Ainakin garminin magneetiton taitaa seurata asentoa. Kenkään kiinnitettävistä en tiedä. Wahoon anturit vaikuttavat samanlaisilta kuin garminin.
Printable View
Onkos kukaan seurannut olisko tälle laitteelle tulossa korvaajaa lähitulevaisuudessa? Polarin tyypitkin saavat vastata kun kuitenkin seuraavat keskustelua.
Itsellä suuria ongelmia latausjohtoon kytkeytymisen kanssa kun laite on sitä varhaisinta, ilman suojatulppaa olevaa, versiota. Pitäisi miettiä mitä tuon kanssa tekisi, lähettäisikö huoltoon vai malttaisiko odotella. Akkukin alkaa olla jo turhan vajaatehoinen.
Tämä on viimeinen mitä olen kuullut eli taitaa ensi kesään mennä.
http://www.juoksufoorumi.fi/topic/34...s-kevät-2018/
Katos vaan, ajattelin, että tommoset olisivat liian epätarkkoja, vaan niin se kehitys kehittyy. No, ei tuo magneetti kampeen ja mokkula takahaarukkaan ole kovin hankala sekään.
Onko tuo v800 akun vaihtaminen jotenkin harvinaisempaa, kun ei omalla kevyellä googlettamisella hintaa löytynyt? Omaan käyttöön ei uudelle laitteelle niinkään tarvetta, mutta tuo akku alkaa tietenkin jossain vaiheessa varmastikin vaivaamaan.
Trainerikäytössä ikävänä haittana renkaan pienimmän koon rajoitus 1000mm:iin...toivottavasti poistavat moisen rajoituksen joskus.
Muistelen että Polar olis joskus maininnut akun vaihdon maksavan satasen. Ittelläni meni ilmaseksi, kun alkupään mallien rungonpullistumistyyppivika aktivoitui just sopivasti takuuajan jälkeen ja korvasivat silti vaihtamalla tuliterään yksilöön.
Paikallinen takuuhuoltaja vaihtaa muutamalla kympillä m400:een. Miksi v800 maksais nuin paljon?
En kyllä hintaa sille löytäny
https://support.polar.com/fi/tuki/huolto
Minä soittelin niitten tukipalveluun ensin. Siinä puhelun aikana varmistettiin takakannen *tanallisen pienellä präntätystä sarjanumerosta että kello kuuluu vaihdettavien joukkoon. Koska kuului, ne laittoi postissa sen uuden mittarin minulle ensin, ja samaa kuorta käytettiin viallisen palauttamiseen.
Kympin arvoista palvelua siis, ja kannattaa soitella sinne ensin niin asia tulee heti selvitettyä. Alkuperäisen näköistä mallia ei enää ollut kun puolisen vuotta sitten omani vaihtui, vaan tässä on nuo mustat kyljet. Ei haitannut, paremman näköinen tämä on.
Tuosta patterivaihdon satasen hinnasta en enää löytänyt evidenssiä. Muistelen että joku olis sitä kysynyt Polarilta silloin kun laite oli tullut myyntiin ja joitakin kismitti ettei patteri ole käyttäjän vaihdettavissa. Ja jakanut tiedon joko Polarin foorumilla tai sitten dcrainmakerin v800-kommenteissa. Kummastakaan en kuitenkaan puhelimella selaten löytänyt.
https://the5krunner.com/2017/07/11/p...v850-for-2018/
”...semi-confirmed for spring 2018...”
Mutta mistäpä näitä tietää. Taisimpa aikaisemmin itsekin väittää uuden mallin tulevan jo viime vuoden puolella, vaan kuinkas sitten kävikään.
Osaakos kukaan sanoa kauanko v800 patteri kestää ajella taustavalo päällä kun pimeässä reittiviivaa seuraa. Hienosti pystyi ajamaan sen valossa pimeässä metsässä, mutta reilun tunnin jälkeen näytti jo puolta akkua. Akku ei kuitenkaan ollut aivan täysi metsään lähtiessä.
Tuli vain mieleen, ettei simahda kesken reitin kun pojan kanssa polkemani reitti on kesällä valossa noin 2,5 tuntia pet kerta ja voisin kuvitella, että pimeässä liukkaalla siihen tulee ainakin se 1/2 tuntia lisää. Reitti täynnä pikkupolkujen risteyksiä joita en valosallakaan aina muista/huomaa ilman reittiviivaa.
Jyri
Kiinnostaa varmaan kissojakin, mutta raportoin oman kelloni huollosta sellaista, että lähettivät tilalle uuden.
Olisin kuvitellut, että ko. vian voisi varaosilla korjata, mutta käy mulle hyvin tääkin. En valita.
Premium Stravalaisille live segmentit tarjolla..
https://www.polar.com/blog/now-strava-live-segments-support-polar-v800/
Joskus elokuulla alkoi mykkäkoulu Win10 läppärin kanssa joka tinkasi jotta korruptoitunut usbportti tai jotain. Noo kello jäi käyttämättä kunnes tänään tabletin saadessa mielenhäiriön pakosta otin läppärin käyttöön. Se päivitti pitkään itteään ja piruutttani panin V800 kellon piuhalla kiinni, pientä mussutusta mutta kauan kesti. Nyt näyttäisivät olevan sovussa taas. Kelloon ilmaantui joku Stravasovellus uutena.
Onko muilla korkeusmittari alkanut näyttää extra nousumetrejä? Hetken jo ihmetellyt, kun samalla lenkillä max korkeus ja nousumetrit voi vaihdella relusti 100m ja tänään huomasin, vaikka seison paikallani korkeus mittari seilaa pikkasen edestakasin ja kerryttää nousua ja laskua. Lisäksi kellossa vain viimeisestä harjoituksesta näkyy max korkeus. Minulla tuo viimeisin päivitys sisässä, mutta saattoi oireilla, jo ennen päivitystä. Kesällä viimeksi kalibroin barometrin, nyt ensin näkyi harmaana ihan överi korkeus. Kalibroin uudelleen korkeus muuttui vaaleaksi, mutta seilaa silti.
Ei mulla.
Hetken jo ihmetellyt, kun samalla lenkillä max korkeus ja nousumetrit voi vaihdella relusti 100m ja tänään huomasin, vaikka seison paikallani korkeus mittari seilaa pikkasen edestakasin ja kerryttää nousua ja laskua.
WTF? Sehän pitää kalibroida aina lähtiessä ja mielellään (pitkän) lenkin aikanakin jos haluaa tarkka olla.Lainaus:
Kesällä viimeksi kalibroin barometrin, nyt ensin näkyi harmaana ihan överi korkeus.
Överikorkeudet (harmaat) on varmaankin GPS-mittauksen korkeuksia ja siten ollen ihan silkkaa paskaa.
Jos seilaa niin olisko barometrin aukko tukkeentunut hikikuonasta ja muusta liasta? Mutanaama jossain toisaalla selosti muistaakseni puhdistusoperaation.Lainaus:
Kalibroin uudelleen korkeus muuttui vaaleaksi, mutta seilaa silti.
Polarin sivuilta löytyy ihan ohjetta tuohon barometriaukon putsaamiseen. Suomenkielistä en nyt tähän äkkiseltään löytänyt, mutta englanniksi tähän tapaan:
https://support.polar.com/en/support...de_measurement
https://support.polar.com/fi/support...de_measurement
Tuossahan tuo ohje on Suomeksikin.
Eipä tuo reikä nyt kovin tukossa ainakaan ole. Tuo ohje nyt ei oikein kerro, että tuonne reikäänkö sitä saippua vettä lorotetaan?
Tuo kalibrointi on kyllä jäänyt aika heitteelle. Pitää vaikka katsoa lähikukkulalta korkeus missä kalibroi useammin.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...881a6b47bd.jpg
Se barometrin kalibrointi on kertakäyttöinen. Seuraavana päivänä se ei ole enää voimassa :)
Kannattaa selvittää se oman lenkillelähtöpaikkansa korkeus. Lähtiessä kalibroi siihen sitten.
Itsellä lähtökorkeus kotiovelta +10m mpy ja GPS näyttää yleensä jotain arvottua lukemaa väliltä -87 - +147m :)
Ja eihän sillä niin väliä ole onko se lähtöpaikan korkeus niin justiinsa kun kalibroi. Nousut ja laskut tulee kuitenkin siihen sitten plussana ja miinuksena. Mutta "ongelmana" on pitkissä lenkeissä tosiaan se, että säätilan vaihtuessa muuttuu myös ilmanpaine. Aamupäivällä kun lähtee korkeapaineen aikaan ja tulee kotiin matalapaineen ollessa päällä ei lähtö ja lopetuspaikka jälkikäteen käyrältä tarkasteltuna olekaan enää ollenkaan sama :)
edit: Suunnon korkeusmittareissa (t6 mallissani ainakin oli) oli se hyvä puoli, että saattoi valita kalibroiko lähtötilanteen metreissä merenpinnasta vai ilmanpaineena merenpinnantasolla. Jälkimmäistä käyttämällä korkeus tuli oikein ja ei tarvinnut tietää lähtöpaikan korkeutta itse. Katsoi siis vaikka ilmatieteenlaitoksen nettisivuilta paikallissään, jossa ilmoitetaan myös ilmanpaine kyseisellä paikkakunnalla viimeisimpänä mittaushetkenä (ja sehän päivittyy monin paikoin ihan tunneittain tms) ja syötti sen kellon tietoihin.
Saippua vettä useamman kerran ja reilusti juoksevaa vettä reijän tienoille tais auttaa tuohon seilaus ongelmaan. Tästä täytyy siis tehdä rituaali, niin kuin tuosta kalibroinnista.
Tuossa pihalla kalibroin korkeuden 103m ja heti samalla seisomalla ns uudella harjoituksella korkeus taas +200m harmaana. Eli tuo ei siis muista hetkeäkään kalibrointia vaikka seisoo tasan paikoillaan. Harmaana ilman kalibrointia ei ainakaan muutaman minuutin kävelyllä älynnyt korjata Gps:sällä korkeutta tuolta +200 lähelle tuota todellista 100m. Tuossahan on selitetty tuota gps perustuvaa korkeus mittausta. https://support.polar.com/en/support...d_GPS_altitude
Tuota, jos nyt oikein ymmärrän, niin v800 ei käyttäisi edes parometria, jos sitä ei ole kalibroitu??? Luulis, että hyödyntäisi automaattisesti tuon gps perusteella mitatun korkeuden barometrin kalibrointiin ja hyödyntäisi sitä sitten vaikka sitä ei olisi kalibroitu erikseen. Ota näistä nyt selvää.
Sitten vielä se yksi ihmetys miksi kellossa ja android appissa näkyy max korkeus vain viimeisestä harjoituksesta? Muista näkyy vain lasku ja nousu. Flowsta tuo näkyy käppyrästä kaikissa harjoituksista missä korkeudessa on käyty. Viimeisimmissä pääpiirteittäin on ollut korkeus oikealla hehtaarilla, mutt tullut tuollaisia ihme nousuja vaikka on oltu selkeästi alavammammilla osuuksilla no nä mä johtunee anturin paskasuudesta. Tosin nuo on painottunut lenkkien loppupuolelle. Liekö vaikuttaa, kun kello on ranteessa ja alkaa kamat olla litimärät. No seurataan toimintaa ja putsaillaan ahkerasti.
Oletteko huomanneet akunkeston lyhentyneen stravan live segments päivityksen jälkeen? Omassa kellossa kesto on selvästi heikompi kuin aikaisemmin, mutta en osaa sanoa johtuuko tuosta. Huomasin asetuksia selatessani että live segments oli päällä, vaikka en sitä käytäkkään. Tai sitten accu on kaput..
^ota se live segments pois päältä. Kai virtaa kuluu enemmän kun kello on tai yrittää olla yhteydessä puhelimeen.
Tuota korkeus mittausta tullut tuossa seurattua, nyt tarkemmin ja lopputulema on, että mittaus on tosiaan sinne päin vaikka V800 onkin barometri.
Havaintoja:
-Jos et itse kalibroi kello kalibroi barometrin aika pian GPS perusteella jokseenkin 10m lähistölle oikeasta korkeudesta.
-Millään lenkillä lähtö ja paluu korkeus ei ole lähelläkään toisiaan heittoa reilusti 20-50m. GPS antaisi varmaan vähemmän heittoa korkeuteen. Barometrin oletan silti mittaavan nousu ja laskumetrit tarkemmin.
-Parhaimmillaan kalibroin korkeuden kesken lenkin 145m. Kävelen kuselle 5m päähän ja palaan ja korkeus näyttää 138m. Eli tuo välikalibrointi tuntuu aika turhalta.
Kello kädessä hian sisässä. Hiki kosteus ym voi tietysti vaikuttaa. Voishan tuota vielä testata tankotelineessä.
^kyllä toi V800 on mun kokemusten nimenomaan melko tarkka barometrina.
- nousut ja laskut melko tarkkaan samat ympyrälenkillä
- todellisiin verratut korkeudet hyvin täsmäävät kellon näyttämiin
- mulla ei kello kalibroi *itse* mitään korkeuksia
Johtopäätöksenä väittäisin, että sun kellossa on jotain vikaa tai se sun anturi on ihan smäidässä.
Etkös itsekkin maininnut, että lähtö ja paluu korkeudet eivät täsmää juuri koskaan? Tuskin se ilmanpainekkaan jokalenkillä, niin kauheasti vaihtuu. Vaikuttaako lie sitten tuo hikisessä olosuhteessa hian alla kellon pito mittauksen tiedä häntä.
Kokeileppa, että et lähtiessäsi heti kalibroi->aika äkkiä muuttuu harmaasta korkeusmittaus normivärille oletan, että ainakin tässäkohtaa kalibroi kello itse barometrin GPS signaalista. Luultavasti sitten ei enään kalibroikkaan uudelleen.
Ainakin olen mittaus reikää putsannu nyttemmin ahkerasti ja ne ihme seilailut ja ihan överi mittaukset on tiessään
Niin, GPS:llä, esim. puhelimella, mitatessa. Tai jos ei tule kalbroitua tarpeeksi usein barometria pitkällä lenkillä.
Joskushan ei vaihdu yhtään. Ihan säätilasta riippuvainen asia (tai pikemminkin säätila on riippuvainen ilmanpaineesta).Lainaus:
Tuskin se ilmanpainekkaan jokalenkillä, niin kauheasti vaihtuu.
Ei mulla ole korkeusnäyttö harmaana ennen kalibrointia.Lainaus:
Kokeileppa, että et lähtiessäsi heti kalibroi->aika äkkiä muuttuu harmaasta korkeusmittaus normivärille
Jaa kyl mulla vaan. Hetken päästä jopa sisällä kalibroi korkeudeksi 95m ja todellinen korkeus on aikalailla 100m eli aika kiitettävän hyvin.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...f3b88d9a44.jpg
Onko joku saanut watit näkymään Eliten misuro b+ palikasta? Sekä v800 että m450 näyttävät kyllä trainerista ajaessa nopeuden, mutta wateissa pelkkää tyhjää (ei siis edes nollaa).
Täällä harmittelin joskus kun pimeällä metsässä taustavalolla navigointi söi akkua niin nopeasti. Nyt näyttää olevan jokin ”pulssi” toiminto tulleen ja mukavasti automaattisesti näköjään maastopyöräilyssä menee pimeällä päällekin. Eli tasaisin väliajoin taustavalo syttyy kellon tauluun. Hieman pitkä se sykli jos paljon polkujen haaroja metsässä mistä pitää muistaa kääntyä. Varmaan sitä saa jostain vähän säädettyäkin. Hyvä toiminto kerta kaikkiaan. Kiitos vaan kehittäjille jos täällä palstalla ”vakoilevat”. :)
Jyri
Ei tietääkseni. Tosin jos sillä saa noin hyvän toiminnon kylkiäisenä, niin hieno homma. :D
Täytyy tutkia.
Laskin oman V800 käyttöiän, joka jäi kovin lyhyeksi. Käytin V800:sta noin kolme vuotta, jonka aikana mittari meni kerran takuuvaihtoon. Viimeisin mittari oli aktiivikäytössä vajaat kaksi vuotta, jonka aikana sillä tallennettiin n. 400h harjoittelua. Nyt mittari näyttää tältä ja akku vetelee viimeisiään.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...6f258d052d.jpg
Ei päästy huollon kanssa yhteisymmärrykseen korjauskustannuksista (ehdotin fifty-sixty), joten siihen päättyi mun 20 vuotta kestänyt Polarin rannekoneen käyttö. Huollon mukaan olin saanut merkittävää hyötyä tuosta yhdestä takuuvaihdosta... siis mitä?! Mittari vaihdettiin uuteen, koska sen huonosti suunniteltu/toteutettu latausliitäntä ei toiminut. Itse en ymmärrä mitä hyötyä tuosta minulle on ollut... [emoji15] päinvastoin.
Nyt ranteessa on Suunnon Spartan Ultra, josta kirjoittelin ensimmäisiä kokemuksia ko. topiciin...
Sent from my iPad using Tapatalk