Alkujaan tämän lähetti
eklami
Ajelin viime talven Supermagneto Pro:lla ja Trainerroadilla. Alkuun watit ihmetyttivät, mutta kun renkaan oppi kiristämään oikein niin tuloksetkin olivat paljon parempia (=watit alhaisempia). Minut ainakin TR sai treenaamaan talvella paljon motivoituneemmin. Kevättalvella hankin myös oikean tehomittarin ja tein joitakin testisuorituksia TR vs PowerTap ja Road ja Mountain asetukset SuperMagnetosta pitivät aika tarkalleen 1:1 yhtä oikeiden wattien kanssa, kunhan vastuksen kiinnittää renkaaseen riittävän tiukasti. Ehkäpä tuo vastuksen kiinnitys renkaaseen onkin suurin heittoa aiheuttava tekijä tuon trainerin kanssa. Siinä ja rengaspaineessa jos pysyttelee kohtuu tarkkana niin saa ihan riittävän vertailukelpoisia tuloksia keskenään.
Nyttemmin on jostain syystä kesän jälkeen alkanut road-asetus tuntumaan aika löysältä ja pk:takin tulee ajeltua mountain-asetuksella. Siinä missä hankkiessä mountain asetuksella ei ollut kiva yrittääkään ajaa pitempiä vetoja tasasesti. Vois myös johtua siitä, että nyt on alla eri kumi (trainerikumi tulee kiinni vasta kun ulkona ei enää voi ajaa).
Omalta osaltani voin sanoa, että SuperMangeto Pro ja TR toimivat hyvin yhteen, kunhan käyttää road/mountain asetuksia, se intervalli asetus heittää eniten siinä. Täysin tarkka mittari se TR ei tietenkään ole, mutta yllättävänkin hyvä etenkin pitempiin tasaisiin vetoihin ja juuri kunnon kehityksen seuraamiseen yms.
Jos on kateltu leffaa samalla kun ajellut kevyemmin niin ainakin mun tehoilla (pyörii silloin jossain 150W-200W välillä varmaan) enemmän valitusta on tullut huonosti rasvatuista ketjuista ja vaihteiden naksuista jne kuin itse trainerista. Mutta tää on toki hyvin yksilöllistä, että ketä mikäkin häiritsee.
Flow:sta ja Road machinesta ei ole kokemusta.
(mulla on myös jonkun verran kerättynä graafeja SuperMagneto - TR vs PT, jos jotakuta kiinnostaa niin voin vaikka YV:llä heittää).