Mulle gravel rengastus olis lähinnä rospuutto keliin, jotta pääsis keväällä ja syksyllä pidempään kippuralla. Varmaan soralenkit vähemmässä, kun ne vois heittää jo XC pyörällä.
Kävisikö grx vaihtaja 105 tilalle jos näyttäis tarve tulevan?
Printable View
Mulle gravel rengastus olis lähinnä rospuutto keliin, jotta pääsis keväällä ja syksyllä pidempään kippuralla. Varmaan soralenkit vähemmässä, kun ne vois heittää jo XC pyörällä.
Kävisikö grx vaihtaja 105 tilalle jos näyttäis tarve tulevan?
Hienosti toimii. Mulla ollut kauan 50/34 ja 11-30.
Oman kokemuksen mukaan 2x 50t eturattaalla tarvitsee aika harvoin kytkimellistä vaihtajaa. Tuo taitaa olla lähinnä pakollinen systeemeissä, joissa on pienempää ratasta edessä. Jos ja kun ajaa enimmäkseen sillä isolla rattaalla, niin vaihtajassa riittää hyvin kapasitettia monttuihinkin.
Niin ja tuo kapasiteetti kannattaa katsella tarkkaan. 11-36 pakka kuulostaa vähän hurjalta 2x sydeemissa.
Edit: Ja mulla siis nyt kytkemellinen rx vaihtaja, jolla ajan aika paljon kytkin auki.
Piti ihan laskea. Tuolla 50/36 ja 11-36 setillä vaihtajan tulisi kyetä käsittelemään 39 piikkiä, joka on juurikin maksimi pitkähäkkiselle satavitoselle. rx810 maksimi on 40t ja siinä on kitkajarru, eli laittaisin kyllä tuon.
Jos vaihtaja on ollut rajoilla, niin itse olen kyllä kylmästi jättänyt ketjun löysälle pieni-pieni päässä, koska en tuolla kombolla aja koskaan.
Melkoiset ajoympäristöt jossei kahden eturattaan systeemissä pienempi ratas kata 11-30 pakalla reissua vaan joutuu laittaa suurempaa. Mutta, sillä pitää polkea millä ne reissut onnistuu koska onhan olemassa sellaisiakin ympäristöjä muitakin kuin suurinpiirtein pelkkiä lakeuksia jossa pärjää 1x46/ 10-28 combolla niin hiekalla kuin soralla. Tosin näin kevään tullessa, noita läpeensä märille sorateille kaipaisi kevennystä.
On se 11-30 34t eturattaankin kanssa vähän nihkeä ison takarenkaan kanssa jyrkemmissä pehmeissä ylämäissä, jos on ajettu jo suht paljon.
50/36 ja 11-30 on kuitenkin tosi kiva kombo maantieajoon, mikä tuossa #78:lla olikin suunnitteilla.
50/34 ja 11-32 olisi ehkä optimi, jos olisi tarkoitus ajaa samoilla välityksillä kaikki ajot, kuten itse teen.
https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net...PQ&oe=6264771F
Tällä pyörällä ajettu yleensä kelviä ja tietä mutta vein eilen Pirkkalan metsään pyörän eturattaana 38 ja takana 9 pakka 11-30 ja jyrkkiä nousuja riitti niin pikkasen oli raskas nousta
Jep, hyvä plaani tuo on. 50/36 on huomattavasti kivempi käyttää maantiellä, mitä 50/34. En ainakaan itse huomannut isoa eroa eturattaiden toiminnassa.
Canyonin asiakastuki ei tiennyt Grail 7:ssa olevan DT Swiss Gravel LN kiekon vanteen sisäleveyttä, osaisiko joku täältä valaista? Alumiininen itselle tulossa siltä varalta, että on eri kiekko hiilikuituisessa. Tubeless -teipin etukenossa hankintaa ajatellen tarttis tietää, että on jotakuinkin oikean levyistä teippiä askartelun helpottamiseksi.
^eikös DT:n alumiiniset gravelkiekot ole 24 mm sisäleveydeltään. Kaikki itsellä olleet DT:n kiekot ovat kyllä olleet valmiiksi tehtaalla teipatut.
^ hmmm, tuon ne aspassa muka "tiesi", ettei ole valmiiksi teipattu. Ehkä mä odotan, että pyörä tulee ja ryntään sit kauppaan tarpeen mukaan.
Toivottavasti tulee aikaisin, että on toi lähikauppa vielä auki sitten, kun on päässyt asiantilan toteamaan.
Tuo kiekko mahtaa olla kanjonille erikseen valmistettava. Tai sitte Dt:ltä on jotain uutta. Voi olla siten 21-24mm väliltä, veikkaisin.
^ joo, joku heille tehty "OEM" -malli, mistä ei löydy oikein mitään infoa netistä.
Kävin tuossa menneellä viikolla ostamassa pyöräliikkeissä pienrojua ja potkin samalla renkaita. Niitä muutamaa mitä-noissa liikkeissä nyt sattui olemaan. Aika sekalaista settiä. Yleinen tuntuma oli että ei tunnu helpottavan vieläkään, ei osien eikä fillareiden saanti. Lisäksi on korotuspainetta hintapuolelle molempiin äsken mainituista maailman tilanteen vuoksi mutta ei olisi oikein varaa siihenkään koska sekin jo vinouttaa ennestään jo hankalaa tilannetta. Toivottavasti fillariteollisuudella ei mennä nyt siihen suuntaan että ostetaan tarra tavaraan jota ei itse tehdä jotta näennäisesti brändäys säilyy mutta kustannukset pienenee ehkä laadun kustannuksella.
En sinällään tuota OEM valmistetta epäile mutta tulipahan nyt mieleen.
^ jep, tonnikuussataset 350 navoilla pääpiirteittäin, 1400 sarja 240 navoilla. Ero lähinnä rätsetissä ja joku gramma painoeroa. Mutta, olen nähnyt ja lukenutmuistakin yhdistelmistä. Ota näistä nyt sitte selvää. Meinaan osa rakentaa kiekkonsa samoista kamoista mitä Dt käyttää valmiskiekoissaan ja mitä se myy ulos. Siis Dt tehdas.
^sama, eli 370 kynnet vaihdettu ln- ratchetiin
samalla veikkauslinjalla 24 mm sisäleveys G540 vanne
Inflitessä 6:ssa Cross LN, jossa 23 mm sisäleveys, se ilmoitetaan myös tubeless valmiiksi
Jaha, Redditistä löytyikin. https://www.reddit.com/r/CanyonBikes...ss_experience/
Olin vissiin aina hakenut jollain lisämääreellä ja ensimmäistä kertaa hain pelkästään "dt swiss gravel ln". 24mm olisi tuon mukaan sisäleveys ja tulee teipattuna, mutta saumasta vuotaa ainakin parilla. Pitänee henkisesti varautua päivittämään nuo nopeammassa aikataulussa kuin olin alunperin aikonut. Tai toivoa, että litku tukkii tuonkin vuodon. Tai koittaa teipata uusiksi, jos ei muuten tokene.
Onko tämä hintaisekseen hyvä ostos https://hobbyhall.fi/fi/urheilu-ja-v...908&mid=549253?
Aina herättää epäilys Hoppu Halli ja polkupyörä... onko niin että runkokoko 22 on isoille...
^Niin, teknisestihän tuossa ei ole mitään vikaa mutta aina epäilyttää liike joka myy vain yhtä kokoa. Ja sitten tuo HH...
Ihan ok , jos vain koko passaa .
Tuotetiedot on kyllä niin karmeaa siansaksaa, ettei ostajalle jää kyllä reklamaatiomahdollisuuksia. Noi kun voi ymmärtää miten vain. Samoin toimitusehdot on ihanan ympipyöreät.
Eikös tuo hobbyhalli ole vain nykyään sellainen välittäjäsivusto kuten vaikka alibaba eikä enää oikea "kauppa". Tavaran myyjä voi olla kuka tahansa, vaikka joku puolalainen. Kai tuosta voi tulkita, että runkokoko sopii 170-200 -senttisille kun on tuo suositeltava pituus.
Vilkaisin huvikseni hobbyhallin fillarivalikoiman. Pääosin melko murheellista poljettavaa.
Time päässy vihdoin gg/allroad -markkinoille.
38-40 mm rengastila
Bio-based Dyneemaa x RTM (resin transfer moulding)
1025 g (SM, ready to paint)
Suositushinta 3499 €
Suunniteltu ja valmistettu EU:ssa.
https://www.timebicycles.com/products/adhx
https://cdn.shopify.com/s/files/1/05...g?v=1647374690
https://cdn.shopify.com/s/files/1/05...g?v=1647374687