Mä voisin tulla jahka ei sada.
Printable View
Sunnuntaicyclo goes mylly?
Lähteekö kukaan täältä keskustan suunnalta tuonne hirvensaloon, voisin tulla völjyyn?.
Kuhankuono oli tänään loistavassa kunnossa. Polut kuivia, melkein kaikki myrskypuut siivottu pois, ei hyttysiä, eikä vielä hirvikärpäsiäkään. Shortsi keli ja tyyntä. Mahtoiko olla viimeinen kesäpäivä tänä vuonna.
Illaksi luvassa vettä ja oma aikataulu vähän rajoittunut, joten jätän iltacyclon väliin ja suuntaan Hirppariin klo 12.
Hyviä ajoja Myllyyn!
Kävin eilen viemässä Hirvensalon pururadalle varoituslappuja xc-kisasta, ti 4.9. Pikke jo lupautuikin järjestäjäavuksi, joku vielä, niin kisa olisi minimimiehityksellä hoidossa. Kuka pääsisi?
Sitten olisi vielä syyskuussa la-su 15.-16.9. kansalliset BMX-kisat, minä vastaan sunnuntain kisasta. Tarvittaisiin vähän enemmän järjestelijäporukkaa kuin maanantain iltakisaan. Ketkä pääsisivät? Maalilinjalle ja lähettäjäksi. Aamulla ennen kisaa yleishommiin.
Ja siinäpä ne tapahtumat sitten olikin, joku muu saa jatkaa.
Lisäksi kävin eilen pitkästä aikaa lenkillä todetakseni että R7-keulasta on taas joustoa hukassa. Voi jee.
En tiennyt juuri, missä mentiin Hirpparissa. Enkä tiedä vieläkään, kun gps:ssä on vain matka kotoa lähtöpaikalle. Tämä numerofriikkinä harmittaa, täytyy ottaa tavaksi tallentaa puhelimella backuppi.
Ainakin maksimisyke meni vuoden top3:een, siinä juuri-porras-kivikko-porras-juuri-mäkijatkuu-ei_ikinä_lopu-mäessä.
Mää olen Ulla 4.9. Hirvensalossa 95% varmuudella ja toimitsijuuskykyinen.
MTB-Turun ruskolaisvahvisteinen avohärdelli ajoi Myllyn pyöräilyssä vahvasti. Mukava reitti, joskin turhan lattea. Ajon aikainen keskari lähenteli kolmeakymppiä, ellei ollut ylikin. Kalusto oli asiankuuluvan sekalaista, erikoisteemana käytetyt pyörät kotimaisen huippunaiskuskin ja lihavan kaarinalaispyöräilijän entisten konkeleiden mitatessa uusien omistajiensa käskemänä lähikuntien asfalttia. Kolme kuskia ajoi ensimmäisen yli 100 km lenkkinsä, onnea Aki, Tommi ja Topi!
Liikenteenohjauksessa näkyi tuttuja naamoja, mikä oli mukavaa. Tapahtuman järjestelyt olivat viimeisen huollon aivan käsittämättömän omituista sivuraiteella oloa lukuun ottamatta mallikkaat. Ohjeet olisi pitänyt varmaan lukea, mutta kamoon?
Yleiset kiitokset!
Mä voin tulla hirvensalon kisoissa auttamaan.
Mistä saisi lisätietoa Hirvensalon xc-kisasta?
Ei Hirvensalon XC-kisasta ole sen kummempia lisätietoja, kisa kuuluu Lounais-Suomen Aluesarjaan: http://pyora68.net/aluekalenteri/Kalenteri2012.html
Reitti on n. 2 km:n ympyrä, polkuja ja sitä kuntoilurataa, ns. maantie-XC:tä. Ilmainen osallistuminen, ei palkintoja. Tiistaina 4.9. klo 18 ilmoittautuminen paikan päällä, startti yhteislähtönä sen jälkeen.
Kiitos Matti ja Mika!!! Lähtöpaikka on tuttu , sinne sitten kuudeksi (tai ennenkin, jos ehditte, mutta minä ja Pave saadaan kyllä merkittyä reitti. Ja minä olen ennakkotiedoista poiketen näillä näkymin sittenkin pääsemässä itsekin paikalle). Aluekalenterin kartassa lukee näköjään cx viime vuoden jäljiltä, ei välitetä siitä.
Ajetaan varmaankin 30 min + 1 kierros. Tai jotain sitä luokkaa.
Meikältäkin kiitos koko jengille, olitte mahtavaa ajoseuraa! Huumori kevensi ajoa koko matkan (no siinä loppuosan vastatuulipätkällä alkoi olla hetkellisesti vähän totista, mutta muuten).
Onko jollain tarkka tieto siitä, mikä oli ajon aikainen keskinopeus? Mulla on kokonaiskeskinopeus 26,9 kmh, mutta siinä on huoltoihin kulunut aikakin laskettuna mukaan.
Eipä se liikenteenohjauksen kannaltakaan ihan putkeen mennyt. Eka piste löydettiin melko kivuttomasti, toisen pisteen kanssa ei sitten mennytkään ihan yhtä hyvin. Jos oltais seurattu ohjeita, oltais oltu sellaisessa risteyksessä josta ei olisi tullut yhtään pyöräiljää.
Ekalla pisteellä kyllä huomas koska MTB porukka oli tulossa, tai oikeastaan kuuli :D
Myllyn pyöräily vastasi rasittavuudeltaan aika hyvin syksyistä fiksillä ajettua sunnuntaicycloa. Tosin cycloissa saavutettavat järjettömät sykepiikit jäivät puuttumaan. Ajo meni muuten aika malliikkaasti, mutta siinä huoltopisteellä, missä 85km- ja 125km-reitit erosivat oli aikamoinen härdelli liikenteenohjauksen suhteen. Ajettiin eka ohi, palattiin, kysyttiin ja päästiin oikealle reitille. Samassa kohdassa oli yksi kaveri kumossa ja oli ilmeisesti rikkonut kätensä. Veikkaan, että törmäys oli tullut juurikin tuon sähläyksen vuoksi. Kärki (~10 kuskia) karkasi heti saattoajon jälkeen ihan jäätävällä vauhdilla, mutta veikkaisin, että maalissa oltiin 15-20 ensimmäisen joukossa. 70km jälkeen puskettiin melko pitkälti kahdestaan, mitä nyt muutama perä edellä vastaantullut jäi letkaan roikkumaan.
Fiksillä mentiin, jarrua piti painaa kolme kertaa (alamäessä) ja skidata ei kertaakaan, eli ei tullut "tilanteita" ja pärjää sillä fiksillä porukassakin. Noin 20000 tauonta kammenpyöritystä tuntuvat hiukan oikeassa pakarassa. Muuten aika hyvä fiilis.
Kitos munkin puolesta ajoseuralle. Mun garmiini sanoo, että average moving pace 29,0 km/h. Ja tauot mukaan laskettuna 26,8 km/h.
Kotimatkalla olo tuntui hyvältä. Asia oli korjattava pikimmiten. Kurvasin metsämäen liittymästä auringon paistaessa myötä tuuleen kohti Nautelankoskea, sieltä tolkuttomassa vastatuulessa Lietoon, Tuulissuolle ja kohti Kaarinaa, Vanhaa ykköstietä kaatosateessa kupittaalle ja muutaman lisä lisämutkan kautta kotio... 201 km. 27400 kampikierrosta X)
Viimeiset 25 km oli melkoista puristamista. Jalkojen puolesta olisi voinut jatkaakkin, mutta kaikkialle muualle tekee kipiää.
Nyt ei tunnu enää järin hyvältä. Saunaan...
Ei ole mitään valittamista järjestelyjen suhteen. Perille löysi kunhan vaan seuraili nuolilla varustettuja kylttejä ja/tai muita pyöräilijöitä ja sotki menemään.Taukopaikan banaanit olivat sopivan kypsiä.
Isohko, sopivaa vauhtia ajanut porukkani hajosi kasaan ennen n. 80kilsan huoltoa, jossa oli kupla otsassa käytävä eli yhden pysähdyksen taktiikalla mentiin. Huollon jälkeen viimevuoden toisintona vedin itsekseni kanssa pyöräilijöiden puuttuessa melkein koko perhoslenkin, kunnes takaa tullut porukka keräsi kyytiinsä. 27min MK:lla teki tehtävänsä ja suuremmat rimpuilut oli tällä kertaa siinä. Aikaa meni vähän vajaa 4h. Ihan hauskaa on tuo pikipolkuajelukin välillä. Varsinkin isossa ryhmässä maisema vaihtuu ja samalla polkeminen tuntuu yllättävän kevyeltä.
Huomenna on näköjään aluecupin XC-kisa Liedossa. Menkääpä ajamaan.
Täsmennetääs vähän tätä heittoa... Tarkoitus oli ajaa poliisisaattueessa yhtenä letkana Naantaliin asti keskinopeudella noin 25 km/h. Ei kiiruhdettu ensimmäisien joukkoon lähdössä, mutta ei kyllä missään ihan hännilläkään oltu. Ei taidettu ihan tavattoman hiljaakaan ajaa. Totuus on kuitenkin se, että Raision keskustasta Nesteentielle käännyttäessä letka oli jo ihan palasina. Nesteentien valoristeyksissä ei ollut liikenteenohjausta ja heti ensimmäisessä risteyksessä valot vaihtuivat edessämme punaisiksi ja sivutieltä ajoi auto pyöräletkan lävitse. Eipä siinä mitään todellista vaaratilannetta syntynyt, mutta siis "ei todellakaan näin"! Kiristettiin siinä sitten vauhtiakin, mutta ei me noin kolmeakymppiä ajaenkaan koskaan nähty mitään vedettyä pääletkaa. Sinällään hyvä että vedetään reippaasti, mutta tiedotus pitäisi olla sen mukainen ja hitaammin kiiruhtavienkin matka pitäisi huolehtia.
Ekasta huollosta ajettiin ohi, kun ei hoksattu miettiä moisen sijaintia. Keksittiin muutama kilometri myöhemmin, että Merimaskun koulullahan se piti olla. No siinä kohtaa keskityttiin letkan seassa ajaneeseen autoon sekä hidastetöyssyyn. Ei nähty huollon opasteita - en halua uskoa ettei sellaisia olisi ollut. Olisiko ollut mahdotonta sijoittaa huolto niin että se näkyisi reitille.
Viimeinen huolto oli ihan oma lukunsa. Osallistujaohjeissa oli mainittu, että samaa huoltoa käytetään kahdesti ja toisella kerralla sinne pitää poiketa muutama sata metriä reitiltä. Lisäksi osallistujaohjeessa oli mainittu, että jättimyllyn Nousiainen-Valpperi-Nousiainen lisälenkkiä saisi ajaa niin monta kierrosta kuin haluaa. Ihan hieno systeemi. Meidänkin letkassa mietittiin että voitaisiin ajaa pari kierrosta niin saataisiin 150 km täyteen. Huoltoon ei kuitenkaan ollut minkäänlaista opastusta ja ilman paikallistuntemusta sinne olisi ollut mahdotonta löytää. Liikenteenohjaus toimi tehokkaasti opastaen kaikki viimeisen huollon ohi. Käytännössä siis lopussa oli yli 40 km ilman huoltoa.
Niin juu... Maalin huollossa oli pullat loppu jo reilut kolme tuntia ennen reitin sulkemista. Eipä se maailma siihenkään kaatunut. Tuossa nyt kuitenkin tuollaista kritiikkiä, mutta kivaahan se oli joka tapauksessa.
Tuosta ensimmäisestä huollosta ohi ajamista en kykene ymmärtämään. (tai siis ettei sitä ole edes huomannut. edes kohdalla olleessaan.)
Se oli street view:ssäkin näkyvällä parkkipaikalla tai onko se fillaripaikoitusta varten tuo alue...
Viimeisestä huollosta sen sijaan olen samaa mieltä... Tosin itsellä oli aikomus jättää se väliin joka tapauksessa, mutta ilman tarkkaa kartanlukemista ei olisi kyllä tiennyt miten sen olisi löytänyt.
Pitäisiköhän nämä keskustelut muuten käydä tuolla Myllyn Pyöräilyn omassa säikeessä?
Googlailin uutta keulaa Nineriin. Kyllä huomaa että kaksysit on tulleet jäädäkseen, jopa 2013-mallin Reba lennähtäisi järjestään saksanmaalta laadukasta hiilarikeulaa halvemmalla. Foxien Kashimat ja käsintehdyt italokeulatkin tietty herättää omistamisen halua, mutta ollaan taas realisteja. Paskaksi ne kuitenkin menee ja voihan sitä hyppykeppiä paremminkin rahansa käyttää.
Mulla on kellarissa runko odottamassa pyöräksi kasaamista, mutta istun kone sylissä nojatuolissa katsellen toisella silmällä telkkarista komodonvaraaneja. Liekö kuolemantauti mikä vaivaa?
Tuu hakeen fixi-kiekko ni piristyt.
Joo, katsotaan tässä viikolla, tai seuraavalla. Mun tarttee rakentaa kaksi pyörää kerralla, koska tulevassa fiksissä on osia, jotka tulevat koirapyöräilypyörään ja päinvastoin. Ja tietty tarttee ajaa pari viikkoa reeniä koiran kanssa.
Kuulostaa tutulta tuo osa-flipperi.
Itsellä, kun oli "freeride" viikonloppu, niin tuli ajamisen lisäksi mm. vaihdeltua osia edestakaisin pyörästä toiseen.
F5oo:n uusi lyhyempi stemmi, ja irroitettu puolestaan meni Trolliin. Trolliin laitoin damagea saaneen, ja fixatun, satulan Apinasta (joka oli muutenkin vaan apinalla lainassa ). Apinasta vaihdeketjuyhteensopiva eturatas Puggiin ja Pugista Sinkularatas ja vanhoista kiekoista 180 mm jarrulevy Apinaan. Pugiin uudet jarrulevyt ja Apinaan uusi satula. Ja koska Metan renkaat on jäykkäperässä siihen piti hankkia kokonaan uudet. Ja vóila kaikki pyörät samaan aikaan ajokunnossa. :)
Mulla pakkaa sekottaa vielä Ninerin lähtö lainaan Hailuotoon seuraamaan syysmuuttoa isäni kanssa. Loppuu fillarit hetkellisesti perkele. Mutta onhan mulla sentään 1x1 jossa ei ainakaan pitäisi olla mitään vikaa.
Orange lähti pe Savoon, Turnerissa ei ole keulaa ja Pivotin keula pitäisi irrottaa kun se lähtee takuuhuoltoon. Jäykkäperäisellä työmatkapyörällä en edes yritä pärjätä maastossa. Vähiin käy.