Lenkille voi lähteä joka päivä, retkelle ei.
Helpottiko valintaa :-) ?
Printable View
^^Maantiepyörällä voi myös retkeillä, mutta turhan tarkkana siinä saa olla jäätelökioskin sepelipihalle kurvatessa. Hommaa joku tällainen risteytys, niin saat tarakan tukevasti kiinni tai sitten joku Salsa Fargo, mihin menee tarvittaessa oikeasti reilut retkikumit alle.
Vähän liian kallis runko. Mielummin ostaa valmiin pyörän muutenkin. Pitää katella jos löytyisi joku sopiva cyclocross tms.
Tuossa kun miettii pyörän kokoa niin kannattaisi ajatella hieman pidemmälle tulevaisuuteen. Eli jos ei juuri nyt tunnu taipuvan pienemmän pyörän päälle niin sitten kun on saanut kunnon pyörän ja ajanut sillä hieman enemmän niin tilanne ja toiveet voi olla toiset. Pyöräily on addiktoivaa, hyvä harrastus vie mennessään ja siinä yllättäen jo selkäkin taipuu kun vauhtia tulee lisää.
J
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Tämmönen kilpuri saapui tänään:
https://db.tt/e3BICVaz
Tyylikäs peli ja kokokin näyttäis osuneen kohilleen :)
Anaxagorella tosiaan tyylikäs kiituri, mittasuhteet kohdillaan. Paljonko mahtaa olla satulan korkeus keskiöstä mitattuna? Itsekin rohkaistuin tilaamaan CF SL 9.0:n perusmallin M-kokoisena. Toimitusaika venyy tällä tietoa vapun tienoille, mutta hyväähän kannattaa toki odottaa..
Tuntuuko että S koko olisi myös käynyt? Mulla on sama pituus ja inseam ja vieläkin mietin...ja mietin...
On vaan niin hieno että kohta tilattava.
S-kokokin olisi varmaan mennyt. Olisi vaan vaatinut ehkä pidempää stemmiä vakioon nähden. Tuo Ritcheyn evocurve -ohjaustanko on lisäksi taivutettu hieman taaksepäin joten sekin lyhentää ohjaamoa varmaankin reilulla sentillä. Geometrialtaan tuo on lyhyehkö korkeuteen nähden.
Tässä on CF SLX:n arvio jossa testaaja on sitä mieltä että kumpikin koko (S ja M) toimii:
http://cycletechreview.com/2013/revi...cf-slx-review/
Hep,
Onpas kerrassaan tyylikäs Anaxagoren fillari.
Itse olen kaavaillut tilattavaksi malliksi Ultimate AL 9.0 ja S koossa. Mitat ovat 173 ja 82cm. Edellisen pyörän top tube lenght oli 535 ja se oli varsin sopiva. Tämä olisi ensimmäinen maantiepyörä, edellisen kesän ajelin Cannondalen cyclocrossilla.
Pyörä näyttäisi olevan ihan varasto malli juuri nyt mutta tarkoitus tilata helmikuussa tai ehkä aikaisemmin jos toimitusaika näyttää venyvän.
Vielä kun tuohon Anaxagoren kanjoniin iskis mustat tankonauhat niin avot ;)
Oli jo paketista ottaessa hieman likaantuneet nuo tankonauhat joten vaihtunevat heti kauden alussa mustiksi. Tosin WD-40:llä nuo valkoiset lähtevät puhtaaksi. Kiekoista sen verran että oli muuten positiivinen yllätys että nuo Cosmic Carbone SLE:t tulivat mustilla tarroilla eikä valkoisilla. :)
Löytyykö keneltäkään ylimääräisenä canyon ultimate cf sopivaa "1 1/4" 100mm stemmiä? Jos löytyy voisin ostaa pois, muutoin pitänee tilata kalliilla suoraan canyonilta.
Tuosta http://www.bike-discount.de/shop/a109503/.html 59,90e.
THX, Nyt tuli tilattua vähän halvemmalla
Lopultakin päätös dilemmaan.
Ei tullut uutta vaan käytetty Ultimate CF runko. Lopuviikolla pitäisi päästä kasaamaan.
Jos jollakulla on D-A tai Ultegra 10v takavaihtaja niin se lienee ainoa osa jota ei omasta hyllystä löydy (minäkö muka keräilijä). Saa laittaa YV jos haluaa eroon.
Nyt kun alkaa olla enemmän valoa niin alkaa paljastumaan miltä näyttää Canyonin hiilikuitupinta lakkakerroksen alla: https://db.tt/sW7l8xEQ
Canyon UD-kuitu muistuttaa erehdyttävästi ihmisen rasvaisia sormenjälkiä! Mielenkiintoista laadunvalvontaa (tai sen puutetta) germaneilla. Enpä ole ennen moista nähnyt.
Aivan samanlaista oksennusta mulla 29 canyonin pinta. Ihmettelin tuota ja sitä, että foorumilta ei kommentteja moisesta löytynyt. Olin sitten itsekin hiljaa etten saa Canyonistien vihoja päälle :).
Eihän tuosta tietysti käytännössä mitään haittaakaan ole.
Tuesta vastasivat että ei tuo kuulu asiaan, ja tarjosivat pyörän vaihtoa. Sormenjälkiähän ne ovat ja kokonaisen kämmenen kuva siinä on mikä näkyy auringonpaisteessa hyvin. Nyt sitten mietin että miten hemmetissä tuon möhkäleen heille lähettää takaisin kun hankkiuduin jo eroon alkuperäisestä kuljetuspakkauksesta...
Se haitta tuosta on että yleensä ennen maalausta pinnat pitäisi olla puhtaat rasvasta ja muusta tartuntaa heikentävästä aineesta. Tahtoo yleensä maalit irrota niistä paikoista missä on rasvaa.
Eri jälkeä siis kuin omassa rungossa, puhelimen ruudulta näkyi heikosti.
Postissa paketin koolle on rajoituksia. Ei taida koko pyörän alkuperäinen pakkaus kelvata. Tarkista paketin max mitat ennenkuin paketoit.
Itellalla, maksaa noin 30 euroa Koblenziin. Vertailukohtana esim. DHL muistaakseni 800€ kun viimeksi kysyin.
Tuota... Ei olisi kannattanut, on varsin hyvä kapistus olla se Canyonin laatikko. Menee siis sopivan pahvilaatikon hommaamiseksi, voihan sitä kysellä vaikka tuolla fillari-lehden torilla jos joku lahjoittaisi omansa. Itse en valitettavasti luovu, vaikka 2kpl Canyonin bokseja löytyykin, kun niihin saa niin hyvin varastoitua kaikkea pyörärojua. Ja mistäs sitä tietää milloin pitää itse ruveta taas runkoa lähettelemään, kop kop.
Käyt paikallisesta fillariliikkeestä noukkimassa sopivan laatikon ja askartelet sen sopivaksi, niin se on siinä..
Mun piti silputa Canyonin oma loota, oli liian iso. Tosin mun paketissa oli se XL-koon hirvi, pienemmillä rungoilla kai pienempi loota? Max paketin mittoja en enää muista.
Edit. tuolta voi tarkistaa lähetysten maakohtaiset rajoitukset http://www.posti.fi/hinnatjaohjeet/maatiedot/
Laitetaas nyt tänne kysymys, kun on kokemuksien perusteella paras paikka siihen:
Olisiko jollakulla kiinnostusta vaihtaa päittäin 1-1/4" kaulaputkelle sopivaa uutta 100mm Ritcheyn WCS stemmiä vastaavanpituiseen 100mm Syntace F119:iin? Eli siis mulla on Ritchey, ja tarvitsisin tilalle Syntacen. Tilasin Bike-Discountista tuon Ritcheyn, mutta siinä on hieman liian iso stack height (44mm) omalle kaulaputkelle. Syntacen stack on 40mm.
Jos tämä päittäin vaihto olisi sattumalta mahdollista, niin pistä yyveetä.
Tuli tilattua CF SL 9.0 Aero hopeana, alunperin oli tarkoitus ottaa musta mutta toimitusajat ois siirtyny elokuulle, tyytyväinen silti tuohon väriin, eipähän ole samaa synkkää tummaa aina :) tässä jo kova odottelu viikolle 13 millon pitäis lähteä kotiapäin!!!
Itse sain tammikuun alkupuolella tilatun CF SL 9.0:n tänään, peräti kahta kuukautta ennen luvattua toimitusta. Kuivatyyppien perusteella M-kokoinen vaikuttaa oikein passelilta 183 cm pitkälle melko pitkäjalkaiselle kuskille, droppi ja rungon pituus ovat juuri sopivat.
Ainoa pieni harmituksen aihe on etukiekossa oleva n. 1 mm:n (ehkä vähän alle) heitto. Tuollainen heitto tuskin haittaa ajossa, mutta toisaalta uudessa pyörässä voisi olettaa olevan aivan suorat kiekot. Lähetin reklamaation, saapa nähdä mitä vastaavat.
Muuten tämä näyttää oikein soivalta peliltä. Syntymäpaino oli henkilövaa'alla mitattuna 7,1 +/- 0,1 kg (ilman polkimia), ihan kelvollinen. Seuraavat kilot sopiikin keventää kuskista.