Selkeesti liian kevyt :). Mutjoo kyllä tolla varmasti ajaa ihan hyvin endurokisoja. Ite ehkä ottasin tommosen Swoopin jos noitte välillä pitäs arpoo.
Printable View
Selkeesti liian kevyt :). Mutjoo kyllä tolla varmasti ajaa ihan hyvin endurokisoja. Ite ehkä ottasin tommosen Swoopin jos noitte välillä pitäs arpoo.
Keulakulma on kyllä yllättävän jyrkkä tossa slidessä :o Oonkohan mä ainoo, jonka mielestä toi Swoop tuntuu aika järeeltä Suomen enskakuvioihin?
Enpä usko, itsekkään en tuota enskamäkeen ottaisi, pienen hetken miettisin jopa bike park käyttöön. Toki joillekkin sopii järeempi pyörä. Omasta mielestä suomi enskassa se nopein laite itsellä on 160mm-170mm joustava peli, ehkä vpp, ja melko kevyellä kokoonpanollla eli alta 14kg. Kevyet kiekot tuovat kiihtyvyyttä.
Makuasia, jotkut tykkää ajella 150mm enskapyörillä ja jotkut sitten pykälän järeämmillä 160-170mm vehkeillä. Paljon varmaan vaikuttaa, että haluuko painottaa kisojen ulkopuolella normiajoa metässä vaiko kenties bikepark jne. alamäkiajoa. Jälkimmäiseen toi Radon ei ehkä yhtä hyvä ole.
Video pätkää Bronson:sta...
http://vimeo.com/63027254#at=0
Nimimerkki Space Cowboy vetää xc-lenkkiä Mondraker Summumilla (aiemmin Iron Horse Sundaylla) semmoista vauhtia että perässä ei pysy millään vehkeellä. Meidät muut on vaan aivopesty ajattelemaan että painavalla tai joustavalla pyörällä ei pysty ajamaan lenkkiä.
Emmä tiedä onko tässä välttämättä aina kysymys siitä, että mitä jollain pyörällä pystyy joku kova jätkä tekemään. Ehkä enemminkin ajattelen niin, että jos pyörän käyttötarkoitus on selvillä, niin ostaa sitten siihen kyseisen tarkoitukseen parhaiten sopivan mankelin. Ja tokihan se pyörä sitten venyy yleensä niihin muihinkin tarkoituksiin tarvittaessa. Luulisi, että se homma olisi hauskintakin tällä tavalla :>
oliskohan tuolla nyt jotain hiukka auki 30kilsan lenkkejä tullu heitettyä, ei tee pahaakaan ;) se taitaa olla miehestä kiinni eikä pyörästä..
Ja lisättäkööt vielä, että tuolla pyörällä lenkkeily on sellaista naatiskelua, vauhdin hurmaa koetaan lähinnä alamäissä ;)
Allekirjoitan kyllä ton Uzzin lenkkikelpoisuuden.
Tosin mulla on uudemman mallinen Uzzi VP. Perä notkuu 180 ja keula 160. Kiekot taitaa olla mulla jotain +1800g ja enskarenkaat alla. Muutenkin mun tankki taitaa painaa n. 16 normi enskarenkailla ja 17 tosi painavilla renkailla. Käytännössä kaikki lenkit tulee sillä kuitenkin ajettua. Kovaa en tietty aja, mutta enpä tolla stumpilla juurikaan kovempaa mene ku siirtymillä. Siinä toki kilo vähemmän pyöriviä massoja alla. Jokatapauksessa perstuntuma on et stumppi notkuu enemmän jakkarasta ajaen. Brain-iskarin jos huoltaisi takaisin käyttöön, niin ehkä sit notkuminen vähenisi.
Kyllä noi VPP ja DW linkut on todella hyviä ajaa ihan normilenkkiä pitkäjoustoisenakin. Ja ihan normijampoilla ilman terämiehen kuntoa.
edit. Uzzin geometria soveltuu siis hyvin polkulenkkeilyynkin, vaikka on pitkäjoustoinen. Useimmat aidot DH-pyörät ei niinkään.
Tähän voisin Kemiztiä ja Itsokkia kompatakseni kertoa, että 15kiloinen Nomadikin on pysynyt poluilla mukana.
Onhan sitä kisoissakin näkynyt top5:ssa pyöriä 140mm joustavasta (Orange Five) aina 200mm alamäkipyörään asti (Pivot Phoenix DH). Kuskistahan se loppupeleissä on kiinni.
Mitä mieltä ootte Intense Carbine 275?
http://intensecycles.com/carbine-275/
Olen nyt vähän Jari-Matin (Move&Go) keskustellut millaista pyörää tässä ostais ja tuon pyörän kun näin niin eipä paljo muuta tehnyt enään mieli :) Oli sen verran hiano peli (tuo vihreä varsinkin)!
Hintaa sillä nyt on reilusti yli alkuperäisen budjetin joten täytyisi säästää hiukan lisää taas, mutta onneksi aikaa on. Setti mitä hän ehdotti olisi mm. SLX- osilla ja hintaa olisi jonkin verran alle 4000e.
Niinp. Mitkä rokspoksit tuohon muuten mahtaisi sitten kuulua? Onko tietoa? Itseäni kyllä nuo foxit kiehtoisi. SLX- riittää varmasti omaan ajoon pitkään, mutta mutta..
Saa nyt nähdä raskisko tuota ostaa, alkuperäinen budjettini oli 2000e (oma ketjukin löytyy) joka tosin alkoi nousta 3000e ja olisi ensimmäinen täpäri kyseessä kuitenkin...mut on tuo vaan niin hieno :p
ei ole kyl mitään tietoa iskarien tarkemmista spekseistä, mutta tuskin kummaltakaan valmistajalta ainakaan keulan osalta kovin montaa vaihtoehtoa löytyy ko.rengaskoolle.. toi osasarja-asia ei askarruta laisinkaan niinpaljoa kuin tuo kiekko-asia jos tuollaisen päätyy tilaamaan.. slx/xt ei juur ole eroa loppupeleissä, mutta noissa kiekoissa voi joko voittaa tai hävitä koko pelin, e.o.s.
Tätä en tietenkään ole missään vaiheessa kieltänytkään :) Oli pakko tuo oma jyräkin käydä punnitsemassa, 15.92kg heilahti puntariin, etten minäkään nyt millään keijulla ajele lenkkejä ;) Pitää melkein ruveta speksaamaan kevennysjuttuja... Kun on Cubeltakin jo tullut alle 10kg vehje samaan joustoluokkaan (ja vielä isommilla kiekoilla).
Oisko kuvamateriaalia siitä xc-lenkki Summumista? Mun dh pyörällä ei kyllä pystys lenkkiä ajamaan välitysten, satulan sijainnin ja geometrian takia.
Tossa jonkinnäköinen kuvä siitä DH-touhuissa, mutta XC-konfiguraatioon se taitaa muuttua vain penkkiä nostamalla.
https://lh6.googleusercontent.com/-j...7/P1000246.JPG
Toinen video Matt Slavenista ajelemassa tuolla 650B täpäri Konalla..
http://youtu.be/RavVg52NKE4
Bronson-kuolausta.. :p
Mitä olen asiaa tutkinut niin valtaosa enduropyöristä on 26". Onko jokin erityinen syy siihen ettei 29" pyöriä tehdä vielä hirvittävästi? Onko kyse jostain ajo-ominaisuuksista vai vain siitä, että 29" ovat vielä niin uusi juttu?
Itse totesin että en ehdi ulkoiluttamaan Spessun Demoa riittävästi bike-parkeissa, joten nostin sen perää (käänsin säätöpalan ja lisäsin hieman esijännitystä vs. DH) vaihdoin hissitolpan (Reverb) ja kevyemmät renkaat (varastossa olleet WTB Weirwolfit). Hidasta sisäänmenoa laitoin myös lisää. Nyt sillä ajelee mukavasti alamäkipaikkoja, droppeja ja kivikoita, joihin Epicillä en menisi, mutta välitykset ovat lenkkeilyyn pääosin turhan pitkät, ja ylämäissä paino on takana. Ei se vieläkään mikään enskakone ole, mutta noilla renkailla paino jäänee noin 15 kiloon ja pyörä on semi-poljettava. Eteen jos vaihtaisi pienemmän rattaan ja alustaa säätäisi vielä hieman mm keulaa jyrkentämällä, niin pyörä voisi olla jopa melko hyvä tasaiselle ja alamäkivoittoiselle polulle.