Mua ainakin kiinnostaa, koska vaikka tässä lähialueella on onneksi polkuja löytynyt aika hyvin, niin jokainen lisämetri kiinnostaa todella paljon! Eli jos talkoot on tiedossa niin aikaa vaan tänne, mä ilmestyn paikalle melkein 100-varmasti jos kerran tuollainen alue on mahdollista saada MTB- käyttöön. Myös Sotkian opastettu reissu kyllä kiinnostaa, jonkin verran siellä on tullut pyörittyäkin, mutta varmasti sielläkin on paljon enemmän vielä polkua kuin mitä olen ite löytänyt.
Itseasiassa Toijalassakin olis muutama kohde mihin tarvittais kunnon talkoopäivä, että polut pysyis paremmassa ajokunnossa:
- Nahkialanvuoren päälle (moottorien viereen kalliolle) menevä polku pitäis putsata loppupäästä eli siellä on sen verran tiukkaa puun väliä, että 700 mm tangolla ei sovi välistä. Samoin siitä kallion päällä oleva aidanvieruspolku kaipaisi harvennusta. Myös yksi iso kaatunut puu tuolla on keskellä polkua jonka voisi katkaista omin luvin. =)
- Isonsuon läpi menevälle polulle olis tosi mukava saada pienet sillat niiihin kahteen ojanylitykseen niin ei turhaan tarvis aina ottaa vauhtia pois ja jalkautua.
- Ketunpesien poluille tarvittais maassa olevien oksien siivousta, hieman tiukkojen välikköjen harvennusta ja yhteen paikkaan ojan yli pieni silta olisi kiva.

Kirjanmerkit