Painonhallinta, tuo ikuinen ystävämme
Miksi repiä itseään 5kg takia jos ainoastaan sen verran on oikeasti ylipainoa. Minä katsoisin, että terveellisempi ja hyvinvoivampi malli on harjoitella vain hieman enemmän ja syödä terveellisesti. Niin saa kaikki kuntoilun hyödyt talteen ja painonhallinta on helpompaa. Painon sahaaminen tuo ongelmia jos katsoo vain vaakaa koska saattaapa käydä niin, että kehon rasvaisuus suurenee ja lihasmassan pienenee.
Sanon vain siksi, että itselläni on talven vähemmästä kuntoilusta, sairastumisesta, keleistä ja ylen syömisestä johtuen tullut painoa hieman takaisin. Olen siis levännyt enemmän. Siitä on kylläkin ollut hyötyä, koska lihasmassaakin on lisää ja kuntokin ehkä parempi (siis ehkä). Tai miten sen kunnon laskee kun on viimekesänä verrattuna ylimääräistä painoa 10kg ja oman ohjearvoni (rajapyykki jonka yli ei saa mennä yhtään) yli 3kg. Viimekesään verrattuna pääsen samanlaiset matkat vaivattomammin vaikkakaan ei ilman ongelmia. Ongelmat ovat nykyisin istumapaikka-painotteisia.
Tarkotan, että asettaa itselleen raja-arvon jota ei saa ylittää. Itse tunnen olemuksessa jos paino on yli raja-arvon l. lihomista tullut. Vaakaa pitää käyttää säännöllisesti. Epäonnistuin tässä itse ja pääsi lipsahtamaan noin 6kk aikana #VoiRähmä
Kuvitteellisessa raja-arvossanikin on lievä ylipainoprosentti, että eri sarjassa painitaan.
Painonhallinta, tuo ikuinen ystävämme
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
LJL
En juo myöskään whiskyä tai muita alkoholijuomia
Juu, en suosittele alkoholia laihduttajalle. Näin lomalla on ollut vaikea pysyä alle 24 annoksen viikkorajassa. 180/71.4; sopivassa valossa sikspäk, mutta jos laittaa valon pois niin jäljelle jää orastava kaljamaha?!
Sent from my iPad using Tapatalk