Canyonilla on partneri Helsingissä jossa on myös koeajettavia pyöriä: https://www.pelotonhelsinki.fi/canyon-vip
Printable View
Canyonilla on partneri Helsingissä jossa on myös koeajettavia pyöriä: https://www.pelotonhelsinki.fi/canyon-vip
Attain luulisi olevan tolla speksillä soveliaampi. Koeajolle ei taida päästä.
Ei tuo Agree mikään kisakireä ole, aika hyvin linjassa Enduracen kanssa.
Tampereella on RTECHillä (Cuben maahantuoja) sopivasti spekseihin käypä varastossa: https://rtech.fi/tuote/cube_agree_c6...a?attr1_id=604
Ainoastaan 100km pääkaupunkiseudulta ei toteudu. Mutta tähän aikaan vuodesta ei valikoima missään ole ihan iskussa, kun kevään high season on ohi.
Tämä olikin jo tiedossa. Vielä en ole päässyt testaamaan, kun Flow sotkee mun normaalin kulkureitin, enkä ole laiskana jaksanut käydä katsomassa mistä sinne pääsee.
Kiitos vinkistä. Pitääkin yrittää livistää tänään aiemmin töistä ja koukata mökkimatkalla tuota kautta. Pysyy juuri ja juuri sen 100km:n sisällä.
Cube Attain C:62 SLT https://www.cube.eu/fi-en/cube-attai...rainbow/825600 olisi varsin edullinen hyvillä osilla, kuitukiekot ja halvempi kuin vastaavat Canyonit. Valitettavasti noita vaan ei näytä olevan missään myynnissä. On mielestäni geometrialtaan lähempänä Enduracea kuin Agree.
Maantiepyörä olisi haussa. Toiveissa reilummin rengastilaa ja mukavampaa ajokokemusta. Aiemmin oli Canyon Endurace cf sl joka sinällään oli ihan ok. Mutta toiveissa saada vielä leveämpää rengasta sopimaan. Mielessä pyörinyt Giant defy advanced ja Trek domane. Ajatuksia näistä ja mitä muita vastaavia löytyy.
Giantia löytyy mekaanisella 105:lla kohtuu hintaan. Trekissä on Trek hinta, mutta silti se kiinnostaa ehkä enemmän. Matta musta väri ei kyllä ”nappaa” ja vähän epäilyttää miten siinä näkyy naarmut tms. Ja onko herkempi niille kuin lakattu pinta?
Matta on kiva väri. Tuollaista pyörää ei tarvitse pestä lainkaan kun pska ei lähde mihinkään.
Mattamusta Canyon Grizl ollut pari vuotta ajossa, ei näy ihmeemmin naarmuja eikä ole lika jäänyt kiinni. Trekillä voi olla toki aivan erilainen pinta.
Mulla matta vaalea canyon dude ja siitä ei kyllä irtoa mikään. Ainakaan mitään öljypohjaista ainetta ei kannata käyttää missään kohtaa.
Mulla on kaksi mustaa ”matta” pintaista pyörää, yksi harmaa ja yksi beige. Kaikki näyttää maalipinnaltaan uudelta ja on erittäin helppo pitää puhtaana. Toinen musta on Trek eikä yksikään ole Canyon.
Hankin Giant Defyn tuossa keväällä ja Defy on ollut hyvä. Fillari sai tulikasteensa keväällä Belgian mäissä ja mukulakivillä, sen jälkeen on nähnyt sekalaista baanaa jonkun 180-200 tuntia. Kumeja en ole lähtenyt vaihtelemaan ja vaikka tuohon pitäisi mahtua noin 38mm renkaat, niin 32mm tuntuu mun käyttoon ihan hyvältä. Ehkä Pirellin 35mm voisi olla hyvempi, vatvon rengasasioita talven mittaan.
Kirjoitin vähän pidemmän sepustuksen tossa sivulla 68 jos kiinnostelee.
Tämä oli hyvä vertaus. Juuri tuommoista olen hakemassa. Haluan maantiepyörän. Mutta tarvittaessa sellaisen että voin ajaa sillä myös talven lumisilla teillä vähän leveämmällä kumilla. Domane soveltuu siihen kyllä, mutta vaikuttaa että myös uusin defy suoriutuisi ihan hyvin.
Spessun Roubaix voisi myös olla vaihtoehto tuohon tarpeeseen.
Tilaa pitäisi olla kapeammille nastoille.
Pieni varoituksen sana kuitenkin. Defyssä on sporttisempi geometria kuin monissa muissa "endurance" malleissa. Mun "preferenssit" eroaa monesta muusta ja siksi laitoin heti alusta asti 130mm kannattimen, saatanpa jopa olla harkitsemassa 140mm kannatinta.
Kun vertailee eri "endurance" fillareiden geometrioita, niin Defy on yksi sporttisimmista, Roubaix suunnilleen samanpituinen mutta korkeampi stack, Domane sitten huomattavasti korkeampi stack jos valkkaa koon missä suunnilleen sama pituus kuin Defyssä ja Roubaixissa. Hajontaa on sen verran, että vastaa erilaisiin tarpeisiin/haluihin aika hyvin.
Stack:
domane 54 / Defy adv M
575 / 558
Reach:
domane 54 / Defy adv M
374 / 380
omaan silmään erot ei ole mitenkään valtavat. Ajajan koko 179cm ja 83cm jalansisö mitta.
edellinen oli Canyon Endurace M koossa ja jos ostaisin saman uudeleen ottaisin S koossa.
toki tuo M kokokin oli ihan hyvä
Giantista en osaa sanoa mutta Gen 4 Domane on ollut itselle kyllä mukava peli. 170cm/80.5cm mitoilla koko 54 80mm stemmillä oikein passeli.
Todellinen reach, eli kuinka kaukana kahvat ovat on aika hankala rungon mitoista päätellä: stemmi, tanko ja kahvat itse vaikuttavat paljon. Stack on mun silmin vaikeampi korjata, jos se on omaan makuun väärä, oli se sitten pieni tai suuri.
Mulle 17 mm stackissa on paljon, siis yleisellä tasolla samaan käyttöön tulevassa fillarissa, jos tanko, stemmi ja kahvat olisivat samat.
Niin kuin jossain kirjoitinkin, olisi mukava jos pyöräfirmat alkaisivat julkaisemaan todellista reach-mittaa. Samalla tavoin kuin julkaistaa top tube ja effective top tube. Integroiduissa ohjaamoissa ei stemmin kanssa pelailu ole enää kovin yksinkertaista tai halpaa.
Samalla voisi julkaista sen todellisen stackin kyseisellä ohjaamolla.
Varmasti näin. Mutta kun omassa käytössä pyörä tulee monenlaiseen käyttöön niin millilleen se ole missään käytössä vaan kompromissi vähän siellä ja täällä.
työmatka pyöräily läppärirepussa talvella on eri asia kuin tunnin niin kovaa kuin pääsee heinäkuussa. Pyörä vain mulla on molemmissa sama
edit: tämä oli siis vastaus sivustakatsojalle..
Hyviä noi on kaikki mun mielestä. Mutta....MUTTA....jos on tällä hetkellä tarkoitus ajaa samalla fillarilla tyomatkaa talvella ja jotain kesätapahtumia heinäkuussa, niin siinä kyllä ajaa itseään perinteiseen n+1 tilanteeseen.
Toi todellinen reach on muuten ihan hyvä pointti. Omalla kohdalla arvoin, että M/L kokoinen Defy 130mm stemmillä olisi noin 5mm lyhyempi kuin M/L TCR 110mm stemmillä. Ohjaustangot ja kahvat ovat kuitenkin erilaisia ja koko kesän on mietityttänyt 140mm stemmin osto.
Oli ehkä vähän ääripäät otettu esimerkiksi. Löytyy toki 2kpl muitakin pyöriä. Fat ja xc-täpäri jotka käytössä tarvittaessa.
Mutta ajatus on kyllä että myös maantiepyörällä voi ajaa myös vähän hiekkatietä tms ja menee semmoinen rengas millä voi ajaa esim talvella lumisilla pinnnoila.
Eli en missään räntäsateessa tms ole ajamassa.
^Sama rengas noille kaikille keleille melkoinen fantasia, tietenkin riippuu millainen rengas mahtuu pyörimään niin silloin joku gravelrengas joka ei sitten taas hyvä maantiellä jne...
Mutta itse pyöristä. Kumpakaan pyörää ei pääse kokeilemaan tällä hetkellä, niin pitää tutkia internettiä. Nyt ajatus että tunteella valitsen Defyn joka on kevyempi ja enemmän oikea maantiepyörä. Giantissa myös samalla rahalla saa ehkä vähän paremmat osat. Trek toisaalta vaikuttaa olevan robustimpi ja kestääkö paremmin sekalaista käyttöä, en osaa sanoa. Helpommin huollettava keskiö myös plussaa. Trek toisaalta painavampi ja enemmän vaikutta jopa hyprid pyörältä. Olis kiva kuulla mielipiteitä joltain joka ajanut molempia.
No mulla on Domane ollut ns jokakelin pyöränä kolmisen vuotta ja juurikin 35 mm leveillä renkailla ajellut liukkaammilla keleillä. Geometria on rento verrattuna perus maantiepyörään joka myös löytyy arsenaalista.
Joo on painava ja varustettu ei-niin-parhailla osilla mutta mitä väliä? Nastarenkailla on joka tapauksessa kankea ajaa, joten mun mielestä pienellä painoerolla ei ole väliä ja toisaalta halvempikin tekniikka on kestänyt hämmästyttävän hyvin joten hommaa rajoittaa eniten miehen kunto -jos ylipäätään jokin rajoittaa :-)
Amsterdamin Maap-kaupan myyjähenkilön työmatka-Gigantti :)
https://live.staticflickr.com/65535/...8ce5d4cb_k.jpg
On niin nopea, ettei tarvitse polkimiakaan.
Kuva Giant Propel tai TCR Jayco Alulan väreissä (tai likipitäen niissä) on ehdottomasti kielletty julkaisemasta täällä. ;)
Jos joku muukin tykkää tuosta niin bike24, vaikka kuvan väritys vielä enemmän minun mieleen
https://whttps://images.bike24.com/i/mb/09/16...e--1754935.jpgww.bike24.com/p2864129.html
^Ihan tyylikäs, tuossa näkee että kirjavakin voi olla tyylikäs ja suht edullinenkin. Tuo integroitu tolppa ei kyllä mieluisin vaihtoehto.
Onko noin, että tiimivärinen runko maksaa viisi saturaista enemmän kuin musta runko?
Uusimman SL:n hinta runkosettinä ja värityksestä riippumatta lienee jossain 3.700 eur. Ns. ovh hinta, ja gen 10 malli sisäisillä vedoilla ja hinta Euroopassa.
Itse asiassa mustasta en tiedä, mutta psykedeelisen vihreän ja teamversion ero on bike24:ssa 200 eur.
Onko tuo SL mallin tolpan clamppi käännettävissä ymäpäri?
ISP Clamps: Standard and Long version Offset -5/+15mm
Tämä kyllä taitaa tarkoittaa vaan eri mittaisia clamppeja, jos runkoa on katkaistu ja säätövara ei piisaa?
Muistaakseni se meni niin Propelissa, että satulakiinnikkeet pyöräytetään ympäri, jolloin kiinnityspaikan kohta muuttuu suhteessa tolppaan
Niin tuollatavalla voi kääntää varmaan kaikissa sitä tukipisteen paikkaa, muttei kummassakaan taida olla käännettävä tolpan pää.
Jos ei tosiaan tuo SL putki ole symmetrinen. Tuskin on.
https://pic.useful.fi/LhPqZ0bxp.png