Jatkuvasti laahaa, siksi en ensimmäiseksi tuota levyä tarkistanut.
Printable View
Jatkuvasti laahaa, siksi en ensimmäiseksi tuota levyä tarkistanut.
Jos yllämainittukaan ei auta, ehdottaisin, että laitat jarrulevyn ja -palan väliin laahaavalle puolelle ohuen muovin- tai vaikka paperinpalan (itse käytän hommaan patenttiratkaisuna yliopiston kalenterin kansilehtisestä leikattua n. 1mm muoviliuskaa) painellessasi jarrua pohjaan ja kiristäessäsi lopulta jarrusatulan. Tällöin levyn ja palan väliin jää hieman suurempi väli kun vapautat kahvan. Joskus ei ole tuokaan auttanut, vaan olen hyvän valon kanssa silmämääräisesti kiristänyt satulan niin, että molemmille puolille levyä jää riittävä rako, mikä on vaivalloisempaa mutta tällä keinolla saa aina laahauksen pois, jos levy vain on suora.
-Lauri
Mikä pyörätarvikeliike olisi läHimpämä Helsingin keskustaa(kamppia)?
Olisivatko Annankadun liikkeet? Fillarikellari ja se toinen vastapäätä. http://g.co/maps/64c4g
Tulee tietysti huomioida, ettei esim. AMK:n kalenterista leikatulla palasella päästä yhtä tieteelliseen lopputulokseen:p Rymypyörän itse-epäkeskittävien Avidin Elixir R:ien kanssa olen käyttänyt tuota jälkimmäistä metodia riittävällä menestyksellä. Muuten ovat pirun vaikeat saada hiljaisiksi.
Mikähän olis levein ust rengas jonka voi huolettaa laittaa Shimanon XT 778 kiekkosettiin pyörimää? 23,3mm ilmottavat vanteen leveydeks. Onko kellään omakohtaista kokemusta?
Takapakka pitäisi vaihtaa hampaiden suuruuden takia, saanko mitään etua ostamalla ultegran pakan verrattuna esim. halvempaan tiagran tasoiseen? Kulutuskestävyys tottakai parempi ja hieman kevyempi mikä ei minua taasen kiinnosta, onko muuta hyötyä? Pyörässä on muuten shimanon halvimpia osia.
Kestävyydestä ei voi kyllä olla varma. Itse ajoin viime talvena kaksi XT-pakkaa maasturissa loppuun. Sitten siirryin teräksiseen Deoren pakkaan ja kulutuskestävyys parani roimasti.
Mistä leuanvetotanko 100cm leveään oveen joka kestää 90kg lihaa roikkumassa ilman että tarvitsee itse askarrella rautaputkesta? Löytämäni ovat olleet max 96kg ja aika usein siinäkin pituudessa kestäneet 75kg. Plussaa jos Turusta.
Kuski 186cm.
Jalan sisäpituus 88cm.
Maantiepyörä slouppi 59cm.
Ostanko 172.5mm vai 175mm kammet? Nykyset on 172.5 eikä sinänsä mitään vikaa kun ei paremmastakaan tiedä.
Käykö Campan 11spd eturattaat 10-ketjulle?
Pyöräkuume: Lush Carbon vai Lush SL ???? Kannattako "täti"pyöräilijän hankkia carbonia ;)?
Mistä löytäisin vanhaan maantiepyörään osia? Tarvetta olisi 26mm satulatolpalle (250 - 300mm pitkä) ja kierteelliselle kutospakalle. Pyörätohtorilta kysyin, mutta sieltä ei löytynyt.
Mikä siinä palvelimessa tökki kun perjantaina iltapäivällä ilmoitettiin foorumin olevan sulki koko wiikonlopun?
Mulla on semmone nopee kysymys, että kun maalaan omasta pyörästä muutaman osan valkoisella, esim. ohjaustangon. Niin kestääkö se maali hyvin siinä jos ostaa jotain automaaleja? Mikä ois hyvä merkki maalille ? Onko pohjamaali välttämätön kun ei viittis maksaa 10 € turhaankaan :p
Pohjustus on välttämätöntä. Pieni hionta että maali tarttuu paremmin Esim. 250 karkealla vesihiomapaperilla. Puhdistus
asetoonilla tai vastaavalla. Pohjamaalin tarkoitus on tehdä parempi tartuntapinta. Siinä on yleensä osin syövyttävämpi vaikutus
eli tarttuvampi kuin pintaväri. Lisäksi pintamaalia menee vähemmän kun pohjalla kuultaa vaalea yhtenäinen väri.
Ohuita kerroksia ohjeen mukaan. Jos maalauksesta haluaa säästää, jättää alkuperäisen.
Maalaamisesta lisää maalaus for dummies- hakusanoilla. Muistaakseni.
Juu automaalit on hyviä
[ot]
Aateekooviat hoidetaan kuntoon työkalulla josta tavan kuolevaisella ei ole pienintäkään aavistusta. Hoitometodit ovat humautus, kumautus ja tömäytys - gurutason työkalu tunnetaan nimellä kakkosnelonen. Pahaan pulmaan käytetään ravtakankea ja tosi paha rasti hoituu atomipommilla. Lyhin aatekoo aikayksikkö on odotus.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona
[/ot]
Miten hiilikuitu käyttäytyy pakkasella? Esmes -15 astetta.. Onko se herkempi esim. kolauksille tjs? Onko sillä jotain kylmä kuuma efektejä niinkuin metallin lämpölaajeneminen?
Noi on hiilikuitua, pakkasta -50--60 astetta lentokorkeudessa... ei siellä ylhäällä tietty varmaan paljon mikään kolise.
Eli kaipa ne meikäläisen ajonkin sitten kestää ;-D!!! Kiitos vastauksesta!
Tere,
Miten saan säädettyä Shimanosta (Shimano AM 505, 180/160mm) jarrukahvan vastetta? Nyt tuntuu että jarrukahvan liikerata on turhan pitkä. Eli haluaisin pienemmällä painolla enemmän jarrutehoa.
Pitäis palat säätyy lähemmäs levyy ihan kahvast painamal .. onks tehoo hävinny jarruist ? voi olla tarvetta ilmaukselle ..
Fillari on tuore niin tehossa ei häviötä. Vaste ollut alusta saakka tommonen löysä. Täytyy virittää palat lähemmän levyä, tai tyytyä tilanteeseen...
jos katot sinne jarrusatulaan niin palat pitäis olla likimain kiinni siin levys .. about 1mm rako ... jos enemmän nii koita painella kahvaa ja jos ei riitä nii oon ite tehny nii et oon ottanu renkaan vekee ja varovast painellu kahvasta ettei korkkaa sylinterit ulos ja jos palat tullu liikaa nii rengasraudalla(muovilla) painellu niit takas sisäänpäin ..
Ok, tattista vinkistä. Eiköhän se tolla parane, täytyy varovasti painella rengas irti jos ei muuten tokene.
Näköjään tämä mun kyssäri on ihan väärällä osastolla mutta jatketaan nyt tähän.
Palat kyllä on noin millin päässä levystä mutta silti jarrukahvan saa painaa käytännössä tankoon kiinni että täysi teho irtoaa.
Voiko kuitenkin olla niin että uusissakin jarruissa saattaa ilmaa olla systeemissä? Ja oliko ilman poisto letkuista niin yksinkertaista että öljykansi auki ja jarrukahvalla kevyttä pumppausta?