Tämä on osoittautunut erinomaiseksi rasvaksi moneen sellaiseen kohteeseen, jossa voiteluaine ei saa sotkea tai jähmettyä. Pullo on pieni, mutta tipalla voitelee vallan pirusti.
Printable View
Tämä on osoittautunut erinomaiseksi rasvaksi moneen sellaiseen kohteeseen, jossa voiteluaine ei saa sotkea tai jähmettyä. Pullo on pieni, mutta tipalla voitelee vallan pirusti.
Hitusen tyyristä joo, mutta ihan varteenotettava vaihtoehto :)
Uusi satulatolppa kattelussa ja mitat hieman hakussa. Jos satulatolpan mitta on esim. 350mm, niin tämä tarkoittaa ilmeisesti tolpan koko pituutta? Mitähän keskimäärin tuossa tapauksessa on rungon ulkopuolella jäävän osuuden maksimipituus?
^ osapuilleen se mitta on putken päästä niiden satulakiskojen kiinnikkeisiin asti - mittausten toleranssit on välillä isojakin.
Rungon ulkopuolelle jäävän osuuden maksimimittaa ei voi arvata tietämättä mihin runkoon tolppa menee. Tolpan sopiva mitoitus
menee juurikin toisin perin, käyttäjä tietää paljonko ulosjäävää pätkää tarvii ja sit katsoo rungosta paljonko sinne sisään pitää
putkea saada. Yleisohje on et putken pään on upottava reilusti vaakaputken / satulaputken liitoksen alareunan ohitse ja tuon
etäisyys satulaputken päästä on runkokohtainen muuttuja.
Jos jotain mittaa pitää heittää runkoon työnnettävästä osasta, niin 80-100 milliä on yleensä riittävä. Maksimiulkonema (eli minini rungon sisään jäävä) löytyy tolpasta. Kannattaa katsella valmistajan sivuja sillä silmällä.
3x10:n X9-settiin olisi tarkoitus vaihtaa uutta eturatasta tilalle. 10-speedille mainostettuja rattaita on varsin nihkeästi saatavilla, joten toimivatko 9-speedille suunnatut rampilliset eturattaan moitteitta myös 10-speed-setissä?
Kokeillaas tänne uudestaan, edelliset viestit poistettiin.
Onko halukkaita lähtemään mukaan tekemään kimppatilausta Tanita BC-1000 ANT+-vaa'asta?
Hinta 180€. Laittakaa yv jos kiinnostaa.
Tuolla pohdintaa asiasta, var så god http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...-10-vaihteiset
-Lauri
Iskarin yläpäässä on kaksi laakeria rinnakkain onko normaalia että ne ei liiku koko kierrosta vaan alle puoli ?
Voiko nämä irroittaa hakkaamaalla molemmat kerralla jommasta kummasta suunnasta ?
Nyt seuraa erityisen nöösi kysymys.
Mihin emäputken pituus vaikuttaa?
Enpä löytänyt kauheasti juttua tuosta, niin kysäsenpä, että onkos kenelläkään kokemuksia tuosta vermeestä -->
Globalsat gp-580p
Vaikuttaa netistä ammennettujen tiedonmurusten perusteella varsin hyvältä paketilta?
Emäputken pituus vaikuttaa myös rungon kiertojäykkyyteen eli joustavuuteen.
Jos ala- ja yläputki olisivat emäputkella lähekkäin haarukan ja rungon välinen jousto olisi suurempaa.
Emä putkien pituus on siis juuri niin pitkä kun tarvitsee. Eli ei liiaksi lisäpainoa ja riittävä jäykkyys saavutetaan.
Ensimmäiset levyjarrut käytössä nyt pari kuukautta ja seuraavanlainen ongelma:
Jarrut: Formula RX
Takajarrun jarrupalat laahasivat levyyn. Otin renkaan irti ja painoin vivusta, jolloin kuului pieni pihahdus ja jarrupalat jumittuivat yhteen. Irrotin palat ja toinen mäntä(?) muutaman millin ulkona.
Tulikohan tuolta nyt ilmat pihalle vai mitä? Kuinka korjata?
Teit juuri niin kuin ei saa tehdä. Jos kiekko on irti, jarrupalojen väliin pitää laittaa jotain, tai sitten pitää varoa kahvaa kuin perkelettä.
Jarruissa ei kuitenkaan ole ilmaa vaan öljyä tai muuta hydraulinestettä. Sekin voi kyllä sihahtaa.
Kävelytä molemmat männät takaisin koloonsa tylpällä, ohuella esineellä mäntää joka puolelta vuoron perään painaen, siis kuusiokololla, pienellä kiintoavaimella tms. Laita kiekko takaisin ja painele jarrukahvasta muutamaan kertaan.
Pitäisi toimia taas normaalisti. Mutta jos tuntuma on kehno ja kahva painuu liian syvään, jarru pitää ilmata. Jätä se ammattilaisen huoleksi.
Kiitos. Sain männän painettua ja renkaan paikoilleen. Alkuperäinen ongelma tosin jäi, eli jarrupalat laahaavat levyyn. Onko tähän vinkkejä?
Keskitä jarrut eli avaat jarrusatulan kiinnityspultit, painelet muutaman kerran jarrukahvaa, jätät jarrukahvan pohjaan ja samalla kiristät jarrusatulan kiinnityspultit. Jos tuon jälkeen vielä laahaa, niin levy on todennäköisesti kiero. Sitä voi suoristella ihan käsin.
Kiitos vinkistä. Kokeiltu, mutta vielä jäi hieman laahaamaan. Täytyy tuo levy vielä tarkistaa.
Jatkuvasti laahaa, siksi en ensimmäiseksi tuota levyä tarkistanut.
Jos yllämainittukaan ei auta, ehdottaisin, että laitat jarrulevyn ja -palan väliin laahaavalle puolelle ohuen muovin- tai vaikka paperinpalan (itse käytän hommaan patenttiratkaisuna yliopiston kalenterin kansilehtisestä leikattua n. 1mm muoviliuskaa) painellessasi jarrua pohjaan ja kiristäessäsi lopulta jarrusatulan. Tällöin levyn ja palan väliin jää hieman suurempi väli kun vapautat kahvan. Joskus ei ole tuokaan auttanut, vaan olen hyvän valon kanssa silmämääräisesti kiristänyt satulan niin, että molemmille puolille levyä jää riittävä rako, mikä on vaivalloisempaa mutta tällä keinolla saa aina laahauksen pois, jos levy vain on suora.
-Lauri
Mikä pyörätarvikeliike olisi läHimpämä Helsingin keskustaa(kamppia)?
Olisivatko Annankadun liikkeet? Fillarikellari ja se toinen vastapäätä. http://g.co/maps/64c4g
Tulee tietysti huomioida, ettei esim. AMK:n kalenterista leikatulla palasella päästä yhtä tieteelliseen lopputulokseen:p Rymypyörän itse-epäkeskittävien Avidin Elixir R:ien kanssa olen käyttänyt tuota jälkimmäistä metodia riittävällä menestyksellä. Muuten ovat pirun vaikeat saada hiljaisiksi.
Mikähän olis levein ust rengas jonka voi huolettaa laittaa Shimanon XT 778 kiekkosettiin pyörimää? 23,3mm ilmottavat vanteen leveydeks. Onko kellään omakohtaista kokemusta?
Takapakka pitäisi vaihtaa hampaiden suuruuden takia, saanko mitään etua ostamalla ultegran pakan verrattuna esim. halvempaan tiagran tasoiseen? Kulutuskestävyys tottakai parempi ja hieman kevyempi mikä ei minua taasen kiinnosta, onko muuta hyötyä? Pyörässä on muuten shimanon halvimpia osia.
Kestävyydestä ei voi kyllä olla varma. Itse ajoin viime talvena kaksi XT-pakkaa maasturissa loppuun. Sitten siirryin teräksiseen Deoren pakkaan ja kulutuskestävyys parani roimasti.
Mistä leuanvetotanko 100cm leveään oveen joka kestää 90kg lihaa roikkumassa ilman että tarvitsee itse askarrella rautaputkesta? Löytämäni ovat olleet max 96kg ja aika usein siinäkin pituudessa kestäneet 75kg. Plussaa jos Turusta.
Kuski 186cm.
Jalan sisäpituus 88cm.
Maantiepyörä slouppi 59cm.
Ostanko 172.5mm vai 175mm kammet? Nykyset on 172.5 eikä sinänsä mitään vikaa kun ei paremmastakaan tiedä.
Käykö Campan 11spd eturattaat 10-ketjulle?
Pyöräkuume: Lush Carbon vai Lush SL ???? Kannattako "täti"pyöräilijän hankkia carbonia ;)?
Mistä löytäisin vanhaan maantiepyörään osia? Tarvetta olisi 26mm satulatolpalle (250 - 300mm pitkä) ja kierteelliselle kutospakalle. Pyörätohtorilta kysyin, mutta sieltä ei löytynyt.
Mikä siinä palvelimessa tökki kun perjantaina iltapäivällä ilmoitettiin foorumin olevan sulki koko wiikonlopun?
Mulla on semmone nopee kysymys, että kun maalaan omasta pyörästä muutaman osan valkoisella, esim. ohjaustangon. Niin kestääkö se maali hyvin siinä jos ostaa jotain automaaleja? Mikä ois hyvä merkki maalille ? Onko pohjamaali välttämätön kun ei viittis maksaa 10 € turhaankaan :p
Pohjustus on välttämätöntä. Pieni hionta että maali tarttuu paremmin Esim. 250 karkealla vesihiomapaperilla. Puhdistus
asetoonilla tai vastaavalla. Pohjamaalin tarkoitus on tehdä parempi tartuntapinta. Siinä on yleensä osin syövyttävämpi vaikutus
eli tarttuvampi kuin pintaväri. Lisäksi pintamaalia menee vähemmän kun pohjalla kuultaa vaalea yhtenäinen väri.
Ohuita kerroksia ohjeen mukaan. Jos maalauksesta haluaa säästää, jättää alkuperäisen.
Maalaamisesta lisää maalaus for dummies- hakusanoilla. Muistaakseni.
Juu automaalit on hyviä