Pirkan urassa paras väli Hämeenkyrön lenttäkenttä-Jämijärven lentokenttä mutta ei kannata seurara Pirkan uraa vaan ajaa neulassinglepolkua;)
Printable View
Itseasiassa mun tuossa 27 kilsassa on jokunen kilometri siirtymää kotoa eli varmaan luulis, että polkujen osuus on joku 22 kilsaa tuolla mun reissulla.
Tänä kesänä on jokunen pätkä löytynyt, mutta kyllä nyt tuntuu, että ei oikein enää mitään hyvää uutta tuolta alueelta löydy. :(
Täytyy varmaan koittaa miettiä kovasti uusia alueita.Sotkian nurkilla varmasti jotain uutta löytyis, mutta ei enää näillä keleillä jaksa lähteä etsimään eli ensi kesään saa odottaa... :D
Ei nyt sentään vielä eli kyllä tässä varmaan taas ehtii vielä jonkun aikaa ajaa ennenkuin tulee kunnon lumet ja Akaan polut muuttuu ajokelvottomiksi. :) Tosin nytkin tuntuu jo olevan sen verran märkää ja kylmää, että kovin eksoottiset tutkimusretket ei oikein enää innosta...
Ajattelin tehdä talven osalta sellaisen ratkaisun, että hommaan autotalliin rullat ja sitten ajelen niiden päällä talven. Jospa sitten olisi edes vähän parempi ajotuntuma keväällä kun lumet sulaa. :D
Aika hiljaista on tosiaan täällä maaseudulla talvipolkujen suhteen, ei täällä ole alkuunkaan niin paljon liikkujia, että nuo vähäiset polut pysyisi ajokelpoisena. :(
Enkä kyllä varmaan muutenkaan ajaisi maastoa talvella vaikka polut pysyisikin auki. Jotenkin maastopyöräily on niin hienoa ei-lumiseen aikaan, että talviajan korvike maistuu puulta...
Talviulkoilua saa ihan tarpeeksi omakotitalon lumitöissä ja mäen laskemisessa, joten täytyy hoitaa se "oikea" kuntopuoli sitten punttisalilla ja rullilla autotallissa. :D
Talvipolkuajellu on omasta mielestäni parasta maastopyöräily mitä voi olla. Tasainen polku kaipaat sitten taas kun lumet sulaa ensi kevänä. Toki verkosto Akaassa on aika pieni mutta kuitenkin viime talvena löisin aika paljon ajettava lopputalvena.
Makuasioitahan nää on ja mulla just toisinpäin. Jos tykkäisin tasaisesta niin ajaisin hiekka- ja asfalttitietä CC- pyörällä. :D
Mun mielestä just maastopyöräilyn suola on tekniset polut ja se että niillä pääsee haastamaan itsensä erityisesti ajolinjojen valinnoissa. Talvellahan homman juju on ihan eri eli vaikeus tulee lähinnä siitä että pitää yrittää pysyä rännin keskellä ettei pyörä uppoa pehmeään lumeen. :)
Rullahiihtämässä bongattu enemmän pyöräilijöitä kuin sarvien takana tänään Toijalassa :D
Juu kiva ylätys oli, matkani jatkoi vielä Valkeakoskentielle asti ja takaisin päivän saldo on tullut täyten, aika meni 1,20h ja laakerit oli täynä hieka kun pääsin kotin.... :eek: lokasuojat on aika turha keksintö noille vehjeille kun housunpuntit oli ihan kurassa :)
Juu, en mä sanonutkaan että talvipolut mitään hiekkatietä on. Kommentoin vaan tuohon Atzen heittoon "Tasainen polku kaipaat sitten taas kun lumet sulaa ensi kevänä." että mä en maastopyöräilyssä sitä tasaista baanaa haekaan vaan just melkein päinvastoin. :)
Ja en tosiaan epäile etteikö mansessa olis loistavat talvipolut ja niillä pääsee hyvin ajamaan. Mua vaan ei henkilökohtaisesti talviajelut kiinnosta yhtään eli kevät, kesä ja syksy riittää ja voin mainiosti harrastaa talvella sitten muuta.
Kävimme tänään Kotkanpesälle ja ihan kiva reitti oli vaikka ilman pyörä oltiin metsässä :mad: Mutta ensi kesä vois sinne vielä käydä ajelemaan ja yhdistelle vähän noi kaksi reitti htänään
ja sitten toi viime vuotinen reitti ja luulen että ihan kiva jumppa saa siellä aikaiseksi kun maasto on vähän kuivempi, nyt oli aikas liukasta siellä pitkospuille. Maasto on mun mielastä suurin osa hyvin ajettava, muutama talutuspätkä ja kaliopätkiä on olemassa.
Noo niin sain tänään vastausta :) Pelipaika on kaukana mutta Vesilahdelta kun lähdetään sinne on pelkä metsä ja ihan muutama pieniä siirtymiä on vaan pakko tehdä sortietä pitkin..... Jatkoin tänään siinä kohdassa missä viime vuona reissu kesken jäi ja ylätys oli kuinka hyvin nyt siellä pääsi ajamalle. Virantielta kun jatka sinne Näätäkorventie asti ja sitten lenkki Kotkanpesän kautta Pohjanpesälle ja takaisin olis näille näkymin yksi vaihtoehto. Paikalista opastusta kun oli sais ehkä jotain muutakin ajettu!!???? Ilka joskus mainitsi että on mahdollista myös aja Lempäälästä --> Vesilahden asti metsän kautta jos semmoinen ajais on kyllä jo aika pitkä lenkki tiedossa :cool: http://www.everytrail.1 ja sitten tämä vielä se http://www.everytrail.435605
Kävin tänään siellä katsomaan mutta mutta jos se oli se oikein metsä???? Tasan 2km crossiradan jälken käänyn vasemalle metsään, heti vasemalle oli joku hiekakuoppa, ajoin vielä 40m ja ja ja ja oli siellä vaan hakualuele ja polut pilossa ???!???!
Onko siellä nyt jo joku polkuverkosto vai pitäiskö ne ensin sinne rakenta ??? ja voisitko laitaa jokunen kartalinkki olis helpompa löytä kyseinen metsä kun hakualuetta on siellä nyt aika paljon vauhtipuiston jälkeen??!??
kiitos andré
Hyvin kuiva oli tänään metsässä ehkä tuli liian kova jossain kohdassa ......
Ä-ä. Väärä hakkuu. Tää on vielä eteenpäin oikealla puolen Urjalantietä. Polut on täälläkin piilossa, mutta ei yhtä pahasti kuin tuolla toisella hakkuulla, joka on tehty motolla. Eli täsmennyksenä: polkuverkosto on olemassa (ja lisää saa suht' vaivatomasti), mutta hakkuutähdettä eli lähinnä oksia on polkuja peittämässä.
Linkki:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...326118&lang=fi
Edit: Valitkaa karttapaikan asetuksista kiinteistöjaotus näkyviin, niin näette koko käytettävissä olevan alueen.
http://i3.squidoocdn.com/resize/squi..._New_Years.jpg
Hyvä uutta vuotta kaikkille .... uuden vuoden lenkki lähtee klo 12.00 Kataforin pihasta suunta ehkä Arajärvelle, siellä oli tänään ihan hyvät polut kun siivosin jo risut pois :)
Vuoden parhat polut oli tänään, kova pohja eikä yhtä lipsuttelua ja jalkakosketuksia vaan vähänne ulkoilureittin ajamalle :) Muutama puut oli nurin toiseks viimeiselle polku osudella...
Kävin tänän Junkkarissa ja aikamoinen esterata oli siellä kun jossain kohdassa oli parhaimillan 5 iso puuta päälekain. Hakualue mitä aloitetiin kesäaikana on jatkettu ja oli aika karmean näköinen polku tai polku ei voi enää sano mitä oli sielä jäljelle.... Akaan kaupunki on myös aika hyvin satsamassa uudelle latupohjalle kun uusi lavu on bongattu ...
Arvelinkin, että puita on varmasti siellä kaatunut...toivottavasti ei ole pahasti polut tukkeutunut tai muuten pitää keväällä alkaa sahaushommiin. :D
Oliko tuota hakkuuta siis jatketta vielä tässä joulukuun aikana? Kyllähän se ainakin oli vielä marraskuussa ihan hyvin ajettavassa kunnossa vaikka hieman on polku myllääntynyt.
Satuitteko muuten Toijala & Viialan kuskit huomaamaan Akaa Seudusta, että nyt on perustettu Nahkialanvuoren liikuntayhdistys, joten kaikki mukaan vaan siihen, niin saadaan myös maastopyöräilijöiden ääni kuuluviin kun aluetta aletaan kehittämään kevään tullen. =)
Koska fillarit kaivetaan kaapista ja ryhdytään ajamaan testitempoja Toijala-Valkeakoski välillä? :)
Kyllä se on joo pitkän kaivettu esille ja viety lenkille, metsään on vaan aikas vähän päästy kun lumet ei meina sulaa mihin... ehkä nyt on vesisade tehnyt hyvän työn siellä metsässä :rolleyes: ilalla tiedossa kuntopyörälle 30km/180-220w/100 kieroksia min. ja muutama punneruksia päälle -----> mukavus lenkki kun ulkona on niin märkäääääää huiii
No sitten kun Atzen pyörä kestää märkää niin mennään ajamaan niitä tempoja tuohon välille ;)
Pieni tarkistuslenkki Junkkarissa ja ei o vielä asia sinne, lunta on sen verran että tunkaminen on vielä tiedossa.
Kävin myöskin hieman tutkimassa paikkoja ja testaamassa uusia kumeja.
Nahkialanvuori => mettäkone raiskannut polun alun ja muuten ehkä 70% ajettavissa, mutta varsinkin varjoisat latupohjaosuudet ja moottoritien vierusta aika lumessa. Myöskin neljässä kohtaa puu kaatunut polun päälle eli retkisahaa mukaan ensi kerralla.
Isosuo = Hieman lunta, mutta 100% ajettavissa. Yhden ojan ylitys aavistuksen haastava vesimäärän takia. =) (Kengät kastui, mutta eipä haitannut menoa)
Junkkari oli eilen loisto kunnossa, tietysti pyörä pesulle kannatta varatta aika lenkkin jälkeen :cool:
Kävin itsekin eilen illalla ja oli joo aika kuivat polut, tosin muutamassa kohtaa oli ihantautisia uima-altaita...piti kiertää melko kaukaa ettei kengät kastuneet. :D
Myös myrskyt olivat tehneet tuhojaan. Tais Arometsässä about tässä kohtaa olla 5 isoa puuta polun päälle kaatunut 20 metrin matkalla:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...328216&lang=fi
Muutamia muitakin isoja puita oli kaatunut ja parit pienemmät onnistuin siivoamaan itse, mutta kyllä retkisahalle olisi käyttöä...
Herätellääs taas vähän porukoita kun ainakin jälkien mukaan tällä seudulla joku muukin ajaa metsässä kuin minä? ;)
Eli tarkoitus olis mennä ajamaan tuo Poronpolku 23.9.2012, joten olisko ketään muita innokkaita lähdössä niin ei tarvis yksin kitkutella noita mäkiä ylös.... :D