Why??? Mulla on hope II ja slx. Hyvin toimii.
Printable View
Ongelman huomaakin vasta kun rupeat irrottamaan sitä pakkaa. Ainakin perinteisesti mitä halvempi pakka sitä irtonaisemmin rattaat. Irrallinen yksinäinen ratas on kapea, ja voi tehdä rumaa jälkeä takanavan kasettiin. Paremmissa pakoissa on erityisesti isojen rattaiden kohdalla (isompi vipuvoima) monta ratasta liitettynä yhteen niin että voima jakautuu tasaisesti.
No voi helvata. Eipä tollasta tullu ajatelleeksi. En kyllä nyt muista miten 10speed SLX:ssä ne rattaat oli. Voikos sen pelkän kasetin vaihtaa jos pahasti ruvella vai viilaako vaan kehiin?
Ehkä muistan väärin mutta mielestäni XT ja SLX pakoissa on sama määrä irtorattaita, kuin myös maantiemalleista 105 ja Ultegra pakoissa.
Hopen Pro2 takanapoihin saa myös semmoisisia teräksisiä vapaarattaanrunkoja. Jos pakka on kovin purrut siihen keltaiseen silumiinirunkoon niin pitää ketjuruoskalla kiinni pikkurattaasta ja naputtaa isoa ratasta puukalikkaa vasaralla paukuttaen vastapäivään päin ja hop - pakka on irti. Sit viilaa tai dremeliä pykälien poistoon.
Tuo "xt tai parempi" sanonta on saanut alkunsa ennen slx'ää, ja joissakin asioissahan slx on jopa ollut xt'tä parempi.
Hopen kasetit lienee kohtuullisesti hinnoiteltu, ja tosiaan teräs tuossa jo mainittiinkin. Hadleyllä on ollut myös titaanisia kasetteja, ajatus siis lähinnä että kasetin materiaali olisi se vahvin.
Ei ne ihan samanlaisesti ollut jaettu. XT:ssä on useampi ison pään ratas samassa vapaaratasrunkoystävällisessä spiderissa ja mulla ainakin oli ongelma nuo SLX:n terässpiderissa kiinni olleet rattaat 4-5-6. Oli pureutunut kivasti alumiiniin.
Ai niin joo. Seuraavan päivityksen yhteydessä pidetään mielessä ;)
Pakka lähti semiväkivalla irti juu, mutta XT.n saamiseksi paikalleen piti näyttää viilaa.Lainaus:
... Sit viilaa tai dremeliä pykälien poistoon.
Asiasta hieman sivuun... olipas mieletön ero tukevuuden tunteessa kun vaihtoi pikalinkun 10mm läpipulttiakseliin. Tuossa EVO-navassa se oli vieläpä naurettavan helppoa, päätykappaleet pois PLO PLOP ja uudet tilalle :eek:
Toivottavasti on oikea threadi:
Vaikuttaako käytetty renkaan paine paikan toimimiseen? 7 baaria pitäs laskea painetta renkaaseen jonka paikkasin just parin euron setillä.
Jos paikkaus ei pidä, niin eipä siitä kauheasti hyötyä ollut, paineet sisään vaan.
Kenkien narina ei ole loppunut klossien ruuvien kiristämisellä. Auttaisiko, jos ruuvaisin auki ja suihkauttaisin CRC bike oil:a ruuveihin/reikiin?
Ruuvit ja klossit irti, putsaus + crc. Jos vielä narisee niin se on omistajan karma:)
Spessun maastokengät, Shimanoa muut osat. Kiitos vinkistä, tarkistan polkimet. Nyt ruuvailemaan.
Edit. Polkimet olivat ok. Kengät purettu osiksi, pesty, kuivattu, öljytty ja kasattu. Narinan olemisen tai olemattomuuden kuulee sitten seuraavalla lenkillä.
Edit 2. Lyhyt koelenkki vedetty. Tuntui narina hävinneen. Kiitos vielä vinkeistä.
Missä paikoissa alu pultit on ehdoton nou nou ja missä taas gou gou? Jarrulevyjen pultit nyt tietysti titaania ja alu on nou nou mutta entä muualla?
Ei alupultteja (titaani ok):
- Jarrulevyjen kiinnitys
- Jarrusatuloiden kiinnitys
- Stemmin kaikki pultit
Alupultit ok:
- Juomapullon teline
- Vaihdevipujen kiinnitys tankoon
- Jarrukahvojen kiinnitys tankoon
- Topcapin pultti
- Taka- ja etuvaihtajan rajotinruuvit ja vaijereiden kiinnityspultit (vaijereiden kiinnityspulttejen alle kannattaa laittaa teräsavaruudetin jottei se teräksinen vaijeri syö itseänsä siihen alupulttiin)
Kiitoksia tästä. Onneksi tuli kysyttyä, olisi muuten lipsahtanut alupultit stemmiinkin. Lisää titaanipultteja siis tilaukseen.
Se on steerer tube eli tuo steerer joka on siis tuossa keulassa 300mm vakiona.
Omistan Cube LTD Teamin vuodelta 2010 ja tuohon olisi ketjusuojaimelle tarvetta, lahkeet menee kiekkojen väliin ja hajoilee. Paikallinen, Rovaniemeläinen, huoltofirma ei myynyt sopivaa osaa, kuulemma joku "octalink yhteensopiva palanen pitää olla. Yrittääkö nyt vain vedättää? Lisäksi mistä sitten saisi sellaisen mun pyörään sopivan ketjusuojaimen tilattua/ostettua?
Itsellä on spessussa isoon eturattaaseen kiinnitetty lahjesuoja,rattaassa on reiät sitävarten.
Ihan vaan pikku huomio kun kyselette. Laittakaa nyt joku paikkakunta näkösälle, kun valitatte, ettei paikallinen pysty auttamaan.
Heitetään nyt ilmoille yhtenä mahdollisena vaihtoehtona SKS:n Chainboard-tekeleet mutta en tiedä sopiiko se ko. pyörään tai pikemminkään käyttötarkoitukseen.
Mutta on mulla omakin kysymys. Ennen kuin alan tekemään itsestäni aasia Bike-Discountin kanssa niin teen sen täällä julkisesti teidän kanssanne ;) Eli tilasin sieltä tollaset Ritcheyn nousukahvat (http://www.ritcheylogic.com/dyn_prod...47-953&k=97997 ja http://www.bike-discount.de/shop/k44...-bar-ends.html) mutta ne ovat ihan selkeästi eriparia. Kysymys kuuluukin siis, että eihän tässä ole kyseessä mikään hämärä ergonomiatrendi (???) vaan ihan puhtaasti moka tehtaan tai kaupan taholta?
Kuva kahvoista (kuva vääristää hieman mutta joka tapauksessa oikeanpuolimmainen kahva on "suorassa" tästä kuvakulmasta katsoen kun taas vasen ei.)
http://benedict.sytes.net/kahvat.jpg
Toimisko tällainen bash guard:
http://www.universalcycles.com/shopp...76&category=58
Eikös muovinen ratas/ketjusuoja kiinnitetä rattaan pultteihin jolloin vain pulttijako merkkaa sopivuuden. Sitä voi tietty sovitta paikalleen ilman ruuvaustakin. Tietty jos octalink-kammet on niin pulskat ettei sovi kammelle tarkoitettuun koloon.
T. nimim. just eilen ruuvarin kiinni isis-keskiölliseen kaksysiin.
Oliko se niin, että stemmiä pitää lyhentää jos laittaa leveämmän tangon ja haluaa pitää ajoasennon saman pituisena?
Antakaapa vinkkiä noin satasen hintaisesta "ajotietokoneesta". Pitää olla ainakin:
- kadenssi
- langaton
- mahdollisimman isot numerot/kirjaimet
- sietää kylmää
Kiitos ja anteeksi,
Matti
Onko jossain jotain laskuria tuohon tai osaako joku sanoa kuinka paljon lyhemmän stemmin tarvitsen jos:
Vanha tanko: http://www.bike-discount.de/shop/k78...318-580mm.html (580mm / 0mm / 5°)
Uusi tanko: http://www.bike-discount.de/index.ph...ils&pdid=20947 (660mm / 15mm / 6°)
Tällä hetkellä vanhan tangon kanssa stemmi on 100mm, joten riittäisiköhän tuon uuden tangon kanssa 90mm?
Stemmi laskureita ainakin on missä pystyy vertaamaan kahden eri stemmin tuomaa todellista eroa korkeudessa ja pituudessa. Tuosta en kuitenkaan tiedä miten leveämpi ote vaikuttaa siihen kuinka lyhyen stemmin tarvitset. Riippuu varmaankin niin paljon myös kuskin selän ja käsien pituussuhteesta. Suunnilleen saman tangon korkeuden saat kun vaihdat 100mm stemmin 70mm stemmiin. Siis jos molemmat 6 asteen nousulla. Tuolta vaikka itse katsomaan http://www.brightspoke.com/t/bike-stem-calculator.html
Itse ainakin tykkään että leveämmän tangon kanssa on melko lyhyt stemmi. Itselläni juurikin tuo ritcheyn riseri ja stemmillä mittaa 70mm.
Kysymys:
Käykö cantilever- ja v-jarrupalat päittäin toistensa jarrujärjestelmiin? Cyclocrossissa on 60 mm jarrupalat ja haluaisin tilalle 72 mm v-jarrupalat.Pitäis pysähtyä nopeemmin kuin nyt. Maastopyörällä jarrut toimii kuin unelma, mutta cyclo on onneton. Onko vika standardipaloissa vai siinä , että painan 130kg.:rolleyes:
Ei viittis vain kokeilla kun voi sattua leukaan ja turhia osia on tullut hommattua ihan liikaa netistä, väärillä spekseillä tyhmyyttään.:o
Täytyykö vai voiko vannenauhan jotenkin "liimata" paikalleen. Nyt sisuria vaihtaessa vannenauha siiryy sivusuunnassa pois paikoiltaan ja aiheuttaa puhkeamisen. Edellinen vannenauha tuntui pysyvän paremmin paikoillaan.
Voit ostaa teippimallista vannenauhaa, esim. Velox.
Jos tavallinen vannenauha siirtyy sivusuunnassa, se on liian kapeaa.
http://c.fixya.net/Products/V/Velox/...de_1440177.jpg
Olisi saatavilla edullisesti hyvät, käytetyt, kiekot maasturiin.. Uudet kiekot söisivät centerlock-jarrulevyjä ja nykyiset jarrut ovat hayes stroker rydet ja jarrulevyt 6-pulttilevyt. Miten saan homman toimimaan?
Onko Velosport lopettanut Cerveloiden edustuksen?
Millaiset koot gaernen kengissä on? Itselle shimanon 45 on vähän väljä ja 44 turhan nafti, wide fit 44 on juuri sopiva. Meneekö gaernen 44 vai pitääkö ottaa 45?