Se, että uusi nicci pro syklistin ja asiantuntijan tilalle on ilmestynyt foorumille.
Printable View
Se, että uusi nicci pro syklistin ja asiantuntijan tilalle on ilmestynyt foorumille.
^ näköjään joo :D ja jutut senkun jatkuu..
Siivouspäivä ja mattojen ulos vienti. Aijoin yllättää vaimon ja kerrankin palauttaa matot oikeisiin paikkoihin. Otin matoista kuvat joiden perusteella oletin saavani matot takaisin oikeille paikoille. No ne kaks samanlaista mattoa ei sitte olletkaan samanlaisia joku pituusero varmaan.
Olisivatkin! Oon sanonu asiasta nätisti, asiallisesti ja vähemmän nätisti ja vihasesti. Ihan sitä mitä täälläkin että ei tämä mikään salaisuus ole.
Mutta tytöt, tiedän ihan tasan tarkkaan että teidän työpaikkanne riippuu siitä miten kiltisti noudatatte esinaisenne ohjeita; jos nimittäin ette tee niinkun "kuuluu" olonne käy niin tukalaksi että pakko lähteä pois, tai sitten tulee muuten vaan potkut. Periaatteessa ymmärrän kyllä että siinä on hankala tilanne kun ei voi kumartaa kahteen suuntaan ja kun potilaita ei ole ylenmäärin niin teidän on käsketty laittaa näin.
Mutta ymmärtäisitte tekin minua, tulen sinne tekemään töitä ja olen täysin samanarvoinen kuin virolainen kolleganikin, ainut mitä olen ikinä pyytänyt on tasa-arvoinen kohtelu.
Toimistolaiset eivät saa käydä interntissä työaikana, ellei sitten ole oma joku älypuhelin mukana mutta mitä olen seurannut niin tytöt leimailee lomakkeita, järjestelee kansioita ja myös siivous kuuluu heidän työnkuvaansa. Kaikkien huoneiden siivous.
Mutta kuten olen joskus sanonu, voin täällä kirjoitetut jutut sanoa ihan kasvokkainkin vastapuolelle.
Sensijaan eräs henkilö ei pysty eikä kehtaa internettiin kirjoittamaan mitä on mulle pahana päivänään sanonu, siittä nousisi ainakin jonkinlainen kunnianloukkaus-prosessi.
En saanut vaihettua speedplay-polkimien rasvoja. Toiseen sain pitkällisen taistelun jälkeen jonkun verran vaihdettua mutta puhti loppui kesken. Kai se ökykallis rasvatykki pitää oikeasti ostaa. :(
Se, että kotimaisen toimintaelokuvan julisteessa on päädytty alleviivaaman tuotoksen äärimmäisyyttä ymppäämällä kuvaan ilmakivääri.
http://www.kinotour.fi/images/armotonmaajulisteiso.jpg
^ Sigusi olisi mainiosti sopinut tuohon julisteeseen.
Juuri näin.
Joka"keväiset" vakiouutiset. Ensin Suomen Missi loistaa ja "varastaa shown" Miss Universum-kisoissa. Eikä kuitenkaan pärjää ( = pääse finaaliin).
Nyt "asiantuntijat" ennustavat Norma Johnille ( Suomen viisuedustaja siis jos joku ei tiedä) menestystä. Ja ei pääse finaaliin ( mun ennnuste)
Odotellaan vielä sitä uutista että tulossa "kaikkien aikojen hellekesä" - ja samanlainen kesä tulee oleen kun talvikin "ei kummoista".
Muistaakseni jotain tuumasinkin kun Jennillä ei ole varaa edes ehjiin vaatteisiin haastattelutilanteessa. Minulla ei ole mitään Spotifyä, mutta jossain oli Jennin "Turvasana" kappaleesta puolen minuutin pätkä ja eipä se kyllä kuuntelemaan lisää inspiroinu...
Jenni Vartiainen pyytää fanejaan kuuntelemaan hänen uutuuskappalettaan, jotta se nousisi takaisin hyvälle paikalle Spotifyn kunnelluimpien kappaleiden listalla.
Lontoossa ilmenneen teknisen vian vuoksi musiikin suoratoistopalveluista hävisi jo julkaistuja kappaleita.
Tämän kokivat viikonloppuna muun muassa Jenni Vartiainen ja Antti Tuisku.
Vartiaisen kappaleen listasijoitukselle kävi vian myötä köpelösti
Se, että säästämiseen käytettyjä rahoja ei taaskaan laskettu.
Joo, jos pomon rouva hyvä luet tämän, niin ....käytöksesi on ihan naurettavaa. Onko se niin vaikeeta sanoa minulle lähteissäni "hei", että tarvii piiloutua tai olla tonkivinaan jotain alakaapin hyllyä ettei vaan tarvisi kohdata kun töistä lähden? Kuitenkin sanoin "hei", ja aina kun ET vastaa niin minua vaan naurattaa, että voi olla lapsellista aikuisen ihmisen käytös.
Sano kerran reippaasti "Hei!" ja siittä se lähtee.
Että eipä yllättänyt että pomon rouva käyttäytyi noin.
^ Et suinkaan kuitenkaan ole se työpaikkasi kiusanhenki ja ilkimys, jota muut yrittävät parhaansa mukaan sietää tai sitten vältellä?
Entäpä jos pomosi rouva onkin se vähäeleinen hyväntekijäsi, jonka suopeutta hommasi ylipäätään jatkuvat?
Mahtuisko butjettiis tommonen,voiski toimia tarkoitukseesi ?http://www.jonsered.com/fi/accessori...rasvapuristin/
No senverta tässä 13 vuoden aikana on asiaa tullu seurattua ja vähän osaan ehkä itekin arvioida, että kyllä mulla käsitys asiasta on. En ole sentään haukkunu ketään "idiootiksi jolla ei ole kaikki kotona". Omasta mielestäni työpaikalla pitää osata käyttäytyä asiallisesti. Olenhan mä monta kertaa ehdottanut että yhdessä ( pomo, rouva, minä, ehkä toimiston muu henkilökunta) keskusteltaisi yhdessä asioista, mutta ei ne muut ole suostuneet.
Mun esimies on eri henkilö, rouvahan on antanu mulle potkut varmaan kolme kertaa :D en tiedä jos hän ei sitten tykkää kun tulen oman pomoni kanssa kyllä hyvin toimeen, ja myös potilaiden palaute on auttanut jaksamaan.
Senverta siellä töissä on pitäny olla asiallisesti, että vapaa-ajalla olen sitten kärttyisä. Ja aika tavalla masentunutkin, olen varmaan työpaikkakiusaamisesta täälläkin maininnut ja kyllä se on vaikuttanut itsetuntoon; tunnen itseni ihan arvottomaksi ihmisroskaksi ja elämänhalukin tässä on mennyt.
Kuolis vaan pois, siinä olisi se hieno homma että "ketäs ne sitten kiusaa?" :p
Saat tästä varmasti käsityksen kumminpäin se menee? Ehkä en kuitenkaan olisi saanut jatkaa näinkään kauan jos pomo olisi ollut tyytymätön työpanokseeni. Olen kuitenkin tunnollinen ja tarkka, ja kestänyt "aika paljon" pskaa.
Spekuloin nyt vielä. Aivan alkuaikoina kun meillä oli tukku lääkäreitä ja tehtiin kahta vuoroa, yhdelle sopi yksi päivä ja toiselle ei, ja mulle sopi kaikki. Siinä oli kuitenkin aika sumpliminen työvuoroissa, ja ihan kaikki ei sitten suostuneet että oli vaan päivä viikossa. Nyt kun on kaksi henkilöä ( vaki ja yksi kun tekee mun viikon viikonloput, rouva ei anna mun tehdä viikonloppuja..) ja teemme vuoroviikot, niin työvuorolistan kanssa on aika paljon yksinkertaisempaa ja peruutuksia tulee vaan jos minä olen kipeenä. ( muut tulee töihin kipeenäkin).
Toisaalta en usko että löytyisi ketään "oikeaa" lääkäriä joka suostuu siihen että 7 tunnin päivässä on 12 potilasta, kuten minulla on usein. Toisaalta taas minä en tällä iällä ja työkokemuksella saa "oikeita" töitä. Muutenhan tämä on sujunut erittäin hyvin, ainoa että saisi noi potilaat jakaa tasapuolisemmin, ei esimerkiksi 30-10 vaan 20-20. Virolainen kollegani taas ei tee enempää töitä, koska vero% nousee sitten huikeesti, ja toisaalta kun asiakkaita ei riitä sitten tollee 30 päivässä. Jonkun tarttee tehdä jämät.
Toistaiseksi hyviä puolia on ollut niin paljon enemmän kuin se yksi huono asia, että näillä mennään. Eipä se vaihtamalla parane, ei se terveyskeskuksessakaan mitään ihanaa työilmapiiriä ollut - tosin olin silloin "aika laiha" että se kyllä vaikutti.
Ja kyllä minä iloitsen kaikista vapaapäivistäni.
Anteeksi nyt pitkä selostukseni, tämä oli ensisijaisesti "Jopotuiselle" vastaus.
Ei työpaikkakiusaaminen mikään outo asia ole, tunnistan jutusta monta asiaa: toimeentulo ajaa oman hyvinvoinnin edelle, hiljaista kiusaamista jota kukaan ei ole todistamassa, työntekijän ihmisarvon latistamista ja että se kiusattu itkee työmatkat. Ei ihminen näistä turhaan puhu, kyllä sitä on koettu kiusaamista oikeasti jos sen esille rohkenee tuoda.
Itselläni toimeentulo kuitenkin ohittaa hyvinvointini , toisin kun jutun henkilöllä. Olin kyllä ihan vähällä viime maanantaina pyytää virallista sairaslomaa kun puhuin asiasta neurologilleni, mutta siinä olisin ehkä hävinnyt liian paljon.
- kommenttikentässä on myös erittäin paljon samansuuntaisia kokemuksia.
Senverta pitkä juttu että laitan vain linkin, sori.
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/ar...005071886.html
Jaha, tämäkin vielä. e-resepteissä tietoliikennehäiriö ja punaista pukkaa.
Nyt kun vanhoja paperireseptejä ei enää ole, paperireseptit vaihtoehtolomakkeelle onkin jo hankalampia.
Rouvan keksimä koko kämppä ylösalaisin-siivouspäivä...
Sade. Vois jo loppua talle talvelle.
Fillarifoorumi...
K: Haluan täysjoustopyörän, mikä näistä olisi hyvä?
V: Osta Läski
^MITÄ? Onko läski muka kaatanut syklon???!
TE-toimiston nuiva suhtautuminen, kun otin vastaan parin viikon työpätkän.
Uhkaillaan ties millä sanktioilla ja rangaistuksilla. Väärin työllistytty?
Rouva takavarikoi multa dronen, kun olin lentänyt sillä kahesti päin viherkasvia ja niiden lehdet silppuna lattialle :(
:D oikein etsiskelinkin....ja siellähän se Aamulehden ilmoituksissa: "Onnellista ystävänpäivää niille joilla on ystäviä. - - - Yksin - - - Leila Hampaala"
Tämä ihminen laittaa aina tällaista...joulua juhlin rauhassa YKSIN, ja painottaa aina tätä yksin ja ei kaipaa lapsia tai miestä.
Tottakai tämä on ihan järkyttävää...mutta Vuosaaren tulipalossa menehtyneet tietysti:
Äiti hoiti lapsia ja isä kävi töissä. Lapset olivat aina aika iloisia....Nainen oli todella mukava ja iloinen perheenäiti. Hän jutteli aina mielellään ja höpöttelimme niitä näitä. Lapset kulkivat aina äidin mukana, alakerran naapuri kertoo.
Sensijaan miksi tämä piti mainita erikseen? - Isä asui samassa asunnossa perheensä kanssa.
Niin, onhan näissä mun ja virolaisen työpäivissä vissi ero. Että töitä kyllä olisi, jos vaan kohtelu olisi tasapuolista molemmille olisi kyllä kohtuullisesti töitä.
Eilen ei yllättänyt se, että keittiön kaapit eivät vieläkään saapuneet. En tiedä mikä järki on siinä, että lupaillaan kerta toisensa jälkeen toimitusaikoja, joista ei voi pitää kiinni?
..vertailin ajokilsoja viime helmikuussa ja nyt, ja lueskelin reunamerkintöjä. Näköjään viime vuonna on ollu ihan samat tunnelmat kuin nyt, kun olen merkannu " ei laiteta asiakkaita ja valehdellaan,stana. Ei jaksa, ei jaksa ajaakaan oon ihan loppu".
Mitäs 2015..."Herra anna voimia jaksaa tai ota tykö".
Tätähän se on ollut aina :(
No eipä yllättänyt, että taas on kamalaa talvikeliä luvassa tänne eteläänkin. Sama juttu joka vuosi: juuri kun hiukan näyttää, että kevät olisi alkamassa, saadaan kirjaimellisesti lunta tupaan. [emoji35]
Parempi toki tulla lunta nyt, eikä pääsiäisenä. Sitäkin on sattunut.