No mites ihan sellanen että se pyörä on ollut kasattuna vaikka kuukauden siellä pahvilaatikossa, kyllä se vaijerin kuori painuu siinä ajassa ja säätöä tarvitaan.
Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
Printable View
Eikös postimyyntifirmojen yksi vähän halvemman hinnan mukanaan tuoma oletus ole se, että ostaja tekee osan käyttöönottotöistä itse? Kyllä se polkupyöräliikekin ennen luovutusta tsekkaa paikat ja säädöt tarvittaessa kondikseen ja se työ on tavalla tai toisella leivottu myyntihintaan mukaan.
Jos käyttöönottokasaamiseen ei ole osaamista, niin käsi syvemmälle taskuun ja pyöränostoon kivijalasta tai sitten maksaa jollekin pyöräpajalle käyttöönotosta.
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
Canyonin sivuilta ainakin mainitaan, että säädöt ja koeajo kuuluu toimitukseen:
”Kaikki Canyon-pyörät ovat täysin koottuja, säädettyjä ja asiantuntija-mekaanikkojen koeajamia. Kuljetusta varten irrotamme joitakin komponentteja, kuten kiekot, satulatolpan, polkimet ja ohjaustangon, ja kiinnitämme ne turvallisesti pyöräsi runkoon.”
^Jos uskoo joka mainoslauseeseen niin siitä vaan. Tuskin kummoisiakaan "koeajoa" pystytä tekemään ko. firman tuotantoluvuilla. Hämäävä tuo viimeinen lause, saa kuvan että mukana tulee pikkuinen asentaja joka sitten pyörän kasaa.
Mä en ymmärrä miten pyörä voi mennä säädöistä kuljetuksen aikana. Eihän sillä kukaan rekkakuski aja välillä tms.
Niinpä. Tuo on ihan höpöhöpöä ja täyttä mutua, että vaijerinkuoret muka painuisi pyörän ollessa laatikossa. Mikä niitä siellä painaa että niiden pituuteen vaikuttaa niin paljon että säädöt eivät ole kohdallaan ja jos ne painuu niin että murtuu niin siitä ei enää säätämällä selvitä.
Omassakin oli vaijeri ihan liian kireällä ja rajoitinruuvit ihan liian tiukalla. Painuneet vissiin ne ruuvitkin. Kyse ei ole mistään muusta kuin että pyörää ei ole lupausten mukaisesti koottu ja säädetty kunnolla kiireen takia. Aiemmin tämmöisiä painumia ei ole näkynyt.
^Kai teit rekkulan asiasta? Vaadit hyvitystä tai tai sit jonkun lipareen, jolla voit viedä pyörän asiantuntevalle pajalle säädettäväksi.
En reklamoinut. Palautteen kyllä annoin että pyörä oli kasattu huolimattomasti. Kuten tuolla jo edellä mainitsin, että henkilökohtaisesti yksi ja sama.
Canyonin suoramyyntikonsepti kuitenkin haluaa kilpailla kivijalkakauppojen kanssa ja sitä mainostetaan sellaisena, että kuka tahansa osaa kasata jne. jne. helppo käyttöönotto niin kyllä sen pyörän pitäisi sieltä säädöissä tulla ja aiemmin on tullutkin. Nyt on selvää huolimattomuutta vain kasaamisessa ja säätämisessä ilmennyt ilmeisesti useammallakin.
Näitä pyöriä päätyy muillekin kuin itseni, nuren ja ohiampujan kaltaisille itseoppineille puoliammattimekaanikoille niin kyllä tuon asian kuuluisi olla kunnossa. Itse olen muuten kahteen pyörään asentanut ja säätänyt ne pelottavat sähkövaihteetkin. Ainakin AXS:n kanssa helpompaa kuin mekaanisten säätäminen. Appsinkaan kanssa ei ollut minkäänlaisia ongelmia.
^ Hyvä että annoit palautteen. Ei se muuten korjaannu entiselleen.
Itse en antanut palautetta vaikka aihetta olisi ollut. Tyhmä minä.
Oli muutakin asiaa asiakaspalveluun niin siinä se samalla meni. Valehtelin muuten aiemmin. On tämä jo kuudes Canyon mitä olen ollut kokoamassa laatikosta. Toinen tälle keväälle, kun äitimuorille tuli pari viikkoa aiemmin sähköpyörä tuolta. Se oli kaikinpuolin ok.
Mutta noin niinkuin enemmän aiheesta niin Grizl vaikuttaa erinomaiselta gravel-pyörältä. Vakaa ajaa polulla, riittävän mukava, vastaa kaasuun hyvin. Alkuperäiset e-mopo hyväksytyt kumit on karmean oloista matskua. Vaihdoin heti toiset renkaat alle.
Samanmoiset on fiilikset grizlistä, mitkä kumit laitoit?
Edellisestä pyörästä jäi käsiin pari lenkuraa ajetut Gravelking SS:t. Eihän nekään nyt mitkään keveimmät kumit ole.
Mitä varsinaista vikaa noissa sit on? Eikö nuo G-One bitet ole ihan arvostetut ja kalliit möyrintä renkaat. Ei ne ehkä mitkään kelvi/kova hiekkatie renkaat ole ku esim noi GK semislicksit mutta luulis olevan erinomaiset vaihtelevas metsä maastossa, hiekassa ja mudassa, mihin Grizl on luotu.
Mitäs mieltä fiksummat tästä; https://www.bikeshop.fi/Kona-Rove-ST-DL/ekauppa/pKOROV/
Hieman kiinnostaisi koittaa gravel-maailmaa.. Tuo sopiva hinnalta ja teräsrunko...
Vaikka en lue itseäni fiksumpiin kuuluvaksi niin vastaan silti. Hieno tuo Rove, taloyhtiön pyörävarastossa joku säilyttää tismalleen tuollaista, pisti oikein silmään.
Teräs ja 27.5” niin mukavuus on aika taattu, sopiva koko tietysti pitää valita.
Puolikas miinus jarruista. Ihan ok ne on vaikka saisihan ne olla kokonaan hydraulisetkin.
^Taitaa olla edullisimpia teräsrunkoisia, hieno pyörä, itse en noihin vajaakokoisiin oikein osaa kommentoida ja jarrut myös vaihtaisin. Muuten hankinnan arvoinen paketti.
En nyt tiedä onko niissä varsinaista vikaa, kun nämä rengasasiat on varsin makuasioita. Yksi tykkää toisesta ja toinen toisesta sekä kolmas vielä kolmannesta. Mielestäni kyljet turhan paksua kamaa gravelrenkaaksi ja tiellä rullaus on huono mitä äkkiseltään kokeilin assulla ja kuntoradalla. Varmasti jos ajaa pelkästään mudassa ja metsässä niin nuo on hyvät.
Hintahan ei aina takaa laatua, mutta nuo ensiasennusrenkaat on mielestäni sitä halvempaa Performance-sarjaa.
Gk semisliksit varmaan paskimmat renkaat mihin olen rahojani tuhlannut. Joka päivä joku litkutippa kulutuspinnassa, muodoltaan kantikkaat, ei rullaa mitenkään ihmeellisesti ja soralla ei tarvii juuri putkelta ajaa kun ei ole pitoa.
Ja jossei suuri tietäjä tiedä, niin juurikin vaijerinkuorien painumisesta johtuu se että uudesta pyörästä joutuu jonkun ajan päästä säätämään vaihteita, toki jos ne on ihan metässä sieltä laatikosta nostaessa niin sithän ne on vaan väärin alunalkaen.
Kiva huomata että kotleri on saanu ostettua preepaidiin lisää datapakettia kun on palannut linjoille
Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
No ei nää ehdi vanhentua kuukautta laatikoissa. Eihän näitä ehditä edes kasaamaan sovitusti.
Eiks näistä voisi tehdä Ikea-version? Osat vaan laatikkoon ja kasausohjeen kanssa asiakkaalle...
Jos sais kunnolla hintaa pois ni toivoisin, että varsinkin suoramyyntifirmat tarjois tätä optiota.
Tulisi varmaan kyllä keventyneet kasaustyövoima tarpeet takaisin rekkulakinauksissa.
Olikohan Performancea 45mm levyisenä, ellei sitten pyörävalmistajille omia malleja erikseen, sitähän on kyllä nähty. Mutta ei se ”kalliimpi” Evo, vähän yli 40€ rengas omissa puheissani saisi kallis-nimitystä. Kun yli tuplankin maksavia on. Tietty jos vertaa markettien halvimpiin.. mutta tosiaan hinta ei kerro kuin hinnan.
Tiedä noista. Schwalben nettisivujen mukaan tuollaisia ruskeakylkisiä 45 millisiä ei ole olemassa, mutta samapa tuo. Voin olla väärässäkin. Kovin paksut oli vaan kyljet pois ottaessa.
Mulle ne ei tuntuneet oikeilta kumeilta. Jos jollekin tuntuu niin ei ole multa pois.
Onkohan muuten Al grailin ja grizlin rengastilassa eroa, jos ajattelee talven nastatengas vaihtoehtoja?