^Onko noilla tosiaan Piko X4:ää 1500 ja 1800 lumenin mallina? Sama hinta?
Printable View
^Onko noilla tosiaan Piko X4:ää 1500 ja 1800 lumenin mallina? Sama hinta?
Ja Vantage V lähtisi myös kohtuulliseen hintaan 423.30€ joulu15 koodilla.
Ilmeisesti nuo Piko X4:t eivät ole BT-kauko-ohjain -yhteensopivia. Pitäisi olla Piko RX4.
Piko X4 1500 lumen versiossa tulee kypäräkiinnike valolle ja akulle mitä 1800 lumenisessa ei tule
Perkule... jostain syystä joulu15 ei toimi kun menin vaihtamaan maksutapaa välissä... nyt herjaa ettei voi käyttää kuin yhteen kertaan vaikka näin ei olekaan ... Garmin vivoactive3 ois käynyt mielessä
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
Olipa ullatus. Porukka oppii xxl:n tavoille ja ostaa tavaraa vain aleista tai hinnoitteluvirheistä.
Kieltämättä joskus käy mielessä, ettei se markkinatalous aina toimi. Ensin tapetaan toimivat urheiluliikkeet ja sen jälkeen huomataan, ettei tää nyt niin hyvää bisnestä ollutkaan.
^Sportia-Pekka lähti Lielahdesta. Tosin oikea syy voinee olla omistajan eläkepäivät. Intteri ja sen tytäryhtiö Budjettisportti porskuttaa yhä. Kuten myös Stadiumin autletti.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Joo pari kolme kertaa vuodessa tulee -25% alet. Itsekin ostin läskini tästä alesta (ja käytännössä kaiken muunkin mitä ko firmasta olen ostanut). Veikkaan että voi tulla muutoksia tulevaisuudessa xxl:n toimintapolitiikkaan..
^^ Viime syksynä tuntui noita 15-25% kampanjoita olevan joka kuukausi ja nettikaupastakin sai vielä sen extra 10% alennuskoodin tarjoustuotteille. Onhan siinä hinnoittelussa pakko olla jotakin vialla jos Suomesta saa huomattavasti halvemmalla tuotetta (ei poistotuotteita) mitä mistään muualta maailmalta nopean googlettamisen jälkeen mukaanlukien tarjoushinnat.
Eiköhän XXL ole ampunut vaan pahasti omaan jalkaan ja varsinkin nuo kalliimmat isomman katteen ostokset jäävät ilman tarjouskampanjaa myymättä. Niinkuin Kauppalehden jutussakin mainittiin Black Fridayn ulkopuolisen myynnin olevan heikkoa. Intersporteissa ynm muissa liikkeissä on varmasti nautittu tästä tilanteesta ja ehkä pientä valonpilkahdusta taas heidänkin markkinaan. XXLn pörssikehitys ainakin vetäny niin vahvasti pohjaa kohti, että pakko jossakin kohtaa alkaa tekemään suurempia muutoksia.
Se on kuitenkin ollut tiedossa Gigantinkin suhteen mihin tällä agressiivisella markkinoinnilla pyritään mutta olisiko sit yllättänyt ettei ne muut kauppiaat ihan niin helposti tipu pois. Kilpailua riittänyt Ruotsissa ja Tanskassakin.
Just noin. Ostajat ehtivät juuri oppia -25% kamppanjoihin ja nyt kun niitä vähennetään, niin lopputuloksena tavaraa myydään vain vähemmän. Kaikki odottavat seuraavaa.
Tuota markkinoiden valtaamistakin mietin. Gigantti myy kodinkoneita sun muuta isompaa laitetta. Ehkäpä sama strategia ei toimi urheilukamoissa, joita voi tosiaan tilata saksastakin.
Minä käytännössä olen lopettanu seuraamasta xxl:n tarjouksia. Ihan liian agressiivinen. Kerran viikossa vois olla joku alennus mut nyt tuntuu tulevan jokapäivä joku uutiskirje
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/x...d-5b3a38ccc264
"Vahvinta XXL:n kasvu oli Suomessa, jossa liikevaihto kasvoi 29 prosenttia viime vuodesta. Norjassa liikevaihto kasvoi kuusi prosenttia, mutta toiseksi suurimmalla markkinalla Ruotsissa kasvua kertyi vajaa prosentti. Norjassa ja Suomessa kannattavuus parani."
Suomen XXL:llä näyttäisi menevän hyvin vielä, mutta onkin täällä suhteellisen uusi tekijä. Voi olla tilanne kääntyy täälläkin Norjan ja Ruotsin mallin mukaan mutta pikku viiveellä vain, ellei sitten johto ala tehdä isoja muutoksia.
Tuntuu siltä että asiakkaat ovat jotenkin tympäätyneet jo tuohon puotiin. Johtuuko sitten siitä agressiivisesta mainonnasta vai mistä? Tähän tulokseen tulin kun eilen parhaaseen kauppa-aikaan olin tyttärelle roudarina Tampereen Sammonkadun Prismassa, jonka rakennuksessa on myös XXL. Kun odottelin kantohommia, niin aikani kuluksi kiertelin XXL:ssä. Oikein yllätyin kuinka vähän siellä oli asiakkaita. Paras joulusesonki päällä ja jollain osastolla ei ollut minun lisäkseni kuin myyjä.
Itteäni ärsyttää se ikeamainen sokkelo jonka on pakotettu kulkemaan läpi pienimmänkin ostoksen takia. Myymälään tilatut noudotkin ovat ainakin Oulussa keskellä myymälää ja matkalla sinne sain tietenkin alennuskupongin jotta tulisi heräteostoksia ennen pakettipistettä.
Taannoin XXL:ssä pyörittelin kädessä tuotetta X. Ostopäätöksen teon pään sisäisessä juupas-eipäs-vaiheessa myyjä lompsotteli luokseni ja kysyi voiko olla avuksi. Kerroin että tässä harkitsen X:n ostoa, jolloin myyjä sanoi "odotapas hetki!". Käveli atk-laitteelleen, naputteli jotain hetken, ja palasi hintalappukonetta speksaillen takaisin luokseni, ja kuiskutteli käsi suun pielellä suojana ikään kuin salaillen että "Hei, poikkeuksellisesti mä voin myydä tän SULLE tähän hintaan!" ja täysin pyytämättä XXL:n jumal-hahmo lätkäs hienoja aikoja enteilevän punaisen lapun X:n kylkeen. Herran pieksut! Punaisessa lapussa oli arviolta 33.3% alennettu hinta! Oho! Totally winning! Kassalle mars!
Kassalle päin lompsiessa alkoi kuitenkin vähän ihmetyttämään moinen lipevä pyyteetön hövelisti heitetty ale. Nopea tuotteen googelointi palautti ensimmäisenä XXL:n sivun jossa X oli myynnissä suoraan sillä punaisen lapun hintaan vailla mitään ale-merkintöjä, eli siis klassinen eri hinta netissä ku tuotteen kyljessä. Eivv... tätähän tunnetusti harrastaa moni muukin, mutta miedommalla virtsan maulla. Tää jätkä strittas suoraan öögaan. Tuote putosi siihen paikkaan. Ei hyllyyn. Siihen lattialle.
Tunkki.. lepo. Tunkki.. pidä! Ostin muualta.
Kävin tukemassa xxl 600€ ja ostin normaalihintaisia tuotteita
Rohkea tunnustus jos et edes tingannut tuossa hintaluokassa. :D
Joku sitä manas sitä yli-innokasta mainosspämmiä niin voin yhtyä. Uutiskirje peruttu vuosipäiviä sitten ja max vessalukemisena kerran kuukaudessa jaksaa selata jokatorstaisen lehtisen. Siinä mielessä kiva, että täälläkin näitä alennuksia ilmoitetaan vaikka harvoin sitä nykyisin mitään tarvitsee.
Mikäli tarina on totta niin oli kyllä mulkun oloinen myyjä ja itse laittaisin palautetta myymälän pomolle myyjän toiminnasta, mutta kassalta oisit saanut jokatapauksessa tuohon hintaan, koska nettikaupan hinnat on aina samat kuin liikkeen kassalla liikkeissä koska kassa piippaa tuotteet suoraa systeemistä, ainoastaan liikkeiden fyysiset hintalaput voi olla "päivittämättä".
Täällä vähän sama asenne. En tykkää juosta alennusten perässä, vaan ostan harkitusti tarpeeseen. Jos silloin on joku tarjous menossa, niin hyvä juttu.
Mutta mun säkällä niissä alennuksissa jää vaatteet ostamatta kun L koko ja 44 numeron kengät on aina myyty loppuun.
Lieneekö tässä esimerkki liian halvasta hinnoittelusta, naisten Icebug nastakenkä 59,90€ https://www.xxl.fi/icebug-avila3-w-b...151906_1_style (saattaa toki olla viime vuoden malli), Icebugin sivuilla samanniminen, mutta vähän eri värinen, hinta 175€. Laitan vielä kuvan, jos muuttavat kohta hintaa:)
https://img.aijaa.com/b/00096/14650078.jpg
Runsas vuosi sitten halusin pyörääni nastarenkaat jotka oli siellä tarjouksessa. No, siellä katselin niitä renkaita ja myyjä tuli viereeni , sanoin haluavani tätä rengasta 40-622 koossa. No, se koko oli loppu, on vain tätä 35-622 kokoa. Mä siihen että mutta mun kesärenkaat on just 40 levyistä, en haluaisi 35 millistä talvirenkaat. Myyjä sanoi että kapeampi toimii paremmin talvella kuin leveä. Vähän epäröityäni ostin ne. Kun pääsin niillä ajelemaan aika pian huomasin että myyjä oli väärässä. Pyörä on aika heittelehtivä ja pelottava ajaa.
talvirenkaista on ollu kokemusta viimeksi 15 vuotta sitten, muistelen että meno oli helpompaa ja vakaata .
Harmi myyjä antoi väärää tietoa.
Kapeampi on parempi talvella :seko:
Ralliauton renkaissa se on. :D Kaipa ne olisi voinut silloin palauttaa vielä ensimmäisen testilenkin jälkeen.
Jos se yhtään Mikkomoeta lohduttaa, niin esimerkiksi Schwalbe Marathon Winterin kohdalla on elävässä elämässä niin ettei 40-622 toimi yhtään paremmin kuin 35-622. Leveämpi saattaa normaalilevyisellä vanteella olla pito-ominaisuuksiltaan huonompi kun nastat asettuvat vähemmän optimaalisesti.
Heittelehtivään ja pelottavaan ajoon voi löytyä apua ajoasennon säädöstä eli kun istuu paremmin ja tasapainoisemmin, tunne siitä että pyörä vie minne sattuu on vähäisempi ja silloin uskaltaa pitää tangosta rennomman otteen, malttaa olla tekemättä hätäisiä ja tarpeettomia ohjausliikkeitä ja antaa pyörän mennä, koska voi luottaa siihen että pyörä vie sinne minne katse osoittaa. Mahdolliset korjausliikkeet sujuvat niin sanotusti perseellä.
Mutta on tunnustettava että esimerkiksi heti kun sitä khakin tai okran väristä tai sellaista vaaleanruskeaa hiekansekaista lumipöperöä on vähänkin paksummalti - ja parhaassa tapauksessa sen alla kiiltävänsileää jäätä - alan miettiä toista reittiä enkä sulje takaisinpäin kääntymistäkään vaihtoehtojen joukosta.
Eräänlainen summa summarum: 90% keleistä ja 90% kelveistä, hiekkateistä ja maanteistä joita talvisin ajan sujuu kohtuullisen mukavasti ja turvallisesti 35-millisillä. Pitää vaan hyväksyä että joinakin päivinä (joita voi olla monta peräkkäin) joillekin teille (joille ajokaverit parempine renkaineen ja paremmalla balanssillaan surutta menevät) ei ole mitään asiaa.
PS Ai niin, tämähän ei ollutkaan nastarengasketju vaan XXL-kauppaketju. No, jos myyjä esitti tuon sellaisena yleisenä totuutena, niin sitä voi toki syystäkin pitää silkkana myyntipuheena ja asiakkaan harhaanjohtamisena. Mutta jos asiakas oli esimerkiksi kertonut aikovansa ajaa vain auratuilla kelveillä eikä esimerkiksi ajavansa työmatkat kelillä kuin kelillä, niin myyjä oli tavallaan ihan oikeassa.
PPS Osataan sitä neuvoa asiakkaita niin sanotuissa erikoisliikkeissäkin: ostaessani ensimmäisiä nastarenkaita cyclooni, minulle kaupattiin ne 30-milliset reunanastattomat Winterit. Ehkä syyllistyin siihen että ajoin niilla myös olosuhteissa joihin myyjä ei arvioinut eikä arvannut minun niitä käyttävän, mutta aika monta kaatumista ja yhden luunmurtumankin se neuvo - ja sitä tyhmyyteen asti noudattaminen:cool: - minulle tuli maksamaan:rolleyes::mad::D
Rengaskoosta päätellen cyclocrossari tms. kysymyksessä ja ne on talvella huteria ja huonoja ajaa oli alla sitten 35 tai 40mm rengas.
Frank (Ferdinand? Fjodor? Fjalar? Frederique? Frans?) se jaksaa jakaa viisauksiaan:D On erilaisia ajo-olosuhteita, erilaisia kuskeja ja erilaisia mieltymyksiä ja preferenssejä. Se on vähän niin kuin entinen rumpali sanoi:"You don't need no twenty tons of drums to play heavy!"
XXL:ssä taas -20% lähes kaikesta.
Aika pienellä pärjään tässä alennuskampanjassa.
https://www.xxl.fi/filespin/1bd25b51...490&quality=90