On siellä Okka ja Mats vieläkin. Taitavat keskittyä enemmän myyntiin ja pyörien kasaamiseen. Huollosta ei ole vähään aikaan kokemuksia, eikä taida tulla. Ei vakuuta enää käyntien perusteella.
Printable View
On siellä Okka ja Mats vieläkin. Taitavat keskittyä enemmän myyntiin ja pyörien kasaamiseen. Huollosta ei ole vähään aikaan kokemuksia, eikä taida tulla. Ei vakuuta enää käyntien perusteella.
Itse olen pari kertaa vierailleena ihmetellyt kovasti miksi tätä kauppaa on niin paljon kehuttu. Ensimäinen ongelman on JackOja jo tuossa aikaisemmin maininnut: kauppaan astuessa ei ole pienintäkään hajua kuka kuuluu henkilökuntaan ja kuka ei. Kun olin aikani ihmetelyt ja odotellut palvelua käännyin kannoillani ja kannoin rahani erääseen toiseen Larun pyöräkauppaan. Toisella kertaa huomasin kotona että minulle myyty tuote ei vastannut speksejä jotka olin ilmoittanut. Palauttaessani tuotetta jouduin kärsimään tappiota arvonlisäveron verran.
Mihinköhän tuo mahtoi perustua? Varmaan vain hatusta repäisty luku kun eivät halunneet täyttä hyvitystä maksaa.
Ettei ihan OT:ksi jää niin vähän omia kokemuksia. Himoitsin viime vuonna liikkeessä myytävänä ollutta käytettyä maantiepyörää. Myyjäkin haistoi minussa potentiaalisen maksavan asiakkaan ja innokkaasti pyörää myikin. Pyörä taisi olla itselleni hieman suuri, mutta se ei myyjää hidastanut. Mutta kaiken kaikkiaan ihan ok vaikutelma liikkeestä on jäänyt.
Huonot kokemukset on jäänyt minullekkin. Alkukesästä sain lenkillä takavaihtajan korvakkeen murrettua ja rytäkässä murtui pahasti myös vaihtajanvaijeri. Vein pyörän pyörähuolto.comiin vaijerin vaihtoa ja tsekkausta varten, ja pyörän luvattiin olevan valmiina seuraavana päivänä. Sovittuna ajankohtana menin pyörää hakemaan, ja jouduin toteamaan että pyörälle ei oltu tehty mitään. Sanottiin vaan kylmästi, että ei sitä vielä ole ehditty tekemään, mutta luvattiin että parin tunnin päästä pyörä on valmis. Hain pyörän huollosta ja lähdin seuraavana päivänä lenkille. Heti ensimmäisten kilometrien jälkeen huomasin että vaihtaja ei toimi kunnolla ja keskeytin lenkin. Seuraavana päivänä poikkesin Tampereella pyörän ostoliikkeessä ja tulin maininneeksi ongelmasta. En ehtinyt kuin tuomaan pyörän sisälle, niin minulle tietämättömälle kerrottiin että takavaihtaja on vääntynyt vaihtokuntoon ja että korvake on myös vinossa. 10min odottelun jälkeen pyörässäni oli uusi vaihtaja ja kaikki pelasi kuten pitää.
Eli pyörään oli kyllä Lauttasaaressa vaihdettu uusi vaijeri, mutta toimivuutta ei sitten ollu viitsitty tarkistaa, vaikka nimenomaan pyysin, että katsovat vaihtajan kunnon ja sen miten hätähuoltona metsässä olin uuden korvakkeen asentanut. Onneksi maksoin 30eur Lauttasaaren liikkeeseen työstä, joka ei ollut sovittuna ajankohtana valmis ja muutenkin aivan päin persettä tehty. Voin nyt jo luvata että kyseessä on viimeiset rahat mitä kyseiseen puljuun tulen koskaan kantamaan.
^ Repesin.
Päivitellään sen verran edellistä, ettei mene ihan haukkumiseksi. Huolto oli hyvittänyt murjottujen anti-nipa kuusiokololinkkujen hinnan toisen pyörän huollon yhteydessä, joten propsit siitä. Aina pitää antaa mahdollisuus virheen hyvittämiseen, tosin huoltomies varmaan nähnyt oman käden jälkensä samantien, joten olisi tuo voitu tyylikkäämminkin hoitaa. Toisen pyörän ensihuollon yhteydessä oli pyydetty paikkaamaan menomatkalla tyhjentynyt takarengas. Pyörää noutaessa sisuri oli kyllä vaihdettu, mutta unohdettu tarkistaa ulkorengas. Uusi sisurikin oli puhki heti pyörää luovuttaessa.. :rolleyes:
Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun vien pyöräni ko. liikkeeseen. Ymmärrän, että käyttämästäni Soneran tarjoamasta ilmaisesta pyörähuollosta, ei rahaa tule pyörähuollon kirstuun kovinkaan paljoa, mutta tämä ei tarkoita sitä, että pyörän voi huoltaa vasurilla, asentaa epäsopivia tarvikkeita huonosti rikkinäisten tilalle (lokasuojat liian pienet ja asennettu niin, että hinkkaavat renkaita) ja laskuttaa tästä työstä vielä hinnastojen ulkopuolelta vedetty suhteettoman suuri summa. Annoin mahdollisuuden hyvittää nämä, mutta ei...
Pyörän myös luvattiin olevan valmis noudettavaksi päivänä x, mutta kun paikalle sitten saapui, pyörälle ei oltu tehty yhtään mitään. On kuulemma käytäntö, että on valmis vasta noutopäivänä klo 16.00 jälkeen. Hahhah.
Jatkossa vien työmatkafillarinikin muualle, kilpapyöriäni en olisi sinne missään tapauksessa vienytkään, sen verran epämääräinen paikka oli jo vastaanotonkin perusteella.
En voi sanoa muuta kuin, että välttäkää paikkaa.
Älkää ny lytätkö, mul on siellä tilaus vetämässä ja alkaa hirvittää, jos ei tuukaan priimaa niinku luvattiin...:eek:
Huonoa ja töykeää palvelua oon mäkin saanut osakseni parina viimeisenä kertana, kun olen käynyt. En astu enää jalallani kyseiseen putiikkiin. Aikanaan (Meripuistotie) palvelu oli hyvää ja tuli asioitua useamminkin.
Itselläni taas on juuri tuosta Meripuistontien liikkeestä vain hyviä huoltokokemuksia - sekä maantiefillarin että perushybridin suhteen. Toisin kuin Fillarikellarin huollosta, johon en suostu enää jalalla astumaan: "no ei sitä nyt kukaan viitsinyt lähteä testaamaan" ym. kaltaisten kommenttien takia. Eli lähdin sitten Fillarikellarista saman helisevän etuhaarukan kanssa veks (heiltä ostettu pyörä sentään!) ja ajoin suoraan Laruun, jossa pojat olivat testiajolla paikallistaneet heti missä vika ja korjanneet sen. Fillarikellarissa tuntui olevan pahoja asenneongelmia sekä myymälän että huollon puolella ja ketään ei tuntunut kiinnostavan asiakaspalvelu pätkän vertaa. Jos olisin sen etukäteen tiennyt, en olisi niitäkään pyörään käytettyjä rahoja heille kantanut. No onneksi liikkeissä on mistä valita!
Minä sain pyörää ostaessani erittäin hyvää palvelua (siltä enklantia puhuvalta vesseliltä) mutta ensimmäinen huolto ei mennyt sitten niin hyvin. Huoltoon meni fillari täysin toimivalla Rockshox Reba SL-joustolla ja toimivalla poplockilla ja takaisin tuli sama keula toimimattomalla poplock-lukituksella. Lukitus siis toimi mutta lukituksen palautus ei. Asiaa kysellessäni vastaus oli, että keulalle ei huollossa tehdä mitään!?! Itsestäänkö se hajosi...? Sen jälkeen on ollut huollossa muualla...
Ensimmäistä kertaa asioin tässä paikassa. Vein fillarin huoltoon, vaihteiston säätöä varten. Sain sen parin tunnin kuluttua takaisin. Kommenttina oli, että nyt on säädetty, mutta ketjut ja takarataspakka on loppu. Myös keskimmäinen ratas edestä kannattaisi vaihtaa. Sovin, että tehdään ehdotetut toimenpiteet. Tämä oli tiistaina. Saman viikon perjantaina voi sitten hakea. Perjantaina hakiessani ei pyörälle oltu tehty mitään. Ehdotettiin josko onnistuisi maanantaina. Tänään maanantaina oli sovitut asiat tehty ja vaihteiston säätö onnistuneesti tehty. Tuli todettu lenkillä tänään.
Kun kysyin vanhoja osia nähtäväksi, niin niitä ei enään löytynyt. Kuittiin ei oltu merkitty mitä osia oli laitettu tilalle. Kysyessäni asiaa vastaus oli, että yleensä laitetaan vastaavan tasoisia kun on alkuperäiset osat. Olisin oman mielenkiinon vuoksi halunnut nähdä kuinka "loppu" nuo olivat. Kyllä ne kuluneita varmasti olivat.
Yksi huolto hemmo kirjoitti huoltolappuun tiistaina sovitut toimenpiteet. Perjantaina hakiessa ei ollut sama kaveri paikalla ja toinen hemmo ei tahtonut saada selvää mitä oli tarkoitus tehdä, joten hän kirjoitti asiat asiat lappuun uudelleen, kun ne hänelle selostin.
Kokeilen tätä paikkaa vielä seuraavankin kerran, mutta silloin pitää näköjään antaa tarkat ohjeet ja valvoa, että ne kirjoitetaan selkeästi huoltolappuun.
Aikaisimmissakin keskusteluviesteissä on mainittu tupakoinnista sisällä. Tällainen tupakansavuinen asiakaspalvelutila on kyllä nykyään ainutlaatuinen poikkeus. En kyllä kaipaa tällaista ainutlaatuisuutta.
Monissa vastaavissa paikoissa on sama meiniki toimialasta riippumatta. Tuskin nuo huoltohommat mitään kultakaivoksia ovat, joten tuntuu erikoiselta kun ei yritys kiinnitä mitään huomiota oman toiminnan tehokkuuteen ja järkevyyteen. Monien perusasioiden kunnolla hoitaminen ei edes maksaisi mitään, mutta hyödyttäisi yritystä ja asiakasta. Vaikka toimipisteen vetäjällä olisikin halu palvella hyvin, niin onnistuminen on sattumankauppaa.
Minkä verran oli pyörälläsi ajanut edellisen huollon/oston jälkeen?
Hyvin tyypillistä, että nimenomaan tuo keskiratas edestä on kulunut loppuun, jos ajoa on paljon.
Fillarissa (Author 29 Traction) oli kilometrejä 2700 ja ostettu elokuussa 2011. Ensimmäinen liikkeessä tehty huolto oli n. 1000km kohdalla.Tällöin ei vaihdettu mitään osia. Vähän tämän ensihuollon jälkeen vaihdoin uuden ketjun (n.1200km). Heinäkuussa vaihdettin keskiölaakerit uusiksi ja parmpilaatuiseksi kun vanha alkoi naksumaan ja paukkumaan. Ajo on ympärivuotista ja joka kelillä. Reitit suuntautuu enimmäkseen Helsingin länsipuolen ulkoilureiteille ja pyöräteille.
Vaihteiston säätö on yleensä erittäin simppeli toimenpide. Oletusarvoisesti rajoitinruuvit ovat kohdallaan ja niihen ei tarvitse koskea. Silloin ainoaksi säädettäväksi asiaksi jää vaijerin pituus. Pituutta säädetään vaijerin päistä ruuvaamalla kahvasta tai vaihtajasta.
Noilla kilometreillä ja ottaen huomioon että ketjutkin on vaihdettu kertaalleen, niin joko alkuperäiset kilkkeet olivat todella huonolaatuiset, ajatapasi on erittäin kuluttava tai liikkeessä on kuluminen arvioitu väärin. Veikkaan viimeistä. Jos liikkeessä pakka ja eturattaat "tuomitaan" romuksi, kannattaa osilla ajaa niin kauan kuin ne toimivat (vaihteet toimii, ketjut ei hypi jne.). Veikkaan, että 5000 km olisi mennyt. Enemmänkin, jos ketjut uusitaan säännöllisesti.
Nelisen vuotta sitten olin tulossa pyörähuoltoon ostamaan ensimmäistä täysjoustoa. Astuessani liikkeeseen "kaverit" kertoivat pitävänsä ruokatuntia ja sanoivat, että tuu puolen tunnin päästä takaisin. En tullut - rahat menivät Saksaan=)
Tämä arvostelu koskee pyorahuolto.com:in Lauttasaarentiellä olevaa liikettä.
www.pyorahuolto.com
Ostin liikeestä noin 2000 euron arvoisen Specialized fillarin lokakuussa 2012. Kauppaa hieroessamme sovittiin, että 30 euron ensihuolto tehdään ilmaiseksi.
Pyörä vietiin ensihuoltoon 2013 puolella. Viedessäni pyörää huoltoon kerroin, että olemme sopineet ilmaisesta ensihuollosta. Pyörän vastaanotti oli ilmeisesti liikkeessä työskentelevä Mikko. Minulle sanottiin vielä, että fillari on haettavissa seuraavana päivänä. Kun lähdin liikeestä niin Okka soitti perääni ja kertoi erittäin epäkohteliaaseen tyyliin, että heillä ei ole mitään ilmaisia ensihuoltoja ilman mitään erillisiä sopimuksia. Jätin asian tähän koska kuitissani lukee, että ensihuolto tehdään ilmaiseksi.
Kun menin seuraavana päivänä hakemaan fillaria klo 13:30 maissa minulle kerrottiin, että pyörä on haettavissa vasta klo 16 jälkeen. Tätä asiaa ei oltu kuitenkaan kerottu pyörää viedessa eikä siitä lukenut mitään huoltokuitissakaan. Sanoin, että minulla ei ole aikaa odotella joten otan pyörän mukaani huoltamattomana. Siinä vaiheessa Okka meni alakertaan huoltamaan fillaria. Jatkoin keskustelua toisen myyjän (Mikon?) kanssa ja näytin hänelle ostokuittia missä mainittiin ensihuollosta.
Ostokuitissa luki "pyörään tehdään 30€ arvoinen ensihuolto 3kk sisällä ostopäivästä". Mikko sanoi, että siinähän lukee, että ensihuolto maksaa 30€. Sanoin, Mikolle, että ensihuolto maksaa heillä aina 30€ joten miksi se olisi sitten erikseen kirjoitettu kuittiin ja vielä aikarajalla. Joustoa asiaan ei liikkeen puoleta löytynyt. Liike siis huijasi minua jo myydessään pyörää!
Fillarin ensihuolto kesti 10 minuuttia ja maksoin siitä 30€. Palvelu oli täysin ala-arvoista. Liikkeen ainoa kommentti, oli että "se on voi, voi". En aio enää asioida kyseisessä liikkeessä enkä voi suositella liikettä myöskään muille.
Huolellisesta ensihuollosta 30 euroa on huomattava alennushinta. Tällaisen alennuksen yhteydessä on luonnollista, että sille annetaan myös aikaraja.
Veikkaan että kuluttajaviranomaiset ymmärtävät lukemaansa paremmin kuin asiakkaat, jotka eivät ymmärrä työn hintaa.
Kokonaan eri asia on, mistä saa huolellisen ensihuollon.
Ostaessani pyörää tingin ensihuollon mukaan hintaan. Liike on oletettavasti laskenut pyörän katteen kohdalleen joten tällä "ilmaisella" ensihuollolla he vain saavat kaupat maaliin. Kaikissa pyörähuolto.com:sta ostetuissa fillareissa on ensi"huolto" 30€ ja näen edelleen, että liike ei pysynyt sopimuksessamme.
Ymmärrän myös hyvin työn hinnan ja tuon työn hinta on 180€/tunti. Tämä on suurin piirtein lakimiehen tuntipalkka mikäli sellaisen joudut itsellesi palkkaamaan.
Kysymys on kuitenkin enemmän liikkeen asiakaspalveluasenteesta. Heidän meininki on nyt se, että kun pyörä on myyty niin palvelu loppuu.
Minulla vain hyvää sanottavaa Pyörähuollosta, muutama viikko sitten heräsi idea että fillarointi voisi olla mukavaa, pääsisin niille poluille minne ei moottoripyörällä kehtaa mennä. Vähän kavereilta kyselin vinkkejä millä kannattaisi aloittaa ja päädyin Cube ltd race 2012:sta. Alusta asti palvelu moitteetonta lähtien siitä kun aivan Nöösinä aloin pyörästä kyselemään. Edellinen fillari oli peruskouluajoilta joista kulunut nyt noin 25 vuotta..eli tyhmää kysyttävää riitti, Okka vastaili kaikkeen osaavasti sekä pyörää noutaessani sama asiallinen linja jatkui. Kiitoksia tähänastisesta, vaikka vähän kauempana asunkin niin kyllä tulee liikkeeseen palattua pääkaupunkiseudulla käydessäni.
Käydessäni pari viikkoa sitten sain ihan asiallista palvelua. Haluamaani pyörää ei ollut sopivassa koossa koeajettavaksi joten ajoin sitten kalliimmalla versiolla pienen lenkin.
Sinällään ei ole yllätys että pyöriä ei ole heti valmiina kun liike on niinkin pieni. Jos jotain tiettyä mallia ja kokoa hakee niin luulisin että kannattaa soittaa etukäteen ja sopia että on valmiina odottamassa.
Ompas tää hautautunu kauas... Taas kerran pikkusälää hakemassa, siis käytännössä lyhyitä pultteja rattaiden kiinnittämiseen. Varsinainen myymälä oli kinni ku olivat syömässä mutta vanhaan kellarimyymälään pääsi. Ei ollu suoraan hyllyssä, mutta sitten löytyi jotku vanhat kammet joissa yksi ratas... Niistä "pöllittiin" pultit ja saatiin asiakas tyytyväiseks. Asiallista kivijalkaliikkeen toimintaa. Minä tykkään.
Nyt pitää myöntää etten voi antaa ihan ruusuja. Kävin tammikuussa valkkaamassa uuden Focuksen maantiefillarin ja tässä on erinäistä viivästystä kertynyt matkan aikana. Kyllähän tuo pisti sydämistyttämään aika paljon, mutta viimein tänään sain varmistuksen että huomenna on tsygä pihassa.
Toki jätkillä on varmasti ollut kiirettä mutta silti on mun veekäyrää koeteltu tämän fillarin hankinnan kanssa.
Vähän viittaisi toiseen larun kauppaan..
Kaksi edellistä käyntikertaa:
1) Maastopyörä
Etuvaihtajan vaijeri katkesi juuri kun olin lähdössä maastolenkille. Päätin ajaa pyorahuolto.com:iin kysymään uutta. Kaveri (vakityöntekijä) laittaa vaijerin paikalleen ja toteaa, että vaihdevipu on rikki. Kun hyllyssä ei ollut uutta, laitettiin tilaukseen ja lähdin pyörän kanssa kotia. Kotona epäillys kuitenkin kasvoi ja katsoin vaijeria itse. Pyöärähuollon kaveri oli työntänyt vaijeria vain väärään koloon, vaihdevipu oli kunnossa.
2) Maantiepyörä
Vien maantiepyörän huollettavaksi tammikuun alkupuolella. Tarkoitus on vaihtaa eturatas isompaan, vaihtaa ketjut, uusia jarrupalat ja uusia ulkokumit. Sovimme pyörän noudon perjantaiksi. Saavun paikalle iltapäivällä kuullakseni, että pyörä ei ole valmis, koska pitää tilata osia. Kaverit EIVÄT viitsineet soittaa, vaan joudun rahtautumaan paikalle turhaan. Jätän pyörän liikkeeseen. Helmikuussa soitan tiedustellakseni tilannetta. Kaveri ei löydä pyörää ja lupaa palata asiaan 10 minuutin kuluttua. Ei palaa. Maaliskuun alussa soitan uudestaan. Kaveri ei ole liikkeessä ja lupaa palata asiaan saman päivän aikana. Ei palaa. Muutaman päivän kuluttua soitan uudestaan. Nyt pyörä löytyy, ja osat ovat kuulemma juuri saapuneet. Sovimme pyörän noudon pääsiäisen jälkeiselle tiistaille. Pääsiäistä edellisenä viikkona saan tekstarin, että pyörä on valmis, ja että se pitäisi noutaa välittömästi -- siis ennen sovittua aikaa -- lisäsäilytyspäivistä veloittavat kuulemma 5€/päivä.
Pyörän noudon yhteydessä eivät sentään veloittaneet lisäpäivistä. Tänään ajoin sitten ensimmäistä kertaa huolletulla pyörällä. Vaihteita eivät olleet edes yrittäneet säätää -- takana yksikään vaihde ei pysynyt rattaalla ja eturatas ei edes mennyt paikalleen! Jarrujen liikkumamatka on edessä ja takana dramaattisesti erilainen. Ketjuja ei oltu öljytty.
Huollan pyöräni jatkossa taas itse.
Minä olen käynyt täällä vain kerran, kun lähiliikkeissä tulee useimmiten asioitua, mutta käyntikerta oli oikein mukava. Etsin tietynlaista sisuria ja sieltähän löytyikin semmoinen. Totesin vain, että hinta näyttäisi olevan hieman kalliimpi kuin olin ajatellut. No, eihän se ollut ongelma, laskettiin hinta sopivaksi. :) peukut sille
Meininki on vissiin muuttunut kun Okka ei ole enää huollon puolella. Ei kuitenkaan ole minun vakiohuolto enää.
Tuo Pyorahuolto.com on kylla ollut ihan surkea. Pari kertaa olen asioinut. Viimeksi yritin asentaa BB30 keskiön ja kasauttaa fillarin. En halunut ostaa BB30 asennustyökaluja itseleni. Tulos: Yritys yritti hankkia keskiötä, ei saatu 2 viikkoon.Tankoteippi oli asennettu ennen kahvoja. Osat hukattiin kertalleen jonne sinne vein. Hakiessa pyörää takaisin sanottiin että mun keskiössä on vikaa joka on joku eri standardi mitä maailmassa oli, kuulemma soikea. Ihmeteltiin että miks et ostanu heiltä mitään. Koko veivaukseen meni joku 2kk yhteensä. Naurettava paikka. Ostin BB30 työkalun ja keskiön netistä ja toimitus kesti 4 arkipäivää. Viikonloppuna oli jo pyörä ajossa.
En suosittele kyseistä paikkaa kenellekkään.
Olen asioinut Lauttasaarentiellä olevassa liikkeessä useasti. Siellä on keskitytty pääasiassa maastopyöriin. Mielestäni paikassa on mukavan rento meininki ja homma on toiminut hyvin pyörää hankittaessa ja niitä huollettaessa. Valikoima on hieman rajallinen, mutta yleensä tarpeelliset tuotteet on löytynyt. Myymälän (ainoan?) myyjän kanssa tulee helposti juttuun.
Meripuistotien liikkeeseen eksyin kerran tuttavani kanssa, joka halusi itselleen työmatkapyörää. Se oli erikoinen kokemus. Ei tullut kauppoja ja tuttava haki pyörän muualta.
Jotenkin nuo kaksi liikettä ovat aivan eri planeetalta fiilikseltään.
Eikö se olekin niin, että Okka itse on nykyään Lauttasaarentiellä myymässä pyöriä? Toivottavasti hän vielä edes konsultoi sen Meripuistotien kavereita tarvittaessa korjaushommissa sekä varaosissa. Okka on se mies, jolla on taitavan korjaajan ja asialleen omistautuneen miehen maine.
Ei ole veljekset ilveksiä... vaikka kyllä minä olen molempien kanssa tullut toimeen. Onhan tuo kasvanut siitä Okkan yhdenmiehen firmasta, olin ensimmäisiä kanta-asiakkaita.
Kopsaan tänne Googlelle antamani arvion.
Eräs huonoimmista asiakaskokemuksista ikinä. Välttäkää paikkaa, sillä kun pyörän huollossa tulee mutkia matkaan, asiakas saa haukut ja maksaa lystin.
Sovimme pyöräni jarruremontista, jossa vanhat jarrut korvataan hydraulisilla shimano xt-jarruilla. Tälle tuli työn kanssa hintaa 240 euroa. Työ tehtiin nopeasti, mutta takajarruletkua ei viety rungossa olevan sisäisen läpiviennin kautta. Tämän sijasta jarruletku vedettiin amatöörimäisesti nippusiteillä kiinni rungon alaputkeen. Tämän huomattuani vein pyörän takaisin liikeeseen ja vaadin että letku vedetään asianmukaisesti sisäisen läpiviennin kautta. Kävi ilmi, että xt-jarruletku on sen verran paksu ettei sitä suoraan saa läpiviennin kautta. Minulla oli kiire, joten sanoin luottavani heihin että keksivät jonkun ratkaisun asiaan, oli se sitten vähän huonommat jarrut (kuitenkin paremmat kuin alkup. jarrut) tai joku muu ratkaisu. Tämä oli selkeästi virheeni, minun olisi pitänyt tarkalleen määritellä mitä tehtäisiin sillä tämä porukka ei paljon asiakkaan näkökulmasta ajattele.
Tänään pyörää hakiessa kävi ilmi että mekaanikko oli vaihtanut täysin samanmalliset kuin alkuperäiset jarrut XT-jarrujen tilalle, ja tehnyt jarruletkun läpiviennin asianmukaisesti. Minulle ilmoitettiin että tästä lystistä en joutuisi sentään enää maksamaan lisää. 240 eurolla saisin siis noin 70eur arvoiset jarrut töineen. Sain neuvoteltua hinnan 190euroon, jolloin siis maksoin töistä 120 euroa.
Syytä pieleen menneestä operaatiosta yritettiin vierittää minulle hinnalla millä hyvänsä monin eri verukkein. Matsin sanoin "emme voi hyvittää sinulle tästä euroissa mitään, sillä muuten myöntäisimme olleemme väärässä". Tämä siitä huolimatta että myöntyivät kuitenkin 50e hyvitykseen. Virheitä tekevät kaikki - miksei voida myöntää niitä ja mennä eteenpäin? Uskomatonta asiakaspalvelua.
He eivät suostuneet näkemään kantaani mitenkään - halusinhan vain paremmat jarrut pyörääni ja homman tehtyä huolella. Lopputuloksena maksoin siis heikkolaatuisista jarruista selvästi ylihintaa puhumattakaan ajasta joka minulla on mennyt tämän asian selvittelyyn.
Jos lähdetään siitä liikkeelle, missä mentiin pieleen, niin listahan on pitkä. Koko tämä hässäkkä oltaisiin kuitenkin voitu välttää. Puhelinsoitto olisi riittänyt siinä vaiheessa kun mekaanikko huomasi XT-letkun olevan liian paksu. Tästä olisimme varmasti keksineet jonkin ratkaisun. Tämän sijaan työ tehtiin hutiloiden ja asiakkaalla maksatettiin omat virheet liiketoiminnassa.
Kaiken tämän jälkeen en tule enää koskaan viemään pyörääni tänne huoltoon enkä missään nimessä suosittele paikkaa kenellekään.