Alkujaan tämän lähetti
zykkeli
Outo lähestymistapa tämä.
Auto joka ajaa reipasta (hieman sallittua kovempaa nopeutta) ja nojaa liikennesääntöjen noudattamiseen = sujuvaa kaupunkiliikennettä
Pyöräilijä joka ajaa reipasta vauhtia (lähes autoliikenteen kanssa samaa vauhtia) ja nojaa liikennesääntöjen noudattamiseen = kamikaze
Olen tässä muutamana päivän aikana kuullut riittävän useasti sen maailman heikoimman tekosyyn väistämisvelvollisuuden laiminlyönnille sieltä ratin takaa: "kun te (pyöräilijät) tulette sieltä niin kovalla vauhdilla." Miten polkupyörän nopeus voi olla peruste sille ettei ehdi huomaamaan kun kuitnekin autojen nopeudet ovat moninkertaisia? Ja eikö tilanteessa, missä kolmion takaa meinataa ajaa päälle ole enemmän vikaa auton tilannenopeudessa kuin minun jos väistämisvelvollisuutta ei ehdi/kerkeä/osaa noudattaa?
Suurinta hupia oli eräskin kaveri joka juuri ennen Hml-motarille siirtymistään meinasi ajaa päälleni ja puolustelu/syytös oli juuri minun ajamani nopeus. Piti ihan suosittaa, että josko jättäisi motarille menemisen väliin jos 30km/h nopeutta kulkevaa esinettä ei pysty huomaamaan kun tuolla kulkevilla ajoneuvoilla kuitenkin sen vähintään 80km/h vauhtia.