Niitä tubeless easy evoja ei vain ole kuin 26" koossa.
Kiekka gorillaa ja ei taatusti tipahda itsestään vanteelta vaikka paineet laskee pois.
Printable View
Joo, jostain syystä 26 on myös snakeskin, toisin kuin nämä muut.
Nyt on 1kpl tilattu. Kokeillaan 1:llä eteen ensin. Sitäkin tulee varmasti manailtua tuolla lyhyellä kelvipätkällä kohti keskuspuistoa, mutta saapahan tuntumaa nastarenkaaseen.
Hyvin ne rullaa kelvillä. Ainoa ongelma on liukkaus sulalla asfaltilla, eli etunen luistaa alta kurvissa. Laita vaan molemmat suoraan nastoiksi.
Noi on sen verran tyyriitä, että mieluummin kokeilen ensin yhdellä.
Ai luistaa sulalla asfaltilla? nice
No enhän minä ole ajellut nastarenkaalla niin ei ole mitään hajua miltä se tuntuu ja miten se pitää :D, ainoat verrokit on tavalliset nappularenkaat.
ISP tekee fillarista traktorin kovalla asfaltilla. On kuin motocross-pyörällä ajaisi kun isot nappulat nastoineen to menoon huojuvuutta ja melua.
Suurin melu tulee kuin alla on kova sileä jää, tällöin sitä jopa arvostaa kun pidon suhteen ei juuri ole ongelmaa, etenkin jos jään päällä on vähääkään kuivaa irtolunta jolloin yleensä nastaton rengas muuttuu tosi liukkaaksi.
Jos yhden hommaa niin pystäreissä se kannattaa laittaa eteen. Ja jos molemmat sekä omaa kahdet kiekot niin huonommille ISP: t ja toisille muuten talvella pelaavat renkaat. ISP:t kuluu nopeasti jos sorattuja teitä koko talven jyrää menemään...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Ja kai se pitäisi asfaltillakin paremmin, jos ajettaisiin niillä reilun kilon paineilla, millä maastossakin. Mutta eipä tuolla ole mitään väliä, ei noita ole asfaltille tarkoitettukaan.
Minusta 45nrth:lla olisi kyllä hyvä markkinarako tehdä gravdallin tapainen rengas myös maasturi koossa. Tuo toimii paljon paremmin sekailsessa ajossa.
Edit: Niiltähän löytyykin tuo nicotine, tosin tuossakin taitaa olla blurbbaus ongelmaa, kun ei ole edes epävirallisesti tubeles. Eikä löydy 27.5" koossa nanalle.
Tottahan tuo. Itselläkin työmatkapaineet siellä päälle 2bar eikä tuo mikään ongelma ole kun asian tiedostaa. Ei noilla huvikseen sulalla asfaltilla ajele.
Onhan 45Nrth:lla tuo Nicotine. Jollakin taisi tälläkin foorumilla olla nuo ja muistaakseni ei toimi tubeleksena ollenkaan. http://45nrth.com/products/tires/nicotine
Jos joku alusta on liukas nastoilla niin tuollainen julkisen parkkihallin pomminkestävä lattiapinnoite joka ei ole puhdasta betonia vaan siinä on seassa hartsia tai jotain muuta vastaavaa. Siinä ehtii juuri ja juuri tajuamaan että nyt ei ole ohjaustuntumassa mitään tavallisuuteen viittaavaakaan ennen kuin rengas lähtee alta suunnilleen samalla vauhdilla kuin talkkari jäiseltä peltikatolta ja kuski putoaa melkein pystysuorassa tonttiin pyörän kadotessa rivakasti johonkin sivusektoriin. Kolme kertaa piti aikanaan itse olla rähmällään ennen kuin opin että siihen halliin ei ole talvella fillarilla menemistä.
http://bikehabit.blogspot.fi/2014/12...re-review.html
Tuon jos päivittäisivät tubeles käyttöön, niin olisi varmasti loistorengas sekalaiseen ajoon. Ehkä voisin itsekkin tinkiä pikkusiivun pidosta, koska tuo nicotine olisi takuulla paremmin rullaava. Taisi olla vaan aika penteleen kallis kumi.
Ei voine vinossa oleville nastoille tehdä juuri mitään jos ei ole välineitä irroittaa ja uudelleenasentaa niitä? Mulla on 1 nasta vinossa kulutuspinnan toisessa nastarivissä ja siinä näkyy rakoa nappulan ja nastan välissä. Muut näyttäis toistaiseksi lyhyen ajelun jälkeen olevan suorassa. En tiedä painuiko ne mihinkään vielä tuolla ajelulla, mutta ainakin ovat suorassa.
Mä oon painanu teräväkärkisillä pihdeillä ne suoraan ja sisään.
Mulla on pihdit vain sentin pituisina mini työkalu-avaimenperässä ja sillä ei onnistune.
Muita vastaavia ei taida olla, ei ole kuin vasara, mutta noi on sen verta matalia, että vaikea naputella/vetää suoraksi.
Laitetaas tähän pikakyssäri, minkä kokoisen reiän vaatii toi ISP:n nasta?
Tarttis oikeenlainen kumiterä hommata..
Nuo samat schwalben nastat pysyvät muuten paljon paremmin cyclon gravdalleissa. Reiät ovat minusta vähän tiukemmat noissa. Suurin syy saattaa olla kuitenkin se, että nappula on matalampi eikä pääse elämään yhtä paljon mittä ispeissä.
Gravdalleita ei voi kyllä liikaa ylistää maasturin schwalbejen jälkeeen kovalla pohjalla. Vähän kuin traktorin vaihtasi bemariin. Pitoa ja vauhtia löytyy riittävästi eikä kuiva kohtakaan tuota vaikeuksia.
Tilaa nana 10e setti, jossa tulee mukana kasa nastoja ja asennus meisseli.
http://www.bike24.com/p239567.html
Mukana tulevat nastat ovat halvempia, mutta kyllä ne varaosiksi välttää. Jos ei, niin alumiinisiakin voi tilata erikseen.
En mä tiedä saanko minä jollain ruuvarintapaisella käsivoimin renkaaseen nastoja upotettua. olis siinä aika homma. Ei toi nyt haittaa vaikka tuo 1 nasta irtoisikin, paitsi sinne pääsee toki lika jos irtoaa ja voi sisuri hajota helpommin, mutta ajoon ei vielä pitäisi vaikuttaa.
Haha, yritin ajaa mahdollisimman etupainoisesti kun eteen tuon laitoin, ja ajelin niin vähälumisissa kohdissa kuin suinkin voin, että painuisivat pian sen verran sisään, etteivät vääntyile jarruttaessa yms. Kyllähän tuossa on isompi nappula ja vielä nastat, joilla se paremmin saa vähän syvemmistäkin lumikasoista, kuin mitä Rorot. Paljasta asfalttia ei juuri ollut, mutta semmoista asfaltti-sepeli-lumi juttua sitäkin enemmän.
Sehän on pyörän nasta. Ei se mitään voimaa vaadi asennuksessa. Pieni pyöräytys vaan ja nasta on paikallaan.
Turha niitä vinoon menneitä nastoja on suoristella, etenkään jos sisäänajoa on vasta yksi lenkki. Lisää kilsoja, siitä ne asettuu. Ja lakkaa huolehtimasta niitten sisurien kestävyydestä.
^^
Valmiisiin reikiin varmaan, mutta ei kai se nyt nappulaan ihan pyöräyttämällä mene.
Toivottavasti pysyvät.
^Minäkö? En ole ikinä saanut sisuria rikki. En minä ole huolissani.
On kyllä tympeet kumit noi nokian w240. Tuntuu että vauhti loppuu melkein heti kun lakkaa polkemasta.
Ei taida markkinat olla isot, kun renkaat jääny tolle tasolle?
^^
Tottakai nastarenkaassa on reikä nastalle, tarkoitin lähinnä nastattomia. ja jos koitan noita ISPni sivunastoja, jotka eivät ole edes osuneet vielä maahan, en minä niitä vetämällä saa irroitettua. En tiedä saisinko jollain kunnon välineellä. Saisinko itse yhtä tiukasti sen nastan sinne? En tiedä, kun en ole koittanut.
Sitä meinaan, että vaikka noi ajaessa voikin irrota kun painoa tulee niin ei ne nyt ihan vaan sinne tiputettu ole :p
Ne ovat nastoja. Leveä pohja ja terävä kärki. Se vaan muljautetaan sinne koloon.
Nasta lähtee pois, jos käännät sen pohjan sivuttain, vaikkapa pienellä meisselillä. Ei se oikeasti ole voimalaji :)
http://www.elektrofahrrad24.de/sites...l-spikes_0.jpg
^ Ei varmasti, mutta siltä se tuntui, kun tuota yhtä vääntynyttä yritti oikoa ja työntää syvemmälle työkaluna 6.5cm pituinen avaimenperä-minityökalu.
Ainahan ne jollakin keinolla sinne saadaan. Yksi tuttu sanoi, ettei sitä ihminen tartte, kun 2 työkalua, vasaran ja kirveen. Vasaralla rakennetaan, korjaillaan ja oiotaan, kirveellä taas pistetään pieniksi se, mitä ei saatu rakennettua, korjattua tai oiottua. :D
Heh, ja nekin voi olla vaikka kivestä tehdyt!
Vakavoituen, nastojen asettumista on ihan hyvä seurata ja oma neliskanttinen ajattelutapa sanoo paineiden pitämisen melko matalana, tuolla suosituksen alarajoilla, niin ettei reunimmaisetkaan nastat alusta alkaen asetu vinksalleen vaan asettuvat pohjaan saakka omille paikoilleen olis niinku viisasta. Oikeita nastojen paikoilleenpanotyökaluja ja nastapusseja saa saksalaiskaupoista, mm. BD ja BC, eikä ole kovin hintaviakaan.
^ Jep, itseasiassa kyseinen herra on sen verran taitava rakentaja, että ei tuota purkamista joutune harrastamaan ja löytynee häneltä yhtä jos toista työkalua. Se oli enemmänkin huumorilla höystetty kehoitus pitää asiat yksinkertaisina, jos ei joku onnistukaan, aina voi yrittää uudestaan.
Minulla ei ainakaan nuo sivunappulat osu ollenkaan maahan, ei varmastikaan osuisi vaikka laskisin paineet. Luulen, että pitää kallistaa jo vähän enemmän pyörää, että nekin saa osumaan maahan. En tiedä miten sitten painuvat. Ei mulla kauheita paineita ollutkaan, selvästi alle 2 sisurilla, voisihan sitä koittaa vielä johonkin 1.5 laskea ja katsoa miten iso osa sitten osuu maahan. Senhän näkee aika hyvin kun osa renkaasta on luminen/sepelöity, osa ihan koskematonta.
Mä taisin pitää sisäänajaessa ISPeissä paineina edessä noin 1bar ja takana 1.5bar sisureilla.
Liian alhaisissa paineissa lienee vaarana, sisurin hajoamisen lisäksi, myös, että nastat pääsevät liikkumaan liikaa, kun kumi elää niin paljon ja vääntyvätkin vinoon.
Ihan suoraan asettui nastat reunanappuloissakin noilla paineilla. Sisäänajo tehdäänkin rauhallisesti ajamalla kestopäällysteellä ;) Normaalissa työmatka/polkuajelussa paineet taitaa olla 1.5 etu 2.0 taka eikä ole sisureita hajonnut.
Täytyy katsoa miten osuvat minulla maahan pienemmillä paineilla, vai osuvatko.
Kun renkaan runko pääsee enemmän liikkumaan niin tottakai nappulatkin, jotka siinä ovat kiinni, liikkuvat enemmän. En ole tehnyt tutkimusta, kun tämä on eka nastarenkaani, joten kunhan arvailen, mutta luulisi niiden nastojen, jotka eivät vielä ole painuneet, pääsevän silloin helpommin vääntymään vinoon.
Ei se renkaan paine tue ISP:n nappuloita saati sisurin käyttö. Jos rengas muljahtaa kivellä tai vaikkapa betonilla niin sisäänajamattomat nastat helposti pyörähtää vinoon ja yleensä myös pois.
Sisäänajo kannattaa tehdä aina kovalla kelillä, matalilla paineilla jossa sivunappuloiden nastat saa osansa ja välttää sutimista, kovaa jarruttamista ja paikkoja missä rengas pääsee lipsumaan.
Nimimerkki 40+ takaa ja 10+ nastaa edestä yhdellä lenkillä hukannut. Kunnollisen sisäänajon jälkeen niitä alkoi hävitä vasta kun nappulat alkoivat kulua mataliksi ja/tai nastojen reiät kuluu väljiksi.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Joo, no katellaan miltä näyttää kun vähennetään paineita. Vähän arveluttaa saanko nuo sivunappulat maahan asti, mutta katsotaan. Tai siis saahan ne maahan, kun tarpeeksi laskee, mutta mikä on minulle tarpeeksi, sitä en tiedä.
Itsekin ostin kyseiset kumit talveksi. Ajellut nyt n.700km niillä. Alussa tosiaan tuntui siltä kesäkumien jälkeen että johan on kitkaa, tuntui hieman siltä kuin olisi jarrut laahannu päällä kun polkemisen lopetti. Siihen on tosin nyt jo tottunut, ei kiinnitä asiaan enää huomiota. Itse arvostan talvikumeissa enemmän sitä pitoa ja sitähän tässä mallissa kyllä on riittävästi. Älä huoli, kevät on kohta niin pääsee sitten taas fiilistelemään kesäkumeilla.