Todennäköisempää olisi erään ympyräsuisen pureman toivotus. Voisihan sitä toki itsekin kokeilla esim. kaupan kassajonossa edessä olevalle mummolle toivottaa oikein mehevää hauen- tai kyynpuremaa perseeseen
Printable View
^ mä nostin tänään yhdelle kädenheilauttajalle vaan rannetta tangosta, sori jos ei huomannu sitten ^^. Kyllä mä vastaan tervehdin jos huomaan ajoissa...joskus oon ajatuksissani ..meette niin lujaa että ootte jo menny kun mä vasta honaan että toi tervehti...
Ympyräsuisen ( meri-sellaisen) pureman toivotus on lyhyemmin: böö
Tässä ei liiemmin ollut mitään yllättävää.Lainaus:
[Vasta asennetun Shimano XT 1x11 koeajoa. Pakko SRAMistina myöntää, että tuohan toimi oikein hyvin.
VR:n hinnat. Spekuloin tässä pohjoiseen pyöräilemään menoa junalla auton sijaan, mutta eipä paljon kannata kun edestakaisen reissun hinnalla lähtis viikoksi Thaimaaseen tjsp. (sinne pitäisi toki haluta lähteä).
Hyville tuntipalkoille pääsee itse ajamalla. Saatana.
^Olis ehkä ollu halvempi jos kuukautta etukäteen olis ollut varaamassa?
Ei yllättänyt että huoltomies parkkeerasi keskellä väylää blokaten autoilta poistumistien. Oli sillä kolme huoltoajolappua, miten jotenkin arvailisin että osaa myös pyörätielle parkkeerata.
Kun yhden fillarivaivan saa korjattua ilmaantuu seuraava.
Kela-taksit aivan sekaisin:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201...49846_u0.shtml
Kiitos Berner. Vaikka ei itseä suoranaisesti koskekaan niin onhan toi nyt ihan naurettavaa tai lähinnä itkettävää toimintaa. Itse olen kerran tarvinnut kela-taksia pari vuotta sitten. Soitin taksin (vai sairaanhoitajako sen soitti, en muista) niin noin 30 minuuttia soitosta taksi ovella ja toinen mokoma niin potilas kotisohvalla. Se oli ennen se. Tuo systeemi piti siis Bernerin "korjata".
^ Soten kanssa käy ihan samoin. Jos siinä käy...tai kun käy, samoin kun hammashoidon valinnanvapauskokeilussa, niin tuloksena on vaan iso joukko vihaisia potilaita jotka ei päässy edes kirjautumaan siihen systeemiin, ja puhelimeen ei vastattu. Pienituloiset ihmiset kuten minä, ei ole varaa käydä useita kertoja vuodessa hammaslääkärissä kun se kertamaksu on noin 200euroa. Ostetaan vaan "tee-se-itse" -paikkamatskua apteekista ja tungetaan sitä suuhun. Jos käy niin että hammastulehdus aiheuttaakin sydäninfarktin, niin sehän on hyvä vaan, päästään kerralla eroon kaikista vaivoista.
Huokaus, yritän tässä myydä jotain nukkeja, alle puolella hintaa siitä mitä ovat olleet. Ihan tajuttoman vaikeeta saada mitään myydyksi, vaikka omaa tarjoustakin saisi ehdottaa. Kova homma oli näitä irroitella tuolta vitriinien takarivistä, kuvata ja laittaa ilmoitukset...olen aamukahdesta asti vääntäny.
...mutta se kannatti, käy kyllä työstä tämä ilmoittelu ja kaikille ( jotka sattumoisin ovat kiinnostuneet siitä yhdestä nukesta) vastaaminen.
Postille on hyvin hyvin hyvin vaikeaa antaa palautetta. Jakoivat pakettini sitten noutopisteeseen 30 km päähän, eikä tuohon 500 metrin päähän. Ja kehtaavat vielä väittää sen olevan jaettu Oma Noutopiste-palvelun mukaisesti. Yeah right. Ihan kuin pyytäisin iloa noutaa lähetykseni tuolta 30 km päästä.
1)
Shellin autonpesuri oli rikki ja huollossa kun sinne vartavasten ajelin auton pesua varten. About joka toisella kerralla käy sama melkein. Ja sit jos ei oo rikki, on perkeleellinen jono siihen. Nyt ihmettelinkin ettei oo ketään ja tykitin hymy korvissa pesurin ovelle, kunnes näin huoltoauton pesuhallin sisällä ja "Huoltotyö!" merkit ovessa. Perse.
2)
Eilen ihmettelin että sujuupa puntit aivan tautisen hyvin ja vedin raivolla menemään. NAPS sano vasen olkapää. Joo, kipeehän tuo nyt on mutta katotaan haittaako menoa tänään. Ei yllätä että paikat lahoaa. :rolleyes:
Työpaikan toimiston tytön käytös; soitin heti aamusta että en pysty tuleen migreenin takia ( onneksi meni ohi) mutta tää tytteli ei edes kuunnellu mun puhelua loppuun vaan löi "luurin korvaan". Emme ole ylimpiä ystävyksiämme, mutta voisi nyt sentään kuunnella loppuun asti mitä soittajalla on asiaa.
^ vasen olkapää. No onneksi se on VASEN. Itellä menny supraspinatus-jänne poikki ja leikattu ja parsittu 2005, mutta vihoittelee aika ajoin. Mun ohjeeni on kylmää ja mobilatia, kortisonia mutta en jaksa itekään laittaa kipugeeliä tai kylmäpakettia, pitäisiköhän laittaa kortisoni? No, onneksi on vasen ja en tee punttitreenejä niin eipä ihmeempää...
Leipäpussissa, jonka parasta ennen -päiväys on tänään, oli viipaleita joista löytyi homepilkkuja. Valmiiksi viipaloitu leipä on idiootin ostos tai kiireisen hätäinen valinta leipähyllyn äärellä. Lähes helteinen heinäkuu on homeitiöille otollista aikaa ilman hautovaa kosteuttakin.
(Käytin leipomon palautelomaketta. Ei yllätä jos palautteesta kiitetään, pahoitellaan tapausta jota kuvataan harvinaiseksi ja tarjotaan tuotehyvitystä. Enemmän kiinnostaa mikä on vastaus kysymykseeni olisiko minun pitänyt jättää leipä syömättä:cool:)
Jakeluauton kuskin mielestä se että lastauslaiturin viereen on muuten hankala ajaa ja siirrellä lavoja edestakaisin on täysin riittävä ja asiallinen syy jättää auto siten että se tukkii koko kevyen liikenteen väylän siten että ainoa kiertotie kulkee painanteen tai matalan ojan yli ja viheralueen eli epätasaisen nurmikon kautta kiertäen. No, kävihän se kömpelöltä maantiemieheltä eikä ollut märkää eikä kuraistakaan-
Paikalla ei ole ajorataa jolle loikata ja muualta kiertäminen vaatisi paluuta toistasataa metriä. Sitä että jakeluauto tukki kelvin ei tietenkään voinut nähdä kuin viitisentoista metriä ennen tukittua paikkaa.
Eilisen road tripin aikana etupihan kirjosiepot olivat poistuneet pöntöstään.
Rehvakkaan herran jalkavaimon pesintä takapihalla taisi päättyä murheellisesti?
Tilanne selviää, kun nuorehko vaahtera kokee myöhemmin syysleikkauksen.
Viime kesänä 1. ja ainoan kerran olen päässyt näkemään moisen näytelmän
kaikkien näiden vuosien aikana, kirjosieppo tuolloinkin oli kyseessä.
Sinitiaisten ulostulon tahtoisin joskus nähdä. Väijykamera ei ole vaihtoehto.
Luen aamukaffella eilisen päivän Aamulehteä ( lehti tulee senverta myöhään...) niin kas, mä löysin yhdestä jutusta ihan itteeni sopivat "tunnusmerkit", ainoastaan yksi ei pitäny paikkaansa. ( ulkomuistista tulee nämä)
- haluisi kuolla, ja puhuu siitä. Kyllä, mutta en ole suunnittelemassa asiaa mitenkään, toivon että Luoja hoitaisi asian.
- tuntee itsensä hyödyttömäksi ja merkityksettömäksi, elämällä ei ole merkitystä. Kyllä, tai siis pitää paikkansa, turhaan sitä kuvittellee olevansa jotain erityistä kun ei ole.
- alkoholin ja lääkkeitten käyttö lisääntyy. Ei pidä paikkaansa, vähentyny on. Nekin kun maksaa, samoin kun hammaslääkärissä ja neurologilla käynti, en oo raskinu.
- joko valvominen tai nukkuminen on runsasta. Joo valvominen on erittäin runsasta.
Ja nyt mun sitten pitäisi soittaa johonkin kriisipuhelimeen. Höh. Mitä pirua se auttaa, ei se kriisipuhelimeen vastaaja mulle töitä tai rahaa anna. Päinvastoin, palvelupuhelimeen soitto maksaa paljon.
edit. tai voihan siinä tietysti niinkin käydä että ite pitää hoitaa se(kin) asia. Hoidin katonrajan napsumiset ja 112km/h ajavat fillarinmittaritkin kuntoon.
Kansalaisten ajosuoritteet maantiellä.
Itsehän olen huomattavasti keskimääräistä parempi kuski. Monethan sanovat olevansa, mutta minä olen oikeasti.
Paarmat ovat kusipäitä.
Se ettei bussiin kadottamaani posaa ollut palutettu kuskille.
Lapsena syötin puolitaintuneita paarmoja ahnaille muurahaisille. Myös taannoin auton sisustaa pestessä imuroin appiukon ikivanhaan Moulinexiin puremaan tulleen paarman tai pari. Että en sinänsä moiti heitä siitä, että yrittävät kostaa. Mutta asia on näin että Narcos-termein ei "plata o plomo" vaan ihan pelkkä "plomo"
Flegmaattisia sääskiä saa tappaa vaikka kuinka, kun käyvät iholle, paarmoilla on älykäs viestintä, jo muutaman puremaan käyvän tappamisen jälkeen tietää koko yhteisö ettei tänne kannata tulla, täällä kuolee!
Se, miten pahalta päiviä/viikkoja keskuspuistossa lojunut telttaleiri haisee. Tai ainakin sen käymäläpusikot.
Eteläiset vaeltavat perhoslajit, mm. amiraali ovat lähes kuukauden
normaalia aikaisemmassa.
Ilmalasta länteen, Hakamäentiestä pohjoiseen.
On siellä kuulemma tänään partio käynyt kartoittamassa tilannetta.
Manne betalar.
Eikä ku mitses se taas menikää...:seko:
Taivas on kirkkaan sininen kun kaipaisi pilvistä suojaa auringon eteen mutta kun joku astronominen ilmiö on taivaalla tulee ne pilvet siihen eteen
käyttäjä bici74, Smo on oikeassa esittäessään hienosti valuutansäilytysjärjestelmää.
Itseäni ei aamulla yllättynyt pienoinen painon-nousu eilisiltaisesta herkuttelusta johtuen. No pitää olla armollinen itselle :)
Sääennusteen mukaan piti eilen tulla ukkosta ja sadetta klo 14 alkaen.
Ei sitten tullutkaan kuin aurinkon paistetta +30
Kas, ei F-talli sitten Vettelin juomapulloa unohtanu "laittaa paikoilleen valmiiksi", sori Kimi et saa juotua. Kimin pitäisi saada tästä ( Unkarin) kisasta tuplapisteet.
- juotava varmasti maistui kisan jälkeen.....
En oikeastaan nuista kisoista kiinnostunut pätkääkään. Rouvan juttuja enemmän, oma rooli lähinnä viritellä HD kuva netistä. Joskus seuraan taustalla ja toisinaan en, miten sattuu muuta puuhaa.
Tuomarointi aika paljon tuomaripeliä. Viimekisassa Maailman nopein neekeri kuuluu saaneen vapautuksen sääntörikkeestä, kun tunnusti sen tuomaristolle tjsp.(!) Muille on tuomio vastaavasta on langetettu.
Sitten on ollut näitä 5 ja 10 sek aikarangaistuksia samasta rikkeestä, pärstäkertoimen perustella.
Hellettä pakoon Italiaan ja Kroatiaan. No, ei onnistunut - täällä on vielä kuumempi. Ei tosin haittaa.
Ei yllättänyt voimattomuus salilla, ne on sulaneet läskin myötä.
Se, että Kim-setä vei Donaldia kuin pässiä narussa.
https://www.bbc.com/news/world-asia-45015343
Ampiaisia on paljo.
Nuoremman veljeni säännöllisyys.
Kuka näitä tutkimuksia/kyselyjä tekee? Kuulemma hyvätuloiset pärjää tulevaisuudessa ja huonoiten menee huonotuloisilla. Pitiköhän paljonkin tutkia ja kysellä että tämä johtopäätös voitiin todeta ?