Alkujaan tämän lähetti
Mököttäjä
Vuoden päivät alkaa olla kulunut siitä kun harkitsin ensimmäisen oikean maastopyörän ostoa. Pähkäilin asiaa tämänkin foorumin avustuksella ja päädyin silloin Canyon Nerveen. Olen ollut pyörään todella tyytyväinen ja erityisen kiitollinen olen siitä, että uskalsin ostaa suoraan täysjouston, enkä ryhtynyt aloittelemaan jäykkäperällä vain halvemman hinnan takia. Nyt alkaa ajokokemusta olla sen verran takana, että olen itse itselleni uskotellut, että hissitolppa pitää saada. Canoyon siis on versio AL 7.9 eli se hinnat alkaen malli ilman hissiä, mutta kaapelin paikka rungosta sentään löytyy. Nyt jos olisin ostamassa, niin varmaan ottaisin 8.9:n missä hissitolppa on valmiina, mutta silloin se 7.9:kin hinta tuntui kovalta rahalta polkupyörään, sillä minulla on ollut useampia autoja jotka olen hankkinut halvemalla, eikä perheen kakkosautosta taida tänä päivänäkään myydessä uuden täysjouston hintaa saada.
No jos mennään itse asiaan eli hissitolppa pitää saadaa ja asiaa sen enempää tuntematta olen bongannut seuraavat vaihtoehdot:
RS Reverb, ilmeisesti yleinen malli ja löytyy Nerve 8.9:stä ja paremmista, portaaton ja hydraulinen, myös paljon kritisoitu laite, hinta n.250€ nettikaupoissa
Specialized Command post, moni kehuu, lähes portaaton säätö, jollain lailla hammastettu putki tms., hinta 300 tai yli
Fox DOSS, aika tuntematon tuote suuresta valmistajasta huolimatta, 3-asentoa (samat kuin omassa FOX alustassa), nykyhinta hakusessa koska tutuista nettikaupoista tätä ei löydy.
Kaikki kommentit ja suositukset otetaan kiitollisuudella vastaan. Omat ajot ajan kuntoilumielessä itseä vastaan niin vauhdin kuin maastonkin suhteen ja talvella on hiljaisempaa, kun ei ole nastojakaan. Sopiva hintahaitari olisi 200-300 tai halvempikin jos sillä irtoaa.