Ilttikö toi nyt on? Ei muista... Siitähän nyt ei lähtökohtaisesti kai pitäisi vetää kenkää jalkaan ellei siinä varta vasten ole tehty sellaista lenkkiä. Varmaan sen takia "surkastunut".
Printable View
Hyvä, kattellut vaan kun jotkut käyttää "voimaa" saadakseen kengän jalkaan. Kenkälusikka taitaa nykyään olla aika tuntematon väline. Suutari kyllä korjaa jos ei pehmeäksi ole mnnyt isolta alueelta.
Mun repes MW81:n kantapään yläpuolelta. Siitä neopreenin ja kengän kantapään välistä... Eli sama kai se on mistä noita MW81 kenkiä kiskoo jalkaan, iltistä tai ihan takapään vetolenkistä niin jostain ne tuntuu ratkeavan. 2 talvea niukasti käytetyt ja nyt tilasin NW:t tilalle. Shimpat oli viä kokoa 45 vaikka jalka on 43 niin ei ne ainakaan koon puolesta liian tiukat ollu jalkaan laittaa. Ihan ok syyskengät -3*c asti ja jos vettä on vain pari cm...
Tulivat mulle eilen. 1.5h pyörällä ja tunti kävellen. Pohja tuntuu pysyvän aika hyvin Saint fläteillä, mutta pikkasen semmoset lenkkarimaiset ja epäilen että varpaat palelee noissakin. Kyllä tuo 90€ on aika oikea hinta näille jotta tuntee tehneensä kohtuu onnistuneen ostoksen. Ai niin, XXL tosiaan ilmoitti että voin vähentää maksusta sen alennuksen kun otin laskulle. Oikein näppärää.
Asian ohesta, mun oikea jalka ei pysy fläteillä millään kengillä paikallaan niin hyvin kuin vasen. Siis lähinnä siirtymillä sen huomaa. Vissiin siis kantapää tekee jotain sivuttaisliikettä polkemisessa. Joillain kengillä se voi olla melkoisen häiritsevää. Korjautuukohan tuo jollain ihmepohjilla?
FiveTeneillä ei kuulemma jalka paljon liiku polkimilla, kuulopuhetta.
Noni pitempi jalkaterä 267 ja 44 tuli ostettua ja aika naftit ovat. Yhellä sukalla ok, mut kun haluais sukka+vanhankansan villasukka niin liian tiukaksi menee kun kyse talvikengästä. Ellei sitten pistä ihan jotain ohutta linersukkaa alle tai osta jotain hipo talvisukkia et käyttäs vaan yhtä. Pärse......
Vaihda kokoa isompaan. Bike-discountista ostettujen palautus on erittäin helppoa ja ilmaista. Mistä vaan paypalilla ostettujen palautuksen korvaa vuoden loppuun asti paypal. Jos joudut maksaa itse jonkun muun kaupan tai maksumuodon vuoksi niin saat silti oikean kokoiset kengät palautuspostin hinnalla.
Wölfhammerit saisi olla hitusen leveämmät ainakin omalle lättäjalalle. Hieman sama tilanne kuin SvaR:lla, voi tosin olla, että 45 koko olisi pituuden osalta jo liian iso.
Jänniä on nämä Wölvhammerien sopimiset, tilasin ensin koon 45 ja tuntui että pyörii jalassa ja kantapää ei asettunut tiukasti.
Vaihdoin kokoon 44 ja nyt on sopivat paksullakin sukalla.
Jalka on mallia leveä ja pituudeksi mittasin 276mm, sen perusteella otin ensin 45.
Häh ja mulla lyhyempi jalkaterä vieläpä 263mm ja on jo melkonen urheilusuoritus saada nuo poopot jalkaan ja vetoketjunkin kiinni saaminen vaatii kohtuuttomasti voimaa. Jännä et jos ottasin tuon kokotaulukon mukaaan niin oikea koko olis 43. En tiiä sitten että onko minun jalkaterä jotenkin korkea vai mikä ihme...
Jos joku nuo haluaa ostaa tai vaihtaa niin ottaa nopiaan yhteyttä.
Miten nopiaan tuo vaihto BD:lla tapahtuu, kun olis pikku hoppu?
Työläät tosiaan on jalat saada kenkiin ja pois, mutta sopivalla taktiikalla aika on lyhentynyt.
Noin viikko meni palautuksessa, mutta tyrin sen ja sain rahat takaisin samana päivänä kun kengät palautui. Tilasin uudet ja ne olikin sen reilu 50€ halvemmat silloin.
Tilaa vaikka samantien kokonaan uudet tulemaan. Palautat väärän koon kun kerkeät niin saat rahat siitä sitten takas kun palautus (ei siis vaihto) on menny perille ja käsitelty. Palautuslomakkeen ja paketin päälle liimattavan itellalle ilmaiseen palautukseen kelpaavan osoite/viivakoodilappusen saat b-d:n sivuilta omilla tunnuksillasi.
Mitkä lukkopolkimet toimii hyvin uudemman mallisten Wölvhammereiden kanssa.
Nykyiset Look s-trackit on shimmailusta huolimatta erittäin hankalat käytössä, kiinnittyminen ongelmallinen ja välillä irtoaa liiankin helposti. Irtoaminen ei ole ongelma jos on tiukaksi shimmattu, mutta kiinnitys tuottaa ongelmaa oli miten tahansa shimmattunu.
SPD klossien kanssa lumi tuppaa pakkautumaan kyllä varsin tehokkaasti pohjaan kiinni. En tiedä sitten toimisiko jotkut muut shimanon polkimet paremmin kuin pd-m540, joiden kanssa ainakin itsellä on ongelmia.
Saman olen havainnut omissa M540pedaaleissa, Vauden talvikengissäni on vielä tosi korkea kuviointi pohjissa. Niin samantyyppinen lukitusmekanismihan kaikissa Shimanon polkimissa on jottei se mallista ole kiinni. Silikonispraysuihke tai vaikka multiöljy auttaa pikkasen.
Toisaalta kelpaa tuo M540 ammattikuskille cyclocrossiin. Olikohan se kuva 13
http://velonews.competitor.com/2014/...-superx_356430
Eggbeatterit toimii talvella ja kesällä. Käyttänyt niitä kaikissa pyörissä siitä asti kun tulivat markkinoille vuosikymmen sitten.
Myös vahva suositus kampiveljille, shomanoille ei ole ollut käyttöä aikoihin. Talvikäyttöön ja kiukutteleville polville todella mainiot.
Eggbeattereita tullut taas talven tullen pohdittua, mutta Lookeista olen tykännyt Eggbeatereita enemmän kesäkäytössä ja ei viitsisi taas päivittää polkimia.
Ehkä taidan kuitenkin vaihtaa.
Munanvatkaimet on ehdottomat suojalumella. Puhdistuu helposti, kun se lumi ei pääse pakkautumaan mihinkään.
Mun Vaude Termatic RC "kumppareiden" pohjassa on kuten kesäkengissäkin Time Atac kolossit ja pyörässä XC8 polokimet. Eipä ole nuoskasta tai pakkaslumesta vaivaa. Kuten ei hiekastakaan, savesta tai risukossa kävelystä. Pelaa vaikka CX-kisoissa juoksee mäet ylös soralla tai kivituhkalla.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Onneksi pakastuu ja oikea talvi tulee, sen verta iso ja arvokas rasti pedaalien uusinta jotta Shimanoissa pysyn. Eggbeaterien kestävyys ei taida olla vieläkään Simpan tasolla?
Ei Eggbeatereiden kestävyys välttämättä ole shimanon tasolla, mutta käytettävyys on paljon parempi, tosin shimanoista oon saanu akselin poikki ja eggbeatereista en.
Onko Juhalla uudemmat vai vanhemmat Wölvhammerit?
Shimpat toimii ihan hyvin jos ei laita jalkaa maahan lenkin aikana ;)
Bike-Discountin tän päivän joulukalenteriluukussa Northwaven talvikengät erittäin edullisia.
http://www.bike-discount.de/en/shop/...er-shoes-10875
Yritin vähän googlailla mutta en selkeää vastausta löytänyt - mikä olisi sopiva talvikenkä leveälestiselle jalalle? Muuten ihan normi 43 koko mutta nykyiset Diadora Polaris kengät armotta liian kapeat. Polariksella ensin puutuu jalanpohja ja vähitellen jäätyy varpaat. Auttaa jos tunnin jälkeen menee jaloilleen ja juoksee noin parisataa metriä mutta pitäisin mielellään juoksu- ja pyörälenkit erillään.
Miten tuo edellämainittu Northwave suhtautuu jalan leveyteen?
Minulla on leveä jalka, joka on viihtynyt Laken talvipopoissa. Muista kengistä en tiedä.
Onko noin 260 se ns. hyvä hinta jolla Wölveja parhaimmillaan saa? Nythän ne esim ovat 299 b-d:ssa.
Lakella on leveä ja kapea lestiset versiot samasta kengästä. Kaikki kaupat eivät pidä kuin kapeaa versiota hyllyssä ja yleenssä niin, ettei leveydestä ole silloin erikseen mainintaa. Siis tarvitaan tarkkuutta ostaessa. Laken koot ylipäätään on aika pieniä. Esim. itselläni normaalikoko 43 ja Lake 303 leveälestisenä koossa 45 olisi ollut sopiva kahden sukan kanssa. 44 Wölvhammer on mulle myös sopiva kahdella sukalla.
Laken 303 Wide ei ole talvikengäksi mun mielestä mitenkään leveä, about Shimanon normaalien talvikenkien luokkaa. Minkähänlainen kanootti se ei-wide versio onkaan...
Löytyykö noita 45NRTH:n popoja jossain pääkaupunkiseudun puujalkaliikkeessä?
Tiedä siitä mutta 46 numero lähti just tilaukseen b-d:sta 227 euron hintaan.
Kysys tuolta: http://www.shocktherapy.fi
Mulla on omasta mielestäni leveä jalka, ja normiversio on ihan tarpeeksi leveä ainakin koossa 47. Lakellahan on todella hyvät kokotiedot sivuillaan, sieltä mittailin oikean koon ja totesin ettei leveää lestiä tähän hätään tarvitse. Aikamoinen räpylä saa olla jos tarvitsee melkein 13 cm leveää kenkää.