Eivät ole On-Onen mukaan ainakaan Tubeless-yhteensopivat...
Printable View
Mulla kiekot on FunWorks navoilla. (Actionsports linkki). Käsitin, että kasasivat ensimmäisen kerran pyynnöstä tuollaiset, joten saattavat olla juurikin nuo kuvan kappaleet. :D Olisko niillä nyt 200-300km ajoa takana, suorana ovat pysyneet painavan kuskin runttailussa. Hintaan nähden tosi tyytväinen ja itselle plussaa, kun on sama vapaaratas, joka kaksissa muissakin kiekoissa.
EDIT: Itse asiassa linkki ei anna juuri noita mulla olevia, ovat siis 150x15 ja 197x12 navoilla. Liekö poistuneet valikoimista, kun ei ole enää listoilla.
Moro
Olisi eka läski hakusessa,mulla juuri nyt Kona wo 2016 testissä ja on kyllä hyvän tuntuinen.Tulee ihan harraste kunnon kohottajaksi ja ehkä joskus uskallan myös kimppalenkeille Turussa.Ei yli 2t hintaisija.
Jos kona tuntuu hyvälle, niin ei muuta kuin rahat tiskiin. Ei pahasti pieleen mene. Itse ajellut -15 mallin konalla nyt n. 3000 km. eikä voi moittia. Turun suunnallahan teillä on hyvä liike mistä noita saa ja homma toimii.
Näi o. Jos kerran hyvälle tuntuu nii ei muutako kaupoille. Uudessa Konassa rengastuski paremmalla tasolla nyt.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
Läskiä rauhallisempaan ajeluun (talvella maastossa ja liikenteessä, kesällä maastossa) 60v ylittäneelle miehelle joka kärsii lievistä selkäongelmista. Hintaa alle 2000€. Näitä ollaan katseltu:
https://www.nano-bike-parts.de/Cube-...k-n-flashred_1
http://www.nummenpyora.fi/tuotteet/m...-farley-6-2015
https://www.supersport.fi/polkupyora...a-p-11992.html
Onko joustuohaarukasta hyötyä läskissä huomioon ottaen selkäongelmat? Salsa, Kona, Surly nyt oli ainakin semmoisia mitkä ei miellyttäneet silmää, vaikka hyviä pelejä viestien perusteella ovatkin.
Farley on noista ainakin käytännössä todettu hyväksi mutta jos haluaa mahdollisimman isot kumit niin taakse ei mahdu, tällä ei suurta merkitystä käytännössä ole mutta hyvä tiedostaa. Myös hinta on vähän yläkanttiin varsinkin kun uudet mallit on jo myynnissä.
Canyon Dude 8.0 mahtuu myös hintahaarukkaan ja näkyy olevan M ja L kokoa saatavana, erittäin hyvä pyörä!
Selkä ongelmiin en ota kantaa ja joustohaarukan tarpeellisuudesta ollaan vahvasti kahta mieltä, toisien mielestä sopii läskiinkin mutta monen mielestä tarpeeton. Pehmeätä meno on jokatapauksessa ja mun mielipide on se että et tarvitse kuvailemaasi käyttöön.
Komppaan. Dude jäykällä etuhaarukalla on soiva peli. Kevytkin. Itsellä on joustoversio, mutta jonkun kerran on keulan lukitus unohtunut päälle enkä ole sitä metsässä huomannut :-)
Dudessa vuosimalli saattaa vaihtua aika piankin. Tämän vuoden mallia saa heti ja hintakin on hyvä. Ensi vuoden hinnoista ja saatavuudesta ei ole tietoa.
Dudea olen myös katsellut (istuskelin jopa päällä messuilla) ja ihan hyvältä tuntui, mutta tuon jäykän väritys ei miellytä yhtään ja musta menee vähän yli budjetin.
Ajajan mitat voisin laittaa vielä: 180/85cm.
Sitten on vielä vaikkapa Rose Tusker1 hintahaarukassa ja Mondraker Panzer, jälkimmäistä ainakin saa Hi5bikestä mutta Rosen saatavuus voi olla
heikko?
Niin ja tosiaan Farley 5 mahtuu myös haarukkaan ja tämän haarukkaan mahtuu jo isommat kumitkin:)
Jos selkää haluaa säästää tai vähän lisätä mukavuutta niin toisessa topikissa puheena ollut Canyonin hiilikuituinen kaksoislehtijousisatulatolppa on harkitsemisen arvoinen. Uskon että siitä on selän kannalta enemmän hyötyä kuin joustokeulasta. Ei silti, kyllä joustokeulakin tärinöitä vähentää ja se on aina hyvä jos selän kanssa on ongelmia.
Itsellä ei vielä em tolpasta kokemusta mutta kun saavat toimitettua niin asennetaan fillariin ja kokeillaan. Muutkin kuin Canyonin suomen pään edustaja ovat kehuneet.
Velosportin sivuilla on näemmä Cannondalen läskihimmelit esillä.
http://velosport.fi/verkkokauppa/can...2-p-53796-357/
http://velosport.fi/verkkokauppa/can...1-p-53797-357/
Ihan kivoja paperilla, mutta ei voi ymmärtää miksi Cannondalen pitää joka pyörää työntää tuota BB30 keskiötä. Ainakaan itse en sellaista läskiini tule ottamaan, vaikka muuten tuo Cannondalen halvempi olisi varsin houkutteleva peli.
Itse koen, että kun joutuu siinä pyörän päällä liikkumaan ja välillä lihaksia jännittämään, niin se on kaikista parasta selälle. En koe että mitkään joustot olisi pelastus selälle. Lisäksi kädet ja jalat tekee oman joustonsa. En toki voi puhu muiden puolesta, jos on jotain selkä ongelmia, varmaan kaikki on yksilöitä. Mulla joskus ollut alaselkä ongelmia.
Ainut kun mulla tulee selkä kipeäksi pyöräilystä, niin jos penkki on aavistuksen verran yläkenossa. Joskus se on huonolla satula tolpalla itsestään liikkunut yläkenoon ja ajon jälkeen ollut alaselkä kipeänä.
Samaa mieltä, itsekin selkävammaisena...
Minulla on alumiinirunkoisessa maantiepyörässä tuollainen joustotolppa ja siinä ero perinteisempään kuitutolppaan on melko olematon. Ehdin hieman ajella normitolpalla ennen kuin joustotolppa saapui jälkitoimituksena. Tietysti, maantiepyörällä ei tule ajettua istualtaan kovinkaan kummoisiin patteihin, joten sen jousto kovassa röykytyksessä on testaamatta. Ja toisaalta minulla satulaputkea ei ole kovin paljoa näkyvissä rungosta ja ymmärtäisin, että sen toiminta paranee kun putkea on enemmän näkyvillä. Mutta sanoisin, että se pikemminkin suodattaa värinöitä kuin varsinaisesti joustaa iskuissa.
Vaihtoehtoja näyttää riittävän. Tällä hetkellä ykkösvaihtoehtoja Cuben Nutrail ja Trekin Farley 5 sekä 6. Muutaman viikon voi vielä odotella ja mietiskellä, mutta talveksi pyörä on saatava joten vähän arveluttaa uusien Canyonien saatavuus jos niitä päivitettyjä versioita nyt ensivuodeksi edes tulee. Voihan se olla että vetävät samoilla väreillä toisen vuoden niin kuin tekivät Endurace CF:n kanssa.
Onkos kenelläkään reverbiä käytössä läskissä? Tuossa Cubessa olisi rungon sisäiset viennit sille ja mitä olen lukenut niin varsin hyödyllinen ainakin normaaleissa maastopyörissä, joten miksei myös läskissä?
Mullo reverppi farleyssä. Talveks otan pois ja jäykkä tilalle. Kaikki hydrauliset tahtoo porsia talvella...ennemmin tai myöhemmin.
Paitsi Command Post. Ei moitittavaa.
*kop kop*
EDIT: talvella toi hissitolppa vasta jeesmust onkin.
Samoilla kannoilla, ei joustohaarukka selkävaivoihin tuone apua, mutta joustotolpasta saattaisi ollakin hyötyä. Jos haluaa lehtikuitutolppaa enemmän joustoa, niin sellaisella parallelogrammilinkkutolpalla sitä saa. Varmaan vielä tärkeämpi on kuitenkin itselle sopivaksi muokattu ajoasento?
Deee hae Trek Farley 5 lähikaupasta. Helppoa ja nopeaa ja pyöräkin on varsin onnistunut kokonaisuus.
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
Olen ajellut kohta vuoden ajan Farley 8:lla, jossa on siis joustokeula ja nyt vaihdoin samaan pyörään jäykän hiilikuitukeulan.
Kyllä ainakin minä pystyn pitämään joustokeulalla kovempaa vauhtia kivikkojuurakkoryttyytyspolulla. Toisaalta hiilarikeulalla pyörä on aika ketterä ja helppo heitellä mutkiin ja töyssyihin. Vajaa kilon kevennys keulassa kyllä tuntuu positiivisella tavalla:)
Luultavasti kuitenkin laitan Bluton takaisin pyörään, viimeistään keväällä.
Jotka tuli, kun laitoin hakusanoiksi guugleen "world ugliest color". Eli ei välttämättä kannata ottaa ihan totena mun juttuja ;) Tai mistä sitä noista saksalaisista tietää ... toivottavasti ei kuitenkaan. Hyvänä puolena tuossa vihreessä Dudessa on se, että sitä väriä ei juurikaan itse huomaa, kun sillä ajaa.
Hieman kanssa ihmettelin tota ripulipaskan väriä jonka päällä violettia..
Ensi lauantaina saattaa olla rahat kasassa läskiin, mutta en vieläkään tiedä kumman hankkisin. Kona Wo 2016 vaiko Mondraker Panzer? Molemmat ovat saaneet kehuja tälläkin foorumilla.