No tilasimpa itsellenikin taakse testiin tuon muotirenkaan. Sitten pitäisi vielä keksiä millä saan tuon nykyisen Albertin irti, oli viimeksi niin tiukassa etten parin tunnin äherryksellä saanut irtoamaan...
Printable View
No tilasimpa itsellenikin taakse testiin tuon muotirenkaan. Sitten pitäisi vielä keksiä millä saan tuon nykyisen Albertin irti, oli viimeksi niin tiukassa etten parin tunnin äherryksellä saanut irtoamaan...
Kenda Nevegalille yksi ääni, pari vuotta vanhat, alle puolikuntoiset toimii hyvin märällä kalliolla ja juurakkoisessa metsässä.
Nevegalit on kyllä vielä ykköset märällä jopa 2.1 leveinä. Sais nyt sen dirty danin takuurenkaan, niin pääsis koklaamaan takana. Edessä ei pahemmin kyllä päässyt lipsumaan/yllättämään, joten odotukset on korkeella.
Niin kai, viime yrityksen jälkeen tuntui että sakset olisi parempi vaihtoehto. :D
Tai sitten rupean käymään punttiksella.
Toisaalta jos se FA vaan haluu olla kiinni, niin mitä sitä irroittelemaan.
Meni kiinni vielä väärinpäin :D
Kokeile puristaa rengasta vaikka siirtoleukapihdeillä?
Papukaijapihtejä parempaa ei ole, niillä hommasta ei tullut mitään. Ei ole tämmöistä settiä ennen ollut, kumin laittaminen vanteellekin vei pari tuntia (ei siis pumppaamiseen vaan vannenauhojen saaminen reunan yli) kun tätä ennen en ole koskenut rengasrautoihin vuosiin. Tota FA'ta eennen tossa on ollut vain paksumpikylkisiä renkaita, ja ne ovat irronneet helpommin kun paine kylkeä vasten siirtyy voimakkaammin nauhalle.
Syytän tuota dt'n tubeless kittiä, ja heivaankin sen tuosta ensi tilaisuuden tullen.
Ainahan voi koittaa, jos vaikka sais renkaan kylkiä painettua esim kahden laudan väliin ja oma kroppa painoksi. Vaimo tai joku muu pitämään kiekosta kiinni ja rengas kappaleiden väliin.
Ja mulla on ollu viimeaikoina taas muutamia rengasmuovien katkeamisia ja onkin tullut mieleen jospa sitä hankkisi vihdoinkin kunnon metalliset raudat.
Kylläaika tiukassa täytyy renkaan olla jos ei lähdevanteelta putoamaan , mulla käsin laitetut MM ust meinas kanssa tehdä tiukkaa kun käsin laitetut ei käsivoimilla irronnut, Laudan pätkä vannttseen kiinni ja siirsi koko painoni ladalle niin johan irtosi kun sai toisen puolen vanteelta niin sai renkaasta hyvän otteen ja lähti toiselta reunalta käsivoimin. Taitaa vain kikat loppua .
Hans Dampf saapunut syväojalle. En vielä ehtinyt muuta kuin punnita ja hypistellä. Paino 829g, väittivät sen olevan noin 750g. Menee saksalaisen laaduntarkkailun piiriin. Kumiseos oli varsin mielenkiintoinen, saas ny kattoa miten märässä riittää pitoa.
Prätkänrenkaissa ainakin auttaa kun puristelee vähän leveämmältä alueelta pikkuhiljaa leukoja siirrellen. Irroitukseen on erilaisia vipuvarsin varustettuja puristimia, jotka varmasti toimivat myös polkupyörän kanssa. Toinen tapa on laittaa vanne puukehikolle, laittaa metallitanko siten, että toinen pää on renkaan päällä ja toinen maassa, jolloin rengas jää tangon ja laatikon väliin puristuksiin. Tankoa voi sitten painella jalalla, jolloin saa mukavan vipuvarren. Prätkissä sellaisen metrisen stongan päälle voi/usein täytyykin hypätä jopa magnesiumvanteiden kanssa, mutta polkupyörän vanteet ovat sen verran heppoisempia etten suosittele ylenmääräistä voimankäyttöä.
Tässä pari säädettävää laudan pätkää juuttuneen renkaan irroitukseen: http://www.blackanddecker.fi/powerto...ierarchy/2259/
Rengasta voi käyttää ennen irroitusta myös kuumassa suihkussa, auttaa ainakin kuivuneen litkun pehmenemiseen ja ehkä antaa renkaalle lisää venymää.
Tässä sen taas näkee, että mä en oikein tiedä mtn renkaista kunhan ajelen :D No toivotaan, että Hans ei lipsu ihan kauheasti edessä tai no jos lipsuu, niin varmaan foorumilta löytyy halukkaita ostajia*vinkvink* Niin ja voisihan sitä kuitenkin tilata tuollaisen Muddy Maryn. Hintaa tulee vähän alle 50€, joten ei mikään kauhean paha. Tietenkin, jos joku on tekemässä tilausta lähiaikoina, niin voisin osallistua siihen ;)
Mä tilasin just taakse Hans Dampfin ja sitten yhden vertstar ja yhden trailstar Muddy Maryn. Ajatuksena että jos Vertstar kohmettuu pahasti kylmässä voi käyttää sitten sitä trailstaria...
http://www.a1multisport.co.uk/userpr...aber-lever.jpg
Lezyne Sabre, tommosilla on ainakin toistaiseksi saanu renkaat päälle ja pois, eikä vanteisiinkaan ole mitään jälkiä jäänyt...
Kokeilepa drop tuota ylläolevaa PMT:n lautailukikkaa. Vanne kynnykselle ja laudanpätkä kiinni
vanteeseen (renkaan päälle) ja kunnon polkaisu, kylä lähtee. Mulla oli yhdet DT:n kiekot, E2200:t,
joissa melkein joka kumin joutu noin irroittamaan. Tuolla saa painetta siihen reunanauhan kylkeen
tarvittaessa niin paljon, että esim Revolt X:n kylki ei enää kestäny. Sekin kyllä irtosi.
Racing Ralphista kysymystä. Tuossa eilen pyörää pestessä huomasin että takakumeksen kylestä pilkistää sisuri (kivikot vaatinu osansa),joten uutta päällistä tarvis. Eipä käynyt uuden renkaan tilaaminen niin helposti ku luulin -on niin monenlaista mallia yhdestäki renkaasta. Eli nykynen kumi 26 x 2.25 Racing Ralph, triple compound, evolution carcass. Mitäs nää em. tarkottaa/meinaa suomeksi? Mikäs se snake skini kylykinen sitte on?
Eli jos mä nyt sisäkumeksellista rengasta edelleen kattelen ja ehkä samassa merkissä pysyn, niin mikä malli se sitte kannattas olla, tai miten saman Racing Ralphin eri mallit/versiot poikkeaa toisistaa?
Olikohan tässä kysymyksessä mitään järkeä?
No ei siinä sikäli ollut järkeä että vastaukset löytyvät Schwalben sivuilta. Mutta äkkiä:
Triple compoundissa on eri kumiseoksia eri paikoissa rengasta, pitäisi olla pidon ja kestävyyden kannalta optimoitu, on varmasti kalliimpi.
Evolution carcass on Schwalben parempi ja kalliimpi rengasrunko. Joustavampi, kestävämpi.
Snakeskin on kylkisuojaus. Parantaa (huonoa) kestävyyttä, jämäköittää rakennetta, huonompi pito, kovempi, painavampi.
Noista sitten kompromissia. Mutta kokeile jotain muuta kuviota kuin ralliranea, voi tulla syksylle pitoa lisää.
Nythän ei enään Triple compound nimellä myydä Schwalbea, vaikka taitavat kaikki paremmat olla nimenomaan tuommoisella Triple Compoundeilla. Pace Star on rullaavin ja vähiten pitävin. Trailstar pehmeämpi kuin vanha triple vaikka ei samassa suhteessa rullaakaan huonommin, ja vertstar taas todella pehmeä.
Omien tuntemuksien mukaan tuo pacestar pitää jotakuinkin yhtä hyvin kuin vanha triple, ja trailstar jo selkeästi paremmin. Jos rullaavuus on kriittinen valinta niin taakse kannattanee valita pacestar.
Schwalbelta oli täysin hölmö veto dumpata Triple Compound ja kasvattaa kylkien paksuutta - ainakin tälläisen vanhanaikaisen sisäkumimiehen mielestä. Pacestar-renkaat sekä rullaavat, että pitävät huonommin kuin vanhat Triple Compoundit. No, kyljet ehkä kestäneet nykyisissä aavistuksen paremmin. Ensi vuonna tilanne taas muutttuu, kun Racing Raphista tulee 127 tpi. Mutta samalla 2,4-tuumainen näyttää jäävän pois valikoimasta, mikä tarkoittaa, että ainakin mun sinkula siirtyy toisen merkkisiin kumeihin, kun nykyiset on ajettu loppuun...
Kokeilin joskus niitäkin, mut totesin ettei sillä nallekarkkikumista tehdyllä vannenauhalla mitään tee.
Kierros tai kaks stanin teippiä riitti (myös E2200:ssa), mut noita kovia sinisiä Schwalben nauhoja oon käyttäny teipin
lisäks sikäli kun olen UST/tlr- kumeja normivanteille laitellu.
Minulla on nuo mainitut E2200:set eikä niihin ole kovin ihmeesti tarttuneet muut kuin Nokian nastarenkaat - pari muuta kumia on lähtenyt ihan helposti irti. Uskon kyllä että rengas jossa reuna on kunnon kumireuna ja litkua välissä tulee tarttumaan tuohon maalattuun pintaan tosi hyvin. EX500:ssa (~sama vanne) ei ole samaa ongelmaa joten johtunee tuosta maalista.