Lapinkyläntiellä oli tänään tempo ohjusten kokoontumisajot. Ja sitten minä, en oikein pysynyt peesissä. :-D
Printable View
Lapinkyläntiellä oli tänään tempo ohjusten kokoontumisajot. Ja sitten minä, en oikein pysynyt peesissä. :-D
Joku valopää pyöräili tänään n 19.45 länsiväylää ajoradan vieressä Katajaharjusta länteenpäin. Jonkun sortit cruiseri oli alla ja lakki aika pahasti silmillä.
Tuskin lukee tätä, mutta way to go jos oot vielä hengissä!
Keskiviikkoiltana siinä kahdeksan maissa joku Kanuunapaitainen cubeisti Tapanilan hiihtomajalla Lahdessa. Lenkki venähtänyt Tampereen ulkopuolelle?
Jos oli mustarunkoinen cruiseri oransseilla vanteilla, niin tunnustan. Ja on läskirenkainen sähköpyörä kyllä :P
Käytän juurinkin tuolla osuudella kelviä turhan vilkkaan liikenteen vuoksi, älkää pahastuko. Vaikka onkin mopoksi rekisteröity, niin ei se kuitenkaan nopeudessa pärjää. Liikenteen seassa fillari mielletään fillarin nopeudella kulkevaksi fillariksi, jolloin autoilijat tekevät helposti virhearviointeja esim. risteysalueilla...
Tulikohan eilen jotain foorumilaisia vastaan kun kiivettiin mäkeä Myrskylään päin mennen ehkä neljän aikoihin. N. 5 pyörää ja pari vähän myöhemmin samasta porukasta tuli vastaan. Meillä oli makuupussit, teltat yms. retkeilyvarustukset pyörissä kiinni.
Pyhällä pariskunta maantiepyörällä tänään sunnuntaina Kemijärven suuntaan. Miehellä punainen paita ja naisella keltainen. Yleensä täällä ei maantiepyöräilijöitä näe.
Autolla ohitin, joten en nähnyt pyörien merkkiä.
Oman kokemuksen mukaan siellä ei näe myöskään Pyhää ellei vaihingossa esimerkiksi aja päin. :-)
http://farm4.staticflickr.com/3757/9...447f516e_z.jpg
http://farm4.staticflickr.com/3802/9...a3e97caf_z.jpg
29.9 Kisko triathlonissa komeapartainen herrasmies ja violetti fattibike. Ei kisannut mutta katsojana. Ja kisaamassa joku onone el pompinolla. Nöyryytti mua, ja vielä sinkulana :( No tosin siihen ei paljoon tarvita... :cool:
Kuka ajoi tänään vastaan n. 19.30 Raisiossa, Kerttulan jälkeen kun on Valintatalon kohdalla valoristeys? Olit tulossa Maskun suunnasta ja valoissa sanoit jotain nopeudesta :) ,en enää muista oliko se "tuolla pääsee kovaa" tai jotain sinne päin. Onko foorumilaisia, kuka tunnustaa? En ehtinyt tarkemmin tiirailla mikä pyörä mutta joku maantiepyörä se oli. Itse ajelin trikellä.
Kolmen aikoihin kääntyi Sipoossa Jokivarrentieltä Kuninkaantielle "sunnuntaiajelija" joka ei epäröinyt auttaa miestä hädässä. Mikäli kyseessä oli foorumin lukija, haluaisin kiittää vielä yv:nä.
Apua tarjottiin myös meille kun olin vaihtamassa sisuria äidilleni Pukinmäessä. Nuori mies maantiepyörällä liikkeellä. Ei tartte tunnistautua, kiitän vaan vaikkei apu ollut tarpeen. :)
Seuraavassa triathlonkisassa nähdään joku tartunnan saanut ajamassa läskipyörällä :D
Kello - Haukipudas välille toi mukavasti lisää nopeutta joku valkopunamusta ajovarusteinen kaveri :)
Mukavaa vaihtelua perus työmatkajunttaukseen!
Muutama sananenkin tuli vaihdettua. Toivottavasti ei mennyt treenit sekasin meikän hölötyksen vuoksi!
Tänään tuli karjalantiellä vähän ennen Laajokea neljä vauhdikasta nuorta miestä vastaan reput selässä. Keitä olitte ja minne matka moisten kantamusten kanssa?
Noin 10 km Ylikylän risteyksestä Sinetän suuntaan tuli kahden maissa vastaan habitukseltaan aasialaistaustainen kaveri, valkoista mummista tien yli työntäen, rättiväsyneenä ja suurin piirtein puoli omaisuutta pyörään sidottuna. Pikkasen poikkesi normimatkaajasta, joita tien päällä näkyy. Oisko ollut marjanpoimija-armeijan tunnustelijoita. Tai suorittamassa jotain uskonnollista katumusharjoitusta. Kivaa ei ainakaan näyttänyt olevan.
Silloin tällöin luen tätä foorumia ja nyt vasta huomasin tällaisen kivan topicin. Pakko siis kertoa eräästä kesäkuisesta tapahtumasta.
Maanantaina 10.6. Helsingissä Viikintiellä Latokartanon paikkeilla multa puhkesi maantiepyörästäni kumi. Pyörätiestä puuttui pala asfalttia, enkä huomannut ajoissa. Harmistuneena jäin pyörätien sivuun googlettamaan lähintä pyörähuoltoa. Varakumia ei ollut mukana, koska juuri muutama päivä aikasemmin olin vaihtanut uuden sisäkumin takarenkaaseen ja varakumi oli mennyt siinä.
Ei mennyt kauaa, kun eräs herrasmies pysähtyi ja tarjosi minulle sisäkumia. Jäi vielä ystävällisesti auttamaan vaihdossa. Rupateltiinkin siinä tovi. Iso kiitos tästä, jos luet tätä! Oli ollut kaiken kaikkiaan huono päivä, mutta matka jatkui oikein hyvällä mielellä.
Eikä tässä vielä kaikki. Kun tämä kyseinen herrasmies oli lähtenyt ja ennen kuin itse olin ehtinyt lähteä (jäin vielä puhumaan puhelimeen, joka sattumalta soi juuri silloin), kaksi ohiajavaa pyöräilijää kysyi, tarvitsenko apua. :)
Olen pyöräilyharrastuksen aloittanut kunnolla vasta tänä keväänä, mutta jos tällainen henki yleisesti vallitsee pyöräilijöiden kesken, niin jatkan harrastusta mielelläni. Kiitos vielä jokaiselle apuaan tarjonneelle, nimim. neitonen pulassa.
tvir - laita hyvä kiertämään.
Kyllä tien poskeen pysähtyneeltä pitää edes huikata "kaikki ok?". Ei koskaan tiedä koska itse tarvitsee jeesiä.
En kysele mittään, totean vain, että paluumatkalla majapaikkaan törmäsin isoon jengiin pyöräilijöitä (n. 20). Otin porukan kiinni ja kysäsin. Porukka oli ajamassa melko pitkää siivua, Helsinki-Kilpisjärvi. Kyllä he sano millon olivat lähteneet, mutta en nyt enää muista, mutta kilometrejä takana reilu 700. En sitten jäänytkään majapaikkaan vaan ajelin hetken aikaa heidän seurassaan Kempeleestä Oulun suuntaan. Liukenin sitten paikalta kun kehoitin heitä jatkamaan suuntaan B, kun kärki oli lähteny suuntaan A. Kyllä se kärki sit takas tuli. Toivottavasti en sekoittanut mitään. Oli heillä weppisivutkin, mutta en nyt pikasesti löytänyt.
Mukavan oloinen matkavauhti teillä oli siinä kelvillä kun mentiin. Hyviä ajoja koko porukalle!
Kiitokset Bianchi-kuskille, joka eilen auttoi saamaan ilmaa uuteen sisuriin puhjenneen tilalle Helsingissä Yhdyskunnantien ABC:n nurkilla iltakuuden jälkeen. Totta kai pumppuni oli repusta jäänyt kotiin juuri silloin kun kumi puhkeaa. Nimim. maantiepyörällä kolmatta kesää ilman rengasrikkoja
Eihän sitä riemua kauaa kestänyt, kun uusikin kumi puhkesi parin kilometrin jälkeen. Eipä sieltä renkaasta pikaisella kopeloinnilla vaihdon yhteydessä mitään puhkaisevaa tavaraa löytynyt ensimmäiselläkään rikolla. Siitähän oli kotimatkaa vielä 30km joten piti turvautua muihin kehonkuljetusmuotoihin ennen kuin kotona oli. Eilinen oli muutenkin varsin onnistunut, kun aamulla meinasin törmätä autohallin alasmenevään oveen töihin tullessa. No siitä selvittiin äkkijarrutuksella ja yhdellä hajonneella klossilla, kun tempasin nopeasti jalat irti polkimista. Pääasia on, että harrastaa!
Tapionkyästä Itäpuolen tietä kaupunkiin päin, puolivälin jälkeen, tuli ruskettunut tyär sinisessä ajopaidassa käsipyörällä vastaan. Heilautin räpylää ja hymyili niin nätisti takaisin, että meinasin ojaan mennä. Tai sitten sitä muuten vain hymyilytti meikäläisen epätoivoinen punnerrus vastatuuleen.
Tänään Leppäkoskella tuli joku maantiefillarilla vastaan, 130-tiellä tuli parikin (12-13 välissä). Oliko foorumilaisia, itsellä oli työmatkatempot menossa? ;)
Äsken Lapualla Konnonkujalla vesisateessa maasturilla suomihenkinen ajopaita päällä.
Kuka tunnustaa ajaneensa paksupyörällä Mikkelipuistossa noin vartin yli kolme?
Luin asb:n kommentin 19.6 enkä älynnyt lainata. Kyseessä siis ohje miten tiedustella naiskuskin alusasupuolta hienovaraisesti..
Tämä oli ehottomasti lyhykäisen foorumiurani riemukkain hetki! Jestas että repeäisin tuollaselle kysymykselle! :) Tosin nyt kun olen valmistautunut, että tuollaistakin saattaa tulla lenkillä vastaan, onnistuisin ehkä hämmentämään uteliaan kysyjänkin hetkeksi vastaamalla "ei, en omista sellaisia!"..
Olipas mukava lenkki-ilma eilen. Olin kaverin kanssa lenkillä (mulla punainen meridan krossari ja sininen ajopaita, kaverilla valkoinen giantin maantiepyötä ja mustat giantin vaatteet) söderkullan ja sipoon välillä, kun kaksi herrasmiestä päästeli meistä ohi ison alamäen jälkeen. Lyöttäydyimme peesiin, kunnes sipoossa tiemme erosimme. Kiitos teille kahdelle sopivasta vedosta! :)
On tässä pitänyt pitkin viikkoa kysellä, että onko Sotkamo-Vuokatti välillä normaalisti näin paljon maantiepyöräilijöitä/kippurasarvisella ajelijoita, vai onko nää suunnistuksen MM-kisat ja Kainuun Rastiviikko tuoneet suurimman osan pyöräilijöistä kylille? Muutamana päivänä crossareilla pitkin pyöräteitä suhaillessa on tullut huomattua, että paljon on ihan kunnon kalustollakin liikkeellä olevia kavereita, foorumilaisia kenties?
Joku foorumilainen maantiepyörällä sivulaukuilla eilen about klo 18-19 Pusulasta Kärkölän Loukun suuntaan? Mulla pinkki naisten "maantiepyörä" parkissa uimapaikalla tien sivussa täynnä roinaa
Kuka herrasmies tuli Krampuksella? vastaan peräkärryn ja pyörällä ajavan lapsen kanssa Kuninkaantammentiellä, noin puoli seitsämän aikaan. Hieno pyörä sulla. T: Punaisella Bullittilla ajanut.
Ketkä kaksi nuijaa ajoi tänään n.kl.14 vanhalla Porvoontiellä Helsingin suuntaan hieman Söderkullan jälkeen. Ajoitte kahdestaan todella mallikkaasti vierekkäin vaikka vieressä kulki tyhjä KLV, autoja tuli aika paljon vastaan ja teidän perässä odotteli 6 autoa päästäkseen teidän kahden miehen muodostelmasta turvallisesti ohi.
Terveisin,
Valkoisella Volvo 940 (appiukon auto) ajanut jonka avoimesta ikkunasta kuului:
"Hei Nuijat!, tossa on tyhjä pyörätie vieressä!"
Mä olisin ymmärtänyt tuon ajon jos teitä olisi ollut 10, mutta kahdestaan vierekkäin vilkkaasti liikennöidyllä tiellä ilman mitään järkevän oloista syytä on mielestäni typerää ylimielisyyttä.
Taisin nähdä samat kun oltiin porvooseen menossa syömään mummon ja lapsenlapsen kanssa.