Tämä on juuri sitä selittelyä.
Vanhempaankin on mahdollista hankkia kehittynyttä tekniikkaa jos muiden turvallisuus kiinnostaa.
Printable View
^Santtu on kova autoselittäjä. Tiesi mm. että hyvin mahtuu kun avauduin muinoin tilanteesta jossa pientareettomalla tiellä kevytkuorma-auton piti ohittaa toinen just mun kohdalla. Ei sentään hihat revennyt mutta koin tilanteen aika epämukavaksi.
Nyt en osaa sanoa/muistaa mihin olen kommentoinut ja mitä. Mutta se on totta että olen hyvin automyönteinen henkilö ja ajan hyvin erilaisilla kalustoilla vuoden aikana (Henkilö-, paketti-, "pullakoppi" ja kuorma-autoilla sekä moottoripyörällä) niin siinä mielessä näkemystä siitä mitä esimerkiksi kuorma-auton hytistä näkee ja mitä ei. Nyt tuli viimekuussa umpikorinen paku itselle toiseksi autoksi ja taas muistaa kuinka huonosti sieltä näkee korin oikealle puolen.
MUTTA koitan myöskin olla lokeroimatta eri liikennemuotojen harjoittajia "samaan lokeroon", on huonoja/huolimattomia/vaarallia autokuskeja, muttta kaikki ei ole. Ja samoin on aivan vastaavia pyörkuskeja, mutta heissäkään eivät kaikki ole
Ei ole niin että autoilijat jotain ja pyöräilijät jotain toista, taikka edes tämän hetken inhokkiryhmä sähköskuuteilla ajavat olisivat/käyttäytyisivät kaikki tietyllä tavalla (ai niin, ajan usein myös vuokraskuutille, mikä pahis olenkaan...)-
Kun tarpeeksi monenlaisia kulkuvälineitä ajaa ja oppii, niin tajuaatoisella liikkumismuodolla liikkeellä ollessaa paremmin myös kaikkia muita.
Kerrotko lisää?
Itse tarvitsen/ajan C-luokan kuorma-autolla yrityksemme travitsemia kalusto-ajoja luokkaa 4-6krt/vuosi. Meillä ei tarpee vähyyden takia kannata omaa kuorma-autoa yritykseemme vaan käytämme vuokra-kalustoa. Kaupungissamme on käytännössä kaksi kalustovuokraajaa jotka vuokraavat C-luokan ajoneuvoja päivävuokraus pohjaisesti. Tiedän suhteellisen hyvin kummankin vuokraamon kaluston ja kummallakaan ei ole autoissaan yhtään mitään ylimääärisiä "uusia kehittyneitä turvallisuustekniikoita", kerrotko miten tässä sitten pitäisi toimia?
Kaikkea ei kuitenkaan voi nähdä yhtä aikaa. Kyse ei ole halusta, se on mahdotonta. Tekniikan ylivertaisuuteen vannovat unohtavat lähes poikkeuksetta ihmisen rajallisuuden, tässä tapauksessa havainnointikyvyn, myös omansa.