r2 - bike.de. 59,90 kpl.
Printable View
r2 - bike.de. 59,90 kpl.
Kun kahtoo vierekkäin (ja irrallaan) DHFminjuunia ja WTB Rangeria niin kyllä tuo DHF herättää enempi luottamusta etunakkerona. Kunhan suap alle laitettua (ja pääsee ajaa) niiin saa kokemuksia mutta p1rusti rouheammalta ja pitävämmältä tuo DHF tuntuu kuin Chubakadabra. Rangeri tuntuu melko samalta kuin Chupadakabra kädessä hiplattuna. Vähän tuo Rangeri vaikuttaa samalta kuin (26") Werewolf. Ajamallahan tuo selviää.
Iso Arskaa lainaten - Aill bii bak.
https://pics.me.me/the-reason-why-th...s-14376379.png
DHF toimii tuolla kurassa ja märässä niin hyvin kuin tommonen 3" nakkirengas voi toimia. Chupacabralla saa kyllä varovainen olla. Kesällä kuivalla taas C on oikein hyvä rengas.
Se Chubakadabra on aivan mahtikumi myös kun pakkasta on 5 tai yli pykälää, sekä pitää että rullaa. Nollakelillä se on sit tosi üllättävä. NiinQ varmaan kaikki nastattomat. Stn että sattuu polveen.... :) Ooottelen että pääsen koestaa sitä DHF:ää irl.
Itsellä stachessa alla dhf/dhr renkaat 3c seoksella, parin lenkin kokemuksella olen tyytyväinen renkaisiin. Pitoa löytyy ja rullaakin kohtuuĺisesti ainakin näin syksyn kosteissa keleissä, nollaa kylmemmässä en ole viellä päässyt kokeilemaan rengastusta. Kesäkeleihin voi olla että vaihdan chupacabran taakse takaisin, dhf saa olla edessä alla ainakin.
"Pyöreä kärki rullaa kovilla pinnoilla ja reunan terävä kantti puree jäähän silloin, kun pitoa tarvitaan. Nasta ei myöskään kulu samalla tavalla kuin tasapäinen, koverrettu tai terävä nasta.
Terävä nasta puree paremmin sileään jäähän"
https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/polk...-nasta-600-kpl
Onko Arisun Sharktoothin lisäksi saatavilla mitään muuta 29+ nastarengasta? Pikkuisen heikolta näyttää tarjonta vai onko googletus taidot ruosteessa....
Sharktoothia on tullut testattua, pitää kyllä hyvin jäisellä, mutta vielä lisää ilmatilaa kaipaa noilla jäätyneillä kuoppaisilla poluilla missä pyörä heittelehtii jalanjäljestä toiseen.
Nyt satoi onneksi vähän lisää nuoskaa, jotta meno tasoittuu.
Eilen laitoin Arisunin sharktoothit Krampukseen. Sen mitä kerkesin kokeilla, niin ainakin rullaavat semisulalla asfaltilla.
Mites arskan pito jäällä? Olen puntaroinu arisuneja ja minion dhf:ä . Ite jos nastoittais minskut niin pysyyköhän siinä nastat? Onko muuten kukaan laittanu normi 29 renkaita 45mm vanteelle?
No eipä kohta etelässä ole enään edes jäätä. Ei tarvii stressaa.
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
Hep, mulla oli normi 29 X 2,25" isp:t 50mm mulefuteilla viime talvena ja aikamoinen kivirekihän toi kyl oli.
Renkaan "profiili" oli neliskulmainen, leveyttä en mitannu. Kyllä sillä ajoi mutta olishan toi luksusta jos sais vaikka 3,0 leveenä.
Normi 29 suvigumeja en oo koittanu 50mm vanteille (enkä 45mm), en näe hommassa mitään järkeä just ton profiilin takia.
Okei Eli ei normi renkaita.
En minä niin sanonu, saapi sitä kokeilla jos tuntuu siltä mutta minä en henk.koht tykkää liian kapeista renkaista leveillä vanteilla.
Onhan noita 2,6 - 2,8" leveitä renkaita ja voisin kuvitella että sopivat 45mm kehälle? Itsellä 50mm leveä vanne ja oon tykännyt 3,0 leveistä kumeista.
Sorry sekoilu, mutta mun 50mm leveille vanteille esim tuo 2,25" ISP on aivan liian kapea. renkaan profiili on melkein neliskulmainen ja koko ajan saa pelätä että kivet rikkoo vanteen reunan.
Tuosta Arisunin pidosta jäällä. Koska nastoja vain renkaan reunoilla niin liukkaalla rengas lähtee joskus alta mutta toppaakin nastojen osuessa jäähän. Tietysti mulla ehkä liian kovat paineet. Tommoseen etelä-suomen kelveille ajeluun ok rengas, rullaa hyvin. Mutta ei tuo mikään jääkrossirengas ole.
Arisunin keskelle ei taida saada laitettuu lisää nastoja ? Mites ois minionit dhf ja laittais ite nastoja?
Eräälle kysyjälle vastaan näin foorumin kautta, en privameilillä!
Ei ole Arisunista nastat irronneet. Toki ajo rauhallista ja paineet noin 2 bar kun en ole noilla metsään mennyt.
Onko kellään kokemusta bulldozer 29x3,25? Lähinnä leveys kiinnostaa, onko sen 0,25” leveempi mitä chupa?
Bullzorer ja chubarahaha
https://i.imgur.com/GhxFO3g.jpg
Ei toki ihan selvää saa mutta jonkun verran isompi on, pitäisi mulla olla kuvat kun tönärillä mittasin.
Muuten en muista kokemuksia oikein, ei ollut ideaali kovia polkuja että olisi kunnon kokemuksia kerryttänyt.
Onko noin paljon korkeampikin, vai hämääkö kuva? Olis hienoa, jos löytäisit mitat 😊👍
Ei löytynyt kuvia ja muistin varassa kehno olla. Kuvassa näkyvä ero aika realistinen korkeuden suhteen. Edulliset renkaathan ne on ihan kokeilunkin suhteen.
Edit:
5min googlea niin mitat löytyi.
So I did some measuring last night. Both tiresat 10 psi on 35mm internal width rims.
Vee Bullbozer 29x3.25: Casing width: 77mm, Knob width: 77mm
Duro Crux 29x3.25: Casing width: 76mm, Knob width: 81mm
So, as you can see, the casings are really close, but the knobs on the crux are much bigger and wider. I would imagine on a wider rim, like 45mm internal, the Bulldozer casing will get wider than the knobs, not the best setup.
Nonii kiitoksia, ilmeisesti 50mm vanne vähän leventää sitä, mut olen jokusen päivän googlettanu ja mistään en ole löytäny mittoja 😬😂
Onks jengillä kokemusta, että onnistuuko tubeless hommat myös Chroniclen 120tpi versiolla, jossa ei ole TR merkintää?
Kyllä onnistuu. Erona noissa kahdessa versiossa on se että TR versiossa kumia on aivan reunaan asti kun ei TR:ssä on verkkomainen reuna. Samanlainen on esim. Fat Freddiessä ja sekin litkuttuu.
Dohhhh, tuli sit hommattua maxxis minionit max terrana eteen ja taakse. Chubacaprojen jälkeen fillari muuttui kuntopyöräksi, rullaavuudesta ei voi puhua. Pakko tilata chronicle taakse, muuten ei jaksa sinkuttaa kotiin. Ettei koko ajan huonoa niin paljon hyvääkin, pito on hyvä. Oikein hyvä. Tiivistyivät litkutettuina 50mm mulefuteillekin hyvin. Edessä tuo minioni on hyvä, ei mitään sivulipsumista. Vähän on opettelua ohjaamisen kanssa vs chuba, tuntuu jotenkin oudolta?
Edessä ja takana WTB Rangerit 29x3.0” 35mm sisäleveyksisellä kiekolla. Tilaa jää Blutossa ehkä 5mm ja rungossa samaa luokkaa. Ajattelin syksyn liukkaille tarpeen tullen eteen jotain karkeampaa kumia, mutta miten on halkaisijoiden laita? Ei saisi olla yhtään isompi kuin Ranger. DHF tai Dirt Wizard käyneet mielessä.
Vielä ei ole lunta mutta jottei jäisi viime tippaan niin onko 29+ kokoisia nastakumeja?
^^
Dirt Wizard on 40mm leveällä vanteella noin 59-60mm "korkea" vanteen ulkokehästä mitattuna ja leveimmillään reunimmaisten nappuloiden kohdalta 75mm
https://tapiohuttunen.kuvat.fi/kuvat...jpg?img=medium
Ainakaan minun tiedossa ei ole "todellisia" 29+ nastarenkaita. Siis jotakuinkin 3". Itse olen ajellut 29x2.35 45Nrth Nicotineilla, leveys n.67mm 45mm sisäleveällä vanteella ja Arisun Sharktoothilla, leveys n.68mm samalla vanteella. Voisi ehkä sanoa että nastarengaspuoli on 29+:n ainoa handikappi, 27.5+ on tässä suhteessa parempi Suomityresin Fat Freddien ja 45Nrth:n Wratchildin kanssa.
Arisunit kannattaa unohtaa. Mulla lähti nappulat irti missä oli nastat. Onnex paikallinen otti renkaat takas.
Äsken vähän mittailin ja DHF oli 75mm leveä ulommista nappuloista 45mm sisäleveillä kehillä ja Rangerit on karvan yli 75mm 34mm sisäleveillä kehillä. Muistelen että ihan vähän yli 76mm on Ranger leveä 45mm sisäleveillä kehillä.
DHF on pari milliä isompi halkaisijaltaan verrattuna jo vähän kuluneeseen Rangeriin. Runko ei DHF:ssä ole iso mutta isot korkeat nappulat tekee kokoa.
Vähän pienet ja heikot on tosiaan Arisunin nappulat ajatellen nastan pysymistä. Turhan heikon tuen saa nasta, ja kovemmassa menossa nasta ikäänkuin vääntyy irti heikosta nappulasta.
Vaihdoin nastoja teräväkärkisiin ja liimasin kiinni niin silloin ko kumit toimii leppoisammassa ajossa. Mutta ei mitään ISP:tä kyllä vastaa.
Suuret kiitokset mittailijoille.
Onkos tuo Bontragerin uusi XR4 korkeudeltaan sama, kuin XR2/Chupacabra? Vai samaan runkoon tehty eli ilmatila sama ja näin kokonais korkeus isompi? Taakse vois ostaa kokeeksi rouheemman joko Minionin tai tuon XR4. Minion on ainakin ilmatilaltaan pienempi, kuin Chupacapra. Jäykkäperässä sais olla ilmatilaa takasessa.
Joskus puitiin tuota Minionin DHF ja DHR rullaavuutta, mutta kai se on uskottava, että DHR rullaa paremmin, kuin oikeen Maxxisen sivulla, niin kehutaan vaikka minusta ei kuiviosta, niin voisi päätellä. https://www.maxxis.com/catalog/tire-...n-dhr-ii-plus#
Mä mökelsin ja hommasin Dhr:n taakse. Stachen hauskuus ja rullaavuus katosi jäljelle jäi tahmeus. Siis kyllä tuo varmaan kulkee jos kuntoa ja voimaa löytyy mutta edelleenkään se ei rullaa.
Chuba meni taakse ja dhr joutaa kiertoon.
Onko toi DHF edessä yhtä tahmea kuin DHR takana? Mulla on nyt sekakiekot Stachessa ja takana on 27.5x3"WTB Ranger ja eteen meinasin märällä liukkaan Chuban tilalle DHF:ää.
Mulla on Stachessa kesällä kun on kuivempaa 29x3" WTB:n rangerit ja syksyisin märille keleille on toisilla kiekoilla taakse Chupacabra(120tpi) ja eteen just toi DHF ja kyllä niissä "mittaamalla" huomaa eron. Lähellä on loiva alamäki jossa tyynellä vähän vertailen välillä rullaamista. Mutta maastossa ei huomaa Chupa&DHF kontra WTB:t eroa käytännössä ollenkaan. (ja tämä ei perustu sitten siihen että olisi niin kova kunto ettei mikään tunnu missään, päinvastoin, muun ohella kohtalaisen hyvä rullaaminen on minulle olennaista)
Minä olen ajanut jo toista vuotta DHF terra edessä ja 120tpi Chupacabra takana ja sehän kulkee oikeen ilosesti ero tupla Chupaan olematon, mutta etupään pito aivan toisessa sväärissä.
Miksi märälle DHF rangerin tilalle? Oma kokemus on että isot nappulat ei toimi kunnolla märillä juurilla eikä oikein kivilläkään.
Mahtaisiko DHFn nappaulat toisaalta olla riittävän isot jonkinsorti nastoille ?