XXL- seitsemällä kympillä Diadorat. Aika muoviset ja aika ohut toppaus, mutta katsotaan...
Printable View
XXL- seitsemällä kympillä Diadorat. Aika muoviset ja aika ohut toppaus, mutta katsotaan...
Sinne meni se tarjous... Täytyy varmaankin hakea honkkarista 13e sähköpohjalliset testiin, jos niillä pärjäisi.
Tota noin, tuplasukat, sähköpohjalliset... eikö nuo Laketkaan ole oikeasti lämpimät?
Ajattelin jos vihdoin hakisi Yläfemmasta Lake 303:t kylmemmille keleille. Käytössä on ollut vuosia Defrosterit ja ovat ihan ookoo johonkin -10 asti kunhan on lisäksi teddykarhunkarvaiset kengänsuojat ja villasukat. Vähän haavelin, että Lake 303:n myötä pääsisi eroon kengänsuojista. Eikä tarvitsi jemmata monia sukkia kenkään tukevuutta häiritsemään ja siksi monta numeroa liian iso kenkä. Haave on ilmeisesti turhako?
Mulla on ollut ihan saman suuntaiset ajatukset ja nyt alla Defrosterien vanhempi malli. Toinen kysymys Defrostereista Lakeen vaihtaneilla, omaan aika korkean jalkaterän ja Defrosteriden uudempi malli ei mahtunut omaan koipeen. Onko Lakeissa tilaa korkealle jalalle?
Lake leveä lestisessä on tilaa. Itse, jos nyt ostasin ostasin yhdelle sukalle sopivat, koska käytän kylmemmillä kuitenkin akku pohjallisia. Minun varpaat alkaa jäätyä parin tunnin kohdalla ilman ulkopuolista lämpöä jopa Muck boot pilkki saappaissa ja ne on speksattu -40. Ongelmani on, kun jalat hikoaa ja varpaat on paikoillaan pyöräillessä veri ei vaan kierrä tarpeeksi ja siksi varpaat jäätyy. Kävely palauttaa varpaisiin lämmön. Tässä on vaan se ongelma, että en tod kävele pyörälenkillä. Mulla jäätys varpaat ihan varmasti myös Wölvhammereissa.
No jäätyminen on, niin suhteellinen käsite. Inhottava kylmyys mikä alkaa 1-2 tunnin kohdalla riippuen kelistä ja se riittää itsellä siihen, että sähkötekniikka otetaan avuksi.
Parituntia -10 menee Lakella laskettelu ja villasukalla, mutta kyllä varpaat kylmettyy mulla ainakin sen verran, et sähköllä on kiva nostaa fiilis kesälämpötiloihin.
Täällä vinkattiin jo noista Kärkkäisen reilun 70 euron sähköpohjallisista. Vähän hintavilta tuntuvat. Toki olisivat paljon halvemmat kuin vaihto vaikka Laken talvikenkiin. Ja sitten jos niittenkin kanssa tarttisi ne sähköt. Mites nuo edullisemmat sähköt? Laita Anaxagore tai muut viestiä miten honkkarin 12 euron pohjalliset toimii.
Ongelmaksi muiden merkkien ja sähköpohjallisten kanssa saattaa kyllä kohdallani tulla myös se, että polveni on tykästynyt Spessun kenkiin. Niissä mulla on spessun eniten jalkaholvin kohdalta korotettu kolmen plussan (+++) pohjallismalli ja lisäksi varpaiden alla shimmipala, joka korottaa isovarpaan puolta muutamallla millillä. Nämä estävät siis polven seudun taittumisen sisäänpäin polkiessa. Ennen näitä spessun kenkiä ja pohjallisia mulla tahtoi pitkillä lenkeillä polvi kipeytyä polven yläosan sisäsyrjän kohdalta (ilmeisesti reisilihaksen kiinnityskohta). Vaihtamalla ei yhtä hyvin tukeviin sähköpohjiin pelkään polvikipujen taas palaavan. Niin isoja kenkiä ei varmaan myöskään voine ostaa, että menis sekä sähköpohjalliset että päälle muotoillut spessun pohjalliset. On tää vaikeeta.
Nuo Laket (ja muutkin) ovat suht "lämpimiä" ehkä maastopyöräilyssä, jossa jalkaudutaan aktiivisesti. Maantiellä ajossa ei lukollisten pyöräilykenkien kyvyt riitä, kun pakkasta on yli 10 astetta. Tunnin pari pystyn minäkin ajelemaan ihan hyvin, mutta sitten tulee holotna. Karvasuojukset ja jokin lisälämmitin systeemi on tarpeen. Jos ei lukkoja käytä, niin on varmaan erittäin lämpimiä talvisaappaita tarjolla.
Miksi työ hyvät immeiset leikittä jollain pilipalisähköpohjallisilla? Ostakaa kerralla ei niin paljon kalliimmat Therm-Icit Li-Ion akuilla ja virtaa riittä vuosikausiksi ilman mitään ongelmia. Ja pitkätkin lenkit onnistuu kun virtaa vaan riittääääääääääääääää akuissa.
Itsellä samat pohjalliset olleet varmaan kohta jo 10 vuotta. Yhdet uudet akut ostin jokunen talvi sitten (NiMH akut vaihdoin Li-Ion akkuihin) ja rokkaa täysillä näköjään tänäkin talvena vielä. Ne on vaan niin perkeleen hyvät!
Tommonen tarjous tuli tänään postilaatikkoon.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/54248...at-pohjalliset
Mutta mun sähköllä toimivat pohjalliset ei oo koskaan lämmittänyt, ehkä joo pitänyt paleltumat pois, mutta koskaan en oo tuntenu että ne lämmittäs niinkuin lämpöpatteri etc.
Tossakin nimessä lukee "lämmitettävät" .... :)
^^Mihin hintaan noi Therm-icit on mahdollista saada? Nopea googletus antoi hinnaksi noin 250€. :eek:
Läskillä polkiessa Haixin maiharit on äärimmäisen hyvät, toimii kesällä ja talvella hyvin. Vedenpitävät jne. Poliisien suosimat kengät.
Ei kauheesti lisättävää tähän.
Omakohtaista kokemusta honkkarin pohjallisista ja Sievi Alaska thermo tossuista, joissa siis nuo therm-ic:n lämppärit. Honkkarin lämmittimet ei mulla lämmennyt lainkaan. Ainut huomattava funktio oli ledin syttyminen paristokotelossa, kun katkaisijan kytki ON - asentoon.
Sievi tossuilla on ajeltu 15-20 asteen pakkasessa satastakin, koipien jäätymättä. Työkalunetistä aikoinaan hankin ja maksoi jotain 220€. Akkupaketit noihin oli suhteessa törkykalliita, kun meinasin varalle hankkia. Noista ensimmäisistä akuista kun aika jättää, niin varmaan menee pelkät kennot vaihtoon.
Saahan niitä: http://www.ebay.co.uk/itm/therm-ic-w...item41802240e3
Jäsen Plus kertoo ylempänä viestissä nro 1472, että Lake on aika korkea ja että putkelta poljettaessa jalka pääsee liikkumaan. Minulle kapeampi Lake istuu napakasti kaikin puolin eikä ylimääräistä väljyyttä tuolla tavalla tunnu. Oletan siis, että omaan korkeamman jalan.
Defrostereita olen kerran sovittanut ja istuivat hyvin jalkaan. Mallista en tiedä oliko uudempi, mutta viime syksynä vuosi sitten sovittelin.
Varuste.net https://varuste.net/rewrite.php?&rew...ack%20ic%20950 akut 950mAh 140€ + pohjalliset 45€ Halvemmalla et löydä mistään. Nuo pohjalliset eivät tosin ole therm-ic:n omat mutta niitä löytyy kyllä samaan hintaan.
Mulla on sama paketti mutta therm-ic:n omilla pohjallisilla. Toimii ja siksi noita löytää harvoin edes tuolla hinnalla.
303t sopii nimenomaan korkealle jalalle. Mulla on matala jalka, enkä saa ko. kenkää napakaksi kiristettyä kuin toppaamalla iltin alle huopalappuja. Pituutta minulla kengässä ei ole juurikaan ylimääräistä.
Ja jos jollain oli tuossa aiemmin huoli, että nahkakenkänä 303 ei siedä vettä, niin sietää varsin hyvin. Siinä on nahka todella tuhdisti pintakäsiteltyä, ja oikein hoidettuna sietää enempääkin kastumista ihan hyvin silloin tällöin. Epäilin itse kenkiä valitessa samaa, mutta osoittautuivat toimiviksi viime talvena täällä etelän kurakeleissä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Wölvit tuli. On jämerän ja laadukkaan oloinen mono. Valmistajan sivujen kokotaulukko natsasi melko hyvin.
Shimanon kesäkenkä kokoa 40 on himpun pienempi kuin nämä samassa koossa.
Mutta mikä lie pohjan rakenne; klossin paikan peittolapun kun poistin alla on jonkinmoinen valkoinen mikäliehuovankaltainen pinta/pinnoite...
Sain siis uuden mallin:
http://45nrth.com/files/chronicles/wolvhammer-soul.jpg
Löytyy aika helpostikin: esim. lähikaupasta Therm-icin omilla pohjallisilla yhteishintaan 179 eur, ulkomaasta vielä jonkin verran halvemmalla (esim. Amazon.de).
Jos lähtee itse kokoamaan pakettia, kannattaa huomoida, että peruspaketeissa usein mukana tulevan classic-pohjallisen lisäksi on tarjolla myös muotoilultaan parempaa perform-pohjallista.
Ei hitsi vie ole halpa harrastus tämä lämpimillä jaloilla pyöräily. Mun tarttis siis sijoittaa reilu 200 Laken kenkiin ja vajaa 200 pohjallisiin. Tiedä sitä sitten edes millainen talvi tulee. Vähän mietin josko ei ostais mitään ja ajais nykyisillä spessun defrostefeilla vain enintään parin pakkasasteen keleillä ja lisäksi pidemmille kuin työmatkoille ottais vaihtosukat ja sähköttömät jo kotoa löytyvät vaihtopohjalliset mukaan jossain taukopaikassa vaihdettaviksi.
Uskallan väittää, että ne Kärkkäisen myymät Lenz merkkiset pohjalliset ei juurikaan kalpene Therm-Ic:eille. Lenz tulevat kunnon Li-Ion akuilla ja vara pohjallisetkin on järkevän hintaset. Lenz on muutes reilusti halvemmat Kärkkäisellä, kuin esim Bike-Discountissa http://www.bike-discount.de/en/shop/lenz-6589 .
Minäkin testasin ekaksi Robbarin/Honkkarin halpoja AA pattereilla toimivia pohjallisia ja ne on ihan paskat ei lämmitä ym. Tyyliin nämä http://www.motonet.fi/fi/tuote/54247...at-pohjalliset
En ole Lakeja nähnyt ja Wölveistäkään ei vielä kovilla pakkasilla kokemusta, mutta niin olen lukenut että Wölvit olisi lämpimämmät. Miksi paleleva varpaiset siis Lakeja olette ostamassa? Vai onko asia toisinpäin? Joku kertoi laittavansa sukkaa ja sähköä Lakeihin jo nollakelissä. On kyllä kylmät kengät tai älyttömän huono ääreisverenkierto. Ehkä kuitenkin jälkimmäinen.
Muutaman asteen pakkasella Wölveillä 3h lenkki ohuimmalla sukalla mitä kaapista löytyy ja meinasi liian lämmin olla. Sellainen kutina on, että en viitsi niin kylmässä lyhyttä työmatkaa pidemmälle pyöräillä, ettei Wölveillä tarkenisi. Jää nähtäväksi. Jos pakkanen laskee -20C -> alkaa aika moni muukin talvikenkä kuin pyöräilykenkä kyllä olla kylmä jos tuntikausia pitää lämpimänä pysyä.
Olen määkin niin lukenut. Mutta uskoako? Netissähän kehutaan vaikkapa jotain Northwaven tai Diadoran ihan selviä leikkitalvikenkiäkin, eipä ole Defrostereita kummempia :rolleyes:
Voin vastata toki vain omasta puolestani, mutta itse ainakin haluan sovittaa kengät ennen ostoa. Lakea saa ainakin parista lähikaupasta, Wölviä ei..Lainaus:
Miksi paleleva varpaiset siis Lakeja olette ostamassa?...
---
edit:
Ai siällä olis Wölvhammeria? Olikin mennyt ohi tämmöinen tieto. Voisi poiketa.
Kunnolliset sähköpohjalliset pitää takuuvarmasti jalat lämpinä.
Vaikka käyttäisi mitä tahansa kenkää, millä tahansa sukkavarustuksella, niin kokoajan luovutetaan lämpöä.
Sähköllä tuupataan kenkään lisää löylyä.
Laken kengät olleet vasta yhdellä -5C pakkaslenkillä yhdellä keskipaksulla sukalla. Jalat pysyi koko kahden tunnin lenkin lämpiminä. Sukkia lisäämällä uskoisin pärjääväni Lakeilla n. -10C:ssa samat pari tuntia.
Sidin goretex vuorattuun kenkään piti laittaa sähköt päälle jo nollakelillä.
^^^Wölvit ei sovi leveään jalkaan. Ei ne Laketkaan mitkään kylmät ole, mutta koivet on vaan, niin erilaisia ja tuntemukset kylmyydestä. Toiset vetää varpaat sinisenä ja silti sanoo, et ei palele. Mua viduddaa ainakin jo pienin kylmyys paikassa, kun paikassa.
Kävin hakemassa honkkarista pohjalliset. Toinen paristohäkkyrä ei mennyt päälle lainkaan (yksi kylmä juotos, kolvasin kuntoon). Toinen meni ja testasin sillä molemmat pohjalliset. Molemmat pohjalliset toimii ja lämpenee nopeasti jonnekin 37°C tietämille sisätiloissa kokeiltuna. Vastus on päkiän kohdalla joten pohjalliset kannattanee lyhentää ehkä ennemmin etupäästä jotta saa lämmön enemmän varpaille. Itse lyhensin ohjeen mukaan kantapäästä. Saa nähdä miten toimii tositoimissa.
Jos meinaa akkuja käyttää niin tuossa ei ole mitään älyä elektroniikassa vaan se purkaa surutta lämmitysvastuksen kautta tyhjäksi akut.
Halvathan nuo ovat ja halvoilta vaikuttavat. Minkäänlaista vesisuojausta ei ole akkukotelossa joten sekin kannattaa pitää mielessä.
http://45nrth.com/files/chronicles/wolvhammer-soul.jpg
"20% wider profile", sopii ainakin mun lättäjalkaan.
Sopii myös minun leveään jalkaan.
Ok, en ollut kuulutkaan moisesta merkistä. Tuon B-D listauksen perusteella tekee vaikka sun mitä sähkökamaa. Itse innostuin heti noista sähkösukista... Sähkökengät ja sähkösukat. Luulis riittävän lämpö. :D Ja molemmissa jaloissa olis kahdet akut... Voi olla että joskus pitää kokeilla noitakin romuja.
Edit:
Hmm... Google löysi kun etsi Lenziä että:
"
Lenz heatable socks (ex Therm-ic)
This manufacturer of great experience and tradition will ensure consistency in quality and technology through collaboration with former engineers Therm-ic.
"
Eli onko tuo nyt sit sama firma peräti tai ainakin T-I:n ropelihatut sit tehneet oman firman? :seko:
Ilmeisesti Therm-icin tietotaitoa karkasi kilpailijalle sen jälkeen kun ranskalainen Sidas osti firman. Joka tapauksessa Lenzejä myydään - kuten Klaukkalan nopein mies ehti jo yllä kertomaan - ex-Therm-iceinä ja Therm-icin entisten insinöörien suunnittelemina: http://www.flyandsmile.ch/d24_beheizbare_einlegesohle.html
Hyvä tietää, että uudet on leveempiä. Keväällä, kun testasin Toikkalassa samaa 45 kokoa, kun omat Laken 303 widet, niin ne puristi leveys suunnassa jalkapöytää ja varpaita ohuella sukallakin ja Lakeihin menee kaksi sukkaa kivuttomasti.
Itse tykkään Lakejen helposta Boa kiristyksestä, kun on taipumus, että kenkää tarvitsee kiristää lenkin aikana. Aluksi ei voi vetää, niin kireälle mitä loppu lenkistä muuten jalat puutuu.
Uutta Wölviä ei vissiin erota, kuin pohjasta helposti? B-D kuvissakin on vanha kenkä.
Uskon kyllä, että Wölvit on lämpösemmät, kuin Laket, mutta paljon, niin sitä ei tiedä, kuin ne kellä on ollut molemmat. Itsellä ratkaisi satasen hinta-ero valinnan aikoinaan.
Sanoisin, että Wölvien ja Lake 303:n suurin ero lämpimyydessä tulee varren pituudesta. Samasta syystä Lake on paljon helpomi pukea jalkaan. Laken wide koko 45 on minusta aika saman kokoinen kuin alkuperäinen Wölvi koossa 44. Wölvit ovat pulleat sivusuunnassa ja hankaavat herkästi kampea ja silmämääräisesti, ilman ajokokemusta, Laket ovat hoikemmat. Lämpimyyseron Laken ja Wölvin välillä voi tasata käyttämällä säärystimiä Laken kanssa. Ite olen kuluttanut näitä Sveitsin armeijan ylijäämäsäärystimä. Auttaa todella paljon ja sähköpojallisten hinnalla saa 35 paria säärystimiä.
edit: Lakessa ei taidakkaan olla säärystimen etukoukulle kunnon kiinnityspaikkaa. Ite olen pääasiassa käyttänyt säärystimiä Shimanon Gore-Tex vaelluskenkämallin kanssa.
edit 2: Löysin pari kuvaa säärystimet käytössä.
http://2.bp.blogspot.com/-iD0GesrBeA...0/IMG_1145.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-5ucIWtfX9I...0/IMG_1154.jpg
hienosti tullut keskustelua ja vinkkejä. Tein peliliikkeen ja laitoin nämä kärkkäisen tarjouksen pohjalliset tilaukseen ja koitan niitä Defrostereihin.
Noihin näkyy olevan lisäpohjallisia bike-discountissa myös 2.0 ja 3.0 versioina erikseen myynnissä 20-30 eurolla. En ihan päässyt kärryille eroista mutta olikohan 3.0 pohjallisissa lämmitysjärjestelmä jotenkin erilailla integroitu pohjallisen sisään kuin kahdessa aiemmassa. No mennään nyt ensin näillä 1.0-versiolla.
https://www.karkkainen.com/verkkokau...m-akuilla#spst
No hitto! Määkin lopetin jahkailun ja tein noin :D
Ainakin kolmonen on muotoiltu ja ergonominen. 1.0 taittaa olla ihan peruslätty.Lainaus:
...lisäpohjallisia bike-discountissa myös 2.0 ja 3.0 versioina erikseen myynnissä 20-30 eurolla. En ihan päässyt kärryille eroista mutta olikohan 3.0 pohjallisissa lämmitysjärjestelmä jotenkin erilailla integroitu pohjallisen sisään kuin kahdessa aiemmassa.
Spessulta tullu uudet maantietalvikengät:
http://www.specialized.com/fi/en/ftr...defroster-road