Ennenkin on näin käyny..
http://www.kymensanomat.fi/Online/20...011311498160/4
Printable View
Ennenkin on näin käyny..
http://www.kymensanomat.fi/Online/20...011311498160/4
Vertauksia voi tietenkin etsiä jos nyt on totaalisen epätoivoinen.
Faktat on kuitenkin seuraavat: 1. Contador on jäänyt kiinni dopingtestissä. 2.Urheilija vastaa aina itse siitä mitä aineita hänen kropastaan löytyy.
+1
Vituttaa tämä spedeily. Olis edes jonkunmoiset rispektit säilyneet äijään kun olis myöntänyt että käry kävi (vaikka ei omasta mielestään olisikaan mitään tehnyt) ja lusinut 2 vuotta ja palanut voittajana takaisin. Vähän niinkuin Basso teki. Ei nuollut kenenkään persettä, ei tainnut itkeä yhtään että "en minä mutta muut" jne jne. Oli kaksi vuotta sivussa, treenasi kovaa ja sit voitti Giron. Vituttaa tämmönen spedeily jonka takia nyt melkovarmaan CASin päätöksellä sitten menee todella monen GT:n voitto uusille miehille. Miehille jotka koskaan eivät päässeet tuulettamaan voittajan paita päällä palkintopallille viimeisen etapin jälkeen. Miehille joille se voitto olisi alunperinkin pitänyt kuulua!
Mutta kun asia tässä on niin, että 99% pyöräilymaailmasta uskoo Contan käyttäneen douppia. Contador olisi voinut rehellisesti myöntää 1-4 positiivisen näytteen, ota tästäkin nyt selvää, jälkeen että näin nyt on tullut tehtyä ja nynnyt espanjalaiset olisivat heti antaneet 2 vuoden kilpailukiellon ja asia olisi käsitelty.
Tietenkin käytös on ollut väärää, jos clebet on tullu lihasta ja muovijämät esim vahingossa suoneen rännitetystä sulatetusta muovipussista....
Ei olekaan mitään merkitystä. Merkitystä on sillä että hän antoi vuosi sitten useamman positiivisen näytteen ja epävirallisen näytteen niistä muovijäämistä veressä. Siksi äijällä pitäisi olla pallo jalassa parin vuoden ajan. Toivottavasti kun panna julkistetaan niin alkaisi vasta tästä kesästä! Toki tulokset mitätöitävä heti kärystä lähtien.
Paljon täällä naristaan Contadorin ajamisesta ja siitä, että tulosluettelot voi mennä vielä monen kisan kohdalta uusiksi. Kannattaisi mielestäni kuitenkin muistaa, että:
1. Contador SAA tällä hetkellä kilpailla.
Miksi ihmeessä hän EI AJAISI, kun kerran siihen on lupa annettu?!? Kun kerran on vielä noin mahdottomassa vireessä (mitä Girokin osoitti) niin totta kai hän haluaa vintata isoissa kisoissa. Jos jotain kohti voisi valitusta ja sormea osoittaa, niin se on tahot jotka ovat hänet päästäneet kisaamaan. Contadorin päälle vihat kaataminen on mielestäni lähinnä surkuhupaisaa. Ei ole koskaan ollut mun suurin suosikki, mutta kohta alan kyllä toivoa, että pistää muille vuoristossa jauhot suuhun, sen verran törkeää käytöstä yleisöltä häntä kohtaan. Kun nyt ei vaan saisi nyrkistä vuorietepeilla tauluun tai jotain vastaavaa. Onhan noita fyysisiä hyökkäyksiäkin (valitettavasti) Tourin historiassa nähty. Taisi Eddy Merckx saada juuri joskus nyrkistä ja eikö Gino Bartalia koitettu 1950-luvun alussa jopa puukottaa.
2. Syyllisen diskaus vs. syyttömän ajajan hyllytys
Jos näistä kahdesta asiasta puhutaan, niin paljon mieluummin näen, että tuloslistat laitetaan vaikka kuinka usein uusiksi, jos vaihtoehtona on syyttömän ajajan hyllytys jo ennen kisaa tai kisan aikana. Tästä tietenkin paistaa läpi, että mua edeleenkin korpeaa Michael Rasmussenin hyllytys vuoden 2007 Tourissa:mad: Ja edelleen itseäni toistamisen uhallakin toistan: se, että Contador saa kilpailla EI OLE HÄNEN VIKANSA. Ei kai urheilija itselleen voi kilpailukieltoa määrätä?!? Jos hänen annetaan (kärystä huolimatta) kisata niin pitäisikö hänen siitä olla pahoillaan ja ryömiä koloonsa?! Tuskin.
Itse odotan jo Tourin alkua malttamattomana. On HIENOA nähdä KAIKKI PARHAAT samalla viivalla, joihin Contador kuuluu ehdottomasti yhtenä. Aion nauttia huikeasta kisasta, enkä pilaa sitä miettimällä, onko joku syyllinen vai syytön. Jos näin tekisin, niin ei voisi kauheasti kilpaurheilusta nauttia. Nykyään syylliset (kai) pääsääntöisesti jäävät kiinni, muta onhan noita merkittäviä käryjä lakaistu maton alle takavuosina enemmänkin, ainakin yleisurheilussa tulee mieleen herra Carl Lewis. Mut en mä niistä jaksa olla pahoillaan. Carl Lewiskin tarjosi paljon hyviä elämyksiä penkkiurheilijalle :D Ja niin ikään jo moneen kertaan laulettua: ei ammattiurheilussa kovinkaan moni puhtailla pelaa, juokse pyöräile, tai mitä tahanse tekeekin. Vaikka testit on kehittyneet ja hyvät niin silti uskon monen käyttävän ja monissa ammattilaisliigoissa (futis, NFL, NBA, NHL) ei kunnolla edes testata. Pitäiskö seuraaminen siis lopettaa, tai koko ajan narista asiasta vain, koska on AIVAN VARMAA, että moni näidenkin liigojen huipuista vetää mömmöjä?!? Se olisi mielestäni naurettavaa. Itse ainakin aion nauttia kovasta kilpailusta ja hienoista suorituksista. Seuraan myös esim. jenkkifutiksen NFL:lää, vaikka tiedän siellä SUUREN OSAN pelaajista vetävän mömmöjä. Tympeää olisi koko ajan kitistä ja valittaa. Sen sijaan hyviä pelejä on aina mukava katsoa.
Pyöräily on mulle juoksun jälkeen suosikkilaji ja en varmasti anna sen seuraamisen tärveltyä valittamalla siitä, kuka saa ajaa ja kuka ei. Toki makunsa kullakin ja en mä sano, että vastakkaisen ajattelutavan omaavat ovat väärässä. He vaan ajattelevat eri tavalla ja se totta kai sallittakoon.:)
Hämmentävää, miten paljon tästä Conta/Clenta/whateverdor-asiasta jaksetaan jauhaa, vaikkei kenelläkään ole ollut asiaan yhtään mitään uutta sanottavaa moneen kuukauteen.
Mielestäni parempi sanoa kuin ei sanoa. Mielipide ei voi olla väärä, kun se on sinun omasi. (en tarkoita epeliä, vaan kaikkia)
Mainittakoon Contadorista, että Valverde on tehnyt 3-vuotisen sopimuksen Movistarin kanssa kesken kilpailukiellon, joten 2013-> Movistaria tahdittavat Contador ja Valverde.
Legioonassa suurin osa upseereista on ranskalaisia. Tällä estetään ettei legioonasta ala muodostua omaa "valtiota". Legioonahan on kerran meinannut jo murhata sen aikaisen Ranskan presidentinkin.
Miehistötasolle jos ranskalainen hakee hänelle annetaan uusi kansalaisuus, vaikka belgialainen tai sveitsiläinen jne.
Kerro toki missä logiikkani ontuu...
Ei varmaan olekaan. Itse muistelen Contadoria myös seuraavista epäilyttävistä ja epäurheilijamaisista tapauksista:
-2010 epäpyöräilijämäinen karkuun lähtö ja sillä saavutettu voitto Schlekin vaiheongelmien takia
-Sekaantuminen operaatio Puertoon
-Ajaminen samoissa talleissa lääkeveikkojen kanssa(mm. ONCE, Astana, Vinokourov, Basso, Leipheimer)
No uuttahan tässä on se että porukka paheksuu että yleisö kehtasi buuata Contalle esittelyssä.
En tahtoisi koska se ei kuulu tähän ketjuun, mutta lyhyesti:
Jos tuomitsee koko kansan siitä mitä jotkut pirun palkka-armeijan jätkät on kolleegoista mieltä, niin.
Oletan että kaikki eivät legioonassa tykkää suomalaisistakaan. Tekeekö se meistä kansakuntana kusipäitä? Mitkä kansakunnat ovat siis hyviä kun kerran italialaiset ja espanjalaisetkaan eivät olleet kivoja?
On se kumma, etteivät jotkut tajua kuinka oikein on, että Peräkylän Ponnistuksen lupaava, kotimaista pihvilihaa syövä Kalle Kjellström vaipuu pyöräilyä harrastelevaksi ABC:n jäätelötiskivastaavaksi ja joku espanjalainen keskinkertaisuus pumpataan alppimajoissa lajista innostuneiden sheikkien rahalla crc:tä kusevaksi robotiksi ja yritysvieraista koostuva VIP-yleisö sekä maksuteeveetä verhot kiinni tapittava kansa hurraavat nämä hormonihirviöt vuorten huipuille. Testit helvettiin ja paras mies voittakoon!
Joo alkaa tämä olla aika uskomattomalla tasolla tämä keskustelu. Onneksi meistä kukaan ei pysty määräämään kilpailukieltoa. Kilpailee siihen asti, kun hänellä on siihen oikeus.
Pari juttua kannattaa muistaa kuitenkin: a) Kilpailuorganisaatio, ASO, on halunnut Saxo Bankin ja Contadorin kisaan mukaan, eikö niin. Kilpailuhan on kutsukilpailu joten, jos ASO olisi halunnut toimia toisin, kaikki olisi ollut mahdollista. Eli ainakin kisaorganisaation kannalta olisi iso menetys, jos Saxo Bank olisi poissa.
b) esittelytilaisuudessa taisi olla aika lailla Ranskan kerma paikalla, VIP-vieraita tms. Voi olla että ns. tavallisen kansan keskuudessa vihamielisyyttä on vielä enemmän.
c) Ylilyöntien vaara on olemassa. Pyöräilijöiden turvallisuutta on mahdotonta taata. Toivotaan, ettei mitään Cornelius Horanin -tyyppisiä iskuja nähdä.
Siitä olen luonnollisesti samaa mieltä että ajajien fyysinen koskemattomuus on säilytettävä kaikissa tilanteissa.
En minä ainakaan hetkeäkään epäillyt ,että sinä vihaisit jokaista ranskalaista tyyliin saunan taakse ja kuula kalloon. Asian muotoilu oli hmmm. ,ehkä vähän provokatiivinen joten siihen muutama tarttui minä mukaan lukien ,joskin tarkoitushakuisesti. Hieno ele tuo anteeksipyyntö jokatapauksessa vaikkakin ,ehkä tarpeeton. Hyvä perus foorumiväittely tästä jokatapauksessa leimahti.
Foorumipyöräilyä parhaimmillaan.:D
:D:D:D Taas on kahvit näppiksellä.
Elekee tappako nauruun.:D:D
Pyöräilyn kuuluisi olla herrasmieslaji; Keltapaidan epäonnea odotetaan (Armstrong / Ulle molemmat toisiaan yms). Clentador ei ole tuontyyppinen, vaan hakee häikäilemättömästi omaa etuaan. Nyt kun on jääty kiinni Clentan ja hänen tiiminsä (Riis, mr. 60%) pitäisi vähän miettiä onko oikein lajille ajattaa Clentaa joka kisassa (herrasmiespäätös). Itse en ajattas vaan laittasin bannilistalle niinkun useita ajajia, mm Ballan jossain vaiheessa, vaikka vapautettiinkin epäilyistä myöhemmin.
Toi kaksikko, Riis ja Clenta on kyllä sellanen duuo että mun puolesta ansaitsee mahdollisimman suurta epäonnea tourilla. Toivottavasti Clenta keskeyttää kaatumisen tai muun seurauksesta. Toivottavasti saa kilpailukiellon aikanaan niinkun asiaan kuuluu.
Harmi että Riisin talli jatkaa. Mr. 60% ei mun mielestä saisi olla pyöräilyssä kilpatasolla mukana missään tehtävässä. Näitä miehiä on toki muitakin, mutta hän on listalla aika kärkipäässä.
Ylläolevat ovat omia mielipiteitäni.
P.S. Tottakai useet kuskit satsittaa, mutta jos jää kiinni, pitäs kärsiä kilpailikielto.
Antaa Condatorin nyt ajaa, koska kilpailukieltoa hänellä ei ole. Ikäväähän tämä on, varsinkin kun kuitenkin uskon Espanjan pyöräilyliiton Condator-päätöksen dokumentin lukemisenkin jälkeen, että jonkinlainen tuomio tulee. Jälkikäteen sijoitusten muuttaminen kun on todella väljähtynyttä meininkiä.
http://www.albertocontadornotebook.i...onContador.pdf
Toivottavasti tämä prosessi opettaa, että doping-asioissa päätösvalta kannattaisi siirtää pois ainakin kansallisilta lajiliitoilta. Kannattaa myös muistaa dopingvalvonnan peruslähtökohta, joka heijastuu mm. biologisen passin raja-arvoissa: mieluummin 1000 dopingia käyttävää ajajaa kuin se, että tuomitaan yksi syytön ajaja.
http://www.sportsscientists.com/2011...cientific.html
Ranskalaisten reaktiot TdF avajaisseremonioissa ovat jossain mielessä ymmärrettäviä, vaikka niitä ei voi hyväksyäkkään. Ranskalaiset rakastavat hyviä häviäjiä ja vihaavat yleensä voittajia, varsinkin vilpillisin keinoin saavutettuja. Lisäksi mitä olen muutamien kanssa keskustellut, ovat he lopen kyllästyneet TdF paljastuneisiin menneisiin doping-rikkomuksiin ja asioiden loputtomaan penkomiseen. Tietenkin he myös odottavat ja toivovat ranskalaisilta ajajilta menestystä, mutta puhtain keinoin, mikä sinällään tietysti ihan kunnioitettava periaate.
Totta munassa katoin Giron. Jokasen etapin. Ei Clentan delaa tarvii, niinkun käy n. 99,9% pyörällä kaatuneiden tapauksessa. Asioita sattuu ja tapahtuu. Voi jo lopettaa WW märehtimisen. Kuolee ihmisiä muuallakin turhaan jatkuvasti (IE Afrikan maissa). Mikset sitä asiaa mieti? Vai mietitkö sittenkin eri foorumilla?
Jos ei olis antanu etappivoittoja, olis tullu vielä enemmän paskaa niskaan. Eli välttämätön asia tehdä Saxon ja Clentan mielestä, muuten ei olisi tehty. Kun Clenta oli nuorena apuajaja, ei hän kovin uskollinen siinä hommassa ollu. Liian usein kiinnosti oma menestys, ei joukkuetovereiden.
Viestini oli tarkoituksellisesti kirjoitettu kohtalaisesti liioiteltuun sävyyn.
Ai etappi voittojen antaminen on sama asia kuin:
"Clentador ei ole tuontyyppinen, vaan hakee häikäilemättömästi omaa etuaan."
Jo se että toivot jonkun kaatuvan kertoo ihan tarpeeksi asenteestasi.
En ymmärrä tota apuajaja juttua yhtään, mistä oikein puhut?
Eiköhän yleisön buuaus ollut paikalla olleiden suorittama henkilökohtainen mielipiteen iilmaisu siitä, että doping-testissä väärän väristä kusta ruikkinut Clentador ajelee edelleen niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Jos olisin ollut siellä itse, olisin varmaan buuannut minäkin. Olen muuten syntyperäinen suomalainen...
Toivotaan, että lopulta oikeus saa voiton tässäkin tapauksessa. Ja ajokielto alkakoon siitä päivämäärästä, kun lopullinen CAS-tuomio on tullut. IMHO.
Miten sitten ne saavutukset, jotka tulleet Espanjan pyöräilyliiton vapauttavan päätöksen jälkeen, mutta ennen mahdollista CAS antamaa kilpailukieltoa ? Mitätöidäänkö ne vaikka Condator on oikeudellisesti vapaa ajamaan ?
Mielestäni oikeudenmukaista olisi, että Condatorin kilpailukielto alkaisi siitä päivästä kun UCI asetti hänet väliaikaiseen kilpailukieltoon TdF jälkeen viime syksynä. CAS päätös vaan kumoaisi Espanjan pyöräilyliiton antaman vapauttavan päätöksen. Lisäksi tietenkin TdF 2010 tulokset Condatorin osalta mitätöitäisiin, koska positiivinen testitulos annettiin kisojen aikana.
Yksi asia vielä eli CAS päätöksestä valittaminen. Voin olla väärässä, mutta muistelisin, että siitäkin voisi ehkä vielä valittaa jonnekin Sveitsin korkeimpaan oikeusasteeseen ?
Kaatumiset kuuluvat lajiin. Pyöräilykilpailuissa osanottajat kaatuvat välillä omasta ajosta riippumatta (esim joku kaatuu suoraan eteen). Toisin sanoen vaikka sanoisin että toivottavasti kukaan ei kaadu Tourin 1. viikolla, silti porukkaa kaatuisi ja kaatuu aivan varmasti (ja todennäköisesti runsaasti). Sitä voi toivoa, että ketään ei kuole tai ettei loukkaannu pahasti. Sellaisen on realistista kuvitella tapahtuvaksi. Oli huonosti ilmaistu kun kerroin haluavani että Clenta kaatuisi. Korjataan niin että toivottavasti ei pääse maaliin. En fyysisiä vammoja hänelle toivo. Kuhan ei oo tuloslistoilla.
Itse näen Clentan selkeänä oman edun tavottelijana muista pahemmin piittaamatta. Kukin tyylillään, ja tuollaisia ihmisiä on nykymaailmassa liikaa (myös urheilun ulkopuolella). Mutta minkä sille voi kun yhteiskuntaa rakennetaan siihen suuntaan että kilpailla kuuluu ja pitää. Kuitenkaan minun ei tarvitse pitää siitä.
Omaan jonkun verran vanhoja tsygäpätkiä, eikä Clenta apuajajana kovin hyvä ole. Ei ikinä ollut superdomestique koska heti kun rupes vähänkin pärjäämään, halus heti ajaa ittelleen. Ei Clentaa ostettu Discoveryyn tour kapuks 2007 (operacion puerton jälkeen), vaan apuajajaks Leipheimerille (kotimaa USA, kuten discovery channelinkin). No, miten kävikään.. Toiset apuajajat ajaa etappeja löysäten lopussa jotta on seuraavanakin päivänä energiaa. Clenta olis nostettu tapetille puerto skandaalin takia, mutta koska 2007 tourissa oli tarpeeks muutenkin hässäkkää, ei siihen ollut lehtien sivuilla (paljoa) tilaa. Discovery channelin (Bruyneelin) onneksi.
Eli siis toivot että kaatuu ja loukkaantuu, se nyt ainoa syy mikä pitää miehen pois tuloslistalta (jos on viivalla huomenna).
Niin paljon viestissäsi on asiavirheitä, mutta en nyt jaksa lähteä sotimaan tuulimyllyä vastaan ja korjailemaan niitä, jokainen joka on lajia ja Albertoa seurannut huomaa ne välittömästi.
Jätän tämän nyt omalta osaltani tähän, Tour alkaa huomenna, nautitaan siitä (minä ainakin) ja toivotaan että Soler toipuu kaatumisestaan...