Alkujaan tämän lähetti
mehukatti
Cruzin VPP-pyörissä laakerit kestää tosin hyvin, koska alalinkussa on rasvanipat ja mukana tulee rasvapyssy. Siellä saa siis pidettyä aina tuoreet rasvat ja alalinkkuhan on nimenomaan se, johon suurin osa kurasta lentää. Mutta siitä huolimatta itse en pidä merkittävänä asiana laakereiden määrää pyörän valinnassa. Mun mielestä se on lähinnä henkinen juttu, jos tietty yksinkertaisuus viehättää. Jos vaikka kolmen vuoden välein pitäis vaihtaa laakerit, niin ihan sama ainakin itelle, että maksaako ne 10e vai 100e. Tuona samana aikana harrastukseen on kuitenkin kulunut tuhansia euroja. Moni ei edes pidä samaa runkoa kolmea vuotta. Tärkeämpänä seikkana itse pidän sitä, että valmistajalla on helposti saatavilla kaikki laakerit, linkut, korvakkeet ja erikoistyökalut, jos jotain sattuu tarvitsemaan. Tietty mielenrauha siis. Cruzilla tää homma toimii erinomaisesti ja webshopista voi tilata kaiken, eikä edes tarvi mennä maahantuojalle. Toki useimpaan pyörään saa laakerit vaihdettua, ellei niissä ole jotain erikoiskokoja, mutta se vaatii enemmän vaivaa kun pitää jostain hankkia tai itse tehdä sopivat ulosvetäjät, opetella linkuston purkaminen ilman ohjetta, kattoo laakereiden koot, etsiä jostain kunnolliset laakerit edullisesti, hankkia tai itse tehdä puristin - ellei siihen mennessä ole vahingossa hajottanut jo jotain. Mutta tosiaan esim. Orangessa tais vaihtoon tarvita kaks laakeria ja vasaran. :D