Kompass on se saksalainen laatufirma, jolta löytyy erinomainen taiteltava Teneriffan kartta. Googlettamalla varmaan löytyy nettikaupoista. Tosin luulisi että androidillekin löytyy varmasti joku offline-karttasovellus. On aika hyvä kuitenkin olla.
Printable View
Kompass on se saksalainen laatufirma, jolta löytyy erinomainen taiteltava Teneriffan kartta. Googlettamalla varmaan löytyy nettikaupoista. Tosin luulisi että androidillekin löytyy varmasti joku offline-karttasovellus. On aika hyvä kuitenkin olla.
Hyvä lenkki noin että Vilaflorista laskettelee alas tf21:stä. Kyllähän Vilafloriin astikin saa mäkeä kivuta jo ihan mukavasti mutta toisaalta sitten sieltä takaisin Americakseen onkin käytännössä pelkkää laskua. 22,5 kilsaa tuntuu lyhyeltä matkalta, mutta hyvin sain siihen kihnuttamiseen itse käytettyä varmaan reilu pari tuntia :)
Bike pointista saa ainakin ostettua karttoja ja seinällä siellä on iso kartta ja myyjiltä saa reittiohjeita. Siitä kaupalta on aika simppeli lähteä Teiden suuntaan. Niin ja bussit tuolla kulkee kanssa hyvin ja ovat myös todella halpoja. Estacion Costa Adeje on ihan tuossa bike pointin lähellä.
Niin, mikä sitten on hirveästi. Gigantes Americas väli maksaa taksilla 30-35 e suunta. Tosin Bike Point pyytää saman 30 e suunta pyörän tuomisesta hotellille. Tämä 60 e ratkaisi sen, että otin pyörän Leslieltä, kun vuokrahinta oli samaa luokkaa. Aikaa ja vaivaakin säästin varmaankin hieman, kun sain kaluston hotellille. Ajan säästö olisi vielä kasvanut, jos pyörä olisi tullut ekana aamuna ajallaan.
Kartta-asioissa ei kannata panikoida Teneriffalla. Siellä pärjää kilpurihommissa ihan tavallisella turistikartalla jonka saa jokaiselta oppaalta tai hotellilta. Teitä on aika vähän ja pienemmät tiet ovat harvoin niin hyvässä kunnossa että niitä olisi kovin suuri nautinto ajella kilpurilla ainakaan alamäkeen. Itse pelasin edellisen reissun paikallisen jalokiviliikkeen mainoskartalla, mitään ongelmia ei ollut.
Kohta saarilla :-)
Ajattelin vaimon kanssa suorittaa sellaisen ajoretken, että taxilla tms. Vilafloriin ja sieltä TF21 ja TF28 San Miguelin kautta takaisin Las Americakseen, missä meillä majoitus. Onko tuolla sellaisia pakettiautotakseja, jotka kuskaavat ihmiset ja pyörät kohtuurahalla "vuorille"?
Onko nuo alamäet sellaisia, että "tavallinen vaimo" uskaltaa laskea pyörällä ilman pysyviä traumoja, painajaisia tms. paniikkihäiriöitä?
Toisena vaihtoehtona, että itse nousen fillarilla ajamalla Vilafloriin. Tuo on vissiin jotakin 1500 metrissä. Onkohan 2 tuntia yhtään realistinen aika nousulle?
Ei niistä alamäistä traumatisoitumaan pääse, mutta kyllä siinä oudot lihasryhmät ovat kipeenä kun jatkuvasti puristaa jarruja. Enempi voimaa vaativilla huonommilla jarruilla voi nousta jopa ongelmaksi. Saattaa myös olla pilven sisällä jo Vilaflor ja silloin on kosteeta ja kylmää.
Nousuaika on ihan kunnosta kiinni, mutta kyllä me vaimon kanssa noustiin Vilafloriin asti ihan pyörillä eikä vaimolla hirveästi ole kokemusta. Toisena päivänä kävin Teidellä asti ja muistaakseni 3 tuntia kesti se koko nousu rannasta ylimpään kohtaan kraaterin reunalle. Jyrkin nousu tulaa vasta Vilaflorin jälkeen.
Viime viikolla olin Teneriffalla ajelemassa ja lomailemassa. Pyörä oli varattu neljäksi päiväksi etukäteen Leslieltä (tenerife-training.net). Pientä sekoilua tähän kuitenkin saatiin. Sovittu pyörä oli mennyt vahingossa toiselle asiakkaalle (tai jotain, meni Leslien selitykset aavistuksen ohi), joten minulla oli vaihtoehtoina ottaa yhtä kokoa pienempi pyörä tai odottaa kunnes oikea pyörä tulee saataville. Koska vaikutti epäselvältä, milloin oikea pyörä olisi saatavilla, niin valitsin pienemmän pyörän, johon asennettaisiin pidempi stemmi ja riittävällä offsetillä varustettu satulatolppa. Tämän pyörän Leslie toimitti seuraavana päivänä pari tuntia sovitusta myöhässä. Hyvityksenä tästä sain yhden lisäpäivän. Lisäksi minulla olisi ollut mahdollisuus vaihtaa oikeaan pyörään parin päivän päästä ja olisin saanut sillä täydet neljä päivää, eli yhteensä 6 päivää neljän hinnalla. Jätin kuitenkin tämän mahdollisuuden käyttämättä, koska oli muitakin aktiviteetteja ja sillä pienemmälläkin pyörällä pystyi ihan hyvin ajamaan.
Pienistä hämmingeistä huolimatta olin ihan tyytyväinen ja sain ajettua riittävästi.
Lisäkuumotusta aiheutti se, että minulle tulleessa pyörässä oli ns. englantilaiset jarrut eli takajarru vasemmalla kädellä. Näin on kuulemma useimmissa Leslien pyörissä. Tarkkana piti siis olla, mutta mitään tilanteita ei tämänkään takia tullut.
Laitetaanpa tähän jatkoksi omia kysymyksiä:
Olen lähdössä lokakuun lopulla Playa del Americasiin ja tarkoitus on vuokrata pyörä sekä osallistua jollekin ohjatulle pyöräretkelle saarella. Onko kenelläkään kokemuksia ClubActivon järjestämistä retkistä? Eniten itseäni kiinnostaisi jokin helppo versio Teidelle noususta, jossa valtaosa ylämäestä tehdään autolla. Onko lukijoilla kokemusta Teiden nousuista ja niiden vaatimasta kunnosta? Miten tuonne kannattaisi pukeutua näin syksyllä? Mitä kaikkea muuta pitäisi huomioida?
=)juha
Eihän se jyrkkä mäki ole (keskijyrkkyys joka suunnasta 5% luokkaa), vaatii vaan kunnosta riippuen enemmän aikaa, taukoja ja vesi/energiatankkausta. Rauhallisemmalla vauhdilla tuohon saa helposti neljä tuntia kulumaan ylöspäin, ja reilun tunnin alaspäin. Varmuuden vuoksi voi yrittää vuokrata pyörän tripla-kammilla, näyttäisi löytyvän ainakin ClubActivolta. Käytännössä helppo kokeilla kuntoaan, kun seinän tullessa vastaan voi vaan rauhassa lasketella takaisin Americasiin. Alamäkeä varten tuuliliivi/takki, ehkä jopa pitkäsormiset hanskat taskuun. Americasin suunnasta alkuun on ~30km nousua ylängön reunalle, ja hetki lepoa ennen parin kilometrin loppunousua.
ClubActivo näyttäisi tosiaan tarjoavan myös dropoff-palvelua (esim. Vilafloriin), mutta kannattaa silti kokeilla ensin omin voimin, ettei jää jälkeenpäin harmittamaan. Esim. Teide South -retkelle löytyy kolme eri kuntoryhmää.
Itse kanssa menossa Teneriffalle Playa de Americansiin koululaisten syysloma aikaan ja pyörä varattuna bike pointilta. Hotellilta 5 km matkaa että tuon nyt vaikka hölkkää jos haluaa. Tarkoitus ottaa ajovalot mukaan ja pitemmät varusteet niin voisi ainakin yhden pitemmän lenkin heittää jo alkaen aamuyöstä. Perhe loma kuitenkin niin ei voi pelkkään pyöräilyyn keskittyä.
Hieman oli jo alkuun sekoilua bike pointin kanssa kun unohtivat lähettää vahvistuksen pyörän varauksesta. Varattu kuitenkin kuulemma on, toivottavasti pitää paikkansa. Ajattelin vielä että jos kivuttomasti onnistuu niin voisi vaihtaa kesken reissun pariksi viimeiseksi päiväksi pro pyörän di2 vaihteilla niin saispahan niistäkin kokemusta.
Onko jollain jotain vinkkejä tai huomion arvoista. Varmaan kolmas kerta Teneriffalla mutta aiemmin oon keskittynyt lenkkeilyyn eikä ole kuin joku maastopyörän rämä ollut vuokralla pari päivää.
Eiköhän tässä ketjussa ole aika lailla kaikki asiat mainittu. Bikepointin polkimet oli todella löysiä. Kannattaa ottaa omat mukaan. Ja pyörää hakiessa kannattaa tarkistaa millainen stemmi on kiinni kun niissä näytti olevan vähän kaikkea 8cm ja 14cm väliltä. Pyörän sai hakea jo edellisenä iltana. Ylhäällä kansallispuiston alueella on huoltopisteet harvassa.
Noi Teiden keskijyrkkyydet hämää siksi, että ne on juuri usein mitattu sinne hissiasemalla.
Ennen hissiasemaa jo kuitenkin ajettava se ylätasanko, pitkä matka ihan tasaista.
Todellinen yhtäjaksoinen nousu ylätasangon reunalle on keskijyrkkyydeltään 6 %
luokkaa esim. Americaksesta laskettuna. TF- 21 kun nousee Vilaflorista, niin kannnattaa säästää kyllä voimia sinne
loppuosaan, siellä on useampi kilsa 8 % paikkeilla peräkkäin. Jos jalat jo ajettu aivan tyhjiksi nousun
alussa, niin saattaa tehdä tuskaa kun aletaan lähestyä 2000 metrin korkeutta.
Giganteksesta Teiden nousu oikeastaan aika samantyylinen. Alussa Giganteksesta lähdettäessä on kohtia
jopa 10 % lähellä, sitten on pitkään loivempaa. Tamaimon ja Chion kylien kohdalla molemmissa
ihan tasanteet, ennen Chioa muistaakseni yli kilsa tasaista palauttelua. Asfaltti täällä huonompi, erityisesti
loppuosasta TF-38:a aika surkea. Ylöspäin ei mitään haittaa, mutta alas kun laskee 70 km/h, niin saa olla pirun tarkkana.
Täällä kyllä hienommat maisemat eli jos jaksaa ajella Americaksesta ensin Gigantekseen, sitten nousu Teidelle ja
alas Vilaflorin ja Aronan kautta.
Pyörän välitykset kannattaa varmistaa kyllä etukäteen. Mulla oli Bike Pointin pyörässä kerran takapakassa isoin ratas 25.
Kun ei ollut oikein kuntoa, eikä kokemusta, niin aika tuskaa oli. Viime kerralla oli muistaakseni 30 takana, vaikkei sitä
tullut ihan hirveästi käytettyä, niin se on aika iso henkinen turva kun tulee täältä Suomen talvesta, ilman mäkijalkoja,
niin tietää ettei aja ensimmäisellä kymmenen prosentin kilsalla jalkoja ihan tyhjäksi.
http://www.climbbybike.com/profile.a...ountainID=9146
eka Americaksesta
http://www.climbbybike.com/profile.a...ountainID=4457
jälkimmäinen Giganteksesta.
Täytyypä tsekata Bike pointista tuo takapakka.
On jo yksi plääni päässä muodostunut. Aurinko taitaa alkaa nousemaan muistaakseni joskus kuuden jälkeen aika nopeasti. Ottaa valot mukaan ja brevet meiningillä aamu kolmelta liikenteeseen kohti Teiden huippua ottamaan auringon nousua vastaan. Veikkaisin että olisi pyöräily kokemuksena ihan ikimuistettava :)
Työstin asiaa hiukkasen eteenpäin, eli pohjoisen kautta tuo voisi olla tehtävissä omalla kunnolla. ClubActivon Teide North Approach:in keskivaikea versio lähtee ymmärtääkseni noin 1700 metrin korkeudesta TF-523 ja TF-24 risteyksen tietämiltä. Siitä noustaan TF-24:ää kunnes saavutaan TF-21:lle ja jatketaan sitä kohti etelää. Onko joku teistä kokeillut tuon reitin pohjoisesta etelään ja millä kokemuksilla? Ainakin käyrien mukaan tuo pitäisi olla hiukkasen loivempi nousu kuin etelästä päin?
Reittikartta: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=bpxcnggxuhyusnhb
=)juha
Teneriffalla tulee aika helposti ongelmaksi jo viikon reissulla, ettei ole kovin helppoa keksiä uusia teitä ajettavaksi.
Laittakaapa tänne, jos keksitte jotain mielenkiintoista. Lähinnä kiinnostaa TF-47 Americaksesta Gigantekseen niin
löytyykö alatieltä ylös vuorille muita asfalttinousuja kuin TF-463 Playa San Juanista Guia de Isoraan. Siinä on asfaltti
aivan surkea, mutta kipurilla ajettavissa. Maasto ja maisemat kivoja maanviljelysten läpi. Veikkaisin, että jokin toinenkin
päällystetty tie ennen Gigantesta voisi löytyä, mutta en ole 100 % varma.
Sitten on jäänyt käymättä noi Costa Del Siliencio TF-652 seutu ja lentokentän ympäristö TF-643, vois kuvitella, että
siellä ei ole mitään näkemistä, mutta voin olla väärässä. TF-64 ylös on jäänyt myös ajamatta, ehkä kannattais käydä,
jos ei jaksa aina puksuttaa TF-51:tä.
Ja jos joku ajelee teitä TF-565 ja TF-563, niin kiinnostaa, missä kunnossa ne on.
Mascassakin tuli vähän pyörittyä, mutta alas asti Buenavista del Norteen en laskenut. Sekin pitäis käydä heittämässä.
Niin, mulla seuraava reissu vasta hiihtolomalla 2015.
Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan. Costa Adeje seuraavan reissun tukikohta.
http://www.bike-base.eu/ on firma puerto de la gruzissa.rudi vuokraa,järjestää retkiä ja antaa vinkkejä.maantiepyörin
oli radoneita.paikka on laavarannan vieressä.löytyy myös surffilautoja jos haluaa surffata.
No nih. Reissu on tehty ja fillarikausi meikäläisen osalta paketissa.
Päädyin lopulta juurikin tuohon ylempänä mainitsemaani Teiden ylityksen keskivaikeaan versioon polkaistuna pohjoisesta etelään. Keli oli kohdallaan, tosin siitä ei kai voi järjestäjää yksinään kiittää. Kaikesta muusta sen sijaan vastasi ClubActivo, ja he tuntuisivat hallitsevan hommansa. Vuokrapyöränä oli Ridleyn hiilikuituinen menopeli Ultegran osilla höystettynä. Pyörä oli erinomaisessa kunnossa ja vaikutti lähes uudelta.
Koko päivän ohjelma vastasi hyvin kuvausta. ClubActivon auto haki aamulla sovittuna aikana hotellilta ja sen jälkeen keräiltiin mukaan muut ajajat sekä opas mukaan. Siirtymätaipaleen jälkeen kovakuntoisimmat meistä hyppäsivät autosta ulos Arafossa 400m merenpinnan yläpuolella. Itse jatkoin auton kyydissä vielä jokusen kilometrin ylös serpentiiniä. TF-523 ja TF-24 risteyksessä, 1700m korkeudessa alkoi oma retkeni. Tästä lähti myös loistava oppaamme Hans, joka kertoi sekä auto- että pyörämatkalla paikoista ja maisemista. Huoltoauto palveli meitä koko retken ajan, joten mukana ei tarvinnut kantaa nestettä ja energiapatukkaa enempää. Ensimmäisen nousun jälkeen reitillä oli yksi tankkauspiste Teiden observatoriolla. Tästä lähdettiin kohti toista nousua ja Teiden huipulle vievän hissin ala-asemaa. Tapas-lounasta tarjoiltiin hotelli Paradorin parkkipaikalla ennen viimeistä lyhyttä nousua. Huoltoautosta oli mahdollisuus ottaa lisää vaatteita ennen laskua sekä riisua ylimääräisiä pois puolessa välissä laskua Vilaflorissa. Retki päättyi Americasin BikePointtiin, josta minut kuljetettiin vielä takaisin hotellille.
Tien pinta vaihteli nousussa erinomaisen ja heikon välillä. Suurimmaksi osaksi päällyste oli kuitenkin hyväkuntoista. Alastuloreitti lienee myös valittu tien kunnon perusteella, koska koko reilun 40 km:n lasku oli erinomaista pinnoitetta. Erityiskiitos tästä laskuosuudesta menee oppaallemme Hansille, joka osoitti letkamme kärjessä kaikki huomioitavat asiat niin hyvillä käsimerkeillä, että tällainen noviisikin pysyi letkassa. Summa Summarum: Aion osallistua kyseisen firman retkille myös tulevilla Teneriffan matkoillani ja suosittelen tämän yhden kokemuksen perusteella lämpimästi.
Garminin tietoja reissun päältä: http://connect.garmin.com/activity/622204315
=)juha
https://farm8.staticflickr.com/7500/...690979cf_o.jpg
Leslien sivuilla sanotaan "Unfortunately personal circumstances have forced us to stop our bike hire operations this season. We will remain closed until further notice…" (EDIT: luin nyt tästä ketjusta myös huonot kokemukset hänen palveluistaan, joten skipataan tämä muutenkin)
Mitä suosittelette (kunnollisen maantiefillarin) vuokraamoksi, kun tulossa on viikon reissu Puerto de la Cruziin lokakuussa? Hotelli on Bahia Principe, keskustassa lähellä rantaa.
La Gomera tunnin lautta matkan Los Cristianos - San Sebastián de La Gomera. hyvää uutta asfalttia ainakin 2014 talvella ja nousuissa piisaa
Olin juuri pari viikkoa sitten viikon Puertossa. Tällä kertaa vaellettiin jalan, joten pyörän vuokraukseen ei ollut tarvetta.
Pyörävuokraamot ovat Teneriffalla etelässä, eli lähinnä Playa de las Americasissa. Itse olen aina vuokrannut diga-sport nimisestä liikkeestä ja hyvin on toiminut, ei mitään valittamista.
Millä menet Puertoon? Jos otatte vuokra-auton (riittävän suuren), niin voisit ehkä hakea pyörän tuolta Americasista ja ajella sitten Puertoon. Kannattaa kyllä myös kysyä vuokraamosta mitä veloittavat, jos kuljettavat pyörän haluamaasi hotelliin. Vuokraamot järjestävät retkiä joka puolella saarta, joten ajelevat pyöräperäkärryn kanssa joka tapauksessa myös saaren pohjoispuolella.
Puerto de la Cruzin suunnalla ei muuten näkynyt lähellekään niin paljon pyöräilijöitä kuin yleensä Americasin lähistöllä. Osasyynä tietty sää, joka on pohjoisessa (heh!) pilvisempi ja sateisempi.
Tsekkaa toimiiko tuo Bike-XPress pohjosessa, sen verran iso pulju (americaksessa monet retkiä myyvät putkat mainostaa myös bike-xpressin pyöriä) että vois olla toimintaa myös pohjoisessa. Tosin ei siellä mitään hiilikuitupyöriä ole vaan entry level alurunkoisia maantiepyöriä 105 osasarjalla (spessun tarmac) mutta kuitenkin spd-sl polkimia on antaa pyörän mukaan että ei kuitenkaan mitään perus lenkkarimeininkiä :)
Sen verran olen tsekkaillut, että tosiaan useammat vuokraamot toimivat lähinnä tuolla etelämpänä. Omat polkimet aion kyllä ottaa mukaan, vaikka olisikin samaa sarjaa tarjolla. Lähinnä siinä PdlC:iin kuljetusta sopiessa voi tulla pulma, että sekoittavat jotain ja toimittavatkin väärän rungon tms.
Aikaa on vaikka kuinka paljon tätä järjestää. Vasta syyslomalla reissu eli lokakuussa. Silloin pitäisi kyllä olla pohjoisessakin vielä 18-21 astetta päivällä.
Viime viikko tuli tuolla käppäiltyä ja ajeltua vuokra-autolla, pohjoisessakin aika paljon polkijoita, autoilijoiden suhtautuminen pyöräilijöihin näin suomalaisesta näkökulmasta jopa kiusallisen huomaavaista, siitä ei varmaan haittaa:)
Olin itse Puerto de la Cruzissa talvella 2014 ja silloin tuli käytettyä Leslien vuokraamoa, mutta kaupungilla käppäillessä osui silmiin myös tämä: http://www.mtb-active.com/english/prices-rent-a-bike/ Itse liikkeessä ei tullut asioitua, mutta jos majoittuu Puertossa ja ei halua noutaa pyörää muualta, kannattaa ainakin kysyä tuolta.
Kysy ihmeessä myös Club Activolta tai Bike Pointista (Las Americas / El Medano). Club Activo järjestää opastettuja reissuja ympäri saarta, joten myös vuokrafillarin toimitus varmaan onnistuu (?). Osallistuin yhdelle heidän opastetulle päiväretkelle viime lokakuussa ja sellaistakin kannattaa ainakin harkita jollekin päivälle.
Noista keleistä sen verran, että olemme olleet etelä-Tenerifalla nyt kahtena vuonna viikolla 43 eli lokakuun lopussa. Molempina vuosina päivälämpötilat ovat olleet koko viikon meren rannassa 27-33C. Viime vuonna Teiden ylityspäiväni oli se viikon kuumin, eli ylhäällä vuorellakin lähes 20C ja alhaalla rannassa ylimmillään 39C.
=)juha
Tiet on Teneriffalla aika huonossa kunnossa. Ei siellä omaa pyörää viitsisi rikkoa. Esimerkiksi lasku Teideltä läntistä reittiä olisi jäänyt omalla pyörällä tekemättä. Itse ajelin talvella Bike Pointin vuokrapyörällä, joka hoiti tehtävänsä.
Tarkoittanet tietä TF-38? Sen kunnosta on kirjoiteltu täällä foorumillakin. Sen sijaan etelään päin Vilaflorin kautta löytyy ainakin osalta reiteistä silmin pehmeää asfalttia. En muista mitä kautta laskeuduimme Vilaflorin ja Americasin välin viime syksynä, mutta voisin tarkistaa sen Garminin käppyröitä jos tarvitsee. Eikä tuo TF21 ja TF24 pohjoisen puolellakaan kovin pahassa kunnossa ole.
=)juha
Syyslomalle näihin maisemiin... Mitenkäs muuten, jos sattuu haveri, niin pääseekö makselemaan vielä pyöränkin hinnan vai onko noilla puulaakeilla vakuutukset niiden varalta kunnossa?
Lähetetty minun Lenovo A7600-F laitteesta Tapatalkilla
Mulla viimeksi Bike-Pointista, ja omavastuu tais olla 500€ ja varkaustapauksissa tais olla korvattavaa joku vajaa tonni, jos oikein muistan. Ja pyörä oli Ridley Fenix alurunko -05 osilla eli käytännössä melkopitkälle pyörän arvon olis joutunu korvaamaan. Tietty jos hajotat vanteen niin maksat vain sen jne.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eikai Bahia Principe ole Puerto de la cruzin keskustassa? Ei ainakaan kun minä siellä viimeksi olin. Näillä näkymin olen menossa sinne uudelleen parin vuoden tauon jälkeen ensi maaliskuussa. Aion tällä kertaa ottaa ekaa kertaa oman pyörän mukaan ja ylipäätään ajaa ekaa kertaa Kanarialla maantiepyörällä. Tähän asti ainoa kokemus on ollut maastopyöräily Gran Kanarialla.
Mutta kun en varmuudella muista, niin saihan Bahia Principessä viedä maantiepyörän hotellihuoneeseen? Muistan kerran lukeneeni joistain Kanarian hotellista jossa ei saanut mutta eikai tämä ollut se?
Melko tyyriitä muuten nuo Sciconin kovat laukut. reilua 600 euroa... Saatan silti hankkia.
Jatkossa oma pyörä sitten aina mukaan. Pyörän kuljetus Thomas Cookilla Tjäreborgin reissulla on 90 euroa ees-taas ja sellaisen laitoin myös varaukseen saman tien.
Oma pyörä koko viikon mukana antaa mahdollisuuden siihen, että voin käydä ajamassa useana päivänä muutamien tuntien lenkkejä. Jos vuokraa pyörän vaikka kolmeksi päiväksi niin sitten on koko ajan tunne, että täytyy niinä päivinä ajaa sitten reilusti. Nyt olen miettinyt, että ajan tyyliin 4-5 päivänä yhteensä ja yhtenä tai kahtena niistä vähän pidemmän (4h?) ja muina vain muutaman tunnin. Esim aamulla jo ennen aamiaista 2 h, kymmeneksi sitten aamiaiselle ja sitten loppupäiväksi perheen kanssa altaille. Tai sitten aamiainen 8 jälkeen ja sitten 9-13 lenkki. Sieltä suoraan suihkun kautta nauttimaan lounasta ja loppupäivä lepoa ja syöntiä ja juontia taas altaalla. Välissä voi pitää jonkun päivän jolloin ei aja ollenkaan kun pyörä on kuitenkin milloin vain käytössä.
edit: Jaa on sellainen Bahia Principe tuolla Puerto de la Cruzissakin :)
http://www.aurinkomatkat.fi/kanarian...ipe-san-felipe
Itse olen menossa siis toista kertaa tänne:
http://www.tjareborg.fi/kanariansaar...ncipe-tenerife
Ja muistaako joku varmasti, että saihan tuolla pitää pyörää hotellihuoneessa?
ps. Bahia Principe on eka hotelli johon palaamme. Viisi kertaa on nyt oltu perheen kanssa Teneriffalla ja Gran Canarialla ja tähän asti aina eri hotellissa. Vaikka tuo on kaukana hiekkarannasta ja kaukana keskustasta (lyhyt taksimatka siis tarvitaan) niin itse hotellialue uima-altaineen on hyvä ja tämä on ainoa paikka, jossa all inclusive ruuat ovat oikeasti tosi hyviä eikä viikossa kyllästy. Ihan toista tasoa kuin muissa 4 tähden all inclusive paikoissa joissa ollaan oltu.
^Joo, hotelli on just tuo Aurinkomatkojen sivun tötterö. Ilman muuta vien fillarin huoneeseen. Joskus on ollut vähän keskustelua respassa jossain päin maailmaa, mutta ei ole kertaakaan jäänyt huoneen ulkopuolelle.
Vaihdatan pyörääni kompaktikammet ja pakkaan sen pahvilaatikkoon. Sellaisena se on kulkenut ennenkin.
Vähän samantapaiset ajosuunnitelmat kuin kauriilla, paitsi hiukan pidempiä. Rantaa pitkin 3-4 tunnin aamulenkit plus kaksi pidempää eli Teidelle ja kohti länttä.
Tuolla voisi olla kyllä kivat maastot ajella. Onko näillä saarilla myös halpoja hostelleja vai onko ne näitä isoja hotelleja ja bungalowiryppäitä? Kun itse varmaan, jos tulisi joskus käytyä, jonkun hostellihuoneen ottaisin.
Ei hitto näiden kanssa. Tällainen vastaus tuli, kun kysyin asiaa hotellista sähköpostitse. Muistaakseni huoneisiin on enemmän tai vähemmän pakko kulkea respan ohi. prkl.
Todellakaan ei huvittaisi mihinkään yhteiskäyttöiseen varastoon laittaa kolhiintumaan tai katoamaan.
Pistää vakavasti harkitsemaan vielä hotellin vaihtoa.
thank you for your email.
I't won't be possible to keep the bike in the room but we have a safe room close the Reception were you could put it during your stay.
Jos se on 24h respa ja jonkunlainen tallelokerohuone niin luulisi olevan suht turvallinen kun respan lähellä. Ymmärrän, ettei omaa fillaria silti haluaisi jättää paikkaan, jossa ei itse pysty sitä valvomaan, mutta jos hotellinvaihto tulee kovin kalliiksi tms kannattaa ehkä ottaa mukaan kunnon lukot ja jättää se sinne aina hyvin lukittuna. Sehän voidaan kirjata arvotavarana kuten tallelokeroon jätetyt rahatkin.
On siellä näköjään hostellejakin ja kohtuuhintaisia. Mikä näistä saarista on maastopyöräilyn kannalta paras? Teneriffa? En itse tunne saaria lainkaan, kun olen vain lapsena käynyt porukoiden kanssa. Tuo voisi olla ihan kiva kohde mennä talvella viikoksi pyöräilemään vähän parempiin keleihin.
Korvaako muuten matka- tai muu vakuutus jos vuokraa pyörän ja se varastetaan? Luulisi, että siihenkin joku vakuutus toimii.
Gran canaria lienee paras. Sinne lähtevälle voi suositella free motion vuokraajaa ja ohjattujen reittien järjestäjää. Lue lisää niistä siitä gran canaria ketjusta tällä foorumilla. Itse olen ajanut sen Nothern trails reissun kuten olen siellä toisessa ketjussa kertonut.
Okei, onko hyviä maastoreittejä ympäri saarta vai jollain tietyllä alueella jolle kannattaisi suunnata?
Gran canarian osalta ehdotan tosiaan, että jatketaan täällä:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...nkkej%E4/page8
Sieltä lukaiset aluksi nuo olemassa olevat 8 sivua ja käyt katsomassa Freemotionin reittikuvauksia, niin olet jo paljon viisaampi. Saaren keskeltä Pico de las Nievesistä vai mikä sen nyt olikaan nimeltään lähtee reitit eri suuntiin. Mukavinta tietty niin, että ensin saa kyydin sinne ylös kuten freemotionin retkillä asia on.
Ok, lukaisin viestisi vähän huolimattomasti. Käyn sieltä lukemassa.