Riippuu tieten mihin hintaan se sitä sulle myi :)
On tuo varmaan iha hyvä vehe. Ainoo vika minkä löydän niin vanteet ei varmaan ole tubeless readyt jos semmosia kaipaa.
Printable View
Jotain 1450-1500€ se siitä pyysi. En ole vielä katsonu oliko hinta kohdillaan, mutta muutenko ihan hyvä vehje?
Ja ei siis tarvetta tubeless ready vanteille.
Kertokaas miksei mun kannattais hankkia tollasta On-Onea http://www.planetx.co.uk/i/q/CBOOFAT...am-x5-fat-bike? Yhtäkkiä näin lauantai-illan silmillä mietityttää tuo QR-takapää 170mm ja noiden El Guapo kiekkojen tubeleksointi.. Kuinka isot renkaat tollaselle rungolle saa laitettua? Edessä nyt on kuitenki 15x150 läpiakseli. Jos verrokkina ottais vaikka saman hintaluokan White 3fat Pro, niin kumpaa pitäisitte järkevämpänä ostona?
Tai verrattuna tähän
http://www.planetx.co.uk/i/q/CBOOFAT...fatty-fat-bike
Maksaa kuitenkin saman verran kun toi toinen, vaikka tossa toisessa on monen sadan € arvonen Bluto kiinni jo valmiiksi.
^Eihän toi ole osien arvosta kiinni, vaan siitä mitä itse tarvitsee.
Toisille Bluto sopii ja toisille se on ylimääräinen riesa painon ja luotettavuuden suhteen.
Kannattaa oikeesti miettiä, mitä itse rarvitsee.
-Juha
Vähän oon haaveillut hommaavani fatbiken, mutta ei kehtais, raskis (eli ei ole varaa) laittaa mitään kauhean kallista. Mitäs arvon raati sanoo tästä On-Onen Blutollisesta mallista: http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOOFATT...am-x5-fat-bike ?
On Onessa on kiekot suurin miinus... Mutta ihan soiva peli tulee kevyillä sisureilla ja sillee... Tubeless ei tule helpolla noille ja vakio sisurit on jtn 800g / kpl... Floater rengas 1,5 kg / kpl
Kuis olis nämä;
http://www.hibike.com/salsa-beargrea...e044e83fc55ec0
http://www.hibike.com/salsa-mukluk-3...9fa5037c33df8f
Muut; http://www.hibike.com/fatbikes-n51963f5b92d29
Bikepalastilla ihan ok tarjoukset menossa.
Esim. 2015 Farley 8 1699e 15,5" http://www.bikepalast.com/Fatbike-Tr...=trek_farley_8
Tai Cube Nutrail 1439e 15" & 17" https://www.bikepalast.com/Fatbike-C...16--38971.html
Rahteja tulee vielä 45e päälle. Cuben näppäsin tuolta tulemaan, kun ei jaksanu arpoa enää minkälaista läskiä sitä lähtis metsästämään.
Muutama juttu mututuntumalla hiertää:
-Bluto, On-Onesta löytyis. Onko fatilla patikossa ajelu ilman joustokeulaa millaista? Lähinnä poluilleni sattuu isoja juurakoita ja kivikkoja.
-Renkaan leveys, miksi ei paksumpaa kuin 3,8"? Saa ne toki myöhemmin vaihdettua, mutta taitaa kustantaa kuitenkin 100-200e.
Sopan linkkaamat pyörät aika kovassa tarjouksessa, harmi kun ei omaa kokoa löydy..
Täytyy nöösinä kommentoida.
Itellä on Farley 5 jossa 26" 4.7" renkaat. Aluksi ajattelin että bluto olis ehdoton koska keula pompotti juurakoissa joita täällä päin löytyy paljon. Tuntumaan vaikutti varmasti myös täysjoustokokemukset syksyllä Kona Hei Heillä.
Huomasin kuitenkin että kun lasken paineet edestä 0.3 barin tuntumaan keula ikään kuin imee juurakot sisäänsä ja pompotus loppui. Takana n 0.4 barin paineet. Näillä paoneilla jopa soratiesiirtymät menevät kevyesti. Joten tarvitsenko edes blutoa?!
Fäteissä oikeastaan joustokeulaa alkaa kaipailemaan vasta sitten kun kumeissa joutuu puhkeamisvaaran takia käyttämään sellaisia paineita, että ilman joustoo näkökenttä alkaa hämärtymään kivikossa/juurakossa/patikossa. Muut syyt käyttöön on ranteet ja fiilistely ;)
Kyl se joustokeula on ihan tarpeen kun aletaan metsästää KOM:eja enskapätkillä.. ;)
Fiilistelyä tai ei, kyllä mää olen löytänyt tarvetta Plutolle. Mainittu KOMmikin löytyy takataskusta todisteeksi..
Mikäs on tällä hetkellä kovin valinta siinä 850-1250 euron hintahaarukassa? Siihenhän mahtuu XXL:n (tulevia uusia) Whiteja, Verkkiksen Mongooseja ja Silverbackeja, PlanetX:n On-Oneja (etenkin poistohinnoilla) sekä HiBiken Salsa Muklukia ja Surly Pug SS:iä. Olen henkilökohtaisesti tällainen 185/100 -mitoilla varustettu suhteellisen aloitteleva polkija, joka etsii helppohoitoista (toisin sanoen en aio olla vaihtamassa osio tai koko ajan rassaamassa pyörää perushuoltoa lukuun ottamatta) ja maastossa niin lumella kuin ilman viihtyvää pyörää, jolla voi myös pieniä asfalttietappejakin huristella.
Ketjua lukeneena olen ymmärtänyt, että Verkkiksen Silverbackit menevät ainakin Verkkiksen ja PlanetX:n tarjonnan edelle. Toisaalta, Salsa ja Surly tuntuvat olevan "kovempia nimiä". Noista kahdesta Salsa tuntuu olevan arvostetumpi ja Surlyn Pugsista on sanottu, että se omaa enemmän maastopyörän tuntuman (mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan näin enimmäkseen Nishiki-hybrideillä ajaneena).
EDIT: Tuo Surly Pug SS onkin tosiaan sinkula, mikä itse asiassa sopii meikäläiselle, kun nykyinen normi-pyöräkin on sinkula ja kun se yksi asia, mikä pyörissä ajaa raivon partaalle on se, kun kalliin pyörän vaihteisto alkaa temppuilemaan. Sinkulahan on toimintavarmempi vaihtoehto. Osaavatko arvon läskifillaristit sanoa, mitä sudenkuoppia siinä voi olla, jos läskin hommaa yhdelle vaihteella?
Mä ottaisin noista Salsa Mukluk:n. Miksi? Koska Salsa ja tykkään itse tuosta Muklukin värityksestä sekä rungon muodosta. Kaverilla on White ja hyvin rokkaa. Eroja tuolla taitaa olla myös perän leveydessä jolla on merkitystä joillekkin (kuin leveätä rengasta saa mahtumaan).
Että jaksaa polkea sillä yhdellä vaihteella sitten joka olosuhteessa sekä maastossa.
Jerkku loppuu, muuten tuskin mitään.. Ja jos nytki on sinkula, nii tuskin loppuu läskinkää kans jerkku, go for it!!
Jep, näin taidankin tehdä. Mietin tosiaan vain sitä, että jos läskillä polkee lumessa tai muussa raskaammassa maastossa, niin asettuuko se, ettei ole niitä keveimpiä vaihteita, ihan eri tavalla rasitteeksi kuin jos omalla hybridi-sinkulalla polkee asfaltilla ylämäkeen (mikä ei ole omalla kunnolla raskasta ellei sitten puhuta todella jyrkästä mäestä, millaisia normiteillä harvemmin tulee vastaan).
Kyllä, iso rasite on. Läski tarttee vaihteet tai sit sen käyttö jää johonkin ranta-ajeluille ja kylillä kruisailuun.
1x10- tai 1x11-setupissa kun pysyy niin ei tartte vaihteista paljoo huolehtia. Ja kun ne parit ruuvit opettelee heti alkuun säätelemään/tietää mitä ne tekee niin ylläpito helppoo kuin mikä. Veikkaisin et ekat parituhatta km menee huoletta. Tietty jos ajat häkin tai vaihtajan korvakkeen solmuun niin sit saa vaihdella uutta osaa.
Tarttisin apua ja jos sitä saan olen kiitollinen..
Ostin Trek Farley 5.n 2/2016 kokoa 19,5" ja ajoin sillä n 1300km. Olen 179cm ja inseam n 85cm. Heti myymälässä halusin siihen lyhyemmän stemmin ja myöhemmin jopa 30 asteen kulmalla, jotta "makaava" ajoasento nousisi pystympään. Kuitenkin AINA ajaessani tuntui että tanko on liian kaukana. Trekillä seuraava pienempi koko on 17.5" joten se voi olla taas liian pieni??!
Mitä muita merkkejä tässä kannattaisi katsella? Asun niin pienellä paikkakunnalla että Trekin myymälä on ainoa ja sielläkin koeajomahdollisuudet ovat rajalliset eli kauppa pitäisi tehdä "sikasäkissä" menetelmällä nettikaupasta.
Pyörä saisi maksaa max. 2600e ja ehkä Blutolla tai ilman...
Katselin tuossa Kona Wota, Felt DD10, Surlya, Salsaa........
Ajotyylistä vielä. Yritän aina ajaa KOM, mutta toisaalta on hieno joskus vaan polkea suossa paksuilla renkailla....ai niin kun se Trekin myyjä suosittelee niitä 27.5*3,8" renkailla olevia fättejä, onko se enää mikään fätti? (niitä ei taida muilla ollakkaan?)...
Että tälläisiä huolia ja kiitos etukäteen
9.6 farley alle, on aivan eri planeetalta ajaa, kuin farley 5. Kiihtyy, kääntyy ja kulkee paremmin, kuin tuo 5. 9.6 on myös paljon "eloisampi" ajaa kuin muut läskit, myös dude jumbojimeillä oli panssarivaunu ajaa kuituseen trekkiin verrattuna. Talveksi 4.5" kumit alle.
Käväsin f-osassa mutta eihän siellä mitään läskiä ollut näytillä.Suosi sitten suomalaista...
Jos stonga tuntuu olevan liian kaukana niin auttaisiko isommalla backsweepillä oleva tanko vaivaan?
Jos XXL:n White kelpaa, odottaisin n. kuukauden sisään julkaistavia ensi vuoden malleja ja katsoisin mitä sieltä tulee. Parhaan hiilikuiturunkoisen mallin saa varmasti budjettiisi sopivalla hinnalla (n. 2000€, ehkä jopa alle jos sattuu sopiva alennuskampanja) ja ainakin aiempina vuosina Whiten parhaat fatbiket ovat olleet osiltaan hyvin lähelle samalla tasolla kuin muiden merkkien 3000-4000€ hintaiset fatbiket.
Kerro ihmeessä lisää havainnoistasi. Onhan Dude 4.8JJ alla enemmän panssarivaunumainen, kuin 4" Jumbo Jimeillä. Mitä nyt ite olen parkkispyörittänyt 9.6, niin en allekirjoita tuota ketteryys eroa varsinkaan 4" JJ varustettuun Dudeen. Dudea on tullut ajeltua takahaarukka pitkänä/lyhyenä ja 4"/4.8" ja olen vahvasti mieltä, että ketterä ja leikkisä peli on Dudekin, niin kuin 9.6. Kyllä se Trekinkin käytös muuttuu varmasti, kun siihen istuttaa 4.8" kumit.
Tilasin Won koeajoon kokoa M.
Trekillä tarjous umpeutuu huomenna.
Yököttää tommonen että "tarjous loppuu" "tää on viimenen kappale" jne..
Wo tuli tänään matkahuollossa! Kävin heittämässä 20km lenkin sattuneista syistä asfaltilla mutta sen huomasin että M koko tuntui sopivan minulle paremmin kuin Farley5 19.5"
Noh painoin kuitenkin Canyonin sivuilla Osta nappulaa Dude CF 9.0.n kohdalla
Salsa Beargrease x7 lähti tänään Saksasta, peukut pystyssä että ehtisi viikonlopuksi😊😊
Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
Oisko vinkkiä mistä sais tilattu tämän:
https://m.verkkokauppa.com/fi/produc...fatbike-M-2016
Tuntuu olevan jokapaikasta loppu.
Tuolta!
https://www.bikeavenue.de/b2c/SILVER...E-Fatbike-2016
mut näköjään kallimpana. Ite tilasin tuolta ja toimitus n. Viikko ja hyvä palvelu. Pyörä oli hyvä mut oon jo myynyt pois :)
Onkohan mitään fatbikeä minkä saisi alle 700€ uutena? Siis mitään fiksua vaihtoehtoa? Prisman mongoosea kävin katselemassa ja kokeilemassa, mutta runko oli pieni. L tai XL koon fatbike hakusessa. XXL litetkin taitaa olla kaikkialta loppu? Käytettyjäkin on nihkeästi myynnissä.
Taitaapi rahat mennä hukkaan jos ostaa ton hintaluokan läskin uutena. Ainaki jos meinaa harrastaa. Osamaksulla vaa kalliimpi fillari ja lyhennät heti 700€:lla sitä.
Liteä on joskus saanu tohon luokkaan mutta tarjousta joutuu varmaan odotteleen enstalveen. Ellei sit tule ennakkotilaukseen kohtuu hinnalla -17 malli
Mitäs mieltä porukka on. Fättäriin jäykkä vai joustokeula?
Ensimmäistä fättiä ostattelemassa ja pohdin että kumpiko parempi.
Parempi on se, jonka ostat. Joustokeulallisena läskillä voi ajaa hiukan kovempaa kuin jäykällä. Se on kuitenkin kalliimpi ja painavampi. Lisäksi joustokeulaan on usein vaikea kiinnittää esin Anything cageja tms.
Omalla kohdalla tulevaan läskiin taitaa sittenkin tulla molemmat. Kesäksi joustokeppi ja talveksi+mahdollisille retkille jäykkä nokka.
Läski toimii kyllä hyvin jäykkänäkin. Omassa tulevassa vaan on alamäkeen niin nopea geo että jousto saattaa tulla tarpeeseen. ;)
Jäykkä läski taas on kyllä varsin huoltovapaa. Kun ei osta isoo ässää. ;)
Edit: loppuun asti olin itse mieltä, että jousto ei kuulu läskiin. Näin se takki kääntyy.
Riippuu paljon pyörästä ja käyttötarkoituksesta.
Jäykälläkin läskillä pystyy kaahaamaan, joustolla astetta mukavammin. Ja ei hämärry näkö. ;)