Ei ku sä oot nainen! Ei ole pojat uskaltaneet...
Printable View
Ei ku sä oot nainen! Ei ole pojat uskaltaneet...
Eilen nousi lapa aika hyvin kaikilta harrastajan näköisiltä reitillä Stadi-Veikkola-Lohja-Siuntio-Stadi. Itsekin jaksoi aika hyvin moikkailla, kun oli hyvä sää ja eka kauden eka lenkki. Aika monella oli myös suu messingillä, kuten itselläkin varmaan, edellämainitusta syystä..
Joka kevät aina moikkaan iloisesti kaikkia vastaan tulevia pyöräilijöitä. Ja parin viikon kuluttua lopetan tuskastuneena kun porukka ei vastaa. Tänä vuonna suhde on 50/50.
Lahessa kaikki moikkaa
:rolleyes:Joo, ei se käsi morottamalla kulu, joten kaikille nousee lapanen(joilla on kypärä).
Eikö ole kyseenalaista irroittaa kädet ohjaintangosta muun kuin suuntamerkin näyttämiseksi? :rolleyes: :D
Kappas. Heti kun on täpärillä liikkeellä niin maantiemiehetkin morjestelee :eek:
Jäykkäperällä tai fitness-pyörällä kun ajelee niin yhtä poikkeusta lukuunottamatta yksikään maantiepyörällä ajanut ei ole morjestanut.
Omakohtaisesti ei ole täpäristä kokemusta, kun en moista omista.... Taannoin kun odottelin katujen hiekanpoistoa, ajelin lenkkejä jäykkäperäisellä maastopyörälläni. Eikä kukaan moikannut, ikinä. Siis maantiepyörillä liikkuvat henkilöt.
Nyt olen kerennyt pari pientä lenkkiä heittää maantiepyörällä, niin jokainen on heti lapa pystyssä. Merkillistä mielestäni.
Ei ne erota markettihybridiä oikeesta maasturista. :D
Hei kaikki! Ja hyvää vappua. Minä tervehdin täällä palstalla alan henkilöitä, en innostu rupattelemaan välityksistä tuolla ulkona kuntoilun parissa ja muista jutuista, että kaikkea kivaa ja kireitä ketjuja.
Olen saanut sen käsityksen että yleensä maantiepyöräilijät tervehtivät maantiepyöräilijöitä ja joskus saattaa lapa nousta pyöräharrastajan näköiselle (retkipyörä, cyclocrossari, triatlon tai maastopyörä, joka ajaa kuitenkin succiksissa).
Joskus edes kaikki maantiepyöräilijät eivät tervehdi kaikkia tai ehdi tajuta mitä tapahtui. Syynä saattaa olla että tervehtivät vain oman seuran ajoasussa olevia tai sitten eivät tervehdi ketään.
Mä aika harvoin jaksan enää moikkalla. Syynä se että 90% miehistä ei vaan moikkaa takas.
:eek: Jos ne menee niin hämillee, kun tyttö moikkaa :)
Kyllä kädet vilahtelivat tänään työmatkalla. Vastaan tuli cyclocrossaria, maantiepyörää ja hybridiä jotka kaikki moikkasivat. Yhdellä maantiepyöräilijällä oli ilmeisesti niin hieno geelitukka ettei viittinyt laittaa kypärää päähän, moikkasin silti. Varusteina oli succiksia, verkkareita, seuravaatteita jne...
Tämä kaikki siis ihan KLV:llä, maantiellähän tuo on normaalia. :)
Mä en osaa (vielä?) arvioida, onko jotain tilastollisesti merkityksellistä eroa sillä kuinka usein moikataan kun oon avokkeen kanssa lenkillä ja kun oon yksin. Mut tällä viikolla itse asiassa kahdella yksin ajetulla lenkillä tuli vastaan ei-moikkaavia.
Kieltämättä vähän hönöltä tuntuu morottaa kun takasin tulee vain tuijotus. :D Mut mä oon nuori ja innokas ja moikkaan kaikille...
Omat kokemukset erilaiset. Moikkaan, sukupuoleen katsomatta, kaikki VOMPin oloiset fillaristit. Useimmat vastaantulleet naiset (ilmeisesti sitten hämmentyvät?) vain tuijottelee ajolinjaansa. Yksi piristävä poikkeus osui viime kesänä usein vastaan; aina iloinen hymy ja reipas moikkaus. Toivottavasti osutaan taas tällä sesongilla vastakkain! :)
Vakavasti otettava maantie/maasto pyöräilijä?
Kiitos tiedosta, nyt tuli taas uusi termi opittua.
Varmuuden varalta mainittakoon, että itse tuskin olen tuollaiseen VOMPattiin sekoitettavissa.
Terve taas! Nyt kone kii ja viimeinen snookerpelin seuranta . Sit nukkuun.....
Tänään lenkillä vastaantuleva pyöräilijä moikkasi Lahelassa ja sitten toinen Keravalla Keravantien x Alikeravantien valoissa. Kiitos.
Ja sit oivalsin, että M60 ja korkeammissa sarjoissa pyöräilevät (lenkkeilevät) ei moikkaa tällasta keski-ikää lähestyvää ylipainoista kuskia. Tai vastaa moikkauksiin. Ikinä. :p
Kiitokset kohteliaalle Bianchi-kuskille, joka pahoitteli taaksepäin sylkemistään aamulla. Olisipa aika hauskaa jos aiemmalla avautumisellani samasta aiheesta olisi osuutta asiaan.
Ei tervehditä maantiellä ei. Maastossa kylläkin lähestulkoon jokainen vastaantulija sanoo morot.
Tämä taisi tapahtua Oulunkyläntiellä torstaina? Sulla oli alla Cervelo? Eli allekirjoittanut aamujumissa sylkäisi ja heti perään huomasin, että takana oli joku. Nolotti ihan hirveästi, joten ei muuta kun pyytämään anteeksi. Ja tässä vielä julkinen anteeksipyyntö :)
Viimeisen kahden viikon ajojen aikaisista tervehtimisistä olen ollut huomaavinani seuraavaa:
Moikkaamisprosentti yleisesti on noin 75% eli mielestäni aika hyvä.
Jos maastofillarilla on siirtymällä liikkeellä asfaltilla ja tervehtii maantiekuskia, niin eipä moikata takaisin. Toisinpäin moikataan kyllä.
Mitä kireämmät ajovarusteet, sitä heikommin räpylä heilahtaa.
Yksinäinen naispuolinen maantiekuski ei moikkaa ikinä.
ai ei moiccaa naismaantie-eläjät....tämä moiccaa ja PERKELE vielä hymyileekin (jos ei oo tukehtumaisillaan liian innokkaan alun jälkeen tai liian pitkäksi venähtäneen lenkin loppuosassa...)niin ja juuri minua tervehti naispuolinen pyöräilijä kun vetelin maastopyörällä siirtymää...
Tänään nähdyn reilun 10 maantiepyöräilijän otoksella moikkaamisprosentti on noin 20%. Itse tervehdin miltei kaikkia ja paria lukuunottamatta tähän myös vastattiin. Muutama intensiivisemmin treenaavan näköinen jätti vastaamatta, mutta toisaalta, jos on kova treeni päällä, niin saattaa olla, ettei ulkomaailma niin kiinnosta. Toisin sanoen ihan ymmärrettävää ja tervehtimisprossa oli aika hyvä.