27.5 niin kovassa juurakko ja polkuajossa, pitää pitää paineet varsin kovana jotta saat rullausta ja suojaa kehälle. 80mm-100mm kehät 4.0 renkailla on todellakin vaarassa jos aiot paukuttaa kovaa kivikossa ja juurakossa. Loogista.
Esim alle 70 mm kehäleveydellä alkaa jo kehä katoamaan renkaan suojaan paremmin, mutta ei anna 100% suojaa tietenkään alhaiselle paineelle (sanotaan alle 0.5 Bar), ja edelleen puhutaan kesällä ja kovaa ajosta.
27.5 renkaista esim 4.5-4.7 Barbegazit rullaa kyllä hyvin kesälläkin, ja jos haluaa pehmeyttä, pitoa ja kantavuutta niin hieno rengas. Paineella saa pelattua paljon.
3.8 Hodag on loistava vaihtoehto myös, pitoa löytyy edelleen, ja ihanaa jäykkyyttä varsinkin Trekin hiilarirunkojen kanssa. Ei saa vaa valittaa jos "täysjäykkä" hieman hakkaa persiille 😀
Esim 65 mm MCarbon kehä on loistava vaihtoehto kovaa paukuttavalle, kapealla kesärenkaalla ajavalle.
Kulutusosia kaikki tyyni.
Kyllä noissa 27,5" Barbeissa ihan hyvin ilmatilaa piisaa. Tietenkin jos ajaa jollain 0.3bar paineilla niin varmasti hakkaa läpi, mutta ko. kumi ei muutenkaan ole oikein elementissään noilla paineilla kun alkaa itseohjaamaan alle 0,4bar. Mä nyt olen tälläinen 80 kiloinen rimpula ja ajoin 0,45 edessä ja 0,55 bar takana paineilla sulan aikaan noilla Barbeilla eikä läpilyönnin mahdollisuudesta ollut missään vaiheessa tietoakaan. Toki jos ajaa DH:ta tai enskaa noilla niin sitten varmaan paukkuu vanteille.
Kiitos asiantuntevista näkemyksistä edellisille. Ei siis näemmä ole pelkoa ilmatilan suhteen. Tarkoitus ei ole harjoittaa dh-ajoa😀. Nyt dude ja farley koeajoon ja valinta geometrian/tuntemuksien perusteella.
Esim 65 mm MCarbon kehä on loistava vaihtoehto kovaa paukuttavalle, kapealla kesärenkaalla ajavalle
Juu 65mm MCarbonit kun ostin niin siihen jäi huolet. Saa paukuttaa menee kyllä huoletta. 👍
Vaihdoinkin tilatun xxx tolpan nextin roippeisiin
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...f501696d3b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...533199671a.jpg
Alkanu ottaan ranteisiin tuo F5:n orkkistanko. Onko ehdotuksia miten kannattais muuttaa? Kaventaa, backsweepiä...