On siellä montakin paikkaa parin tunnin käyntiä varten. Toki joutuu kävelemään pari sataa metriä.
Printable View
Se että tiede korjaa itse itsensä eli aikaisempi hypoteesi vaihtuu uusien tutkimustulosten tai uusien tulkintojen myötä uuteen
"Research debunks 'myth' that strenuous exercise suppresses the immune system" https://www.sciencedaily.com/release...0420122807.htm
(Puolustussolujen määrä verenkierrossa laskee kyllä jopa kymmenesosaan, mutta se ei ole merkki alentuneesta vastustuskyvystä vaan siitä että solut ovat siirtyneet keuhkoihin ja muihin elimistön osiin joissa niitä eniten tarvitaan infektioiden torjumiseksi. Mistä sitten johtuu lisääntynyt alttius sairastua esimerkiksi kisan jälkeen? Syyt ovat ilmeisesti ne yleiset: liikkuminen ihmisjoukossa eli uusien infektioita aiheuttavien virusten kohtaaminen kisapaikalla ja -matkalla, kisaan liittyvä stressi ja muut tekijät.)
Kun varustautuu sateen varalle, niin ei sitten sadakaan....No, parempi näinpäin.
Tää Maisa Torpan "julkisuuslakko", hän muistaakseni viime syksynä ilmoittei että nyt loppuu julkisuus, minä vetäydyn julkisuudesta.
Sitä kesti noin viikon, oli varmaan vaikeeta aikaa. Sen jälkeen on tasaseen tahtiin ollu iltisjuttua sun muuta, ja nyt näyttäisi torppeli olevan mukana Tuurin kyläkauppa-epätositeeveesarjassa.
Koko "julkisuuslakko" taisi olla vaan julkisuushakuisuutta, ei näytä neitokainen ymmärtävän itsekään mitä on luvata ja pitää lupaus. Siis kun tässä miettii että on aikeissa mennä naimisiin Jari-Matti Latvalan kanssa. Siinä vihkiseremoniassakin luvataan jotain....
Sarjakuristaja Michael Penttilä on taas kuristanut. Vapaalla, koska ei ole vaarallinen.
Hoitopaikkoja on liian vähän.
^ niinpä, ja se 10-vuotiaan tytön raiskaus, se ei ollu ollenkaan törkeä....
Minna Helteen sovittelut. Tottakai sitä sovittelee, jos tiedossa on 60% palkankorotus jo ennestään suuriin tuloihin. Valehtelee haastatteluissa kun vanha lehmä.
Ei yllättänyt, että lähimarketin pakettiautomaattiin tilattu paketti on toimitettu kilometrien päähän asiamiespostiin....
Suomen euroviisu....menestymättömyys. Ei auta mikään.
Ei perhana.
Suomi sijoittui toiseksi, ei paha
Kun tulee käväsemään sveitsin konttuurilla, niin täällä paistaa räntää ja kotona paukkuu hellerajat.
Että hyvin toimeentuleva kansanedustaja ei ymmärrä ollenkaan vähävaraisen/työttömän jolla lisäksi useita sairauksia, tilannetta. "Kaikilla kuule on rajoitteita" - siinä kansanedustaja Susanna Koski on kyllä oikeassa, tosin kansanedustajan työhön nuo hänen rajoitteensa, mm. sydämen sivistymättömyys, eivät valitettavasti vaikuta.
^ ei tämä kuumuus mitään mukavaa ole.
Vai niin. Muotitoimittaja ( tjsp) suosittele pukeutua väljiin vaatteisiin, kangashousuihin ja kukkakuoseihin.
höh...kun kulkee fillarilla töihin niin ei todellakaan. Jos joku on kamalaa niin kukkakuosi, ja kukat muutenkin.
Ja mä niin kuvittelin olevani tyylikäs kun laitan nahkeet EHJÄT farkut ja nahkeen t-paidan kun meen kauppaan :D mutta mä tunnen oloni mukavaksi ja omaksi, en välitä mikä on "muotia". No, se tämän päivän Aamulehden kansikuvassa oleva neitokainen on ehkä pukeutunut muodikkaasti, mutta en mä laittaisi....
Päivittäinen kalaterrorin levittäminen kiertoilmaisuilla.
Jos yksi asia pitäisi elämässä sanoa mikä yllätti niin se liittyy ns. ulosottomiehen yskänlääkkeeseen
Punkki jalassa.
Törttöily- topicissa havaittu Infran rajoittuneisuuteen perustuva
sääntöjen oikominen. OK, tapelkaa sitten napsahdettua vakuutus-
yhtiöiden = (lääkäreiden) ym. kanssa. Viranomaisilla toki voi olla
omat näkemyksensä asiasta.
ei minulla muuta.
Pyöräilijän "joustava" käyttäytyminen ei yllätä liikenteessä, mutta miltä se näyttää ratin takaa tai jopa tangon takaa? Havaintokykyisiä ovat jalankulkijatkin.
Itsekkäältä omaneduntavoittelu, oikaisu, muista piittaamattomuus, säännöistä viis...
^ eilen "joustin" useamman kerran, tein U-muotoisen ajolinjaliikkeen kun pihasta hyökkäsi auto....ryhmittäydyin ja näytin suuntamerkkiä vasemmalle kääntymisen merkiksi, mutta päätin sittenkin "joustaa" ja annoin kääntyvien autojen mennä ensin ( ei pyörätietä kyseisellä osuudella). Mun mielestä oli joustavaa kun mitään kolaria ei sattunut, se siinä kuitenkin kaikkien kannalta on parasta ettei tule kolhuja menopeleihin, eikä kuskeihin ( lähinnä fillaristi).
Lähinnä sääntöjä ei ehkä ihan noudatettu, mutta ^ muut kohdat ei täyttyny.
Liikenteessä ei yllätä se miten vähän meitä pyöräilijöitä honataan, melkein näkymättömiä olemme, mutta kun meidän seassa on "hulluja" pyöräilijöitä, joiden vuoksi suhteellisen huolellisetkin saavat naamalleen lasinpesunestettä, tankoa hipovaa ohitusta jne. osakseen, niin ei yllätä mistä moinen johtuu, ymmärrän yleistyksen aiheuttaman käyttäytymisen. Se ei yllätä.
Joustavutta on tietty monta eri tasoa luovasta ja tehokkaasta etenemisestä suoranaiseen sikailuun mutta minä en ainakaan muutaman sadan metrin matkalla viitsi ylittää katua poikittaissuunnassa valoissa seisten muutamaan kertaan jos olen eteenpäin menossa vaan ajan lyhyen pätkän ajoradalla vaikka vieressä menee pyörätie. Tai esim. jos työmaan kiertotie on pitkä ja huonosti merkitty kuten yleensä tapana on.
No, yritin "valinnanvapaus - suun hoitoyksikön valinta" - ensin kirjautumissivulle ei vaan yksinkertaisesti päässyt, puhelinnumero ei ( tietenkään) vastannu varattua oli, ja sitten kun kirjautumissivulle pääsi - kaikki valinnanvapauspaikat oli täynnä.
Pska, kun se paikka oli sama missä olen muutenkin käyny. Olisi perushammashoidon ( reiän paikkaus, palan lohkeaminen) saanu tk-hammaslääkärimaksulla. No, jos mä siellä käyn kerran vuodessa niin olkoot.
Mutta näinhän se sote-valinnanvapaus tulee meneen. Joo voit valita - mutta et pääse valitseen ja sitten kun pääset, ne paikat on jo täytetty. Ei niissä sote-keskuksissa määrättömästi paikkoja ole, jos otetaan vaikka 500 ihmistä ja siinä on 25 000 jotka haluaisi...niin tosi pieni osa pääsee. Suurin osa ei.
Ja tätähän se on kun yrittää julkiselle puolelle, vaikka soittaa heti aamulla, ei vastata ja kun vastataan, niin ei ole aikoja.
Moderoinnin taso ei ikinä yllätä
Joskus harvakseltaan täytyy ajaa Oulun keskustan läpi autolla, kun jokin asia sellaista painajaismaista vaatii, pyöräilijöitä putkahtaa vähän mistä sattuu, ainoa suunta josta ei vielä yhtään on ylhäältä päin. Nämä eivät mitään pyöräilyeliittiä ole, tavallisia jopo muummisetenijöitä. Eivätkä varmasti lue palstaamme!
Facebook on täynnä MUMMOJA!
Säädin ja putsasin sorarouskutinta puoli päivää ja lopulta vaihteet toimi huonommin kuin aloittaessa eikä jarrutkaan ainakaan yhtään paremmin.
Siellä on myös pappoja, just joku profiilikuvassa 95-vuotiaan näköinen pappa otti ns. itkikset ja poistui sotahistorian keskusteluryhmästä. Toki jos oli itse ehtinyt sotimaan niin kyllä se voi hiljaisen kyrpien takatalven nostaa huulille kun alle 70v lippispojat alkavat päteä
Työpaikan neitokainen ei ollut kuullutkaan pyörätien jatkeesta.
Sen sijaan joku muori oli kaiketi kuullut jatkeesta, muttei siihen liittyvistä väistämissäännöistä. Täti yritti vasiten päästä transporterin konepellille fillareineen. Jo tullessaan katsoi mua ja kuvittelin hetken sen jarruttavan ja pysähtyvän tien reunaan. Vaan ei, lisää vauhtia, onhan autossa jarrut kaikissa pyörissä. Tädin onneksi, ne kaikki toimivat.
Mitäpä vielä?
Tässä olen odotellut yhteydenottoa nahkiais-koruprojektiini liittyen.
No otin sitten yhteyttä tekijäpaikkaan. Just, he olivat lähettäneet viestiä kolmannelle taholle, kun asiaa piti hoitaa sitä kautta mutta näköjään tämä kolmas taho sitten unohti.
Ehkä asia nyt lähtee eteneen, parempi se on asiat ite hoitaa ilman välikäsiä.
Se, että jumalallinen suojelus ei oikeasti toimikaan ravintoketjussa.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005707962.html
^ Taannoin kassajonossa oltiin ja siinähän on ne iltalehdet esillä. Etusivulla oli uutinen Jorma Palon kuolemasta. Takanani olevan pariskunnan nainen tuumasi että oho, kuoli vaikka oli lääkäri.
Mä käännyin ja totesin että joo, ihme juttu mutta kyllä lääkäritkin sairastelee ja jopa kuolee, kuten papitkin.
Nainen totesi että taisi olla huono kommentti, johon vastasin että NIIN OLI.
Kerran kassajonossa takanani oleva arvosteli ostoksiani, oli pari pakettia jäätelöä ja muutama levy suklaata ( tästä on 15 vuotta aikaa, kun en enää syö noita tuotteita), mä katselin puolestaan herran ostoksia, ja kommentoin että mitäs sinäkin ostat noin monta ( kolme) pakettia makkaraa, vaikka laihduttaa pitäisi... ( ei ollut mikään hoikka ukkeli).
Jos aivan rehellinen olen: edellinen viesti, sen sisältö ja sen kirjoittaja.
Joskus on hienoa että maailmasa on jotain tai joku joka ei muutu:rolleyes: Ei sillä, itse olen aivan samanlainen: muistan sen miten koulun liikuntatunnilla erotuomarina toiminut opettaja hylkäsi tekemäni maalin paitsiona vaikkei se ollut paitsio ja muistan mitä tyhmää eräs tilanteen ja tarkoitukseni väärin ymmärtänyt henkilö sanoi noin kaksikymmentä vuotta sitten.
Mutta muuten olen yrittänyt oppia sen ja elää sen mukaan että itse pääsee helpommalla kun niin sanotusti lähtee leikkiin mukaan ja on suosiolla sen pienen hetken (jonkun tolvanan tai vaikka kaikkien läsnäolevienkin) huvin, hämmästyksen tai naurunkin kohteena ja yrittää olla kuittaamatta tai antamalla samalla mitalla takaisin ja hautoa sitten tapahtunutta jopa vuosikausia.
(Tähänkin sopii kertomus kahdesta munkista jotka saapuvat tulvivan puron rantaan jossa nuori, ilmiselvästi siveetön nainen empii sen ylittämistä ja kastumistaan. Toinen munkeista nostaa naisen syliinsä ja kantaa hänet puron yli. Matkan jatkuttua jo jonkin aikaa toinen siihen saakka vaiennut munkki sitten arvostelee häntä kovin sanoin todeten teon olleen munkille täysin sopimattoman, jolloin toinen vastaa: "Minä kannoin naista vain hetken puron yli, mutta sinä olet kantanut häntä tänne saakka.")
Ei muuten yllättänyt sekään että osa ihmisistä oli pukeutunut ikään kuin olisi yhä ollut lämmin kesäinen sää - ja valitteli sitten kovasti miten oli niin kylmä ilma että oikein palelsi.
Vääntäkää nyt vielä puukkoa haavassa, tämäkin vielä:
Kotitalouksien nettovarallisuuden mediaani oli 107 200 euroa vuonna 2016, ilmenee Tilastokeskuksen varallisuustutkimuksesta. Mediaani on joukon yleisin luku.
Neljäsosalla kotitalouksista nettovarallisuutta oli yli 260 900 euroa ja neljäsosalla alle 10 700 euroa. Varakkaimpia olivat 65-74 -vuotiaiden kotitaloudet.
Mä kuulun tuohon alimpaan kastiin. ..ai jaa, siitä "omaisuudesta" vähennetään velat, no sitten mulla menee miinukselle varallisuus...
Mediaani ei ole joukon yleisin vaan keskimmäinen luku.
Mutta yhteistä kaikille varallisuutta omistaville, oli se sitten + tai - -merkkistä, on se, ettei sitä saa mukaansa kun aika jättää. Nauttikaamme siis tästä lohdullisesa seikasta. Orjallahan ei ole muuta menetettävää kuin kahleensa vai miten se nyt menikään ...
Ehjillä, nitisemättömillä kammilla on alustavasti hauskempi ajaa kuin hajonneilla nitisevillä.
Juhannuksen sääennusteen normalisoituminen; sade & sääski -mallin pippalot tulossa.
Täytynee varautua "hybridi"mallin eväillä = myös sisätiloissa valmistus mahdollinen.
Että oon niin pska, ettei palstahenkilö tervehdi liikennevaloissa vastaantullessaan.