Pakko kydyä, että miksi se uudempi kahva ei käy?
Printable View
Pakko kydyä, että miksi se uudempi kahva ei käy?
No ei siihen visuaalista ilmettä suurempaa syytä ole, 6600 mallissa kun on vielä nämä pyykkilanka-malliset vaihdevaijerit.
Kun vaihtaa takakiekkoa ja niissä on eri määrä niitä, missä se ketju kulkee, niin onko väliä, vaihtaako ensin kiekon ja sitten vasta säätää takavaihtajan vai toisin päin?
Siis pakan lehtiä vai? Eri systeemit ei toimi kyllä noin ristiin.
[QUOTE=Umpimähkä;1879742 niin onko väliä, vaihtaako ensin kiekon ja sitten vasta säätää takavaihtajan vai toisin päin?[/QUOTE]
Ei oo väliä, mutta kait ne rajat paremmin menee paikalleen jos kiekko on paikallaan.
Moron,onkos muilla ollu ongelmia siirtää suorituksia tuonne Traxmeet palveluun.Eiliset suoritukset ei siirry,ilmoitelee tiedonsiirto/suojaus ongelmaa.Palveluun kirjautuminen onnistuu kyl ihan ok.
Mitenkäs, jos pitäisi vaikkapa ajella tällainen lenkura (http://www.kalevankierros.fi/datafil...Turku_2010.png) ihan omaksi ilokseen, eikä tunne seutua kovinkaan hyvin, niin minkälaisia apuvälineitä olisi hyvä olla käytörrä. Tietenkin paperikartta, mutta onko jotain uusia laitteita, jotka voisivat helpottaa suunnistamista. Vinkkejä, kiitos!
Jokin kartallinen navigaattori on tietenkin se teknologinen vaihtoehto. Siihen voi sitten rakentaa etukäteen tuon reitin.
Kartallisia naveja löytyy ihan erikoisesti pyöräilyynkin tehtyjä, kuten Garmin Edge 800. Mutta kyllä tuossa pystyy käyttämään autonavigaattoriakin tai navigointipuhelinta. Nämä eivät tosin ole niin ergonomisia tuossa käytössä kuin oikea pyöränavi. Lisäksi autonavissa voi akun kesto muodostua ongelmaksi pitemmällä lenkillä.
Selaappa sitä "Varusteet" osiota, siellä on fillarinaveista paljonkin juttua.
Kiitos vinkeistä! En olekaan hoksannut, että sinne voisi tuollaisenkin reitin laittaa etukäteen. Onhan tuota navigaattoria tullunna käytettyä...
Takavaihtaja kaipaa varmaankin jotain voiteluainetta, kun nitisee pienemmälle vaihtaessa. Mitäs sinne voisi laittaa?
Samaa ainetta kuin ketjuihin. Esim TF2 toimii.
Noobi kymysys:
Mitäs tarkoittaa "...only suitable for cranks with drilled-through pedal thread"
http://fi.rosebikes.eu/tuote/shimano...780/aid:515973
Retki-Hybridiin SPD/tav polkimia etsiskelen.
Täällä uusavuton ilmoittautuu :)
Kun innostuin oikein ajelemaan, laitoin ketjuihin vaan jotain voiteluainetta ja sitten vähän ihmettelin, kun siellä kerjuissa alkoi pyöriä sellaisia pienen nyrkin kokoisia öljy-jäte-palloja ja vaihtaminen oli välillä takkuista. Nykyään kysyn ennen kuin alan itse säätämään.
Viisas kysyy, tyhmä ei.
Näin tänään työmatkallani tolppaan kiinnitetyn tarran jossa oli fillarin kuva ja sen alla numero. Tämä siis Helsingissä. Onko kyseessä jokin ihmeellinen UG-juttu vai mikä?
Täällä Uantaalla on kartassa esiintyvät fillarireitit merkattu tolppiin fillarinkuvilla ja numeroilla jotka täsmää kartan kaa. Tarran pohjaväri on ruskea ja muoto neliömäinen.
Niitä on sinisiä ja ruskeita. OVAT virallisia reittejä.
Mutta tyhmiä ei kannata kysellä. Lähinnä tyyliin "kumpaan suuntaan kampia pyöritetään, jotta päästään eteenpäin?".
Itse olen välillä miettinyt, vanheneeko sisärengas?. Kuluuko se ajettaessa? Missään ei oikeastaan kehoiteta vaihtamaan sisuria uuteen, jos se ei vuoda tai muuten toimi. Mutta kumihan haurastuu ajan kuluessa.
Anopin fillariin vaihdoimme ulkogummit hapertumisen takia. Sisurit olivat alkuperäisiä, kymmeniä vuosia vanhoja. Olisko 50-luvun lopulta.
Ei varsinainen kysymys vaan aivoriihi.
Tuosta skotlanti coast to coast mtb:sty tuli mieleeni ajatus.( Ihan nimen perusteella, enkä edes vielä lukenut aihetta)
Rajalta - Rannikolle kisa jossa reitin saa valita itse ja nopein voittaa.
A. Lähtö esim saunalampi sijainti 64.918958,29.613132 Suomussalmen itäpuolella, Ja maali
B. sijainti 64.897192,25.389748 Limingan lähellä
Voisi olla mieletön kisa. Mieletön:p
Laitetaas vaikka tänne...
Eli tarkoitus olisi laittaa ulkovaraston kattoon ketjut, mihin saa pyörän roikkumaan huoltoa varten. Sopivat ketjut ja ruuvikoukut kyllä löytyy vaikka mistä, mutta hyviä pyörään kiinnitettäviä koukkuja ei ainakaan Motonetistä löytynyt. Joku lihakoukun tyylinen avokoukku olisi varmaan aika passeli, mutta mielellään ilman niitä kärkiäja vielä muovikuorella, niin avot(helppo pehmustaa myös teipillä). Kaksi koukkua tietenkin per puoli tai sitten sopiva kaksihaarainen, mutta sellaista tuskin löytyy.
Laittakaas linkkivinkki. Mä en jaksa hakea, mua väsyttää.
Ihanaa, kiitos!
Arvelin tasoitella maasturin jarrupalojen kulumista vaihtamalla ne päittäin. Arvatenkin 3k ajetut palat olivat takaa hieman enemmän kulahtaneet kuin edestä. Nyt kuitenkin takajarrussa ei ole "löysää" yhtään vaan pala ottaa välittömästi kiinni levyyn kun kahvaan koskee. Etujarrussa sen sijaan on vapaaliikettä melko runsaasti. Säätöruuvien säätövara ei riittänyt eikä ongelma ratkennut. Osaavatko nuo XT:n hydrauliset levarit keskittää itse itsensä sopivalle etäisyydelle ajon aikana? Ainakaan kuivaharjoittelun perusteella näin ei käynyt. Pankkikorttia palojen ja levyn väliin ja painelua? Paloissa oli pintaa vielä ihan mukavasti jäljellä.
Mitenkähän Mavicin maastokenkien koko suhteutuu Shimanon kenkiin tai siviilikenkiin? Mulla on siviilikengät yleensä 42 1/3 - 42,5 ja olen ajellut Shimanon MTB-kengillä pari vuotta, jotka ovat kokoa 44. Nyt alkanut kuitenkin vähän häiritsemään se että nuo kengät on hieman väljät itselle. Joten olisi kattelussa jos löytäisi hieman paremmin istuvat kengät.
Löytyykö jostain netin syövereistä sivusto ohjainlaakerikokotaulukoille?
jos ymmärsin oikein ja tarkoitat siis ohjainlaakerin "sisällä" olevaa konelaakeria niin ei löydy.
valmistajat yleensä pitävät salaisuutena käyttämiensä laakereiden tekniset tiedot.
tässä kuitenkin muutamalle ohjainlaakerille laakerit
FSA Xtreme Cartridge
2kpl skf 61807 (sorvattu 45asteenkulma, eli ei sovi suoraan)
Chris King 1 1/8 notrheadset
2kpl skf 874S (sorvattu 45asteenkulma, eli ei sovi suoraan)
CaneCreek S8
2kpl skf 20130 (vahvistamaton tieto)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...p/t-31018.html
jos tarkoitat yleisesti ohjainlaakeria niin useimmiten riittävä tieto on ensin koko : 1" , 1 1/8 , 1,5" ja tuon jälkeen integroinnin aste : zero stack , semi integrated , integrated jne
ja tuolla näihin selityuksiä ja tarkempia mittoja : http://www.canecreek.com/manuals/Hea...%20Rev%20E.pdf
Joku siellä takavaihtajassa edelleenkin vinkuu ja natisee, kun vaihtaa pienemmälle. Minne siellä oikein pitäisi sitä öljyä suihkia vai onko siellä joku hajoomassa?
Ajatuksissa kasata shimano yhteensopiva takapakka omille mieltymyksille/tarpeille 10-vaihteiseen. Mitkä merkit(valmistaja) mahdollistavat? Isoin/kevyin ratas jotain 32 hampainen.
Tietääkö kukaan onko pääkaupunkiseudulla ketään joka korjaa pyöräilykenkien sisäosia eli kankaita kengän sisällä? Suutareita löytyy kyllä, mutta he tuntuvat suosivan nahkaisia paikkoja ja nahka ei käy. Kyseessä ei ole omat kengät joten en tiedä missä kunnossa ne ovat.
Viiskulman suutari on näprännyt mun kenkäparien kanssa, eri tarkoituksella tosin. Erikoismies kuitenkin, voisi ehkä kysyä sieltä?
Jalkinekorjaamo M.Karttunen fiksas aikanaan (kun asuin töölössä) mun Shimanskit ja Sidit. http://www.nic.fi/~mkarttu/ Kokeile sieltä.
Sanokaapas, onko "normaalia" että osa takarattaista (shimano ultegra) syö itsensä noin 1mm sisään takanavan spooreihin? Irroittelin takarattaita pesua varten ja siinä yhteydessä huomasin, että noin 2tkm ajon jälkeen oli rattaat tosiaan jumissa navassa, kun olivat syöneet itsensä kiinni. Oma mielipiteeni on et eihän se noin pitäis mennä ja paikallinen liike meinas et on ihan normaalia...Kiekko/napa on Feltin AeroR2 mallia, eli ei kuitenkaan ihan markettiversio. Mietin vaan, et miten kisakuskeilla voi vehkeet ikinä kestää jos kuntoilijakin saa rattaat uppoamaan tuonne "kuttaperkan" sisään!
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...3&d=1345731794
tuo on täysin normaalia mutta ei kuitenkaa kovinkaan kiva ylläri sillä hyvin uppoutuessaan rattaita ei välttämättä enää ikinä saa poies :)
useimmiten syypää voisi olla se että käytät takapakkaa joka on kasattu "irto" rattaista ja koko pakka pysyy kasassa kolmen pikku ruuvin kanssa. kun nuo kolme ruuvia löystyy niin rattaatkin lähtevät vaeltamaan.
toinen syypää on heikko laatuinen vapaaratas eli vapaarattaan runkona pitäisi ehdottomasti olla terästä tai jotakin kovempaa materiaalia ja alumiiniset kannattaa hylätä alkuunsa.
kolmas syy : pyöritys,pyöritys,pyöritys,pyöritys.... jos runttaa ylämäet voimalla ja voimakkaasti irvistäen niin tuloksena voi noin käydä. kun taas muistaa pyöritellä kunnolla niin runttausta ja irvistystä ei tapahdu ja mäkikin saattaa mennä helpommin ylitte pienemmällä vaihteella kuin runtaten isolla ja väkisin :)