Täällä kun huudellaan näitä "ainoita ja oikeita" rengaspaineita kaikkien tietoon, voisi olla fiksua huudella samalla vähän taustatietoa. Esimerkiksi kuljettajan paino, minkälainen pyörä, kehän halkaisija, kehän leveys ja renkaan leveys. Eikä tee pahaa vaikka ilmoittaisi senkin onko omat paineet mitattu erillisellä painemittarilla, huoltoaseman kompuralla, omalla kompuralla, jalkapumpulla vai peukalotuntumalla.
Omissa renkaissa paine ei tipu alle 2,5 barin. Sisärenkaaton asennus, 100mm joustava XC-täpäri (ja ajot sen mukaisia), kuski ajovarusteineen 83-85kg, 29er kehät vain 19mm sisäleveydellä, renkaiden leveys 2.1" ja 2.0". Paineet asetettu omalla kompuralla.
Voi olla että olen vähän arkajalka, mutta nopeissa kaarroksissa tuolla 2,5 barillakin eturengas tuntuu epämääräiseltä kun kehät on vain 19mm leveät. Sen takia ei kehtaa tiputtaa, lisäksi olen aikaisemmin samalla pyörällä lommottanut nykyisten varakiekkojen kehät joissa olin silloin päällä 2.2" leveät renkaat 21mm sisäleveyksisillä kehillä. Paineet oli silloin syysliukkailla edessä 1,8 ja takana 2,0 barin luokkaa.
Että kovaa ajoa vaan itse kullekin.