B-C:llä maantaihin asti ilmaiset postit.
Printable View
B-C:llä maantaihin asti ilmaiset postit.
^Onko joku saanut nämä ilmaiset postit toimimaan?
Näyttäisi pelaavan ihan hyvin kun kokeilin. 75€ raja huom.
FREE SHIPPING FROM 75€
Get free shipping on orders over 75 € with code "SSVFREE23"
(except complete bikes & bulky goods)! This promotional code is valid from 31.08 - 04.09.2023. Shipping to the following countries: Germany, Austria, Netherlands, Belgium, Switzerland, Denmark, Finland, Spain, France, Italy, Luxembourg and Sweden.
Ennen on toiminut hyvin, nyt 11.8. lähtenyt tilaus oli edelleen 16.8. keräilemättä ja pistin rekkulan että ei tarvii enää vaivautua, palauttakaa rahat. No tuli sitten Expressinä, pistin samoin tein takaisin päin. Alle viikossa tuli ilmoitus tavaran saapumisesta, seuraavana päivänä hyvitys kortille.
Englanniksi sivut ja tilaaminen, kaikki muu tylysti saksaksi, eli g-kääntäjällä selviydyttävä, turhauttavan esihistoriallista aikaa vielä elävät. Palautuslappu (tulostettava) ooli sentään eng...
Ei ole minulle ennen käynyt näin, että tilatut tavarat on hyllyssä, mutta tilaus on käsittelemättä, vaikka yli neljä vuorokautta tilauksesta on mennyt. Vähän olin haaveillut, että viime lauantaina tehty tilaus olisi ehtinyt täksi perjantaiksi, niin että olisin saanut kumit vanteille lauantain sisärata-ajoa varten.
Kaveri tilasi syksyllä Bike24:sta pyörän pojalleen, niin kesti yli viikon ennen kuin se liikahti mihinkään.
On minulle toki monessa muussa kaupassa käynyt niin, että tilaus jumittaa. Tarkoitin, ettei ole sattunut tätä b-c:ssä.
^^Joskus oli selitys jossain liikkeessä että pyörä oli maahantuojan varastossa ja siksi kesti...
No sehän selvisi kysymällä. Kaikkia tuotteita oli varastossa, mutta tuubirenkaita vain yksi. Sovittiin että lähettävät nyt sen mitä on tarjolla ja perässä (ilman eri kustannuksia) loput eli sen toisen renkaan. Eli hyvä palvelu :)
Aina vaan mainio kioski tämäkin. Alle viikossa paketti postiin noudettavaksi.
Onko kukaan palauttanut tuonne mitään? Postin palautuslipukkeen sai sähköpostiin, mutta vähentääkö ne jotain palautettavasta summasta?
^^Itseasiassa jokaisesta Saksan puodista mistä tilannut toimitukset olleet nopeita, vain Suomen Posti voi lopussa hidastamaan, yleensä viikko ollut normaali toimitusaika, kolme päivää Suomeen ja kolme Postilla perille...
Parin viime kuukauden aikana yksikään tilaus saksanmaalta ei ole normaalia enempää kestänyt joten hieman huolestuttavaa tuollainen kyllä on.
PayPalilla maksoin ja kuitti siitä tuli.
Huomasin, että yksi tavara Schwalben rengas on mennyt tällä välin tilaan ei-saldoa, mutta minun tilatessani sillä oli saldoa.
https://www.bike-components.de/en/Sc...2-622-700x32c-
Tilaus on jatkuvasti tilassa "in process". Nyt täytyy heti alkuviikosta laittaa uusi kysely B-C:lle. Olen viimeksi tilannut pari vuotta sitten ja aiemminkin lähinnä sieltä jo toistakymmentä vuotta. Tehdäänköhän pakkauspuolella töitä myös arkipäivisin? Mielestäni tilausta tehdessä en voinut valita, millä kuljetusliikkeellä tilaus tulee. Täällä pikkukaupungissa lienee myös DHL:n jakelupiste.
UPS oli ennen helvettiä. Silloin tilasin jotain aivan muuta tavaraa, ja se ei ollut B-C:stä. Onneksi UPS:llä oli jakelupiste 40 km päässä! Tulipa kuluja, vaikka olin maksanut kuljetukset perille. Onneksi ei ollut pakettia palautettu Englantiin. Kuka piru on asunnollaan päivystämässä jatkuvasti? UPS sopi siihen aikaan oikeastaan vain yritystoimituksille, jossa joku on aina paikalla klo 8-16.
UPS on kaikkien aikojen huonoin kuriiri firma, jos on vaihtoehtona niin jätän tilaamatta.
^Onneksi on vaihtoehtoja. Kahdesti tilannut joissa kuljetus UPS:llä, ekassa briteistä Hopelta laakeri, toimitus kesti niin pitkään että Hope jo lähetti uuden, alkuperäinen tuli sitten vajaa kahden kuukauden kuluttua. Toinen, myös briteistä tilattu takki teki mutkan Washingtonissa Lissabonin kautta suomeen.
Lisäksi asiakaspalvelu on kuin TV parodia "Yes, Sir" intialaisesta...
Tänään taisi tulla tilauksestani tasan 1 kk. Löysin itsekin erään arveluttavan tuotteen tilauksessani. Kun tarkastelin muutama päivä sitten tilaustani, huomasin että kaikkea oli vieläkin saatavana paitsi tiettyjä renkaita, joita olin tilannut tietysti 2 kpl. Lopulta 3 tiketin jälkeen BC:sta soitettiin ja selviteltiin asiaa. Kuulemma ohjelmisto myi minulle 2 rengasta, ja varastosaldoa olikin ollut vain 1 kpl tuotteella. Entä jos olisin tilannut vaikka 4 kpl? Tuo selitys ontuu. Oliko ns. saldovirhe, että saldo oli tilausohjelmalle näyttänyt saldoksi vähintään kaksi, mutta eipä sitten kuulemma ollut kuin 1 kpl. Suostuin ottamaan toisen merkkiset renkaat, joissa leveyskin oli tismalleen sama kuin mitä olin halunnut, eli 32 mm. Renkaat tulevat vanhaan cyclocross-pyörääni (n. 12 vuotta vanha). En ole sitä pyörää juurikaan käyttänyt 9 vuoteen, ja nykyiset renkaat ovat ainakin tuon ikäiset. Nyt olisi tarkoitus ajella tuollakin, lähinnä kestopäällysteteillä maaseutukaupunkien välillä, käyttää sitä maantiepyöränä. Se on n. 13 v vanha Focus Mares (hiilikuitua) ja minä taasen tukevasti eläkkeellä.
Minkälainen on järjestelmä, joka ei huomauta tilauksesta joko heti tai myöhemmin, että kaikkia tavaroita ei olekaan? Nyt oli kommunikointi sen neljä viikkoa kuin olisi valeverkkokaupassa asioinut. Maksunkin hoidin heti PayPalilla.
Paketti lähtee varmaan aika nopeasti, ja sain siihen lisättyä yhden tuotteen. Systeemi tai asiakaspalvelu sai lisätystä tuotteesta aikaan laskun tosi äkkiä, jolloin uusi lisätavara menee samaan pakettiin muiden ostamieni tuotteiden kanssa, ja sain linkin, jolla sai nopsaan maksettua sen jälkeenpäin lisätyn tuotteen. Voin uteliaisuudesta katsoa, vaihtoivatko renkaat hiukan kalliimpiin? Todennäköisesti ei samanhintaisia löytynyt.
No juu, siellä oli kuulemma ollut tilaussumaa. Mutta kyllä asiakasta pitää pystyä systeemin infoamaan, jos koko toimitus odottaa varastosaldon täydennystä. Sitä ei kuulemma ole vieläkään tapahtunut, eli valmistajalla on ollut vaikeuksia tehdä renkaita sesonkiaikaan koko mallistostaan nopeasti.
Onko tietoa mikä kuriiri toimittaa Bike Componentsilta tilatut pyörät Helsingissä? Lähetysviesti tuli tulogistik.com:sta ja seuranta tapahtuu jonkun "sim cargo" -nimisen kuljetusfirman lomakkeella: https://www.service.equicon.de/ilnspy/tracking
BD:llä ei taida olla Express-tilausta/toimitusta? Ainkaan heidän sivuiltaan ei kauheasti löytynyt asiaa nopeammasta tilauksesta/toimituksesta. Eli menee aina melkein viikko tilauksesta vähintään ennen kuin tavara tulee.
Hillitsin materiaalihimoa ja päädyin normitoimitukseen, toki kompensoin pidempää odotusaikaa lisäämällä roinaa tilaukseen :p:cool:.
Torstaina iltapäivällä tilaus oli valmis, paketti on lähtenyt matkaan BC:ltä perjantai iltana ja lauantai aamuyöstä paketti on lähtenyt Saksasta Suomeen. Eli kohtuu nopeasti näyttää tällä kertaa toimivan. Matka Suomeen ja posti täällä päälle, niin lienee loppuviikosta perillä.
Oikeastaan BC:n toimitus postiin on ok, niin ei tarvitse odotella ylimääräistä päivää, kun posti lähettää kyselyn sopivasta kotiin toimitusajasta/päivästä. (Ja jos email tai puhelin nro ei välity oikein postille, niin paketti jää terminaaliin jumii, kun eivät saa sovittua toimitusaikaa :mad:)
Edit: Virheellinen BD korjattu BC:ksi.
Tilaus sisään 25.11.2024 ja paketti 03.12.2024 noudettavissa parin kilsan pässä olevan kauppakeskuksen pakettiautomaatista. Tilauksessa mainittu lähi-Cittarin toimipaikka vaihtunut hieman etäämmäksi, mutta ei paha. Ilmo saapumisesta tuli s-postiini.
Tietääkö joku, mitä Bike-Componentsilla tapahtuu?
Laitoin kaksi viikkoa sitten pienen tilauksen sinne ja se on edelleen toimittamatta. En ole myöskään saanut minkäänlaista vastausta pariin lähettämääni sähköpostitiedusteluun. Äsken kävin huvikseni katsomassa niitten facen: koko kevään ajalta ei ole näköjään muita kuin negatiivisia arvosteluja siellä.
hmm..itselle tuli 3.6. tehty tilaus ihan normaalisti noin viikossa.
Joo katotaan, miten tässä käy. Tilaushetkellä (9.6.) kaiken piti löytyä varastosta. Maksoin vielä luottavaisena debitillä niin en voi edes tehdä rekkulaa pankin kautta. Omalta osaltani tilaushistorian mukaan näköjään vuonna 2007 alkanut asiakassuhde taisi päättyä tähän.
Muuta tietoa minulla ei ole, mutta vielä 12.6. olen saanut sieltä uutiskirjeen.
Viimeksi tammikuussa tilatessa tilaus sisään sunnuntaina, paketti lähti maanantaina ja oli perillä perjantaina. Toivottavasti ei mitään hämminkiä ole tulossa, koska on hyvä olla toimittajavaihtoehtoja. Esim. 105 Di2 -osasarjaa ei bike-discount.de suostunut lähettämään Suomeen, mutta bike-components.de lähetti.
Laitoin just tilausta sisään eilen, vielä ei ole osat liikahtaneet.
Mä laitoin eilen meiliä, että palauttaisivat rahat, jos eivät pysty toimittamaan tilaustani. Ei ole tullut automaattivastausta kummempaa vastausta siihenkään. Laittaisin aika ison huutomerkin nyt tämän kaupan kohdalle.
Minä en kyllä ihan heti ole uskomassa että bike compnentsilla on mitään kuprua tulossa yhden kokemuksen perusteella.
^ Käypä katsomassa niitten viimeaikoina saamat facebook-arviot. Googlessa samaa tarinaa ja nyt google mapskin sanoo, että ”tilapäisesti suljettu”.
Jos olisin nuo huomannut ennen tilauksen tekemistä, niin olisin tilannut muualta, mutta ei tullut mieleenkään tsekkailla etukäteen, kun on vuosikaudet ollut hyvin toimiva kauppa. Veikkaan, että nyt jää rahat sinne.
https://de-de.facebook.com/bikecomponents
Missäs ne arviot on? Ja ainakin tuossa on päivityksiä eiliseltä.. siis varsin tuoreitakin.
Kesälomat painaa päälle ja yksi yksittäinen harjoittelija ottanut vähn rennommin.
https://www.google.com/maps/place/Bi...oASAFQAw%3D%3D
Valikosta kannattaa valita ”uusimmat”
Ei voi olla pelkkää kesäruuhkaa, kun suunnilleen neljä kuukautta sitten on alkanut sataa negatiivista palautetta siitä, että tilauksia ei toimiteta ja asiakaspalvelu ei vastaa.